jovanovm
Advanced
^^ Sta da ti kazem, vec si sam sve odlucio. Ako ja nesto spomenem sto ti se ne svidja, onda je "harvardovski", ako nesto ne odgovara odredjenom uskom shvatanju odnosa izmedju pojedinca i organizovane religije, onda o tome nema debate, nego svako ima svoj stav. Sad, svaki razgovor o korisnosti necega odjednom treba da bude pozitivisticki? Iskreno ces me pogledati u oci i reci u dve recenice zaredom
Vec vidis da se slazemo oko nekih stvari, ali ako slucajno ostatak toga se ne uklopi u tvoj plan, onda jbg? Moze li vera znaciti "koncept bozanskog" tj, KAKO u Boga verujes, a da ima malo veze sa obredima kroz koje prolazis? Ako cemo vec da prolazimo kroz neki Begriffsgeschichte koncepta "vera", onda hajde malo da se zapitamo, kada pitas nekog "koje si vere?" da li ga pitas da li taj ide u crkvu, posti, postuje obice (religija), ili da li jednostavno ima neku ideju otprilike kako shvata Boga, i koja je ta ideja? Ili mozda to kod nas znaci nesto drugo? Mozda je razlicito u Vojvodini i na Balkanu zbog kulturnog nasledja? Nisu to samo jednostavna pitanja na koja se moze odgovoriti.
I znas sta, mislim da to mnoge ljude zanima, cak i u SPC, oni o tome debatuju, kad bi liberalno drustvo u Srbiji uradilo nesto i ozbiljno predstavilo svoje argumente umesto da donosi vrednosne zakljucke mozda i ne bi dolazilo do ovako skandaloznih situacija.
I da ne bude da selimo sve u "ucenjacki" razgovor, evo i mog prostog stava. Niti je SPC andjeo, niti je djavo, to su ljudi kao i svaki drugi. Nije na drzavi da propisuje kulturu, razmisljanje i ponasanje, vec na ljudima. Na drzavi je valjda samo da osigura da niko ne ugrozava prava drugih. Hriscanstvo, pravoslavno ima mnogo pozitivnih i dobrih vrednosti koje mogu mnogo da znace u drustvu, i trebamo se svi zajedno truditi da naucimo iz tih vrednosti jer su vaseljenske, tj. univerzalne. Isto to imaju i druge verske zajednice. Religije kao same po sebi osim te filozofsko-intelektualne tradicije (Maimonides, Mukadima, Sv. Agustin Hiponski) imaju i neku drugu, specificnu kulturnu tradiciju koja je isprepletana sa ovom prvom. Sve ovo drugo izbaciti iz skola zbog toga sto drzava nije sposobna da se uhvati u ozbiljan kostac sa ovim prvim meni nema smisla, zato sto je kontraproduktivno i stvara radikalne elemente koji znacenje zivota ne vide u gradjanskoj drzavi kao politickoj religiji, izmedju ostalog jer ta gr. religija nije ni izbliza razvijena kulturno-filozofski kao ove druge. Stoga danas i imamo 1389, Obraz, salafiste i vehabije, Kah Kahane, itd... Mislim da je ovaj pristup, tzv. francuski pristup, pristup podela i stvaranje ekstrema u drustvu. Radije bih da svi nadjemo neke zajednicke vrednosti, i zajednicku osnovu, nego da se iskljucujemo...
a ondaSvaka prica o pravima je samo uopstavanje onoga sto se najcesce pokazuje u konkretnom slucaju kao ispravno
?pozitivisti misle durgaiije, pozitivista vise u evropi nema.
Vec vidis da se slazemo oko nekih stvari, ali ako slucajno ostatak toga se ne uklopi u tvoj plan, onda jbg? Moze li vera znaciti "koncept bozanskog" tj, KAKO u Boga verujes, a da ima malo veze sa obredima kroz koje prolazis? Ako cemo vec da prolazimo kroz neki Begriffsgeschichte koncepta "vera", onda hajde malo da se zapitamo, kada pitas nekog "koje si vere?" da li ga pitas da li taj ide u crkvu, posti, postuje obice (religija), ili da li jednostavno ima neku ideju otprilike kako shvata Boga, i koja je ta ideja? Ili mozda to kod nas znaci nesto drugo? Mozda je razlicito u Vojvodini i na Balkanu zbog kulturnog nasledja? Nisu to samo jednostavna pitanja na koja se moze odgovoriti.
I znas sta, mislim da to mnoge ljude zanima, cak i u SPC, oni o tome debatuju, kad bi liberalno drustvo u Srbiji uradilo nesto i ozbiljno predstavilo svoje argumente umesto da donosi vrednosne zakljucke mozda i ne bi dolazilo do ovako skandaloznih situacija.
I da ne bude da selimo sve u "ucenjacki" razgovor, evo i mog prostog stava. Niti je SPC andjeo, niti je djavo, to su ljudi kao i svaki drugi. Nije na drzavi da propisuje kulturu, razmisljanje i ponasanje, vec na ljudima. Na drzavi je valjda samo da osigura da niko ne ugrozava prava drugih. Hriscanstvo, pravoslavno ima mnogo pozitivnih i dobrih vrednosti koje mogu mnogo da znace u drustvu, i trebamo se svi zajedno truditi da naucimo iz tih vrednosti jer su vaseljenske, tj. univerzalne. Isto to imaju i druge verske zajednice. Religije kao same po sebi osim te filozofsko-intelektualne tradicije (Maimonides, Mukadima, Sv. Agustin Hiponski) imaju i neku drugu, specificnu kulturnu tradiciju koja je isprepletana sa ovom prvom. Sve ovo drugo izbaciti iz skola zbog toga sto drzava nije sposobna da se uhvati u ozbiljan kostac sa ovim prvim meni nema smisla, zato sto je kontraproduktivno i stvara radikalne elemente koji znacenje zivota ne vide u gradjanskoj drzavi kao politickoj religiji, izmedju ostalog jer ta gr. religija nije ni izbliza razvijena kulturno-filozofski kao ove druge. Stoga danas i imamo 1389, Obraz, salafiste i vehabije, Kah Kahane, itd... Mislim da je ovaj pristup, tzv. francuski pristup, pristup podela i stvaranje ekstrema u drustvu. Radije bih da svi nadjemo neke zajednicke vrednosti, i zajednicku osnovu, nego da se iskljucujemo...