Šta je novo?

Rekonstrukcija Topličinog venca

Хм, мало је тесно али ми се чини да ватрогасно возило може да прође.
 
Јуче поподне:









Похвала за затупљен десни ћошак степеништа:





Могли су и ређи да буду стубићи, или, боље - од камена, и уз улицу:

 
ове шуме стубова су ме дефинитивно навеле на закључак да се свака реконструкција намерно нечим упропасти јер то штити од урока.

Бар ћу то да причам странцима ако питају, мања је срамота
 
или то или да се Србија активно спрема да постане домаћин такмичења у плесу око шипке
 
Мени је фасцинантно да су људи у толикој мери против оваквих трансформација. Па овај кварт је за три класе изнад онога што је био ...
 
Joj ali ove vertikalne ploče oko stepenika će preživeti oko 3 ipo nedelje znajući naše standarde za kvalitet i dugotrajnost
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653020#p653020:3vv80liy je napisao(la):
stf » Пон Авг 26, 2019 8:47 am[/url]":3vv80liy]Мени је фасцинантно да су људи у толикој мери против оваквих трансформација. Па овај кварт је за три класе изнад онога што је био ...

ја нисам против, изгледа боље, али ми је нереално да увек мора нешто да наружи реконструкцију, било то ове шипке, калдрма на Косанчићевом венцу или нешто треће
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653020#p653020:26s8pl4b je napisao(la):
stf » Пон Авг 26, 2019 7:47 am[/url]":26s8pl4b]Мени је фасцинантно да су људи у толикој мери против оваквих трансформација. Па овај кварт је за три класе изнад онога што је био ...

Лепше је, али то је ипак стамбена зона. Људима са децом није баш погодно да паркирају у гаражи на Обилићевом. Функционалност мора да буде на првом месту. Могли су задржати коловоз са калдрмом а поплочати тротоар.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653198#p653198:75bixzb4 je napisao(la):
Дошљак » 26 Авг 2019 01:59 pm[/url]":75bixzb4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653020#p653020:75bixzb4 je napisao(la):
stf » Пон Авг 26, 2019 7:47 am[/url]":75bixzb4]Мени је фасцинантно да су људи у толикој мери против оваквих трансформација. Па овај кварт је за три класе изнад онога што је био ...

Лепше је, али то је ипак стамбена зона. Људима са децом није баш погодно да паркирају у гаражи на Обилићевом. Функционалност мора да буде на првом месту. Могли су задржати коловоз са калдрмом а поплочати тротоар.
Tа прича је мало напумпана. Па у којем броју случајева је становник улаза могао да паркира баш испред зграде или десетак метера лево-десно? Колико свака зграда има станова а колико паркинг места исред саме зграде? Који проценат становника је имао те среће да увек паркира испред зграде? И колико далеко од зграде су у највећем броју случајева уопште паркирали?

А и клинци би могли мало да шетају, израшће у физички закржљале и здравствено ровите људе побогу.
 


U 50marki da ce izmedju ovih stubica uvek biti parkiran neki auto "na 5minuta"
 
Bogme čitam ovo što je napisao Došljak, za vatrogasne kamione, i nisam baš siguran da li će oni moći da se provuku ovde. :? Pogotovu između ovih malih stubova kod ''totema''. Skoknuću ovih dana da vidim uživo ali za sad deluje previše usko.

Što se tiče sveukupnog utiska - da je lepše nego što je bilo - jeste. Mnogo lepše. Neka ostane na tome.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653216#p653216:15loqjwd je napisao(la):
stf » Пон Авг 26, 2019 2:28 pm[/url]":15loqjwd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653198#p653198:15loqjwd je napisao(la):
Дошљак » 26 Авг 2019 01:59 pm[/url]":15loqjwd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653020#p653020:15loqjwd je napisao(la):
stf » Пон Авг 26, 2019 7:47 am[/url]":15loqjwd]Мени је фасцинантно да су људи у толикој мери против оваквих трансформација. Па овај кварт је за три класе изнад онога што је био ...

Лепше је, али то је ипак стамбена зона. Људима са децом није баш погодно да паркирају у гаражи на Обилићевом. Функционалност мора да буде на првом месту. Могли су задржати коловоз са калдрмом а поплочати тротоар.
Tа прича је мало напумпана. Па у којем броју случајева је становник улаза могао да паркира баш испред зграде или десетак метера лево-десно? Колико свака зграда има станова а колико паркинг места исред саме зграде? Који проценат становника је имао те среће да увек паркира испред зграде? И колико далеко од зграде су у највећем броју случајева уопште паркирали?

А и клинци би могли мало да шетају, израшће у физички закржљале и здравствено ровите људе побогу.
Све је то ок док није нека ургенција или док нису мала деца у колицима па треба извадити колица из гепека. Но Ок шта је ту је.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653223#p653223:15loqjwd je napisao(la):
Bender Rodriguez » Пон Авг 26, 2019 2:36 pm[/url]":15loqjwd]Bogme čitam ovo što je napisao Došljak, za vatrogasne kamione, i nisam baš siguran da li će oni moći da se provuku ovde. :? Pogotovu između ovih malih stubova kod ''totema''. Skoknuću ovih dana da vidim uživo ali za sad deluje previše usko.

