Šta je novo?

Samoupravljajuca vozila

Express

Advanced
Učlanjen(a)
05.11.2011.
Poruke
2.320
Pohvaljen
2.934
Otvaranje ove teme je opravdano zbog stvaranja svesti o postojanju tehnologije koja ima potencijal da transformise ne samo grad, privatni i javni prevoz nego i koncept mobilnosti uopste.

Zanimljiva vremena su pred nama.

Elon Musk je priznao da Tesla saradjuje sa Eplom. Takodje je poznato da Tesla ulaze u "gigafabriku" baterija obima ulaganja od 5 milijardi dolara. U medjuvremenu je Gugl poceo masovnu kupovinu kompanija koje se bave robotikom i postavio direktora za razvoj robotike. Nesto se kuva. iRobot? Maybe.

http://www.forbes.com/sites/ericmac...h-autonomous-driving-admits-to-apple-meeting/

...perhaps the biggest news to come from Musk’s mouth came in another call with Bloomberg Television right after the earnings report, in which Musk claimed that Tesla would lead the way in nascent autonomous car technology, and also admitted to meeting with Apple AAPL -0.25% about… something.

^^^Pa ako je tako da li je to "something" mozda "this thing":

ICAR%20APPLE%207.JPG


...dobro...ko zna?

Prednost privatnog javnog prevoznika sa sopstvenim autonomnim vozilima je u tome sto ce grad vrlo lako moci da "otkaci" GSP, privatnike a posebno prigradsku lastu kako bi eliminisao finansijske obaveze u vidu subvencija. To je jedinstvena prilika da se grad resi "parazita".

Najvecu prepreku takvim vozilima ne predstavlja tehnologija vec zakon.

U ovoj temi mozete da postavljate strane i domace vesti u vezi pomenute tehnologije da bi mogli da diskutujemo o njenim implikacijama za buducnost naseg grada. Temu sam postavio u odeljak Javni gradski i saobracajni prevoz iz prostog razloga sto ce najveci uticaj imati bas na tom polju.
 
Кад сам на брзака бацио поглед, учинило ми се да пише "самоспаљујућа возила". Када сам скроловао да проверим шта сам прочитао, оно видим "самоуправљајућа". Таман сам се понадао да је о погону Космај....
 
Karlo del Ponte":24vhp0ct je napisao(la):
Кад сам на брзака бацио поглед, учинило ми се да пише "самоспаљујућа возила". Када сам скроловао да проверим шта сам прочитао, оно видим "самоуправљајућа". Таман сам се понадао да је о погону Космај....

Hahahah jos fali tema za samoiskakajuca (tramvaji po losim sinama).
 
http://www.computerworld.com/s/arti...e_better_city_drivers_than_humans_Google_says

Autonomous cars are better city drivers than humans, Google says
Google's self-driving car effort moves from highway trials to the streets of Mountain View

^^^Gugl zapocinje drugu fazu testiranja samoupravljajucih automobila. U pitanju je testiraje vozila na gradskim ulicama sto svakako predstavlja veliku razliku ukoliko uporedimo uslove gradske voznje sa voznjom na autoputu.

Google testira automobile na ulicama Mountain View-a vec dve godine. Sada prosiruju razmeru testa na taj nacin sto salju vecu flotu vozila u razlicite gradove.

He also noted that since late in the summer of 2012, Google has "logged thousands of miles" driving on the streets of Mountain View, Calif., where Google is based. In total, Google's autonomous cars have driven more than 700,000 miles.

700.000mi=1.120.000km

Da li ce biti nezgoda? Ostaje da se vidi narednih godina.
 
