Šta je novo?

Razvoj novobeogradskih blokova

10k

Intermediate
Učlanjen(a)
25.02.2020.
Poruke
191
Pohvaljen
757
Ekološke kosačice kod mene u kraju.
Ne ispuštaju otrovne gasove, preradjuju bio otpad i odmah djubre zemljište!
😄
B96088B7-4B6D-47DF-9852-12E30F59F38B.jpeg
1DAB8776-4A51-4C97-9087-05999A02CD0E.jpeg
 

Dzigi Bau

Advanced
Učlanjen(a)
25.05.2018.
Poruke
2.426
Pohvaljen
6.666

Bender Rodriguez

Professional
Učlanjen(a)
12.03.2017.
Poruke
17.232
Pohvaljen
34.827
Videh malopre. Zeznuto bogami.

Inače, bacio sam pogled i na komentare. Pola njih u fazonu ''pa neka crknu, ko ih šiša, ionako su sve to stanovi dobijeni od Partije ili preduzeća''. 😄 I onda se malo zamislim i shvatim da Srbi uvek za sve druge osim za sebe govore da su sve stekli i dobili zbog komunizma. 😄 Krug dvojke je naseljen komunjarama, Novi Beograd su komunjare, Senjak su komunjare, Karaburma komunjarsko radno naselje, Braće Jerkovič komunjarsko radno naselje, Vračar su komunjare...

Šablon ide ovako: sve što živi u nekom starom delu grada (Dorćol, Vračar, Neimar, Dedinje) -> to živi tu zato što su komunjarski roditelji oteli to nekome 1945. A sve što živi u nekom novom delu grada (NBG, Jerković, Medaković, Karaburma, Mirijevo) -> to živi tu zato što su komunjarski roditelji dobili od Partije ili preduzeća. OIbrni, okreni, svi su redom komunjare. Čovek se zapita, u svim tim stereotipima i odvalama, ima li neki kraj Beograda koji nije nekad negde zaveden kao komunjarski odnosno kao dat stanarima na poklon? 😄 Srbi fazon ''svi su komunjare i paraziti. Sem mene i mojih, razume se''.


Srpska zajedljiva posla jbt. 😁 Treba Mićko Ljubičić da napiše novo izdanje Nacionalnog parka Srbija i da tu uvrsti i to međusobno glodanje i samoubeđivanje.
Komunjare.jpg
 
Poslednja izmena:

mp3mp3

Intermediate
Učlanjen(a)
13.06.2022.
Poruke
101
Pohvaljen
252
Ovo je plan neke grupe protiv preterane gradnje na Savksim blokovima.
Ne znam da li je baš sve istina sa ove slike.
Evo slike:

mapa_gradnje_(1)1.jpg


Sa ove peticije https://www.peticije.online/stop_stanogradnji_na_novom_beogradu

E sad, mislim da bi se stvarno napravio pakao u tom delu NBG.
1. Broj 6 mi posebno zanimljiv, u Vojvođanskoj gde je stara Bežanija i jedini tragovi naselja starog 500 plus godoina, tu sam čuo da će se milom ili silom graditi.
2. Zatim Enjub TC isto broj 6, što je čudno jer centar jesate ružan ali lepo radi jer ima puno zanatskih usluga i radnjica koje nisu lanci i sve je puno. Šteta bi bilo oduzeti toliki broj radnji zarad neke zgradetine.
3. Isti broj 6 stoji i na mestu današnjeg Kineskog TC u bloku 70, to nije iznenađenje da planiraju da poruše TC i naprave zgrade ali mnooooooogo je zgrada za Juri Gagarin.
 

Пантограф

Professional
Učlanjen(a)
23.04.2012.
Poruke
15.050
Pohvaljen
29.612
Ја стварно не знам шта значи "много је зграда за једну улицу". Градска улица има зграде целом дужином. Никада није пројектована некаква "Јурија Гагарина са мање зграда", нити блокови са празним лединама, него су једноставно остали неизграђени до данас.
Наравно да се неће рушити Ју бизнис центар - коме би се то исплатило? Иза њега су планиране куле.
Да ли су и школа и вртић уцртани као проблематични објекти? Треба ли да им доставим списак још новобеоградских пољана где су предвиђене школе и вртићи?

Једино за Стару Бежанију је штета, али ту нема "милом или силом" - становници су ти којима се исплати да на месту приземљуше добију петоспратницу (тј. да постану богати) - ко шиша историјско наслеђе.
 

mp3mp3

Intermediate
Učlanjen(a)
13.06.2022.
Poruke
101
Pohvaljen
252
Ја стварно не знам шта значи "много је зграда за једну улицу".

Znači da ima već sada dosta automobila u Jurija G. i kada je špic je veliki zastoj, ako se premesti autobuska stanica tu biće jako nezgodno.
Problem je što se ne prave manje zgrade već navodno planiraju zgrade od 37m visione, to su ove br 6. Dovođenje velikog broja ljudi u tim budućim zgradama će dodatno opteretiti saobraćaj i napraviti novi čep kojih je Beograd sve više pun.
 
