Šta je novo?

Razvoj novobeogradskih blokova

Ја стварно не знам шта значи "много је зграда за једну улицу".

Znači da ima već sada dosta automobila u Jurija G. i kada je špic je veliki zastoj, ako se premesti autobuska stanica tu biće jako nezgodno.
Problem je što se ne prave manje zgrade već navodno planiraju zgrade od 37m visione, to su ove br 6. Dovođenje velikog broja ljudi u tim budućim zgradama će dodatno opteretiti saobraćaj i napraviti novi čep kojih je Beograd sve više pun.
 
Poslednja izmena:
Неће, више ће га оптеретити ако се граде станови на Врачару, него на Новом Београду, јер је пословни центар - на Новом Београду. Добар део људи ће ту пешке ићи на посао, као што ја идем, или ће се возити 2 км до посла.

Мислим да је најбоље да се забринутим грађанима предложи повратак на старо: да се обнове фабрике - ИМТ, Ливница, Бродоградилиште "Тито" и Радова фабрика станова, па да се поприсете како је гурати се у аутобусу са знојавим радницима, у поређењу са џентрификованом 67-цом у којој урбане девојке скролују екран телефона са слушалицама око плаве косице.
 
Dobar humor 😁
Ipak ne bi bilo loše da neka od ovih crvenih lokacija bude neki park.
 
Таквих је било знатно више док је било све "широко, паркинг места на изволте". Тако сам нпр. имао одличног друга који је живео на Ретензији и никад до Старог Меркатора није ишао пешке, од 19. године. Угојио се и нажалост умро од срца у 40. години.


@mp3mp3
Да постане парк? Али како то може? Да ли си размислио? Земљиште у приватном власништву; сад град треба да га откупи за... колико? Нпр. 75 милиона евра плус изгубљена добит услед нереализације објеката који су били предвиђени планом = ?

Да правимо на НБ паркове од 200 милиона евра?

Људи, урбанизам је техничка дисциплина и нема ништа са лебдењем у облацима.
 
Poslednja izmena:
Grad može da propiše da se grade kompleksi sa makar nekoliko procenta više zelenih površina. Ako uporedite nove sa starim blokovima, ima velike razlike zelenih površina.

Što se tiče pešačenja novi Beograd ima površinu 40.7 km kvadratnih. Nije svakome svaki deo blizu peške. Još gore, neki prelaze most, ako u Jurija G. budu veći zastoji biće problem doći do mosta.

Ja recimo radim u Voždovcu na 13km od mene. Peške do tamo sigurno nije rešenje a a znam da nisam jedini kome put do posla postaje sve duži.

Nije rešenje čekati da se rodi novi čep i ignorisati jer nekog pojedinca ne dotiče. Problem je mnogo bolje izbeći tako što se misli na vreme. Ponekad je kasno za rešavanje problema kada nastane.
 
Izgradnja stambenih zgrada je najmanji problem na Novom Beogradu, u šta se možete uveriti svakog vikenda, kada bukvalno možete da izađete nasred Bulevara Milutina Milankovića i da igrate fudbal, bez da vas zgazi auto.

Možda se sećate čak i kada je jedan krimos roknut bombom u svom automobilu, u nedelju u podne, tačko kraj autobuskog stajališta u Omladinskih brigada prekoputa Westa 65, i da osim njegove saputnice, nije bilo nijedne druge povređene osobe ili materijalne štete na okolnim vozilima. Eto, tolke su te nesnosne gužve na Novom Beogradu kao posledica stambene izgradnje.

Panta je u pravu - najveću gužvu prave novi poslovni objekti i činjenica da sve veći broj zaposlenih prelazi reku kako bi ujutro došao na posao i popdne otišao s posla. Stoga i ne čudi tolika potražnja za stanovima na NBG, jer ste verovatno i sami čuli da neko traži stan kako ne bi zbog Gazele doživeo infarkt pre pedesete godine.

Drugi problem i generator gužvi su nabrekla polulegalna naselja poput Ledina i ostalih surčinskih naselja, kao i periferije Zemuna (courtesy of SRS). Još jedna posledica te logike "hajde da ne gradimo u gradu da ne bismo pravili gužve", pa se onda naprave satelitske spavaonice sa zakržljalom infrastrukturom i dobijate garantovani kolaps. To je doduše boljka celog grada, ne samo Novog Beograda. Pogledajte samo Smederevski put - postao je pakao na Zemlji!
 