Da, teoretski samo ako im se ,,uleti,, u frekvenciju izmedju vodećeg kamiona i učesnika kolone
otprilike nešto kao kad se ,,hakuje,, komšiin ruter ,
al mnogi predoše sa VPI i VPI-1 na VPI-2 , te nema višnje... :lool:
 
Koncept kolone je jedno, to je nešto i u evropi bilo razmatrano. Dakle, prvi vozač vozi, drugi se samo šlepuju iza njega, on troši gorivo ostali štede.. Dosta modernih automobila sada ima sijaset senzora i radara, tiguan (opet ako se dobro sećam) je imao radar napred koji te je sprečavao da se zakucaš u vozilo ispred sebe, lexus se sam parkira paralelno, omaši vozila za cm..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cdgQpa1pUUE[/youtube]

malo stariji lexus
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q9sP-w-xxAI[/youtube]

bio je i neki izazov gde su vozila sama morala da pređu neku rutu koja je bila nepristuačna, vozila su koristila gps i gomilu lidara i kamera, ne mogu da se setim kako se zvalo to.
 
boca-ica":3mj396dy je napisao(la):
Da, teoretski samo ako im se ,,uleti,, u frekvenciju izmedju vodećeg kamiona i učesnika kolone
otprilike nešto kao kad se ,,hakuje,, komšiin ruter ,
al mnogi predoše sa VPI i VPI-1 na VPI-2 , te nema višnje... :lool:

Pa nezgoda ce svakako biti. To se desavalo i do sada ali da li ce u budicnosti krivac biti masina ili covek?

Ja mislim da ce covek ipak biti krivac. Postavlja se pitanje koji covek? Sada je u 90% slucajeva krivac onaj covek za volanom - vozac. A sta ako volan ne postoji uopste cak ni kao opcija?

Poluautonomna vozila su vrlo diskutabilna. Proizvodjaci bas njih potenciraju kako bi ih sto vise prodali i ujedno navikli korisnike novoj tehnologiji cime bi postigli nivo opsteprihvacene predaje kontrole masinama u potpunosti. Naravno uvek ima frikova koji vole da voze ali bice zakonom zabranjeno voziti rucno na putu. Postojace autodromi bas kao i Hipodromi. No opet do 2050 bice dosta poluautonomnih bas za takve dok ce se potpuno autonomna pojaviti negde oko 2025, kao javni prevoz u slucaju Gugla mozda i 2018. ako sve bude islo po planu.

Kod potpuno samostalnih vozila (bez volana i potrebne vozacke dozvole) posto imamo samo prazno vozilo ili vozilo sa putnicima (bez vozaca) moze biti 4 krivca:

-Proizvodjac zakazale komponente ukoliko se ispostavi da je u pitanju fabricka greska (nemar)

-Ovlasceni serviser ukoliko nije propisno izvrsio popravku (nemar)

-Haker (namerno ugrozavanje bezbednosti)

-"Overclockovanje" od strane nesavesnih korisnika/putnika (obicno je u pitanju vlasnik koji zeli da se pokazuje, izdvaja)

Za ovo poslednje ne znam sta mogu da im rade osim zamene testosterona jer entuzijasti budze pa budze i postojece automobile.

Dakle sto se nas normalnih putnika tice krivi smo koliko Pamela Anderson u avionu. Ukoliko bijes pilota kriv si jer ugrozavas bezbednost. Ukoliko sedis kao svi ostali putnici nevin si jer ne ugrozavas bezbednost.

Naime, ukoliko se nesto desi uvek cemo mi korisnici, putnici, eventualno vlasnici moci da tuzimo sve ostale sto je sada retko slucaj jer je obicno vozac kriv.

Najvise me plasi hakovanje ili fabricke greske. Zamisli da cela serija vozila ima gresku koja ugrozava bezbednost. To se i sada desava. Totall recall.

Sta ako jedan majmun sedi za kompom i hakuje softver koji je prisutan u 15 modela 5 razlicitih proizvodjaca sa komponentama na istoj bazi koje recimo proizvodi dobavljac "Continental"? Da pogine milion ljudi u roku od dve sekunde sirom sveta? To se nikada u istoriji nije desilo. Veoma je opasno.

Tehnologija autonomizacije vozila je pokrenula citavu lavinu pitanja koja uglavnom ostaju bez odgovora.

Osiguravajuca drustva misle da ce cak profitirati u narednom periodu sto je svakako tacno zbog "pecanja" kod poluautonomnih ali dugorocno crno im se pise jer ce potpuno autonomna vozila svakako imati uracunato osiguranje (embedded insurance) koje se placa u vidu fiksne sume prilikom kupovine vozila, bilo novog ili polovnog. To isto treba regulisati. Isto i u slucaju registracije (embedded vehicle plate). Umesto redovne registracije imamo trajnu prilikom kupovine, opet bilo novog ili polovnog vozila, slicno kao kod traktora.