Što se tiče sveukupnog utiska - da je lepše nego što je bilo - jeste. Mnogo lepše. Neka ostane na tome.
Срећом може да прође Атего, које ватрогасна бригада Београд шаље у 90% интервенција у центру.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653216#p653216:v62z4xt5 je napisao(la):
stf » Pon Avg 26, 2019 3:28 pm[/url]":v62z4xt5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653198#p653198:v62z4xt5 je napisao(la):
Дошљак » 26 Авг 2019 01:59 pm[/url]":v62z4xt5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653020#p653020:v62z4xt5 je napisao(la):
stf » Пон Авг 26, 2019 7:47 am[/url]":v62z4xt5]Мени је фасцинантно да су људи у толикој мери против оваквих трансформација. Па овај кварт је за три класе изнад онога што је био ...

Лепше је, али то је ипак стамбена зона. Људима са децом није баш погодно да паркирају у гаражи на Обилићевом. Функционалност мора да буде на првом месту. Могли су задржати коловоз са калдрмом а поплочати тротоар.
Tа прича је мало напумпана. Па у којем броју случајева је становник улаза могао да паркира баш испред зграде или десетак метера лево-десно? Колико свака зграда има станова а колико паркинг места исред саме зграде? Који проценат становника је имао те среће да увек паркира испред зграде? И колико далеко од зграде су у највећем броју случајева уопште паркирали?

А и клинци би могли мало да шетају, израшће у физички закржљале и здравствено ровите људе побогу.
Živela estetita , smrt funkcionalnosti. :)
Da , znam da je lepše bez kola , i da je to u suštini urađeno za dobrobit nas samih građana , da ne zakržljamo , i da je to potpuno normalno u svetu.
 
Интересантно је како сматрате да је једини параметар функционалности улице - могућност паркирања кола испред улаза у зграду. А то је само један од читавог списка параметара функционалности улице.

Овако уређење улице су не само естетски неупоредиве са пређашњим срањем, већ су и са безбедоносног аспекта функционалније, а и далеко здравије за живот. Ждравље је параметар у уређеном свету важнији од могућности паркирања кола у улаз зграде.
 
Apsolutno se slažem sa @stf-om. Ulice bez automobila su neuporedivo lepše, funkcionalnije su za pešake, decu... Dobija se čitav jedan novi svet mogućnosti i kvalitet prostora i života može biti izuzetno visok. Automobil mora biti poslednji na listi funkcionalnosti, a naravno ŽDRAVLJE na prvom mestu :)

Ali, kod svih ovakvih rekonstrukcija mora se voditi računa o gomili nuspojava - alternativni parking, prilaz hitnim službama, odnošenje smeća, javni prevoz. O tome se vodilo računa - taman koliko i o vogonskoj poeziji.
 
Evo sad se ovde priča o tome kako se ustvari pravi pešačka zona da bi se poboljšala fizička aktivnost građana , uz nezaobilaznu estetiku , a u suštini mi imamo gomilu ljudi koji sede po kafićima.
Nije život biti 24h dnevno fizički aktivan. Niti se može svuda stići peške , niti si uvek u prilici za tako nešto. Život čini još milion malih stvari , ali o njima apsolutno ne vode računa. To što sam ja fizički aktivan , i što mi nije problem da prelazim veće razdaljine peške , ner znači da će tako da uradi i neko drugi ili pak da je svako u stanju da uradi tako nešto. Imaš ti i ljude , koji će radije da čekaju 40 minuta na stanici da im dođe gradski prevoz , nego da jedno kraće parče pređu peške kako bi došli do drugog prevoza.
 
Pa neka stoje onda 40 minuta.

Ni stanari centra nisu pre uvek parkirali ispred svog ulaza nego sigurno nekada i par stotina metara dalje (a toliko je i sada daleko Obilićev venac).

Ako treba da istovariš babu, dede ili kolica, staneš ispred ulaza na minut i istovariš uz nečiju pomoć, a vozač produži do garaže. Malo organizacije nije na odmet, a nisu sigurno svi samohrani roditelji.

Naravno, treba predvideti mesta za takvo zaustavljanje na par minuta, a takvih mesta uvek ima (ispred garaža i ulaza gde je zabranjeno parkiranje) i nema šanse dapopiješ kaznu zato što si stao da istovariš nešto na par minuta.

Ima još jedna stvar - parking na ulici je za stanare zona je smešno jeftin i zato im je mrsko da plate mesečni parking u garaži
 
Да има логике, за станаре би било јефтиније у гаражама него на улици. Иначе кад је тако супер паркирати у гаражи, хајде да укидамо сва паркинг места на улици где зграде имају изграђену гаражу или где су куће са гаражама.
 