Samo cu da dodam da svake nedelje prolazim kroz neke ulice naselja uz ili u centru gde se mogu videti redovi zgrada gradjenih pre 2012. i posle. Ne kazem da je ovo pravilo na nivou celog grada ali ove zgrade gradjene krajem 2000ih imaju zardinjere i drvece ispred. Zgrade gradjene posle 2010/2012 imaju - parkinge. I to one sto idu ne samo preko linije trotoara nego i preko kolovoza, mislim na onu foru sto su nedavno uveli, da trotoar vise nije do/od ivicnjaka i trotoar nije za pesake, nego ce na kolovozu da se crta isturena linija da ona satro glumi ivicnjak. Pesak, dakle, ne gubi samo drvored, nego gubi i krsteni trotoar, koji se rasprodaje i deli raznoraznim bitangama od investitora da prodaju to stanarima koji ce da ostave auto poprecno preko trotoara a pesaci neka hodaju kolovozom, ko im jm...

Dakle, zgrade iz 2000ih - drvece i trotoar ispred
Zgrade iz 2010ih - beton, asfalt i parkiraliste, trotoar ne postoji, zelenilo ne postoji

Pametnom dosta. Ja se samo nadam da su svi koji su zeljni izgradnje Beograda srecni. Eto, gradi se. Toliko se gradi da pored ogavnog groznog zelenila, vise necemo po ulicama morati da gledamo ni - trotoare. Eto, posto nisu valjali Novi Beograd i otvoreni blokovi (ne kazem da nemaju mana, ali koji urbanisticki model pa nema manu?) sad ce ceo grad da bude u betonskim kanjoncinama. I bice nam do jajeta.

Evo, konkretno - Ovako ce za 10ak godina izgledati prosek ulica u Beogradu.
 
Poslednja izmena:
Али заправо управо у Јурија Гагарина имамо инвеститора који је испред стамбене зграде (Сакура парк) направио читав - парк...

Мислим, оно, Јурија гагарина има 6 трака - прошириво на 8 - плус трамвај: ако баш ту нећемо да градимо, плашећи се будућих гужви... Написа вам Хомер тачно за НБ викендом. Са друге стране, да видимо како суботом изгледају улице на нпр. Звездари, око Војислава Илића - па кад упоредимо, ако закључимо да не треба градити баш на НБ, онда нека нам га, баш.
 
Poslednja izmena:
Pa dobro, pogresi covek, mozda je neko normalan ko je zalutao u bolestan i alav svet investitora i politike.

A koliko ih ima koji su ukinuli parkove ili zelenila da bi napravili parkinge? Pa ima ih jedno pola Beograda...

Ali dobro boze moj, izgradice se Beograd i onda ce svaka ulica da izgleda kao ova Garibaldijeva i bice nam super.
 
To o čemu Bender priča je već druga stvar. I bilo je takvih iskustava i pre 2010-ih (pogledajte Vojislava Ilića npr. ili ulice oko Đerma na Zvezdari). Da ne postoje Mirijevo, Mokri Lug, naselje Veljko Vlahović, Žarkovo i sl, rekao bih da je Vračar najtužnija priča beogradskog urbanizma. Ali eto, ima čak gore i od toga. Prvo im urbanisti "legalno" dozvole sprat-dva viška, pa onda oni sami dodaju još sprat-dva, pa im onda služba braće Stajić to lepo legalizuje, i onda u ulici bez trotoara, u kojoj jedva mogu da se mimoiđu dve fiće, imate niz zgrada od P+8.

Ali ulična mreža na Novom Beogradu je takva da može da apsolutno može da izdrži izgradnju još stanova. Zapravo, ako ne možemo da gradimo u delu grada koji je premrežen 2+2 i 3+3 bulevarima, onda naši urbanisti treba kolektivno da se obese. E sad, kako se gradi to što se gradi - tu već moraju da važe neka pravila koja, bojim se, ovde još uvek ne postoje.

A što se parkinga tiče, nema većih, d'izivnete, idiota od onih koji su gradili Novi Beograd u ta divna "staaaaaraaa" vremena kada je sve bilo "zlatno". Izgradiš tolike bulevarčine, tolike soliterčine i onda ostaviš stotinjak parking mesta u bloku. Great job!
 