Takva vozila bice u pocetku veoma skupa tako da ce javni prevoz biti prva meta zbog koncentrisane flote vozila u vlasnistvu velike kompanije. Veliki grad poput Beograda treba da ih prihvati kao last mile on-demand shuttle tamo gde autobus ne moze zbog premalog broja putnika/preslabe potraznje za prevozom u odnosu na ekonomicnost voznog parka na raspolaganju.

Medjutim problemi nastaju kada ljudi pocnu da odbijaju da udju u autobus/metro ukoliko mobiliti provajder ponudi "besplatnu" voznju (finansiranu od strane sponzora poput YouTube-a sa reklamama) veoma skupim luksuznim samoupravljajucim automobilom na poziv preko Android aplikacije. Takav provajder nudi voznju od vrata do vrata koju javni prevoz ne nudi odnosno nudi daleko visi kvalitet prevozne usluge takoreci za dzabe. Sta onda?

Eno Google podneo patent za recimo besplatnu voznju do soping mola kako bi mol mamio musterije, odnosno mol je sponzor voznje. Sta ce mi Busplus ako me Usce prevozi besplatno do sebe kada hocu nesto da kupim???

Javni prevoz izumrla vrsta? Kada? Na to niko jos nema konkretan odgovor.

Gorstak89":3mj396dy je napisao(la):
Koncept kolone je jedno, to je nešto i u evropi bilo razmatrano. Dakle, prvi vozač vozi, drugi se samo šlepuju iza njega, on troši gorivo ostali štede.. Dosta modernih automobila sada ima sijaset senzora i radara, tiguan (opet ako se dobro sećam) je imao radar napred koji te je sprečavao da se zakucaš u vozilo ispred sebe, lexus se sam parkira paralelno, omaši vozila za cm..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cdgQpa1pUUE[/youtube]

malo stariji lexus
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q9sP-w-xxAI[/youtube]

bio je i neki izazov gde su vozila sama morala da pređu neku rutu koja je bila nepristuačna, vozila su koristila gps i gomilu lidara i kamera, ne mogu da se setim kako se zvalo to.

Da, jeste Volvo program SARTRE. Sada su mislim batalili to ali pokusavaju nesto sa magnetima. Treba da urade testiranje sa 100 automobila u Geteborgu.

Naime magneti su dobri zbog toga sto funkcionisu u teskim vremenskim uslovima poput snega. To je "boljka" postojecih vozila. Opet, magneti predstavljaju kapitalne troskove zbog ugradnje na postojece puteve tako da sam licno skeptican da li ce to biti prihvaceno zbog dodatnih troskova.

Btw. vest od pre nekoliko dana u vezi koriscenja tehnologije Asimo robota u Hondinim autonomnim vozilima:

http://driving.ca/honda/auto-news/news/honda-looks-to-asimo-robot-for-autonomous-car-advantage

Engineers believe many of the lessons learned from Asimo could be applied to developing driverless cars

"Inzenjeri veruju da mnoge od lekcija naucenih od Asimo-a mogu biti primenjene pri razvoju automobila bez vozaca."
 
http://www.themotorreport.com.au/58941/autonomous-cars-coming-sooner-thanks-to-un-convention-changes

The new rule says that drivers of fully- or highly-autonomous cars would be permitted to remove their hands from the steering wheel, provided the system "can be overridden or switched off by the driver."

^^^Najvaznija vest do sada. Gamechanger. Vec sada prototipovi Nissan Leaf-a (manuelni sa autopilotom) imaju STOP/SOS taster.

http://nissannews.com/en-US/nissan/...ces-unprecedented-autonomous-drive-benchmarks

^^^Pod "Related Videos" drugi klip "Emergency Stop".

Btw. da li neko misli da smo mi ludi kada rec vozac koristi za dve razlicite kategorije?

Veoma autonomna vozila imaju ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) kao i postojeca manuelna samo sa naprednom verzijom istog dok bi potpuno autonomna vozila trebalo da predstavljaju posebnu legalnu kategoriju AVOS (Autonomous Vehicle Operation Systems) na Euro NCAP testu.

