Šta je novo?

Rekonstrukcija Topličinog venca

I opet su slagali

Znaci Vrabac nece biti kao ljubljanski Kavalir, vec ce biti klasicna autobuska linija sa 8 stanica.

DŽABE PREVOZ U BEOGRADU "Vrabac" kreće 31. avgusta, linija duga 2,5 km, sa osam stanica, a ovo će mu biti TRASA
03qk9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTkRZN01EQV8vM2RhM2MwZWJkZWM1MTc0MWExMmU4NTBjNDlmZmQ4MmQuanBnkZMCzQLkAIEABQ
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653753#p653753:20jjb7eb je napisao(la):
Bender Rodriguez » 27 Авг 2019 01:23 pm[/url]":20jjb7eb]Hrana, potrepštine, ugostiteljstvo, pojedine usluge...

Напиши твој месечни трошковник по ставкама, ја ћу свој па да упоредимо. Не кажем да ниси ти у праву и да твоји трошкови нису већи, али оправдано сумњам у то.

Дакле, колико плаћаш воду, струју, смеће, грејање, порез, кабловску ... зај*** причу о протоку интернета, ја га немам чим љусне јача киша, о протоку ни не размишљам. А кабловску немам при сваком јачем снегу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653757#p653757:2w1cdpiq je napisao(la):
varos kapija » Yesterday, 14:29[/url]":2w1cdpiq]I opet su slagali

Znaci Vrabac nece biti kao ljubljanski Kavalir, vec ce biti klasicna autobuska linija sa 8 stanica.

DŽABE PREVOZ U BEOGRADU "Vrabac" kreće 31. avgusta, linija duga 2,5 km, sa osam stanica, a ovo će mu biti TRASA
03qk9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTkRZN01EQV8vM2RhM2MwZWJkZWM1MTc0MWExMmU4NTBjNDlmZmQ4MmQuanBnkZMCzQLkAIEABQ

Iskreno, ovako je i lakše za organizaciju.

Samo bih da razbijem jednu laž, a to je da električno vozilo ne čini grad zelenijim osim ako ne menja vozilo na fosilna goriva. Vrabac (a i oni EKO busevi) su dodatna vozila u centru i kada se gleda CO2 otisak, ono samo isti povećava (jer struja nije pala sa neba, a još manje nije iz solarnih panela i vetroparkova).
 
Kako nije zeleniji brate, ja sam godinama radio na Obilicevom vencu, drugi put na prvom spratu, pre nije moglo se dise od izduvnih gasova kad otvoris prozor, a sad sam bio pre par dana sa drugarima nedalkeo odatle u kaficu, milina, ne moze se poredi sa tim vazduhom ranije. I prolaze neka elektrovozila za smece ili sta, elektrotrotineti, elektrobicikli i sl.
 
To što je čistiji sada vazduh u pešačkoj zoni ne znači da su ta vozila koja su ga pre zagađivala nestala, nego su se premestila. Takođe, veća je frekvencija saobraćaja oko pešačke zone nego pre, a verovatno i kola više izbacuju gasova jer moraju više da kruže.

Kao i klima, lokalna promena ne znači da je globalno nešo drugačije.
 
Onda najbolje da prosirimo pesacku zonu na celu teritoriju Beograda? Nema saobracaja - nema zagadjenja vazduha. Ma da.
 
Prava promena (zelena) bi nastala kada bi ljudi umesto automobilom dolazili do centra grada biciklom ili trotinetom. Sa NBG ili sa Banjice je to moguće, ali fale staze po užem centru grada, a to se može napraviti samo ako se uklone parking zone iz nekih ulica.
 
Broj ljudi koji mogu da koriste bajs ili trotinet u svrhu svakodnevnog prevoza je marginalan. Na to jos faktor atmosverskog uticaja na upotrebljivost ovog vida transporta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654174#p654174:3mrefi7g je napisao(la):
tzoran1 » 35 minutes ago[/url]":3mrefi7g]Broj ljudi koji mogu da koriste bajs ili trotinet u svrhu svakodnevnog prevoza je marginalan. Na to jos faktor atmosverskog uticaja na upotrebljivost ovog vida transporta.

Naravno. Ali čudno je to kada se navučeš na bicikl i vidiš kako bez gužve i problema dolaziš do posla i kako se vraćaš kući kroz špic dok svi ostali stoje.

