Šta je novo?

Razvoj novobeogradskih blokova

Nema gde to gore da stane. Tošin bunar/Vojvođanska nije apokalipsa, nije ni blizu; i tamo gde je 2+2, dosta dobro je projektovano - izuzev faking parkinga 'Bele reke' - i teče. A biće lako 3+3.

Ništa nije strašno ako budemo, mi Novobrograđani stajali dvaput na isti signal, to se u svetu ne smatra ozbiljnom gužvom; šta da kažu oni preko Save.
 
Egzaktli. Da li stvarno iko misli da je za gužve na Brankovom mostu dobro da do mosta vodi traka više??
Zamislite da neko stručan napravi pravi biciklistički koridor bilo gde u gradu, koji bi koristilo, ne znam par stotina biciklista. To je automatski par stotina automobila manje u tom delu grada u saobraćaju.

Zamislite holandsku firmu da projektuje i napravi rešenje po svim merilima, prava staza, odvojena, idealno ravna, estetski prihvatljiva, sa prioritetnim semaforima za bicikliste, sa grejanjem ispod asfalta da bude suva zimi. Pa nema ko to ne bi koristio.

Je ne znam da li je matematika moguća, ali oni znaju. Sasvim moguće da bi npr. zatvaranje neke ulice u centru za automobile na kraju imalo neto pozitivan efekat na protočnost saobraćaja.
 
Ne ide to baš tako. Beograd nema Golfsku struju; kad je potražnja za prevozom najveća, krajem decembra, u Beogradu je realan i sneg, a onda gotovo niko neće voziti bicikl. Onda se ti putnici prelivaju negde drugo, a gde? Trenutno, u autobus ili u kola, a to je neodrživo. To znači da je potrebno balansiranje sistema slično kao u energetici za vetar i solar. Ja mislim da taj višak kapaciteta u normalnim uslovima po najnižoj ceni, koji bi u 'pikovima' primio onemogućene bicikliste, može i treba da pruži tramvaj. Metro je preskupa igračka za tako nešto. A za Zemun npr. tramvaja nema, itd.

Ali za sve to je neophodna izuzetno ozbiljna studija, lišena svakog ideološkog ili propagandno-političkog naboja, što kod nas u principu deluje nemoguće.
 
Poslednja izmena:
Nema gde to gore da stane. Tošin bunar/Vojvođanska nije apokalipsa, nije ni blizu; i tamo gde je 2+2, dosta dobro je projektovano - izuzev faking parkinga 'Bele reke' - i teče. A biće lako 3+3.

Ništa nije strašno ako budemo, mi Novobrograđani stajali dvaput na isti signal, to se u svetu ne smatra ozbiljnom gužvom; šta da kažu oni preko Save.
Voziš li svakog dana tuda?

Šta je od 16:00h svakog radnog dana je da se u Heroja sa Košara ka mostu red proteže od West 65 do Tošinog, a u Tošinom su vozila kao sardine u smeru ka Zemunu od Eliksira do Bele reke. Semafor postavljen kao posledica Novog Minela pravi novi čep, sa stalnom mogućnošću da se zakucaš u taksistu ili dostavno kome je zapelo da uradi polukružno ka Zemunu, a ne sme. Kod hotela nastavak pakovanja koji svoj climax doživljava na ukrštanju sa Gandijevom.

Koliko će se ljudi tu useliti u narednih 10 godina?
 
Vozim, ne svakog dana. Gužva je, to mora tako. Veliki je grad. Ne mogu svi kolima. Ili mogu, al onda nek ne žure.

Raskrsnica sa Gandijevom je veliki problem, tu bi mogao podvožnjak za levo i da se dobije traka više za pravo, što ima smisla.

Još neke intervencije su moguće, ali u principu, trebalo bi da tu ima tramvaj ili žuta traka, pa da ne seda za volan ko ne mora.
 
Ne ide to baš tako. Beograd nema Golfsku struju; kad je potražnja za prevozom najveća, krajem decembra, u Beogradu je realan i sneg, a onda gotovo niko neće voziti bicikl. Onda se ti putnici prelivaju negde drugo, a gde? Trenutno, u autobus ili u kola, a to je neodrživo. To znači da je potrebno balansiranje sistema slično kao u energetici za vetar i solar. Ja mislim da taj višak kapaciteta u normalnim uslovima po najnižoj ceni, koji bi u 'pikovima' primio onemogućene bicikliste, može i treba da pruži tramvaj. Metro je preskupa igračka za tako nešto. A za Zemun npr. tramvaja nema, itd.

Ali za sve to je neophodna izuzetno ozbiljna studija, lišena svakog ideološkog ili propagandno-političkog naboja, što kkd nas u principu deluje nemoguće.
Kažem ne znam, ali firme koje se time bave znaju. Sigurno postoje neka rešenja.

