Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Odgledao sam gore postavljen video prilog i zapazio da saobracajac nije ni jednom dao signal (rukom) da pešaci mogu prelaziti dijagonalno. :lol:

Ocigledno ne iskustvo , te se nije seto
kako to da uradi...
i ako bi trebalo da znaju a učili jesu ....
te bi trebalo i da su naučili ... :roll:

Jednostavno je. :kk:
Zadrži ruku visoko podignutu iznad glave
sto znaci zaustavljanje vozila iz svih pravaca 8)

To je ubicajena radnja koja kod obicnih raskrsmica traje 1-2 sekunde kako bi izmena datog signala tako bila najavljena
baš ko žuto na semoforu
a na ovoj, ta radnja treba da traje 20-30 sekundi , upravo zbog dijagonalnog prelaza pešaka.

Bice potrebno neko vreme da udju u štos kad su nadju u situaciji da regulišu saobracaj na netipičnoj raskrsnici

Pisao sam da nam ,,kulturom,, ne leži dijagonalni prelaz
konkretno kod nas mnogi žuto svetlo shvataju kao znak da dodaju ,, gas,, radi bržeg prelaska raskrsnice. :bash:
Na svakoj dr. raskrsnici to nije dobro činiti
a na ovoj raskrsnici još manje , tačnije nipošto jer se time dovodi u pitanje bezbednost mnogih.
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802452#p802452:19xry3hd je napisao(la):
direktor » Sub Dec 12, 2020 9:47 pm[/url]":19xry3hd]11 s plus zaštitno vreme...da li ce eksperiment da uspije pitanje je sad ....
Odakle info za 11 sekundi?

Videh negde da Vesić kaže 30s za pešake. Nije da mu nešto mnogo verujem, ali 10 je nenormalno kratko.
 
Prešao sam dijagonalno, nema više od 11 sekundi.

Normalnim hodom sam prešao 70% deonice kolovoza.
 
A može i neko ko često tuda prelazi, da uzme i da izmeri štopericom dijagonalno.
 
Može se videti na ovom snimku što je stavio Vlogzila na jutubu, on je počeo da snima kad je zeleno bilo pri kraju (zeleno verovatno jeste 11s), ali se vidi da se za vozila uključuje zeleno tek na 26 sekundi snimka, tj. drži crveno za njih 20-ak sekundi nakon što se uključi crveno za pešake (0:04-0:26), tako da pešaci suštinski imaju 30 sekundi.

https://www.youtube.com/watch?v=tgYUK52cQHE

Inače taj problem sa kratkim zelenim za pešake postoji odavno u Bg na mnogim većim ulicama, ja nemam problema sa hodanjem pa mi to ne smeta ali imate starije ljude ili ljude sa nekim zdravstvenim problemom za koje to može da bude veoma stresno (jer sam viđao da dođu pred kraj pa bukvalno naleću na njih i sviraju im) i nebezbedno pre svega, nadležni valjda misle da će tako "rešiti" saobraćajne probleme...


Druga slična raskrsnica gde bi ovo bilo korisno je KM-Kralja Milana kod Londona.
 
Pre uvođenja bilo kog sledećeg ovakvog prelaza treba se postarati da na lokaciji gde se uvodi postoje redovi stubića, da zaštite pešake. Jer ovakvi prelazi donose sa sobom oborene ivičnjake celom ''širinom'' ćoška. A to može da bude opasno za pešake. Pogotovu na mestima gde su nagibi ili loša preglednost.

Da se razumemo, ne strepim od nekog karambola. Ali nije isto 1) kada postoje stubići, 2) kada postoje ivičnjaci i 3) kada su ivičnjaci oboreni, bez ičega. Znam osobu kojoj je pre 10 godina pozlilo na raskrsnici pored Skupštine i izgubila kontrolu nad autom, te udarila u pešačko ostrvo na sredini ulice. Srećom, pored toga što je bilo prazno, i postojanje izdignutog ivičnjaka je doprinelo da se vozilu naglo oduzme brzina. Inače da je sve bilo oboreno i nivelisano, ko zna gde bi se auto zaustavio.

Dakle, ovo ovako ne sme da ostane. Ako će da se uvodi još ovakvih prelaza, na ovakvim lokacijama obavezno da se ugrade stubići. I to kršteni, jaki, zaštitni stubići. Ne metalne čačkalice od presovane rđe koje se izvale nogom.
ivicnjaci.jpg

A i ovime bi se dodatno sprečilo i suzbilo bahato parkiranje, ulaženje i zadržavanje vozila na takvim mestima.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=137uhqWHwwo[/youtube]
 
Поред раскрснице Краља Милана-Кнеза Милоша овакво решење бих волео да видим и на раскрсници Краља Милана-Ресавска, Јужни булевар-Максима Горког и код Цветкове пијаце.
 
Zanimljivo je da nisu namestili trepćuće zeleno za pešake, najverovatnije zato što u tom slučaju ljudi ne bi stigli ni do sredine raskrsnice, što bi navelo na zapažanje da je zeleno svetlo još kraćeg trajanja od tih 11 sekundi. :D
 
Мени се свиђају пешчаници на семафорима по Краљице Марије-27. марта, мање фрустрирају од цифри. Иначе обратите пажњу на дугмад на семафорима, налазе се са доње стране кутија које стоје на стубовима и када их притиснете скрати се црвено за пешаке.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802529#p802529:1yvzt83b je napisao(la):
solecar » Danas, , 00:59[/url]":1yvzt83b]A može i neko ko često tuda prelazi, da uzme i da izmeri štopericom dijagonalno.

Večeras izmerio, jer eto, prolazio sam. 11s ravno drži zeleno za pešake i ima još po par sekudi dok ne krene zeleno za saobraćaj. Ko ide dijagonalno nema polako, mora da "pruži korak".
 