Pa onda i euforija par sati posle vožnje (i pri dolasku na posao i kući) jer se luči endorfin (posle svake fizičke aktivnosti, naročito van kuće), pa onda shvatiš da te baš briga da li ćeš malo da pokisneš, a ako je pljusak, onda se vratiš gradskim prevozom kući, pa onda shvatiš i da manje para trošiš na gorivo, pa onda kupiš rukavice za bajs kada je malo hladnije, pa i bici jaknu i shvatiš kako ta jakna lagana i kako možeš da je nosiš i kada nisi na bajsu, a možeš i zimi da voziš bajs kada je suvo jer su mnogi trotoari očišćeni od snega...
 
Mislim da bi dobar deo ovih sto zive u centru mogao 8-9 meseci godisnje koristi elektrotrotinet, pa cak I bajz. Mislim ako babe po Vojvodini mogu verglaju bajz, sto ovde ne bi mogle bar elektrotinete (ako je vec uzbrdo za bajz) :) Tako da, da pesacka zona bi, sto se mene tice, mogla se prosiri dole sve do Cara Dusana, a vamo uz neke prekide (Brankov most, Zeleni venac, Karadjordjeva...) I do Beograda na vodi. Zapravo, mozda bi neke uske ulice I sire do Vracara mogle se ostave samo za pesake, elektrotrotinete, bajzeve, rolere I sl.
Sto recimo ne bi neka uska ulica (ili par nadovezanih) bila izabrana kao korodor za to do centra recimo?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654136#p654136:w9h1fjcj je napisao(la):
astrodule » Sre Avg 28, 2019 11:20 am[/url]":w9h1fjcj]To što je čistiji sada vazduh u pešačkoj zoni ne znači da su ta vozila koja su ga pre zagađivala nestala, nego su se premestila. Takođe, veća je frekvencija saobraćaja oko pešačke zone nego pre, a verovatno i kola više izbacuju gasova jer moraju više da kruže.

Kao i klima, lokalna promena ne znači da je globalno nešo drugačije.
Tačno tako. To što ovde pričaju kako je mnogo lepše bez kola i kako je čistiji vazduh u centru , ne znači da je širtenje pešačke zone doprinelo smanjenju broja vozila u gradu. Pored tog kruženja , imamo i dodatno usporavanje saobraćaja na drugim mestima u gradu , od kojih su neka i pre širenja pešačke zone bila problematična i delom uska grla za potrebe današnjeg saobraćaja.
Sve saobraćajnice jednog grada mu dođu kao sistem krvnih sudova , dok mu širenje pešačke zone dođe kao tromb koji se povećava , jer tuda nije moguć protok. Da na više mesta po gradu imamo mini pešačke zone , kao i zone usporenog saobraćaja , to bi se mnogo manje osetilo nego ovo danas. Naravno , tu da ne zaboravimo i pretvaranje ulica u jednosmerne zarad parking mesta i neširenje u preuređenje delova grada koji su ostali sa neadekvatnom infrastrukturom za danjašnje uslove.
Ovde se hvalimo o pozitivnom efektu povećanja fizičke aktivnosti kao posledici pretvaranja centra u pešačku zonu , a u realnosti , i dalje imamo situaciju kao i pre proširenja , ljude koji sede po kafićima i mahom drndaju mobilne i laptopove , samo u povećanom broju , shodno povećanju broja mesta u proširenim baštama kafića. Ko je ranije bio aktivan , biće i sada , a ko nije bio , neće ni sada postati. Prosto i jednostavno. Od ljudi koje znam , samo jedan prijatelj je postao fizički aktivan , a pre nije bio , jer mu se zdravstveno stanje pogoršalo zbog loše ishrane , cigara i dužeg sedenja pred kompjuterom.
 
Kako moze biti isto dal milion I po ljudi udise gasove od kola u gradu ili par hiljada ljudi (ili niko) udise gasove od termoelektrane koja je bacena gde nema puno ljudi u radijusu 20km okolo? Nije tacno da losiji vazduh u tacki A znaci isto tako losiji vazduh u tacki B, jer onda bi se ja ovde gusio od smoga iz Kine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654208#p654208:2xgmqc4x je napisao(la):
Earthmoving » 17 minutes ago[/url]":2xgmqc4x]Mislim da bi dobar deo ovih sto zive u centru mogao 8-9 meseci godisnje koristi elektrotrotinet, pa cak I bajz. Mislim ako babe po Vojvodini mogu verglaju bajz, sto ovde ne bi mogle bar elektrotinete (ako je vec uzbrdo za bajz) :) Tako da, da pesacka zona bi, sto se mene tice, mogla se prosiri dole sve do Cara Dusana, a vamo uz neke prekide (Brankov most, Zeleni venac, Karadjordjeva...) I do Beograda na vodi. Zapravo, mozda bi neke uske ulice I sire do Vracara mogle se ostave samo za pesake, elektrotrotinete, bajzeve, rolere I sl.
Sto recimo ne bi neka uska ulica (ili par nadovezanih) bila izabrana kao korodor za to do centra recimo?