AVOS bi u sustini bio ADAS sertifikovan da bude u funkciji vozaca bez funkcije pomoci istom. U prevodu AVOS tehnicki predstavlja ADAS ali je prakticno legalno nazvan drugacije stvorivsi posebnu kategoriju.

Kao takva potpuno autonomna AVOS vozila ne samo sto ne bi trebalo da imaju volan i vozaca vec ne bi legalno ni smela da ih imaju jer u suprotnom postaju obesmisljena iz prostog razloga sto bi u tom slucaju vrsila istu funkciju kao i najvisi nivo ADAS sertifikovanih vozila - bila bi manuelna sa autopilot funkcijom (jer cim ima volan i vozaca automatski je legalno manuelan cak i da neko koristi samoupravljajuci rezim rada vremenski 100%).

U prevodu manuelna vozila sa autopilotom u koja spadaju i veoma autonomna vozila su nista drugo nego manuelna vozila, legalno.

Manuelno=volan=vozac, autonomno=bez volana=putnik ili prazan.

Da li to znaci da blokiraju "pick me up" funkciju Gugl taksi vozila? Pa mora doci prazan do korisnika, kako ce drugacije?

Parkiranje praznih vozila takodje spada u posebnu kategoriju jer se funkcija ne obavlja na otvorenom putu, niti pri velikoj brzini.

EDIT:

Junko Yoshida za EE Times na ovom linku http://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1322431&page_number=1 pise o ISO standardima. Kaze da je funkcionalna bezbednost kriticna za autonomne automobile.
 
http://www.nytimes.com/2014/05/28/t...es-or-steering-wheel.html?ref=technology&_r=1

Google’s Next Phase in Driverless Cars: No Steering Wheel or Brake Pedals

Prevod: Guglova sledeca faza u samoupravljajucim automobilima: Nema volana ili papucica kocnica.

Izvor: The New Yok Times

Ruzan je do bola ali kada Epl zasuce rukave dobicemo nesto slicno onome iz prethodnih postova u narednih desetak godina 2025-2030.

I sta ce sada EU? Mora da ima Stop dugme? Sada ce u 5 do 12 da menjaju plan.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aqrttLPjv1E[/youtube]

^^^"The big loosers will be the trial lawyers".

EDIT:

I ovaj prototip ima stop dugme ali nema vozaca. Kada sam spomenuo stop dugme mislio sam na stop za vozaca. Svakako treba da ima stop/panic dugme. U clanku u vezi izmene becke konvencije spominje se rec vozac koju za potpuno autonomna vozila moraju da izbace i zamene recju putnik. Propis treba da garantuje nama putnicima opciju za stop u slucaju nuzde, a ne vozacima jer ako kaze vozacima onda samoupravljajucih vozila ni nema sto je suludo jer se zbog njih propis i menja.
 
http://fleetworld.co.uk/news/2014/J...or-self-driving-cars-says-Deloitte/0434014807

Drivers to remain legally responsible for self-driving cars, says Deloitte

Izvor: Fleet World

http://www.autospies.com/news/Europ...-Still-Envision-Driver-Input-If-Needed-81584/

European Self-Driving Cars Still Envision Driver Input If Needed

Izvor: Auto Spies

U prethodnom postu sam mislio da ce kao Amerikanci i Evropljani prepoznati razlicite nivoe ali sada sam siguran da idu postepeno tako da ce presisati Ameriku sto se masovne upotrebe tice. Volvo vec krajem ove godine izbacuje ogranicene funkcije autopilota sto znaci da nema LIDAR i precizne mape tako da je vozac u obavezi da preuzme kontrolu kada vozilo od njega to zahteva, odnosno nije sposobno da obavlja funkciju automatske voznje.

Zbog toga je takav i propis. Obuhvata samo prvu generaciju manuelnih sa autopilotom, dakle ne i samostalna vozila poput gore prikazanog koncepta vozila Apple iMe i iWe.
 
http://www.reuters.com/article/2014/06/30/us-google-detroit-insight-idUSKBN0F50C320140630

Google, Detroit diverge on road map for self-driving cars
Gugl, Deroit se razilaze na putnom planu za samoupravljajuce automobile

Izvor: Reuters

^^^Proizvodjaci nikako da shvate da Guglov "automobil" predstavlja robota na platformi automobila.