U jedno sam siguran doduše, a to je da ne treba izmišljati rešenja, već primeniti nešto dokazano, postojeće.
 
Te firme rade šta im se kaže, kao Egis: jedno za one, drugo za ove.

Neko vreme smo gledali šta radi Beč... a onda smo se zagledali u Dubai, jbg.
 
Te firme rade šta im se kaže, kao Egis: jedno za one, drugo za ove.

Neko vreme smo gledali šta radi Beč... a onda smo se zagledali u Dubai, jbg.
Samo Holanđani za bicikle. Zašto ne bi mogli da urade projekat i studiju izvodljivosti/opravdanosti.

I Bečlije hvataju beleške od Holanđana. A verujem da bismo tu mogli i neke EU fondove da koristimo. Ali kao što si rekao to mora biti oslobođeno bilo kakvog političkog uticaja, samo struka.
 
Апсолутно се слажем са тобом, @vucko је на теми "Развој новобеоградских блокова" већ поделио петицију против овог непотребног проширења.
 
Предуслов за озбиљније бициклистичке коридоре који нису рекреативни преко Саве јесте уклањање паркинг места, тј. изградња гаража.
 
20231001_131036.jpg
 
Švajcarska kompanije DHG objavila je na svom sajtu render za stambeno-poslovni kompleks koji kani da gradi na Novom Beogradu. Navodno će imati 17.000 kvadrata stambenog, i 15.000 kvadrata poslovnog prostora.

Zuchwil_(1).jpg

Precizna lokacija se ne navodi, ali Google pretragom se lako dolazi do informacije da je pomenuta kompanija čiji je vlasnik jedan Švicosrbin, 2021. godine kupila zemljište uz prugu u Bulevaru heroja sa Košara, u blizini novog železničkog stajališta Tošin bunar.

E sad, j*** me svi redom ako ovo čudo može tamo da stane.

Mada površina placa koju pominju na instagramu (6.000 kvadrata) poklapa se sa površinom prodate parcele u Bloku 40 (6.235 kvadrata) koja je bila navedena u oglasu Direkcije.

 
Trenutno se izradjuje PDR za taj plac. Inače tačno dijagonalno po placu je prilaz ŽS Tošin bunar koji se masovno koristi.
 
Blizina stajališta im svakako ide u prilog za planirane komercijalne sadržaje. Ali nekako mi dimenzije zgrade na vizualizacijama deluju ogromno za tako usku parcelu.
 
To je verovatno u perspektivi (inače, neki od tih objekata su izgrađeni za potrebe starog aerodroma, još pre rata, postaviću fotku kasnije).

I sada se može očekivati neka akcija za uklanjanje "nehigijenskog naselja" koje se nalazi na suportnoj strani pruge.
Ako već decenijama ne smeta gradu i državi (poreska uprava) sigurno će smetati investitorima.
 
Ovo preti da trajno onemogući spajanje bulevara heroja sa košara sa ulicom narodnih heroja. Loše.
 
Pitanje da li nam to treba, da li će dodatno da zakomplikuje saobraćajnu sliku. Mislim da to nikada nije ni planirano.
Eventualno bi mogao da se prokopa još jedan pešački prolaz, ali za vozila, zbog te ulice na drugoj strani?
Mislim da bi ta T-raskirsnica sa Heroja Košara, pa još i blizu već kritičnih Tošinog bunara i Omladinskih brigada, bila kontraproduktivna.
 
Pitanje da li nam to treba, da li će dodatno da zakomplikuje saobraćajnu sliku. Mislim da to nikada nije ni planirano.
Eventualno bi mogao da se prokopa još jedan pešački prolaz, ali za vozila, zbog te ulice na drugoj strani?
Mislim da bi ta T-raskirsnica sa Heroja Košara, pa još i blizu već kritičnih Tošinog bunara i Omladinskih brigada, bila kontraproduktivna.
Zašto misliš tako? Sada vozila idu okolo.

A prolaz za pešake i bicikliste je obavezan. Šta sad rade pešaci koji izađu iz voza i idu na tu stranu?
 
Zato što će da se napravi još jedan čep u Heroja sa Košara na toj zamišljenoj raskrsnici sa Narodnih Heroja.
Kad bolje razmislim, ne vidim potrebu da se zbog povezivanja ulice 1x1 na bulevar 3x3 - prokopava železnički nasip.
Da je Narodnih Heroja većeg kapaciteta i kada bi mogla da se produži i dalje prema Jurija Gagarina (a ne može) možda bi bilo neke stvarne koristi, ovako mislim da nema nikakve. Dobili bi smo, za mnogo potrošenih para, previše raskrsnica i semfora na jako malom prostoru (slično kao u Omladinskih brigada, ali sad još i u upravnom pravcu), a zbog čega? Da bi ulična mreža izgledala "kompletna" na karti grada? Nema od toga ništa, nići će zgrada, nešto poput NCR - i biće prva u nizu.
 
Vrh