Poslednja izmena:

Пантограф

Professional
Učlanjen(a)
23.04.2012.
Poruke
15.050
Pohvaljen
29.612
Неће, више ће га оптеретити ако се граде станови на Врачару, него на Новом Београду, јер је пословни центар - на Новом Београду. Добар део људи ће ту пешке ићи на посао, као што ја идем, или ће се возити 2 км до посла.

Мислим да је најбоље да се забринутим грађанима предложи повратак на старо: да се обнове фабрике - ИМТ, Ливница, Бродоградилиште "Тито" и Радова фабрика станова, па да се поприсете како је гурати се у аутобусу са знојавим радницима, у поређењу са џентрификованом 67-цом у којој урбане девојке скролују екран телефона са слушалицама око плаве косице.
 

mp3mp3

Intermediate
Učlanjen(a)
13.06.2022.
Poruke
101
Pohvaljen
252
Dobar humor 😁
Ipak ne bi bilo loše da neka od ovih crvenih lokacija bude neki park.
 

Пантограф

Professional
Učlanjen(a)
23.04.2012.
Poruke
15.050
Pohvaljen
29.612
Таквих је било знатно више док је било све "широко, паркинг места на изволте". Тако сам нпр. имао одличног друга који је живео на Ретензији и никад до Старог Меркатора није ишао пешке, од 19. године. Угојио се и нажалост умро од срца у 40. години.


@mp3mp3
Да постане парк? Али како то може? Да ли си размислио? Земљиште у приватном власништву; сад град треба да га откупи за... колико? Нпр. 75 милиона евра плус изгубљена добит услед нереализације објеката који су били предвиђени планом = ?

Да правимо на НБ паркове од 200 милиона евра?

Људи, урбанизам је техничка дисциплина и нема ништа са лебдењем у облацима.
 
Poslednja izmena:

mp3mp3

Intermediate
Učlanjen(a)
13.06.2022.
Poruke
101
Pohvaljen
252
Grad može da propiše da se grade kompleksi sa makar nekoliko procenta više zelenih površina. Ako uporedite nove sa starim blokovima, ima velike razlike zelenih površina.

Što se tiče pešačenja novi Beograd ima površinu 40.7 km kvadratnih. Nije svakome svaki deo blizu peške. Još gore, neki prelaze most, ako u Jurija G. budu veći zastoji biće problem doći do mosta.

Ja recimo radim u Voždovcu na 13km od mene. Peške do tamo sigurno nije rešenje a a znam da nisam jedini kome put do posla postaje sve duži.

Nije rešenje čekati da se rodi novi čep i ignorisati jer nekog pojedinca ne dotiče. Problem je mnogo bolje izbeći tako što se misli na vreme. Ponekad je kasno za rešavanje problema kada nastane.
 

Homer Jay

Expert
Učlanjen(a)
03.01.2007.
Poruke
7.865
Pohvaljen
7.168
Lokacija
Boleč
Izgradnja stambenih zgrada je najmanji problem na Novom Beogradu, u šta se možete uveriti svakog vikenda, kada bukvalno možete da izađete nasred Bulevara Milutina Milankovića i da igrate fudbal, bez da vas zgazi auto.

Možda se sećate čak i kada je jedan krimos roknut bombom u svom automobilu, u nedelju u podne, tačko kraj autobuskog stajališta u Omladinskih brigada prekoputa Westa 65, i da osim njegove saputnice, nije bilo nijedne druge povređene osobe ili materijalne štete na okolnim vozilima. Eto, tolke su te nesnosne gužve na Novom Beogradu kao posledica stambene izgradnje.

Panta je u pravu - najveću gužvu prave novi poslovni objekti i činjenica da sve veći broj zaposlenih prelazi reku kako bi ujutro došao na posao i popdne otišao s posla. Stoga i ne čudi tolika potražnja za stanovima na NBG, jer ste verovatno i sami čuli da neko traži stan kako ne bi zbog Gazele doživeo infarkt pre pedesete godine.

Drugi problem i generator gužvi su nabrekla polulegalna naselja poput Ledina i ostalih surčinskih naselja, kao i periferije Zemuna (courtesy of SRS). Još jedna posledica te logike "hajde da ne gradimo u gradu da ne bismo pravili gužve", pa se onda naprave satelitske spavaonice sa zakržljalom infrastrukturom i dobijate garantovani kolaps. To je doduše boljka celog grada, ne samo Novog Beograda. Pogledajte samo Smederevski put - postao je pakao na Zemlji!
 

Bender Rodriguez

Professional
Učlanjen(a)
12.03.2017.
Poruke
17.232
Pohvaljen
34.827
Samo cu da dodam da svake nedelje prolazim kroz neke ulice naselja uz ili u centru gde se mogu videti redovi zgrada gradjenih pre 2012. i posle. Ne kazem da je ovo pravilo na nivou celog grada ali ove zgrade gradjene krajem 2000ih imaju zardinjere i drvece ispred. Zgrade gradjene posle 2010/2012 imaju - parkinge. I to one sto idu ne samo preko linije trotoara nego i preko kolovoza, mislim na onu foru sto su nedavno uveli, da trotoar vise nije do/od ivicnjaka i trotoar nije za pesake, nego ce na kolovozu da se crta isturena linija da ona satro glumi ivicnjak. Pesak, dakle, ne gubi samo drvored, nego gubi i krsteni trotoar, koji se rasprodaje i deli raznoraznim bitangama od investitora da prodaju to stanarima koji ce da ostave auto poprecno preko trotoara a pesaci neka hodaju kolovozom, ko im jm...