To bi tako i trebalo da se radi , ali u realnosti , od toga nema ništa , jer na jednu izgrađenu zgradu sa garažom , dođu dve bez iste , otprilike. Tamo gde postoje javne garaže , i koje su veoma blizu u odnosu na okolne zgrade , tamo treba ukidati parking mesta , i vraćati da ulice budu ponovo dvosmerne (primer Golsfordijeve ulice i dela Krunske , kao i garaže u Baba Višnjinoj). Umesto toga , mi samo dobijamo proširenje zona , jer je nekome malo i ovo što trenutno uzima. Sve to u kombinaciji sa širenjem pešačke zone , i eto nama super prohodnog grada...
 
Slažem se

U centru grada su tu javne garaže. Koliko je daleko Obilićev venac garaža od najdalje tačke pešačke zone? 500m i to deo koji će da gravitira ka budućoj garaži na Kosančičevom vencu.

Kada se izgradi i garaža na Trgu republike i(li) Studentskom trgu) neće biit potrebe ni za jednim jedinim parking mestom za stanare i goste, samo za škole, vrtiće i dostavu robe.

Ili napraviti pravilo - oko javne garaže u krugu od 300m peške ne sme da postoji parking mesto na kolovozu/trotoaru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653715#p653715:9un3f0d1 je napisao(la):
astrodule » Uto Avg 27, 2019 1:26 pm[/url]":9un3f0d1]
Naravno, treba predvideti mesta za takvo zaustavljanje na par minuta, a takvih mesta uvek ima (ispred garaža i ulaza gde je zabranjeno parkiranje) i nema šanse dapopiješ kaznu zato što si stao da istovariš nešto na par minuta
Tako je u teoriji, ali u praksi je to već godinama nemoguća misija. Zato što su ulice krcate dostavnim kombijima pa i dostavnim automobilima od 5 ujutru pa sve do 5 popodne. Predveče njih menjaju automobili koji ostavljaju goste koji idu u provod i taksiji koji kupe turiste. Evo sad da ti i ja prođemo kroz centar, pogotovu taj deo od Tanjuga do Kalemegdana, videli bismo da je svako ''improvizovano'' mesto za zaustavljanje (prilaz, ćošak raskrsnice, mesto ispred rampe...) zauzeto.
Ima još jedna stvar - parking na ulici je za stanare zona je smešno jeftin i zato im je mrsko da plate mesečni parking u garaži
Da, ali zato što su im svi ostali troškovi života znatno viši. Uostalom, tu je i famozni porez na život u takozvanoj ekstra zoni...

------------------------
Inače sve ovo o čemu mi sad ovde pričamo će biti nebitno za 10ak godina kad se većina ljudi iseli (čitaj - istera) iz centra i zameni hostelima, poslovnim prostorima i kafićima. To nije moje gunđanje, to je predviđanje. Ja zaista mislim da će tako biti. E onda će sve ovo biti irelevantno. Ali fora je što ljudi koji ostanu tu u međuvremenu moraju nekako da funkcionišu. A to podrazumeva i pristup automobilu odnosno saobraćaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653701#p653701:1g87fbnm je napisao(la):
solecar » 27 Авг 2019 12:15 pm[/url]":1g87fbnm]Evo sad se ovde priča o tome kako se ustvari pravi pešačka zona da bi se poboljšala fizička aktivnost građana , uz nezaobilaznu estetiku , a u suštini mi imamo gomilu ljudi koji sede po kafićima.
Није прављена да би повећала физичку активност него је физичка активност директна позитивна последица. А што се тиче људи који седе у кафићима. Па ... на истој површини улице далеко више људи седи у кафићу него што је до скоро њих могло да паркира те се намеће закључак да је улица данас прилагођена много већем броју корисника. :wink:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653745#p653745:1g87fbnm je napisao(la):
Bender Rodriguez » 27 Авг 2019 01:03 pm[/url]":1g87fbnm]
Ima još jedna stvar - parking na ulici je za stanare zona je smešno jeftin i zato im je mrsko da plate mesečni parking u garaži
Da, ali zato što su im svi ostali troškovi života znatno viši. Uostalom, tu je i famozni porez na život u takozvanoj ekstra zoni...
Који су то "сви остали трошкови живота знатно виши" ? Сем пореза који јесте виши и треба да буде виши? Шта је то још толико скупље?
 
Hrana, potrepštine, ugostiteljstvo, pojedine usluge... Recimo, Lelekom mnogima u centru zakida na protoku zato što se, očekivano, oslanja na infrastrukturu iz doba Kraljevine, koju, opet očekivano, neće da zameni i modernizuje. Pa zato obara protok i kvalitet usluge.

Ulaznu kapiju ne smeš da menjaš bez je**vanja po Zavodima i opštinama. Nema veze što je kapija trula još od doba Tita, što nema tog stolara u Beogradu koji će da se drnda da pravi nešto takvo. Zavod i opština te cimaju da plaćaš više da restauriraš nešto što nema poente restaurirati. Ili da praviš neku zamenu koja nema veze s mozgom samo da bi se uklopilo u njihov pojam ''autentičnosti''.

Tu je i famozno Gradsko stambeno, koje ima fleksibilno tumačenje svojih nadležnosti, a i cenovnika. Pa deru i vaćare na čišćenju, na opravkama krovova, na opravkama liftova i svemu ostalom.
 
Vrh