Robot nije automobil ali njegov "mozak" moze da upravlja automobilom cak i kada nema ruke i noge (ne mora humanoidni robot upravljati manuelnim vozilom) pa stoga guglovo vozilo samo po sebi spada u kategoriju UGV (Unmanned Ground Vehicle) koja predstavlja robote na platformama vozila.

UGV ima zbunjujuc prevod na Srpski: Besposadno Terensko Vozilo. Termin "Terensko Vozilo" se koristi radi izdvajanja ove kategorije od drugih kategorija poput bespilotnih letelica i besposadnih plovila. Upravo iz tog razloga se koristi rec "ground" umesto "off road" jer se misli na sva vozila na zemlji, ukljucujuci i drumska u koja spada guglov prototip. Moze da se koristi termin "zemljisno vozilo" ali je glupo. Zna se da se ne misli iskljucivo na terenska vozila/dzipove/vozila van puta vec na sva vozila na terenu (ukljucujuci i ona na putu) koja nisu namenjena koriscenju u vazduhu, na ili u vodi.

Sa druge strane svi automobili sa autopilotom bi podlegli postojecim prilagodjenim zakonima poput izmenjene Becke konvencije.

Jasno je da proizvodjaci automobila zele samo autombile - ne i robote.
 
Гага":1bh9dcgt je napisao(la):
Предак самоуправљајућег возила :laugh:


^^^
94801035-driverless-cars.jpg
:lool:

Resili smo se konja koji vuce kola. Sada nam je samo ostao onaj drugi veci konj za volanom. :D

Gorstak89":1bh9dcgt je napisao(la):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EPTIXldrq3Q[/youtube]

^^^Da su prosecni Amerikanci sedeli za volanom bilo bi bum-tras provereno.

Gugl stavio novi klip:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bOdHf2qiPoc[/youtube]

^^^Izmedju ostalog objasnjeno je zasto je prototip bas tog oblika.

Vest objavljena pre sat vremena u vezi gestovnih komandi za vozila sa autopilotom u Mercedesovoj viziji buducnosti:

http://www.motoring.com.au/news/mercedes-benz/mercedes-benz-talking-robotic-cars-44571

ge5325244199718663120.jpg
 
Vesti.

http://www.pcpro.co.uk/news/389674/google-self-driving-cars-may-not-look-like-cars

Google: self-driving cars may not look like cars

Izvor: PC Pro

^^^Clanak govori o tome kako Sergej Brin misli da samoupravljajuci automobili nece izgledati kao automobili (sedista jedna ka drugim, mogucnost formiranja drumskog voza radi postizanja vece brzine) jer nije siguran da je dizajn tradicionalnih automobila pogodan za samoupravljajuce automobile.

http://mashable.com/2014/07/07/driverless-cars-tipping-point/

The Driverless Car Tipping Point Is Coming Soon

Izvor: Mashable

^^^Ovaj clanak podseca da prekretnica za automobile bez vozaca dolazi uskoro.

Meanwhile, tipping points, whatever they might be for the consumer, probably won't prevent passengers from sitting in a driverless car now and then if commercial fleets take on the technology faster than the individual.

U medjuvremenu, prekretnice, sta god one mogu biti za potrosaca, verovatno nece spreciti putnike od sedenja u automobilu bez vozaca tu i tamo ukoliko komercijalne flote preuzmu tehnologiju brze od pojedinca.

^^^Ovo podebljano znaci da ce mobiliti provajderi stici pre potrosacke prodaje.

Svakako da tehnologija samoupravljajucih vozila nije evolucionarna vec je zaista revolucionarna - u svakom pogledu.
 
Ovih dana svedoci smo zanimljivog spleta dogadjaja u vezi samoupravljajucih automobila.

Prva vest nas podseca da Nissan ne namerava da prodaje potpuno samostalna vozila 2020. sto je i bilo za ocekivati jer on je samo jos jedan od proizvodjaca. S obzirom na to da su se proizvodljaci vec izdvojili od gugla po pitanju razvoja i komercijalizacije ove tehnologije nije tesko zakljuciti da ne treba ocekivati privatna samoupravljajuca vozila u skorije vreme van domena guglovog koncepta robotizovanog taksija.

