Šta je novo?

Regionalna infrastruktura i autoputevi

[YouTube]https://youtube.com/watch?v=t4EH0b6tec8[/YouTube]
Lep snimak deonice od Tarcina do izlaza iz tunela Ivan, na koridoru Vc od Sarajeva prema Konjicu.
 
KrCan":3babiucm je napisao(la):
[YouTube]https://youtube.com/watch?v=t4EH0b6tec8[/YouTube]
Lep snimak deonice od Tarcina do izlaza iz tunela Ivan, na koridoru Vc od Sarajeva prema Konjicu.


Ovuda prolazim bar dva puta godišnje i uvek je velika promena i lepo napreduju radovi, jeste da je to relativno kratko parče ali će skratiti put možda nekih 10tak min iako lokalni put ima po dve trake za pravac uzbrdo. Šteta što je još uvek na dugom štapu deo autoputa od Bradine ka Konjicu Jablanici i Mostaru. Mojoj ženi su isplatili deo imanja koji im je oduzet za izgradnju auto puta od Gubavice do Mostar aerodrom i još uvek nisu krenuli sa radovima(isplata je bila pre više od godinu dana a ona je bila među posledim parcelama za isplatu). Trenutno rade deo od Zvirovića do Gubavice sa mostom preko Neretve ali bez ovog dela kroz Mostar mislim da će stojati jer ne znam gde bi mogli da spoje sa magistralnim putem jer se put završava u brdu. Kod njih je gora situacija nego kod nas, potpisuju se ugovori na po 20 30 km i baš sporo to ide.
 
Toliko priče o Pelješkom mostu, da sam morao lično da se uverim i u to čudeso:
20210822_193103.jpg

20210819_100604.jpg
 

Jedan kilometar od 5, ali svejedno. Nešto drugo sam hteo, da li su koncesije razmatrane kod nas, na gradnju autoputeva, i zašto su (očigledno) odbijene? Verovatno je tema sažvakana 20 puta već, pa ako bi neko mogao ukratko.
 
Мене занима како и када ће направити тунел испод Прења? Задњи податак је био да је 11км!
 
Земља која може овакав мост да направи, очигледно поседује озбиљно знање, без обзира што су им помогли са далеког истока!
 
Svestan sam da ovo nije sa pravca BG - SA, vec deo koridora Vc, ali je odlican pregled poslednje deonice iz Bosne ka granici sa Hercegovinom. Lep napredak, a zajedno sa onim severnim pravcem od zenicke obilaznice, pa do izlaska iz tunela Golubinja ce se izaci iz onog ubedljivo najgoreg I najtezeg dela na celom koridoru Vc, naravno sa izuzetkom buduceg tunela kroz Prenj.
 
Не верујем да ће уопште и почети тунел Прењ ако се не буде радио са ТБМ-ом, 11км није мало!
 
Svestan sam da ovo nije sa pravca BG - SA, vec deo koridora Vc, ali je odlican pregled poslednje deonice iz Bosne ka granici sa Hercegovinom. Lep napredak, a zajedno sa onim severnim pravcem od zenicke obilaznice, pa do izlaska iz tunela Golubinja ce se izaci iz onog ubedljivo najgoreg I najtezeg dela na celom koridoru Vc, naravno sa izuzetkom buduceg tunela kroz Prenj.
Tako je Krcane, postojeći tunel Ivan je granica Bosne i Hercegovine, novi izlazak iz tunela će biti u mestu Bradina. Pored tunela Prenj koji će biti impozantan trasa nije ni malo jednostavna, treba negde smestiti i petlju Konjic koji je opasan brdima, a ne znam da li je planirana i petlja za Jablanicu koja je slična ko Konjic. Prolazim na svakih par meseci ovom trasom ka Mostaru, i svaki put kada sam prolazio video se napredak, čak su i zimus dobro radili. Šteta je što je u BIH situacija takva da oni pogađaju po 20tak km i spajanje sa ap kod Mostara će trajati još jako jako dugo. Ranije sam pisao da su ženi uzeli deo imanja za deo ap a to je deo od Gubavice koji trenutno rade sa mostom preko Neretve do Mostarskog aerodroma ali ni nakon više od 2 godine nije ništa počelo da se radi. EU je angažovala dodatnu komisiju koja ispituje trasu puta a na kojoj su isplaćeni skoro svi vlasnici parcela, provlači se priča da hoće da gurnu ap po obodima Veleža, znači novi projekat, isplata parcela itd itd.
 
Visinska razlika Bradine i Konjica je čini mi se 400 m, a udaljenost vazdušnom linijom oko 10 km. Tu će biti izazov kako spustiti autoput do Konjica, mislim da trasa još nije usvojena.

Od Konjica se ide dalje kroz Prenj, ne ide autoput prema Jablanici, pa mislim da neće ni biti posebne petlje za Jablanicu.
 
U pravu si auto put će i skratiti kilometražu Mostar Konjic jer će ići kroz prenj, a ne dolinom Neretve. Šteta za Jablanicu odlična im je jagnjetina, nije bio lud Tito što je tu svraćao na istu.
 
Kolosalni most Počitelj

Ostali ste uskraćeni za reportažu ovog mosta i auto puta. Juče sam krenuo da snimim most i prešao preko 30km ali zbog totalnog zaustavljanja magistralnog puta na sat vremena a toliko bih čekao u povratku slikovnice nažalost nema jer nisam imao toliko vremena. Jedna slika auto puta koji ide vrhom Bivoljeg brda a koji je posle samog mosta.



Pored toga još koja slika auto puta Bradina Tarčin iz kola.













 
Da, to je taj dio.

 
Magistrala Neum Stolac. Nešto što bi se i kod nas moglo primeniti. Ograničenje 80km/h. Zabrana za traktore i sl. Obilazi naseljena mesta. Moglo bi se primeniti na dosta deonica.

 
Величина ископа је импозантна...Волга је велика, па велика односно бар 2км широка.
 
Vrh