Pa bilo je nekih zvaničnih skica. Dobro sam upamtio vezu od Ruzveltove do Bulevara oslobođenja koja je trebalo da ide kroz Kneginje Zorke. E onda su renovirali tu ulicu, i ja se ponadao da će ukinuti parking sa jedne strane ulice i da tu nacrtaju bici stazu i naravno ništa od toga.

Moram po stoti put da ponovim da se Grad samo na papiru zalaže za nove bici staze, ali to radi samo ako može da ih nacrta na trotoaru ili ako je baš širok kolovoz jer je tu trošak samo kanta farbe. Takav primer je i rekonstrukcija od Vuka do Kalemegdana gde su staze bile najavljene, pa onda izbačene. Pa evo, samo da su to ispunili (i Kneginje Zorke) imali bismo prilično upotrebljiv koridor kroz širi centar.
 
Многи делови града могу да се претворе у пешачке, пешачко-бициклистичке и зоне ограниченог саобраћаја. Можемо о томе у радионици да направимо детаљнији план.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654223#p654223:3nqv6af0 je napisao(la):
astrodule » 28 Aug 2019 01:14 pm[/url]":3nqv6af0]
Moram po stoti put da ponovim da se Grad samo na papiru zalaže za nove bici staze, ali to radi samo ako može da ih nacrta na trotoaru ili ako je baš širok kolovoz jer je tu trošak samo kanta farbe. Takav primer je i rekonstrukcija od Vuka do Kalemegdana gde su staze bile najavljene, pa onda izbačene. Pa evo, samo da su to ispunili (i Kneginje Zorke) imali bismo prilično upotrebljiv koridor kroz širi centar.
To je kratkovida politika. Po gradu vidim sve više i električnih bicikala, a ne samo trotineta. A čekaju se samo nešto malo bolje baterije da počnu da se prave i električne rolšue (što je konačni ideal) ili skejtovi. Tada će se drastično povećati broj korisnika jer je velikoj većini problem bio samo fizički napor i nezgrapnost povremnog nošenja "dodatnog vozila", a to nestaje ako se ne koristi sopstvena snaga i što je "vozilo" manje. A onda će SVUDA biti potrebne biciklističke staze, i to široke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654214#p654214:3bpgs22w je napisao(la):
Earthmoving » Sre Avg 28, 2019 1:59 pm[/url]":3bpgs22w]Kako moze biti isto dal milion I po ljudi udise gasove od kola u gradu ili par hiljada ljudi (ili niko) udise gasove od termoelektrane koja je bacena gde nema puno ljudi u radijusu 20km okolo? Nije tacno da losiji vazduh u tacki A znaci isto tako losiji vazduh u tacki B, jer onda bi se ja ovde gusio od smoga iz Kine.
Termoelektrana u Obrenovcu baš i nije u zabiti gde nema ljudi ili je mali broj istih. Isto i toplana kod Istočne kapije.
Sa druge strane , ja koji živim pored Prokopa , s vremena na vreme osetim hemikalije iz Azotare Pančevo , a bogami i smrad sa deponije u Vinči.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654230#p654230:1iiajvxw je napisao(la):
Zuma » 28 Aug 2019 01:29 pm[/url]":1iiajvxw]Po gradu vidim sve više i električnih bicikala, a ne samo trotineta. A čekaju se samo nešto malo bolje baterije da počnu da se prave i električne rolšue (što je konačni ideal) ili skejtovi.
Elektricni trotinet > elektricni skejt. Mnogo je jednostavniji, bezbedniji i prakticniji. Iz dana u dan ih ima sve vise u gradu, a najbolja stvar je sto ti ljudi vecinski inace ne bi vozili bicikl. Bicikl jeste bolji sto se tice fizicke aktivnosti, ali zbog terena i klime u Beogradu je nemoguce da se covek ne oznoji do posla. Cak i kada je prilicno vruce voznja na trotinetu je prijatna, a nesnosne guzve u gradu sve vise motivisu ljude na ovakav vid prevoza.

