Članak u Novostima je interesantan, ali i dalje obe strane izbegavaju da odgovore na ključna pitanja, a ono što govore nije ključno za razumevanje krivice za ovaj događaj.
Prvo, ukidanje saobraćaja na stanici nema veze da sa podrazumevanom obavezom da se I DALJE štiti vredna imovina koja je tu ostala. Dakle, to je i dalje neko morao da radi pošto je u pitanju velika vrednost raznih vrsta. Pojmovi "saobraćaj" i "imovina" nemaju veze jedan sa drugim.
Zatim, ne znam kako može BNV da naredi železnicama da se isele a da on nije preuzeo upravljanje tim zemljištem i imovinom? BNV je ili "u posedu" (u zakupu) tog zemljišta i imovine ili nije (ne u "vlasništvu", jer je to različito). Ako jeste, onda ima pravo da traži da se svi drugi, pa i tuđi čuvari, isele sa zemljišta i imovine kojima on upravlja. Ako nije u posedu, onda nema. Dakle, ili jeste ili nije.
Pa zatim, ako su na vreme obaveštene o trenutku preuzimanja zemljišta, železnice su stvarno trebale da se isele na vreme. Međutim, ako zbog kompleksnosti operacije, hroničnog nedostatka novca, objektivnih okolnosti ili prosto neorganizovanosti posle podele, to nisu na vreme uspeli, to i dalje ne briše obavezu da onaj ko je u fizičkoj i pravnoj mogućnosti štiti istorijski vrednu imovinu. A taj neko ko je to trebao da radi su ili železnice, ako BNV zaista nije ušao u posed, ili BNV ako jeste, pa je "u posedu" imovine koja je tuđe vlasništvo, ako upravo BNV brani vlasniku da je ON čuva.
Što nas ponovo dovodi do ključnog pitanja, pošto već zbog nečega nisu iselile svu svoju vrednu imovinu (a nešto nisu ni mogle, naprimer istorijski vodotoranj, trafo stanice i druga vredna oprema), da li su železnice uopšte bile u mogućnosti da je i dalje čuvaju? Da li im je bilo DOZVOLJENO da zadrže čuvara? A ako im je rečeno da to neće moći jer BNV ulazi u posed, kako su tekli pregovori da BNV preuzme tu obavezu? Da li je takvih pregovora uopšte bilo? BNV je uostalom firma delom u državnom vlasništvu. Stranog partnera takve sitnice kao što je jedan čuvar jednostavno ne interesuju, pa on sigurno ne bi pravio smetnje za bilo kakav dogovor. Ako su železnice bile sprečene, bilo da zadrže svog čuvara, bilo da njegovu platu daju BNV-u da on tu drži svoje čuvare, ne vidim kako bi železnice mogle da nose GLAVNU odgovornost, izvan onog dela da su možda mogle i ranije da se isele. Ali ako to zbog bilo čega, objektivnog ili ne, nisu uradile, to ne ukida obavezu da se takva istorijska vrednost i dalje i čuva. Pa je glavno pitanje ko je TO sprečio?
Odgovor na ovo pitanje bi bio značajan pošto za sada najveće izglede da bude istina ima veoma tužna mogućnost da je jedna fima u delimično državnom vlasništvu, ali sa puno para, rekla drugoj potpuno državnoj firmi bez para: "Iseljavajte se odavde do tog i tog datuma (ukidanje saobraćaja) kako god znate, a posle nas apsolutno ne interesuje šta će dalje biti od sto godina starog Beogradskog železničkog čvora i od bile čega što se tu u tom trenutku zatekne neodnešeno (iako su oni i dalje samo zakupci, ako su i to).