O tome se moze vise saznati na MotorAuthority.com linku: http://www.motorauthority.com/news/...ving-car-due-in-2020-wont-be-fully-autonomous

Druga vest nas podseca na to da FBI upozorava o potencijanoj zloupotrebi ove tehnologije.

Vise o tome na linku International Business Times-a: http://www.ibtimes.com/fbi-deems-googles-driverless-cars-game-changing-law-enforcement-1631322

Treca i krajnje sokantna vest stize od Blumberga. Gugl je navodno imenovao bivseg izvrsnog direktora forda Alana Malalija za clana veca cime stice iskustvo u razvoju samoupravljajucih automobila.

Vise o tome na liku sa Bloomberg.com: http://www.bloomberg.com/news/2014-07-15/former-ford-ceo-alan-mulally-named-to-google-s-board.html

Iz dana u dan, meseca u mesec, iz godine u godinu stvari postaju ozbiljnije tako da slobodno mozemo reci da se u vezi ove tehnologije i njenih kako zeljenih, tako i nezeljenih posledica niko ne sali.
 
Posle nekog vremena stizu sokantne vesti.

Continental snatches Google exec for autonomous cars program

Kontinental scepao guglovog administratora za program samostalnih automobila

Seval Oz, formerly serving as Google Inc’s leader of global strategic partnerships for the self-driving car project since 2011, will head the new business unit.

Seval Oz, prethodno sluzivsi kao guglov vodja globalnih strateskih partnerstava za projekat samoupravljajucih automobila od 2011, vodice novu poslovnu jedinicu.

^^^Sve u svemu zanimljiv dogadjaj ako se uzme u obzir da u kombinaciji sa Alanom Malalijem u guglu predstavlja svojevrsnu "trampu mozgova". To je dobra stvar jer dok sa jedne strane Gugl predvodi razvoj potpuno samoupravljajucih vozila sa druge strane proizvodjaci sada mogu lakse da integrisu znanje za ubrzanu komercijalizaciju prelaznih oblika poput manuelnih vozila sa autopilotom zbog toga sto Kontinental nije proizvodjac automobila nego delova.

Vise o tome na http://www.inautonews.com/continental-snatches-google-exec-for-autonomous-cars-program#.U_MdYfmSx4k

Izvor: Inautonews

Pored ove vesti stize jos jedna koja zasigurno podstice na razmisljanje o tome u kom pravcu ide razvoj tehnologije samoupravljajucih vozila.

Google requests to test riderless robot motorcycles

Gugl zahteva da testira robot motocikle bez jahaca

...documents reveal how Google wants to extend its permission to use driverless cars to other types of vehicles, including motorcycles and trucks.

...dokumenti otkrivaju kako Gugl zeli da prosiri svoju dozvolu da koristi automobile bez vozaca na druge tipove vozila, ukljucujuci motocikle i kamione.

Ron Medford, the director of safety for Google’s self-driving car programme, wrote in his letter to the Californian government: ‘It is certainly possible that future testing could include motorcycles or larger commercial vehicles.

‘If some innovator can demonstrate that testing autonomous technology on such vehicles is safe, then they should be allowed to test.’

Ron Medford, direktor bezbednosti za program guglovih samoupravljajucih automobila, pisao je u svojem pismu Kalifornijskoj Vladi: ‘Sigurno je oguce da bi buduce testiranje moglo da obuhvata motocikle ili veca komercijalna vozila.

‘Ako neki inovator moze da demonstrira da je testiranje samostalne tehnologije na takvim vozilima bezbedno, onda im treba dozvoliti da testiraju.’

^^^Gugl ocigledno zeli da podigne maksimalnu dozvoljenu brzinu na vise od 40km/h.

Vise o tome na http://www.visordown.com/motorcycle...o-test-riderless-robot-motorcycles/25400.html

Izvor: Visordown
 
Gugl poceo sa objavljivanjem izvestaja o ucestvovanju svojih samoupravljajucih automobila u saobracajnim nezgodama.