Oduvek sam se plasio da Beograd nece imati svetlu buducnost po pitanju biciklistickih staza, ali ovakav trend bi mogao to da preokrene.
 
Teško uz Vesićevu izjavu da električni trotineti voze toliko brzo da mogu da ubiju pešaka. Neće se Grad odreći lako najlakše stečenog prihoda u budžetu od parking mesta na kolovozu i trotoaru.
 
He, zanimljivo, Vesic za koga nije 0,1% Beogradjana, namece svoje onim 99,9%.Mislim da u diktaturama ima vise demokratije nego u klovnu Vesicu. Mislim, ako je sistem takav, onda nam I ne treba.
Sole, a sto bi termoelektrana morala biti u Obrenovcu, ja to nisam rekao, vec suprotno, negde gde u radijusu 20km nema puno ljudi, evo npr u sredini kopova 10x10km kod Lazarevca u toj rupi niko ne zivi. Ja kazem generalno, a ne da je Obrenovac dobro mesto. U svakom slucaju, Toplicin venac je oko 30-40km od TE Obrenovac, pa nije jasno kako onda u njemu ne bi bilo boljeg vazduha kada bi sva vozila u centru bila na elektropogon. Da ne kazem, kad bi se na sve krovove stavili solarni paneli, kolko bi jos bio prozracniji vazduh sa manje gasova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654248#p654248:dzhfscei je napisao(la):
Earthmoving » Sre Avg 28, 2019 3:17 pm[/url]":dzhfscei]Sole, a sto bi termoelektrana morala biti u Obrenovcu, ja to nisam rekao, vec suprotno, negde gde u radijusu 20km nema puno ljudi, evo npr u sredini kopova 10x10km kod Lazarevca u toj rupi niko ne zivi.
Zato što tamo već postoji termoelektrana , i to decenijama.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654248#p654248:dzhfscei je napisao(la):
Earthmoving » Sre Avg 28, 2019 3:17 pm[/url]":dzhfscei] Ja kazem generalno, a ne da je Obrenovac dobro mesto. U svakom slucaju, Toplicin venac je oko 30-40km od TE Obrenovac, pa nije jasno kako onda u njemu ne bi bilo boljeg vazduha kada bi sva vozila u centru bila na elektropogon. Da ne kazem, kad bi se na sve krovove stavili solarni paneli, kolko bi jos bio prozracniji vazduh sa manje gasova.
Ako bi sva vozila u centru bila na elektropogon , to onda znači da bi 90% vozila u čitavom gradu moralo da ide pod presu , i da se nabavljaju nova vozila , koja su na elektro pogon , jer ne možeš samo da računaš vozila čiji su vlasnici stanovnici ili radnici centra , ili pak posetioci kafića , već i sva ona vozila koja prolaze kroz centar da bi došla do željene lokacije , a koja je van zone centra. A tu imamo i gradski prevoz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654195#p654195:wtlxztea je napisao(la):
astrodule » Wed Aug 28, 2019 12:29 pm[/url]":wtlxztea]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=654174#p654174:wtlxztea je napisao(la):
tzoran1 » 35 minutes ago[/url]":wtlxztea]Broj ljudi koji mogu da koriste bajs ili trotinet u svrhu svakodnevnog prevoza je marginalan. Na to jos faktor atmosverskog uticaja na upotrebljivost ovog vida transporta.

Naravno. Ali čudno je to kada se navučeš na bicikl i vidiš kako bez gužve i problema dolaziš do posla i kako se vraćaš kući kroz špic dok svi ostali stoje.

Pa onda i euforija par sati posle vožnje ...
Zavisi gde i sa kime radis. Euforija je ok i svi hormoni uz nju.
Ne kazem da se i u prevozu ne oznojis ali na bajsu tek nema da omane a zenske imaju nos kao pas Svetog Huberta...
 
Ja sam par puta saljivo pisao predlog da se sve izmedju Dunava, Autokomande, GZS i Save pretvori u gigantsku pesacku zonu.

Izgleda da su neki to shvatili doslovno pa sad ozbiljno predlazu takve stvari. Budi bog s nama. Moram ubuduce da pazim sta pisem, da ne dajem takve sulude ideje raznim inovatorima koji ocigledno zaboravljaju definiciju grada. :o

P.S.
Ideje i tvrdnje da pesacke zone promovisu fizicku aktivnost i zdrav zivot je ravna ideji da lupanje marzi na cigarete i alkohol pospesuju zdravlje nacije. Na sta se sve ljudi danas primaju...
 
Vrh