Sole, ne možemo da iskoristimo 30 godina napravljene tunele do Karaburme a fantaziramo o nekim vozovima za Vinču
Mnogo štošta ne možemo da iskoristimo i mnoge stvari imamo odrađene do neke faze i to tako stoji decenijama unazad. Primer je recimo i pruga koja vodi do južnog dela opštine Grocka.
Istovermeno sve trase tramvaja zamenjuju trakama za automobile, Moramo se boriti da u Bulevaru tramvaji budu prebačeni na centar i da budu produženi od Ustaničke do Partizanske.
Tramvaj sa nezavisnom trasom po centru nije nešto što je bitno, da bude produžen jeste. Lično sam se jako lako navikao na tramvajsko rešenje u Cara Dušana, mešovita trasa sa tramvajem po obodu. Autobusi i tramvaji koriste ista stajališta, trasa je prava, nema onih neugodnih bubrega koje prave izmeštanje tramvajskih stajalište u centar.
Ja se nisam i verovatno nikada neću ni navići na budale koje se parkiraju po tramvajskim bašticama da bi na kratko skoknule "samo da odnesu tetki lek".
Vrlo je bitna trasa tramvaja sa ostrvom. Ocito ne zivis u BKA. Dovoljno da jedan pavijan se parkira na sine, sve automatski staje. Jedno je Dorcol, drugo je BKA.
I Dorćol i BKA su isto, na oba mesta je potrebna trasa po sredini, ali zbog efekta "Đilasovog Bulevara" se odustalo.
Да има памети, и аутобуси би имали средње жуте траке на средишњој трамвајској баштици, као што је случај са 33 у Војводе Степе.Nikakvo deljenje tramvajskih baštica na sredini sa autobusima ne sme da se učini. Rekonstrukcija vojvode Stepe je samo smrt na odloženo.Заједничка стајалишта су практичнија из угла путника.Tramvaj mora nezavisan da bude.Zašto mora?Zato sto ce se uvek naci neki "pametan" ljakse i sa autom proci tuda. Dosta vise toga.
U Bulevaru često viđam bicikliste i trotinetaše da vože tramvajskom bašticom, a video sam par puta i da su trotinetaši vozili u suprotnom smeru tramvajske baštice. Takođe sam jedanput video i kola da voze tramvajskom bašticom.
Шта фали да трамвај и аутобус буду заједно независни у средњој траци? Шта фали да трамвајска баштица има косе ивичњака које би одвратили аутомобиле да возе туда (плус камера) а омогућили да аутобуси сиђу са ње кад треба да скрену или да обиђу трамвај у квару?Sta fali da tramvaj bude nezavisan? Da bude identicno uradjenom delu BKA. Zasto vam smeta nezavisnost tramvaja? Zasto da se gura bus gde mu mesto nije?
Navešću dva primera. Jedan je Jurija Gagarina, gde se ne mali broj puta desilo da se sa autobuskih stajališta pretrčava na tramvajska, zato što tramvaj naiđe pre autobusa. Drugi primer je Bulevar i linija ADA 4. Tu je po pravilu napravljemo da tramvajskom bašticom ide autobus. U praksi se to naravno ne praktikuje. Čini mi se da je prve godine bilo da autobusi idu kolovozom i da staju uz trotar na pozicijama koje su identične tramvajskim, pa je to promenjeno zbog pretrčavanja ljudi kada vide da nailaze autobus. Danas, iako je po pravilu da mora da se vozi tramvajskom bašticom, jedan deo njih vozi kolovozom, a drugi deo njih tramvajskom bašticom, pa sada imamo obosmerno pretrčavanje, čak i u situaciji kada neko ciljano čeka ADA 4 liniju, jer ne zna gde će mu stati isti.
Да ли ви схватате да постављањем трамваја на средину нисте га направили независним већ сте само већину времена протраћили саобраћајну површину? Трамвај по средини се укршта на раскрсницама са аутомобилским саобраћајем у истом нивоу, тј. са истим саобраћајем којем сте одузели две саобраћајне траке, који кривуда због стајалишта на средини, који је оптерећен додатним пешачким прелазима због тих стајалишта и којем онда крадете секунде да би трамвај имао предност на раскрсници. То можда има смисла у Јурија Гагарина, где се у некој будућности могу денивелисати раскрснице, али у наставку Булевара, па баш и не.
Користите израз "независан" за решење које то никако није.Tramvaj uvek mora da ima prednost, prevoz je gradjana. Auto je luksuz.
Mi i sa ovakvom konstrukcijom tramvajskih baštica i krivudavim kolovoznim trakama imamo nemali broj puta saobraćajne nesreće gde su vozači kola "ispravljali" krivine. A tek kako bi bilo kada bi se trake "ispravile". Drugo, grad umesto da se pretvara u grad koji je prilagođen svima, pretvara se u grad prilagođen automobilima i oni su apsolutni primat, šta god da se priča i koliko god da se negira tako nešto, jer se na ulicama to i te kako može videti. Treće, tramvajske baštice koje daju nezavisnost tramvajima, tu prednost gube jer na semaforima nemaju prednost u odnosu na automobilski i autobuski saobraćaj, što ide samo u prilog već pomenutim stvarima.
Да учине трамвај бесплатним не би било места у читавом београдском региону где би се бунили због увођења трамваја
Само да је џаба и све може
Evo da te demantujem ličnim primerom. Sve i da potpuno besplatno dobijemo tramvaj za Prokop, ne želimo ga, ali zato trolejbus do same železničke stanice i kroz Dragana Mancea, da.