Za sada se jedini izvestaj u PDF formatu za Maj 2015 moze otvoriti na ovoj strani: http://www.google.com/selfdrivingcar/reports/

Uglavnom se radi o "cukanju" od pozadi tako da su izazivaci nezgode mahom nepazljivi vozaci manuelnih vozila mada ovo treba svakako uzeti sa rezervom iz tog razloga sto ovo nije zvanican izvestaj nadleznog drzavnog tela nego izvestaj Gugla. Stoga ovo moze znaciti da Gugl objavljuje samo ono sto mu ide u korist. U svakom slucaju ovakvi izvestaji nedvosmisleno dovode do stavljanja onih sa losijim rezultatima u nezgodan polozaj.

Brajan Fang sa Washington Post Bloga pita se da li ce ostali proizvodjaci pratiti guglov potez objavljivanjem sopstvenih izvestaja: http://www.washingtonpost.com/blogs...less-car-crashes-will-other-carmakers-follow/

Kako ce proizvodjaci reagovati na transparentnost konkurencije iz silikonske doline ostaje da se vidi.
 
Associated Press pise kako su nadlezni objavili izvestaje o nezgodama.

http://bigstory.ap.org/article/66cc...a-reveals-details-self-driving-car-accidents#

According to the reports, most of the cars were in self-driving mode when the accidents happened, and the other driver caused the accident. None of the crashes were serious enough to injure the person the state requires to sit behind the wheel, and the reports say none of the people in the other cars were treated for injuries either.

Prevod:

Prema izvestajima vecina automobila je bila u samoupravljajucem rezimu kada su se nezgode dogodile a drugi vozac je izazvao nezgodu. Ni jedan od udesa nije bio dovoljno ozbiljan da povredi osobu koju drzava zahteva da sedi za volanom a izvestaji kazu da ni niko od ljudi u drugim automobilima nije zbrinut zbog povreda.

^^^Nisam ocekivao ovakve informacije. Cak se navodi kako je sam AP obrazlozio nadleznima da pogresno navode zakon te da nepravedno zadrzavaju informacije nakon cega su nadlezni popustili nacinivsi okret od 180 stepeni.

Eto sada i proizvodjaci i dobavljaci postaju transparentni pomocu besplatnog oglasivaca poverljivih informacija. :D
 
Velika vest.

http://www.greencarreports.com/news...lf-a-million-autonomous-electric-cars-in-2020

Greencarreports pise kako Uberov izvrsni direktor Trevis Kalanik zeli da kupi citavu prvu seriju od 500.000 (pet stotina hiljada) teslinih autonomnih automobila za manje od 4,5 godine - 2020.

Tesla Motors is one of several automakers planning to put a self-driving car on sale sometime in the next few years, and it already seems to have at least one big fan.

This person isn't a celebrity owner or safety advocate, but rather the CEO of preeminent ride-sharing company Uber.

If Tesla can build a fully-autonomous car by 2020, Uber CEO Travis Kalanick says his company would buy it. In fact, he'd buy every one Tesla builds.

Yes, all 500,000 electric cars Tesla expects to produce in that year, according to Forbes (via Charged EVs).

That boast comes not directly from Kalanick himself, but from Steve Jurvetson--an early Tesla investor and board member.

Tesla Motors je jedan od proizvodjaca automobila koji planiraju da stave na prodaju samoupravljajuci automobil u narednih nekoliko godina, i izgleda da vec sada ima najmanje jednog velikog obozavaoca.

Ova osoba nije poznati vlasnik ili zagovornik bezbednosti vec izvrsni direktor nadmocne Uber "ride-sharing" kompanije.

Ako Tesla moze da napravi potpuno samostalan automobil 2020., izvrsni direktor Uber-a Trevis Kalanik kaze da bi ga njegova kompanija kupila. Ustvari, on bi kupio savaki moguci Tesla primerak.

Da, svih 500,000 elektricnih automobila Tesla namerava da proizvede te godine prema Forbsu.