Zašto nema polako? Bitno je da si započeo kretanje dok je zeleno
 
Upravo tako. Dobijem probavu od ljudi koji u svemu traže neku začkoljicu i povod za rasprave i pametovanje. Pešacki prelaz nije šetalište.

A bice vise vremena i manje saobracaja kad se izgradi tunel EKOF - Despota Stefana. Do tada, ne moze ceo jedan deo grada saobracajno da ispasta zbog nekolicine koji bi da besede i umuju nasred pesackog prelaza.
 
......
 

Prilozi

  • borakonj_20201214_124115_0.jpg
    borakonj_20201214_124115_0.jpg
    61,6 KB · Pregleda: 1.358
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802912#p802912:rmzicfmp je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 Dec 2020 12:00 pm[/url]":rmzicfmp]Upravo tako. Dobijem probavu od ljudi koji u svemu traže neku začkoljicu i povod za rasprave i pametovanje. Pešacki prelaz nije šetalište.

A bice vise vremena i manje saobracaja kad se izgradi tunel EKOF - Despota Stefana. Do tada, ne moze ceo jedan deo grada saobracajno da ispasta zbog nekolicine koji bi da besede i umuju nasred pesackog prelaza.
Hvala bogu što pešački ne prelaze stari i povređeni.
 
A i jedni i drugi su poznati po tome što su velikoj žurbi i frci pa im je od presudnog značaja da pređu celu razdaljinu iz jednog prelaska...
 
Pa kad počnu ovako da mi pametuju...

Ej, na jednoj od najopterećenijih deonica u gradu, Brankov most - tunel - Dečanska - Despota Stefana, ljudi se čude zašto semafor za pešake traje samo 11 sekundi. Emmm pa ne znam... Možda iz istog razloga zašto i u Kneza Miloša traje još kraće - zato što njegova dužina direktno utiče na funkcionisanje saobraćaja u celom jednom reonu grada.

Da bi bilo lepo kad bi trajalo duže, da bilo bi. Da ima šanse da se to ostvari u budućnosti, ima. I za Dečansku i za Kneza Miloša. Ali majku mu, do tada radiš s onim što imaš. Ako to znači svega 11 sekundi za pešački, onda će da bude 11 sekundi. Dovoljno čak i za staru osobu ili čoveka sa štakama. Osim ako pojedinci misle da ovi treba da rade neke performanse dok su tu nasred prelaza...

S druge strane, kad tim istim pojedincima neko predloži podzemne pešačke prolaze gde ne bi morali ništa da čekaju (a uz malo sreće i para, imali bi eskalatore), onda se gnušaju i nađu uvređenim.
 
Dovoljno čak i za staru osobu ili čoveka sa štakama. Osim ako pojedinci misle da ovi treba da rade neke performanse dok su tu nasred prelaza...

Znaš i sam da niko ne pravi nikakve performanse na pešačkim prelazima.

Takođe, ogromna većina ljudi prelazi pešačke prelaze užurbanije nego inače.

Trajanje zelenog svetla nije dovoljno za stare i bolesne, ali ko njih ikad išta pita...
 
Proveo sam pola detinjstva u Kneza Miloša i kraju oko njega (Višegradska i Deligradska), i to još 90ih i 2000ih. Kad su semafori trajali još kraće nego sad. Bukvalno na pola mog hoda preko kolovoza, zeleno svetlo kreće da trepće. I tu su mi živeli baba i deda, u zgradi koja je takođe bila puna starih ljudi. (matorih uzurpatorskih komunjara, kako bi rekli ovi novokomponovani funkcioneri iz prigradskih naselja što mrze sve urbano)

Nikad nisam video da je neko imao problem zbog tih kratkih semafora. Ako bi se neko i našao na kolovozu dok se zatvara zeleno za pešake, automobili bi sačekali, jer je i vozačima jasno da je za neke bilo premalo vremena. A to je dakle bilo sa tim starim režimom od svega 5 sekundi. A ovde je sad 11. Sasvim dovoljno da se pređe dijagonala preko 4 trake.

I biće još bolje jednog dana kad se ta deonica malo rastereti. Ali za to treba vremena i strpljenja.
 
OK, Bendere.

Nije na meni da se bavim procenama o fizičkim (ne)sposobnostima drugih, tako da ću prihvatiti sve što si rekao. :wink:
 
Ja samo kažem da uvek može bolje, ali da je i ovo sad bolje nego što je bilo. I da će vremenom biti još bolje. Mislim... ako se napravi pominjani tunel. A čini mi se da hoće.

A i semantika mojih postova nekad varira u zavisnosti od toga kome odgovaram. Imamo na ovoj temi Duleta biciklistu i džogera (između ostalog) koji je lepo rekao da se pešački prelaz ne prelazi polako, nego ubrzanim hodom. A ima i osoba za koje sam na drugim temama video da žive u očekivanju da treba da imaju ravnu čistu i sređenu pistu od svog ulaza pa sve do bilo kog odredišta u gradu. Emmm, pa bojim se da to nije ostvarivo.

Biće Beograd još humaniji u narednom periodu (to kažem kao prognozu) ali ne može sve odjednom preko noći.
Kao što sam, primera radi, i kad se uvodilo Oko sokolovo, rekao da ne može prvog dana da se očekuje savršen sistem bez mane. A čak i da ostane ovakav sa falinkama, činjenica je da je proredio bahate volove u nekim ulicama. Dakle napravljen je pomak na bolje. E isto važi i za ovo sa dijagonalnim prelazima. Prošlo je tek par dana. Ajd' malo strpljenja, pa ćemo videti šta treba da se menja. A za koju godinu, i da se produžava. A ko zna, možda i mnogo ranije.
 
Vrh