Okacicu i fotografije te novouspostavljene prakse otimanja, ne samo drvoreda nego i trotoara od pesaka, pa kacim ovde. Da ne bude da pricam bez pokrica.

Dozivesmo i to da se trotoar i ivicnjaci, ti simboli modernog civilizovanog saobracaja i urbanizma koje na jedvite jade polovicno usvojismo nekako u 20. veku, sada ponovo ukidaju a mi se vracamo na nivo Africkih vuko'bina gde od zgrade do zgrade prekoputa ima samo jedna te ista povrsina po kojoj vozi, gazi, prosipa... kako ko stigne. J's trotoar, j's ivicnjak, j's zelenilo, j's pesaka, slepe, kolica, stare... Bice samo jedno veliko blatiste i kraj price.

I bice nam super, bice nam kao njima tako u Africi. Cak ce i Arapi moci da nam se smeju jer oni makar ne odustaju od ivicnjaka i neke vizije urbanizma (pa makar trajalo 100 godina) dok se mi vracamo Africkom modelu "urbanizma".
 
@solecar

Zapravo celo to grupisanje po delatnostima je apsolutno prevaziđena glupost epskih razmera, i samo pravi nepotrebne gužve jer ti hiljade i hiljade ljudi nepotrebno dnevno migrira i pravi gužve po gradu. Pritom migriraju u talasima - jutarnji špic, večernji špic. Najgora stvar!

OK, prigradska naselja nisu srpski izum, ima ih i po onome što mi volimo da zovemo "normalan svet", ali ovde su se ona razvijala stihijski, bez ikakve infrastrukture. I onda kada imaš ceo jedan Beograd koji na zakržljaloj infrastrukturi "visi" na užem Beogradu, bojim se da ni mnogo razvijeniji gradovi ne bi mogli to da izdrže.
 
Nije problem u stihijskoj gradnji tih prigradskih naselja, nego u tome što su ta naselja građena iza naselja koja su ostala sa neadekvatnom infrastrukturom, koja je prevaziđena za današnje uslove, a koju dodatno "obogađuju" višespratnice bez širenja infrastrukture, i eto otkud nam toliki čepovi, gužve i kolone. Plus što se povećava broj vozila, i što kaže @Bender Rodriguez , mizerno mali broj prelazaka preko autoputa u starom delu grada, što sa sobom povlači i nedovoljno uključenja / isključenja sa istog, pa dodatna kruženja...
 
Okacicu i fotografije te novouspostavljene prakse otimanja, ne samo drvoreda nego i trotoara od pesaka, pa kacim ovde. Da ne bude da pricam bez pokrica.
Zgrade gradjene posle 2010/2012 imaju - parkinge. I to one sto idu ne samo preko linije trotoara nego i preko kolovoza, mislim na onu foru sto su nedavno uveli, da trotoar vise nije do/od ivicnjaka i trotoar nije za pesake, nego ce na kolovozu da se crta isturena linija da ona satro glumi ivicnjak. Pesak, dakle, ne gubi samo drvored, nego gubi i krsteni trotoar, koji se rasprodaje i deli raznoraznim bitangama od investitora da prodaju to stanarima koji ce da ostave auto poprecno preko trotoara a pesaci neka hodaju kolovozom, ko im jm...
Setih se da imam jednu fotku od pre.
_IMG_000000_000000.jpg

Evo ovo je taj novi model urbanizma koji se primenjuje otkako je krenula psihoza za kvadratima i automobilima. Ovako ce uskoro izgledati pola Beograda.

A iza mene, iza kamere, nizbrdo, ulica i dalje ima i par starijih kuca (ima nekih jako lepih) sa dvoristima i drvecem u njemu koje buja "preko" ulice i menja drvored, i ima zgrade iz 2000ih (znam da su iz tog doba jer sam ulazio u njih jos 2009) sa izgradjenim zardinjerama ispred, sa drvecima koja uveliko rastu. Jedna moderna cak ima i klupicu koja se uredno odrzava i ceo taj kutak je presimpatican leti. A sve zgrade posle 2010/2012 imaju - betonski rov ili asfalt. Alal vera.
 
Poslednja izmena:
Ако мене питате сасвим је поштено да се људи буне против бесмисленог трпања објеката који ту никада нису предвиђени.

