Šta je novo?

Savamala

Prave stvarno neku betonsku ogradu ka stajalistu,intezivirali su se radovi.

Smatranm uzasnim smanjivanje zelenih povrsina tamo,videh da su secnuli i nekoliko stabala.Ceo taj trg je gnezdo smoga i izgleda turobno zbog uzasno puno saobracaja cak i bez ovog sivila.
 
Није ништа необично да такви тргови немају траву. Има их широм света. И изгледа боље него парче травице која не врши никакву функцију и делује као грешка.

Зелене површине имају смисла код много већих површина, са мањом концентрацијом пешака. Где је много пешака а истовремено транзитно место, то није за траву.
 
stf":1v6y1jbo je napisao(la):
Где је много пешака а истовремено транзитно место, то није за траву.

Ovaj popločan deo će koliko vidim biti ograđen od autobuskog stajališta gde ima najviše pešaka i izdignut, ne verujem da će mnogo ljudi tu prolaziti (tu je postojala prečica prema Nemanjinoj, ali sada će morati da se ide trotoarom). Taj prostor je bio naružen kioscima i zapušten, izgledao bi sasvim lepo da su staze rekonstruisane i neki kiosci uklonjeni. Podržavam izgradnju ovakvog spomen obeležija, ali mislim da ovo nije dobra lokacija. Ovo bi mogao biti vrlo lep trg jednog dana, ali mislim da ovakve stvari ne treba da se rade pre trajnog saobraćajnog rešenja. Spomen obeležje će se nalaziti u sred vrlo opterećene autobuske okretnice, a pored njega će prolaziti kamioni. U ovom delu grada svako parčence zelinila je dobrodošlo. Mislim da je trebalo urediti postojeći parkić, možda i dodati neku malu fontanu i prilagoditi ga za prolaznike. Ovako ne znam ko će doći tu da šeta i sedi na onim klupama, svi će zaobilaziti taj deo trga. Ako dobro vidim, ovi "sanduci" su otvoreni sa gornje strane, plašim se da će u nečijoj "slobodnoj interpretaciji" biti protumačeni kao kante za smeće.

EDIT: Pogledao sam prilog Studia B i čujem pominju se granitne ploče i kako će trg konačno dobiti dovoljno zelenila. Ali prikazuju rešenje po kome se ne radi, tako da me ne bi ništa čudilo ako dobijemo behaton umesto granita, a zelenila je moglo biti više.
 
GOJE":324hs7di je napisao(la):
Ove klupice (sanduci) su dovoljno obeležje same po sebi. Evo primera iz Berlina - kad se čovek tamo malko zamisli nad simbolikom, vrlo je upečatljivo:



Ово је крајње непримерено поређење. Прво ово је море гробова. Геноцид и холокауст. Милиони мртвих за које је директно и искључиво крива немачка држава. Дакле не пореди се.

080929_anti-tsunami_3.jpg

Друго ово није трг и чак је врло небезбедно (пише да је улазак на сопствену одговорност). Не дај боже да буде ишта слично, поготово што би био плагијат.

Да не будем лоше схваћен, спомен центар "убијеним јеврејима европе" је изузетан пројекат, изврсно замишљен и изведен, али је потпуно не примерен за (наш)(савски) трг.

Овом решењу савског трга фали само нека вертикала, неки пункт. Потпуно се слажем са СТФ за пополочан плато.
 
Nije bilo u pitanju poređenje, niti piše da je ulaz na sopstvenu odgovornost,niti je nebezbedno. Mislim da niko nije ni rekao da nešto tako treba da stoji tamo, već je primer kako se rade spomen obeležja. (i daleko je veći prostor u pitanju od ovog na kome je trg)

Inače, slažem se sa lynx da se tom spomen obeležju moglo naći bolje mesto, pa bi i rešenje bilo originalnije, a savski trg je mogao da se oplemeni ...
 
Аха, нисам разумео. Јесте, одлично је спомен обележје заиста. С тим што је претерано за наш случај и за нашу локацију. А небезбедно може лако да буде.

А ово сам сликао тамо:
img2711.jpg
 
Ma to se podrazumeva, bližimo se EU, to će uskoro i kod nas da stavljaju, jer bez toga svaki dobar primer za decu - poput GOJE ;) može da ih tuži u slučaju bilo kakve povrede na toj lokaciji.

