Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

Mislim da je u pitanju ipak 9-10 godina i stanje nije bas tako lose kao pre... Ali, bitno je reci da autokomanda nije odrzavana ni malo... Zamislite samo koliko bi nasa infrastruktura bila lepsa i jeftinija kada bi je redovno odrzavali a ne kompletno renovirali stalno...
 
Ауто пут није ни осветљен целом трасом.
Нарочито је критично од Бубањ потока према граду - узбрдица, кривина, три уске траке.
 
Mogli bi rasvetu da srede. malo pre sam prošao, blagi užas, korozija, kablovi, o vertikalnosti da ne pričamo. Zaštitna ograda isto, šareni se na sve strane. i onu nesretnu naplatnu rampu su mogli da srede malo, kolovoz nikakav.
 
beaver":1w0z1ftc je napisao(la):
Ауто пут није ни осветљен целом трасом.
Нарочито је критично од Бубањ потока према граду - узбрдица, кривина, три уске траке.

Ne kazem da ne treba osvetliti prilaz gradu, ali na tom potezu nemate apsolutno nikakve raskrsnice, parkinge ili slicno, tako da zaista nije neophodno osvetljavati auto put zbog `uzbrdice i krivine` .
 
^^ ako od Bubanj Potoka do Kaluđerice treba rasveta, onda od Malog Požarevca do Bubanj Potoka treba duplo jača.. to je samo parče autoputa..
 
Осветљење је битно тамо куда пролазе градски аутобуси који имају ограничење 50, посебно ако се узме у обзир колико се води рачуна о сигнализацији аутобуса.
 
Ја тај део рачунам у град. Зато би било лепо осветлити од наплатне рампе на даље.
 
Zašto je onda kog vraga osvetljen autoput od Bežanije do Aerodroma? Ili zašto se postavlja osvetljenje na novoizgraađenim deonicama obilaznice oko Beograda?

Beaver je skroz u pravu - gradski autoput se prostire od Dobanovaca do Bubanj potoka i skroz je OK da ceo bude osvetljen. Naročito što je taj neosvetljeni deo posebno osetljiv jer ima nagib koji je veći od standarda autoputa, u krivini je, i često se na tom mestu stvara neprijatna magla.
 
Po Grčkoj i Turskoj su autoputevi u celoj dužini osvetljeni.
 
pri tome na toj uzbrdici često i riknjavaju kamioni pa se parkiraju u voznij traci. bubanj potok bi morao da bude osvetljen.
 
stf":3dudqwm6 je napisao(la):
Po Grčkoj i Turskoj su autoputevi u celoj dužini osvetljeni.


U Grckoj? Zaista?

<object width="560" height="315"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/vrAKyYIWcSY?hl=en_US&amp;version=3"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/vrAKyYIWcSY?hl=en_US&amp;version=3" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

http://youtu.be/vrAKyYIWcSY?t=8s

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/-itxNAYB0WM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

http://youtu.be/-itxNAYB0WM
 
Na slici se ocigledno vidi gde se stvara guzva od autokomande ka slaviji:

frans.jpg


Problem je u ukrstanju vozila koja se iskljucuju sa autoputa i ona koja se ukljucuju ili idu na juzni bulevar ili ustanicku...
Kako bi ovo moglo da se resi da bude potpuno efikasno i ne zaguseno?
 
Za početak da se poštuje postavljena signalizacija koja kaže da prednost imaju oni koji dolaze iz pravca Banjice/Vojvode Stepe a ne oni koji se uključuju sa autoputa. I naravno tradicionalni beozobrazluk koji se vidi i na ovoj fotografiji - iz skroz leve trake na autoput, ako moze tri metra pre skretanja.
 
džabe čak i kad bi rešili ovo usko grlo kad bi opet na slaviji nastalo novo. ovo zagušenje zapravo pomaže saobraćaju jer da tu nije zagušenje slavija bi doživela kolaps.


jedino rešenje je deonica UMP-a od auto komande do pančevačkog mosta.
 
Ево код Генекса цвећем исписују "Београд".
img130.jpg
 
Јел зна неко нешто о овоме?


Beograđani će voziti kroz šumu bambusa

781735-31.jpg



„Beograd će ove godine dobiti prve zasade bambusa u centralnoj gradskoj zoni, koji bi trebalo da poboljšaju kvalitet vazduha i smanje zagađenje bukom”, izjavio je stručni saradnik u Sekretarijatu za zaštitu životne sredine Beograda Dejan Tripković. Prvi bambusi biće zasađeni duž autoputa i Ibarske magistrale.


ČISTO - Po ugledu na gradove u Nemačkoj i Italiji, a nakon ispitivanja na nekoliko lokacija u Beogradu, utvrđeno je da mikroklima pogoduje toj biljci koja ima veću moć apsorpcije štetnih gasova i proizvodi više kiseonika od ovdašnjih vrsta drveća - kaže Tripković.