И блок 70 и блок 45 имају по школу / вртић самим тим је ово гурање додатних капацитета у тим блоковима покушај да се надокнади гурање огромног броја квадрата у околним блоковима, без одговарајуће пратеће инфраструктуре и без адекватног пратећег зеленила. А то није у интересу ни станара у 70ом и 45ом блоку а вала ни тих нових који ће морати дете да воде у вртић или школу 3 блока даље.

Слажем се у принципу да на Новом Београду има простора за нове квадрате и мешовитих садржаја али се то не сме радити на штету постојећег урбанизма и посебно не на штету "garden city" концепта којег је Нови Београд и најлепши и вероватно најуспешнији пример у Србији ако не и на свету. Дакле свака градња мора да прати постојећу логику, максимизује зеленило и тежи да иде у висину а не ширину. Или нека градска управа унапред дефинише распоред и где се смеју градити зграде каквих габарита или нека сарађује са инвеститорима како би се постигло одговарајуће решење.

Ово што се ради је бесмислено и одавно је превазишло "надокнађивање мана социјалистичког урбанизма". Ако градска управа неће да ради у интересу грађана који је финансирају онда не треба ни да је финансирамо.
 
A otkud tebi ideja da to 'nikada nije planirano'? Znaš li koliko planiranih osnovnih škola na NB - nije izgrađeno 50 godina i duže??

Blokovima, možda, ne treba gimnazija? Mislim, ima je Velika Plana (15.000 stanovnika), pa što bi blokovi sa 100.000. Dabome. I to povećava gužve u gradu, kad su škole bliže đacima?

Takođe, otkud ti ideja da je Novi Beograd Garden city? To je koncept iz viktorijanske Engleske. Novi Beograd je modernistički grad. Može i automobilski grad slobodno da se kaže. Uz to, nije grad nebodera - na njemu postoje i dvospratnice. I još nešto - to kako je originalno građen, davno je prevaziđeno i niko živ tako više ne gradi, pa se ne gradi ni ovde. Pa najgušće naseljeni blokovi 61-64 građeni su licencnim francuskim sistemom za industrijsku gradnju - socijalnih naselja!

Novi Beograd je i prema originalnim planovima - neizgrađen. Ni manje ni više, nego mu nije izgrađen centar i 3 od 4 rejonska centra. Sitnica! I treba ga izgraditi, pa se i gradi i bolje izgleda nego ikad. Takođe i propalu industriju treba zameniti nečim drugim, pa će i biti zamenjena. To bi bilo to. Jednostavno do bola.
 
Poslednja izmena:
Ako je privatna parcela ne gubi tu pešak ništa, da postoji ograda ne bi ni mogao da prođe. E sad kako je moguće da se ovako nešto napravi i da se ne poštuju regulacione ili građevinske linije, ne znam, to bi nama laicima mogao da objasni neko ovde u materiji. :)
 
Ima generalno sa gradnjom, pošto se ovde od strane dela forumaša, smatra da je Beograd jedino izgrađen ako ima neboder na neboderu, što sam nazvao jednom prilikom favelizacijom u Hong Kong stilu,u vizuelnom smislu. Isto tako sam spominjao i da sam za miks zelenila i gradnje, ali ne da zeleno bude u nazivu zgrade, nego oko nje, pa ispadoh kao neko ko bi da satre razvoj grada, i da ga pretvorim u zelenu dzunglu. NBG treba da gradi škole, gimnazije i vrtiće, pošto to fali, a ne da se krcaju poslovno - stambeni kompleksi, jer ćemo na kraju doći u situaciju da se prelazi Gazela i Most na Adi, da bi se odvelo dete u vrtić ili školu, a onda trk nazad na posao na NBG.
 
Daj, kako ti ne dosadi, jbt. U vražju mater više s tim Hongkongom! Ko ga pa spominje i ko to želi?

Više će ljudi prelaziti mostove ako izgradiš skupe stanove pored centralnog biznis distrikta? Pa osnovna logika, na nivou osnovca, kaže da neće.

Ajde, pišite smislene postove, polemišite, ne trolujte. Niti postoji ovakva ulica, niti ovakav plac na NB - možda bude ovoga, ako se bude Blok 18 rekonstruisao na taj način, zasad nema. Drugačije su i parcele, i projekti, i investitori. Sve.
 
Vrh