Inače, videh jutros trg radovi su u punom jeku.
 
nova":2gv0s14x je napisao(la):
Ma to se podrazumeva, bližimo se EU, to će uskoro i kod nas da stavljaju, jer bez toga svaki dobar primer za decu - poput GOJE ;) može da ih tuži u slučaju bilo kakve povrede na toj lokaciji.

Inače, videh jutros trg radovi su u punom jeku.

Uf, pa ja se uopšte ne ponosim time što sam se pentrao, što zbog bezbednosti, ali najviše zbog nedostatka poštovanja prema simbolici mesta. Mada kad su deca pored mene, takve stvari nikad ne radim.
 
:kk: Ja sama sedela na tim višim. Neko je jednom rekao “Čovek treba bar jednom mesečno da se izludira”.

Nije to nužno nepoštovanje, rekoh to spomen obeležje živi svoj život, a život uvek ide dalje :) I oni klinci koji tamo igraju žmurke, neka se i dalje igraju.
Simbolika je jasna, još jednom da kažem, u pitanju je vrlo kvalitetno obeležje. Kada bi budući Savski plato imao bar delić toga.
 
nova":40fseccy je napisao(la):
Neko je jednom rekao “Čovek treba bar jednom mesečno da se izludira”.

Ne znam ko je to rekao, ali kad bi mene video, rekao bi da nisam ni čovek ni ljudina već gigant. U zdravlje :vops:
 
Мислим да је небезбедно јер може да те сачека свако иза ћошка. поготово ноћу.
 
A mogao bi neko ko svaki dan prolazi pored gradilista i da ga uslika jer se koliko vidim radi intenzivno
 
Kamera "Mondo" portala ima odličan pogled na Savski trg. Izgleda da je ovo skoro pa gotovo, vidim da ljuti šetaju po platou:

18.jpg


Kad smo već u komšiluku, evo jedne zanimljive rekonstrukcije iz Ulice Kraljevića Marka:

227409_img3048_f.jpg


Investitor je rukometaš Vlada Mandić.
 
Jao kako nam fali par prolećnih pljuskova i predmaratonsko farbanje horizontalne signalizacije.

Onda, Homere nakači novu sliku, okupanog i umivenog nam Belog grada.
 
Zamislite da i Karadjordjeva izgleda po ugledu na ovaj detalj iz Kraljevica Marka :) Daj Boze da uskoro docekamo rekonstrukciju i revitalizaciju te ulice, od asfalta pa do najsitnijeg detalja na krovovima i fasadama onih fantasticnih zdanja!
 
Nebojsa":2q93w3ur je napisao(la):
Zamislite da i Karadjordjeva izgleda po ugledu na ovaj detalj iz Kraljevica Marka :) Daj Boze da uskoro docekamo rekonstrukciju i revitalizaciju te ulice, od asfalta pa do najsitnijeg detalja na krovovima i fasadama onih fantasticnih zdanja!

Pridruzujem se molitvama! Nadam se da cu docekati dan da vidim lepo restauriranu zgradu zadruge. EHHHH!
 
Đilas je juče pričao o rekonstrukciji Karađorđeve ulice - jasno je vezao početak radova sa puštanjem u saobraćaj mosta Zemun-Borča, čime će se steći uslovi da se zabrani saobraćaj kamiona kroz centar grada. Dakle, rekonstrukcija Karađorđeve ulice će, u najboljem slučaju, početi 2014. godine.

Đilas: Karađorđeva ulica za dve godine bez kamiona

Tanjug | 08. 04. 2012. - 15:24h | Komentara: 44
------------------------------------------------------------------
Gradonačelnik Beograda i nosilac liste "Izbor za bolji Beograd" Dragan Đilas izjavio je danas da će za nešto više od dve godine Karađorđeva ulica biti rasterećena kamionskog saobraćaja, a da će odmah nakon toga biti i rekonstruisana.

223022_djilas-ljajic_f.jpg


Đilas je najavio i kompletnu rekonstrukciju Dušanove ulice, kako bi i novi tramvaj mogao da se kreće šinama u toj ulici.

- Rekonstruisaćemo Karađorđevu ulicu, kao i Dunavsku koja se na nju nastavlja, sređuje se Beton hala, sve ćemo to urediti i spojiti u jedan kompleks. Kada građani Beograda budu šetali Knez Mihajlovom do Kalemegdana, i spuste se do reke, moći će da se vrate pokretnim stepenicama do centra grada - rekao je Đilas.