Prvi zasadi bambusa, kao najefikasnijih urbanih biofiltera, planirani su duž autoputa kroz Beograd (kod Arene i Mostarske petlje), duž Ibarske magistrale, u rakovičkom industrijskom basenu, u blokovima 23 i 24 u Novom Beogradu, i, kao zaštita, oko nekoliko obdaništa. Zasadi bambusa imaju najveći efekat kada su postavljeni u blizini velikih saobraćajnica i stacionarnih izvora zagađenja.

Projekat uvođenja bambusa grad izvodi u saradnji s Institutom za multidisciplinarna istraživanja iz Beograda, a cilj je da se unapredi zdravlje stanovništva. Tripković je precizirao da su u 2011. na lokacijama u Košutnjaku, na Adi i u Botaničkoj bašti eksperimentalno bile posađene dve vrste bambusa - “Phyllostachys aureosulcata aureocaulis” i “Phyllostachys bissetii” koje su pokazale otpornost na hladnoću i letnju žegu.

781728-30.jpg


- Te vrste bambusa, koje su imale veliki prirast biomase i za godinu dana narasle četiri metra, pokazale su da mogu da akumuliraju velike količine štetnih čestica i proizvedu nekoliko puta više kiseonika od, recimo, kestena - kaže Tripković i dodaje da je bambus odličan za gradsku sredinu kao brzorastuća biljka koja povećava lisnu masu tri puta više nego drvenaste vrste.

- Ta biljka je i odlična barijera za buku, pa se često sadi i oko ustanova, poput obdaništa i bolnica.

Tripković je, kao jedan od najboljih primera korišćenja bambusa, istakao Hamburg koji je 2011. proglašen za “Zeleni grad Evrope” baš zbog toga što je za “drvorede” uzeo bambus.

Strogo kontrolisana sadnja
DILEMA - Pojedini stručnjaci za šumarstvo smatraju da bambus ne treba saditi u Srbiji jer je “invazivna vrsta” koja se lako razmnožava. Tripković, međutim, smatra da se pravilnim sađenjem, održavanjem i kontrolom, ta biljka može držati u predviđenim granicama. “Projekat u Beogradu podrazumeva kontrolisanu sadnju - samo na određenom području, uglavnom duž saobraćajnica ugroženih štetnim gasovima, a ne na većim, otvorenim površinama”, kazao je Tripković.
 
Ja само примећујем да је она шума код Змаја искасапљена, раније се од ње маркети уопште нису видели. Остављам могучност да је проређена да би стабла могла да се развијају али надам се да није искасапљено да би маркети били уочљивији.

а те инванзивне врсте, хм. тако је стигла и амброзија, сада кукамо због топола...
 
Postavio sam u temi zelenilo prije par dana vijdecemo sano da ovo nije zamjena za bukobrane koje ce neko pristediti u svoj dzep
 
Ne kudite tek tako
Preprosle godine upravo ovde na BBu je i potekla ideja bambusu u BGDu
koliko se secam poslednja aktuelizacija je bila kada je otvoren onaj ,,parkic,, u Sremskoj ispred agrobanke nad Teraziskim tunelom
 
Prošao sam prošlog vikenda autoputem, ne može da se poredi sa onime šta je bilo pre toga. Asfalt deluje zasada sasvim pristojno, ono što me je iznerviralo je da ne koriste izdržljivu farbu za obeležavanje puta. Jedna deonica blizu genexa je skroz izbledela pa izgleda kao da je put neobeležen. Stekao sam utisak da koriste najobičniju boju za obeležavanje puteva iako ima mnogo boljih rešenja tipa izdržljivih traka koje se lepe ili debeli slojevi specijalne farbe etc...

I naravno zid za zaštitu od buke (i za zaštitu od sramote, posebno dušanovac/mm lug), bilo od metalnih ploča ili od bambusa, svejedno.

i naravno slike:
hHXCbuw.jpg


nDdJilU.jpg


9emKrIZ.jpg


PUzyZwr.jpg


FQgH3pZ.jpg


Cj5E12V.jpg


Ne mogu da se otmem utisku da praktično sve službe za obeležavanje puteva imaju kvalitetne idiote u kadru. Jednostavno drugačije to ne ide, na autoputu se vide najmanje 3 različite kategorije znakova, naravno već propalih iako su skoro postavljene, nema nikakvog reda i logike u obeležavanju izlaza, udaljenosti do sledećeg mesta/izlaza i još mnogo toga.

Da ironija bude veća, najkvalitetniji znakovi su oni iz doba SFRJ koji se i dan danas drže sasvim dobro.
 
Bravo za reportazu pa u sfrj se postovalo nesto sto se zvalo jus a danas svaka susa sa kumom u vlasti pravi znakove bez obzira na kvalitet istih
 
Vrh