Ta pohvala ne dolazi direktno od samog Kalanika vec od Stiva Jurvetsona--ranog Tesla investitora i clana veca.
 
http://www.businessinsider.com/passengers-suffer-whiplash-in-google-self-driving-car-crash-2015-7

^^^Biznisinsajder prenosi da je guglov testni leksus imao jos jednu saobracajnu nezgodu koja se razlikuje od ostalih po tome sto je prijavljena prva povreda.

Sasvim za ocekivati ponovo je odgovoran vozac rucno kontrolisanog vozila. Valja napomenuti da je dostupan i video klip mape testnog vozila koji jasno prikazuje da je guglovo vozilo bilo u stanju mirovanja na semaforu.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WtLp2f-vM14[/youtube]
 
Vesti.

http://www.theguardian.com/technolo...riving-car-project-titan-sooner-than-expected

Britanski Gardijan prenosi najnovije informacije u vezi Eplovog projekta "Titan".

Exclusive: Correspondence obtained by the Guardian shows Project Titan is further along than many suspected and company is scouting for test locations

Ekskluzivno: Prepiska dobijena od strane Gardijana pokazuje da se sa Projektom Titan otislo dalje nego sto su mnogi pretpostavljali a kompanija trazi lokacije za testiranje

Vise informacija u tekstu na prilozenom linku.
 
***Vesti

http://fortune.com/2015/10/07/volvo-liability-self-driving-cars/

Volvo CEO: We will accept all liability when our cars are in autonomous mode

Izvrsni direktor Volvo-a: Prihvaticemo svu odgovornost kada su nasi automobili u samostalnom rezimu

Fortune prenosi da Volvo apeluje na SAD da uvede regulacije za samoupravljajuca vozila kako bi se izbeglo uvodjenje na kasicicu koje je zadesilo Evropu, kao i da se prihvata odgovornosti za svoja vozila.

Sudeci po navedenom Volvo je prvi proivodjac koji otvoreno predlaze drzavnim organima da izmene istorijsku praksu svaljivanja odgovornosti na vozaca u smislu prenosenja potpune odgovornosti na proizvodjaca i to kada je vozilo u samoupravljajucem rezimu.

Takav potez bio bi pravican uzevsi u obzir cinjenicu da ni jedna osoba u vozilu ne obavlja funkciju vozaca. U sustini prihvatanje takvog koncepta dovelo bi do potpune odgovornosti proizvodjaca kod potpuno samostalnih modela sto bi nesumnjivo dovelo do promene sistema osiguranja u smislu praktikovanja "embedded insurance" trzisnog modela u saradnji sa proizvodjacem a ne korisnikom.
 
BBC prenosi sledeću vest:

http://www.bbc.com/news/technology-35539028

Google's self-driving car system could soon be given the same legal definition as a human driver, paving the way for vehicles without steering wheels or pedals.

Guglov samoupravljajući sistem bi uskoro mogao dobiti istu legalnu definiciju kao ljudski vozač, otvorivši put za vozila bez volana ili pedala.

^^^Nisam dugo postavljao novosti iz sfere razvoja samoupravljajućih vozila ali mislim da je ova sigurno od presudne važnosti za UGV (Unmanned Ground Vehicles) koja propagira Gugl.

Da se i Evropa zagrejala za Guglov koncept svedoče i vesti iz Londona od pre samo nekoliko dana.

http://www.theguardian.com/technolo...elf-driving-car-tests-london-transport-chiefs

Transport chiefs are trying to convince US technology company to extend trials of prototype driverless vehicles to the capital.

Glavari prevoza pokušavaju da ubede tehnološku kompaniju iz SAD da proširi probe prototipa samoupravljajućih vozila do glavnog grada.

^^^Pošto je pre nekoliko nedelja bilo priče o početku testiranja Guglovih vozila u kišovitom Sijetlu (ne čudi to što se i London nudi), Fordovih vozila u snežnom Mičigenu i Obamine odluke da se ulaže 4 milijarde Federalnih dolara u razvoj samoupravljajućih automobila, da je izvršni direktor Dajmlera Diter Zetče izjavio da se niko nije nadao da su samoupravljajuća vozila toliko unapređena nije teško zaključiti u kom pravcu tehnologija ide.

Ne samo što je tehnologija uznapredovala već su SAD i EU počele da "ratuju" oko toga ko će pre da započne novu eru motorizacije.
 
Vrh