On je prilikom posete Kopitarevoj gradini na Starom gradu, gde se u potpunosti rekonstruiše još jedan gradski parkić, dodao da Karađorđevom ulicom neće saobraćati ni autobusi, da će za pet godina tu postojati metro, što će značiti i smanjenje priliva automobila u centar grada, a da će od trenutka izgradnje mosta Zemun-Borča biti rasterećen Bulevar despota Stefana i Pančevački most, saopštio je beogradski odbor Demokratske stranke.

- Količina saobraćaja u tim ulicama će se značajno smanjiti. Nakon što izmestimo teretni saobraćaj iz centra grada, moći ćemo da počnemo i sa sređivanjem fasada - istakao je Đilas.

Izvor: Blic
 
Voleo bih da vreme predizbornih kampanja postane ono vreme kada se zapocete stvari privode kraju, umesto da se obecavaju nove. Imali bi barem neke korsiti.
 
Jutros vidim nekih 4-5 šlepera zaredom kako idu iz Karađorđeve preko Starog Savskog na NBG. Zar nije njima zabranjen taj most???
 
Zabranjena je gazela. tramvajski most je trenutno jedini put za šlepere.

Čak i nije moguće da idu na ostružnicu jer bi morali da pređu preko tobogana u radničkoj, a tu je takođe zabranjeno šleperima.

jedini put kojim bi mogli da idu je auto put, do kružnog puta, pa odatle na ostružnicu...
 
Jel smeju kroz Topcider?

Definitivno jedino kargo centar u Batajnici i prebacivanje carine iz luke tamo mogu da spasu Savamalu.
A posle toga ko zeli da ima magacin bas u luci morace preko Pancevca pa na Kineski most ili u Kovin.
 
Pa kako onda da zatvorimo Stari Savski most za saobracaj? :bash:

he, he vec vidim slepere na bubanj potoku...
 
znaš kako, stari savski most je određen kad je gazela zabranjena za saobraćaj teških kamiona. ne znam da li će posle rekonstrukcije gazele ponovo dozvoliti kamionski saobraćaj zbog deformacije mosta, ali ako dozvole onda je to rešenje.

nezgodno je trenutno kamionima što idu ka ibarskoj magistrali. moraju mnogo da kruže po nekim džadama da bi došli do ibarske, pošto ne smeju preko tobogana. naravno iz pravca ibarske ka gradu je mnogo lakše pošto nema tobogana nego podvožnjak pa u tom smeru sme da se ide.

naravno dosta kamiondžija ovo ne poštuje jer mora dosta da kruže.


elem jedino pravo rešenje da šleperi ne idu kroz grad je izmeštanje neke nove luke na levu obalu dunava i izgradnju kineskog mosta.

izgradnjom mosta bez luke doći ćemo do sledeće situacije, a to je da šleperi moraju od obilaznice da stignu do luke preko kineskog mosta i pančevca. to je moguće ako se isključe kod dobanovaca pa na auto put pored aerodroma do t6, ili kod batajnice pa na novi batajnički put do mosta. koji će od ta dva puta izabrati ne znam, ali koji god da izaberu moraće neko da ispašta, dal batajničani, dal zemunci,


ali oni koji će sigurno ispaštati nakon izgradnje kineskog mosta su korisnici i žitelji maselja duž zrenjaninca. pošto će to postati glavni pravac kamiona za beogradsku luku. što znači da će svaki kamion koji ide za ili od beogradske proći ovim putem i pančevačkim mostom do luke. i zanimljivo je da će svaki kamion koji ide iz-ka beogradu, osim ako ne ide u banat, morati dva puta da prelazi dunav.

naravno ovo se sve može izbeći tako što će se napraviti novi kargo centar, najbolje negde na beogradskoj obilaznici između bataje i dobanca.

i onda naravno postoje kamioni koji sa ibarske idu dalje ka pančevu i rumuniji, koji trenutno koriste karađorđevu ulicu kao tranzitnu (kako strašno ovo zvuči).

njima će put biti dosta duži, ali to je cena koju će kamiondžije morati da plate da bi svim beograđanima bilo mnogo bolje. jedino rešenje za njih je još na dugom štapu a to je izgradnja mosta kod vinče u sklopu beogradske obilaznie gde onda oni ne bi morali da kruže nego bi mogli da idu direktno na pančevo....


edit: nisam lepo sročio misao pa sam morao da editujem da to liči na nešto.
 
Vrh