Dakle, zgrade iz 2000ih - drvece i trotoar ispred
Zgrade iz 2010ih - beton, asfalt i parkiraliste, trotoar ne postoji, zelenilo ne postoji

Pametnom dosta. Ja se samo nadam da su svi koji su zeljni izgradnje Beograda srecni. Eto, gradi se. Toliko se gradi da pored ogavnog groznog zelenila, vise necemo po ulicama morati da gledamo ni - trotoare. Eto, posto nisu valjali Novi Beograd i otvoreni blokovi (ne kazem da nemaju mana, ali koji urbanisticki model pa nema manu?) sad ce ceo grad da bude u betonskim kanjoncinama. I bice nam do jajeta.

Evo, konkretno - Ovako ce za 10ak godina izgledati prosek ulica u Beogradu.
 
Poslednja izmena:

Пантограф

Professional
Učlanjen(a)
23.04.2012.
Poruke
15.050
Pohvaljen
29.612
Али заправо управо у Јурија Гагарина имамо инвеститора који је испред стамбене зграде (Сакура парк) направио читав - парк...

Мислим, оно, Јурија гагарина има 6 трака - прошириво на 8 - плус трамвај: ако баш ту нећемо да градимо, плашећи се будућих гужви... Написа вам Хомер тачно за НБ викендом. Са друге стране, да видимо како суботом изгледају улице на нпр. Звездари, око Војислава Илића - па кад упоредимо, ако закључимо да не треба градити баш на НБ, онда нека нам га, баш.
 
Poslednja izmena:

Bender Rodriguez

Professional
Učlanjen(a)
12.03.2017.
Poruke
17.232
Pohvaljen
34.827
Pa dobro, pogresi covek, mozda je neko normalan ko je zalutao u bolestan i alav svet investitora i politike.

A koliko ih ima koji su ukinuli parkove ili zelenila da bi napravili parkinge? Pa ima ih jedno pola Beograda...

Ali dobro boze moj, izgradice se Beograd i onda ce svaka ulica da izgleda kao ova Garibaldijeva i bice nam super.
 

Homer Jay

Expert
Učlanjen(a)
03.01.2007.
Poruke
7.865
Pohvaljen
7.168
Lokacija
Boleč
To o čemu Bender priča je već druga stvar. I bilo je takvih iskustava i pre 2010-ih (pogledajte Vojislava Ilića npr. ili ulice oko Đerma na Zvezdari). Da ne postoje Mirijevo, Mokri Lug, naselje Veljko Vlahović, Žarkovo i sl, rekao bih da je Vračar najtužnija priča beogradskog urbanizma. Ali eto, ima čak gore i od toga. Prvo im urbanisti "legalno" dozvole sprat-dva viška, pa onda oni sami dodaju još sprat-dva, pa im onda služba braće Stajić to lepo legalizuje, i onda u ulici bez trotoara, u kojoj jedva mogu da se mimoiđu dve fiće, imate niz zgrada od P+8.

Ali ulična mreža na Novom Beogradu je takva da može da apsolutno može da izdrži izgradnju još stanova. Zapravo, ako ne možemo da gradimo u delu grada koji je premrežen 2+2 i 3+3 bulevarima, onda naši urbanisti treba kolektivno da se obese. E sad, kako se gradi to što se gradi - tu već moraju da važe neka pravila koja, bojim se, ovde još uvek ne postoje.

A što se parkinga tiče, nema većih, d'izivnete, idiota od onih koji su gradili Novi Beograd u ta divna "staaaaaraaa" vremena kada je sve bilo "zlatno". Izgradiš tolike bulevarčine, tolike soliterčine i onda ostaviš stotinjak parking mesta u bloku. Great job!
 

Bender Rodriguez

Professional
Učlanjen(a)
12.03.2017.
Poruke
17.232
Pohvaljen
34.827
Okacicu i fotografije te novouspostavljene prakse otimanja, ne samo drvoreda nego i trotoara od pesaka, pa kacim ovde. Da ne bude da pricam bez pokrica.

Dozivesmo i to da se trotoar i ivicnjaci, ti simboli modernog civilizovanog saobracaja i urbanizma koje na jedvite jade polovicno usvojismo nekako u 20. veku, sada ponovo ukidaju a mi se vracamo na nivo Africkih vuko'bina gde od zgrade do zgrade prekoputa ima samo jedna te ista povrsina po kojoj vozi, gazi, prosipa... kako ko stigne. J's trotoar, j's ivicnjak, j's zelenilo, j's pesaka, slepe, kolica, stare... Bice samo jedno veliko blatiste i kraj price.

I bice nam super, bice nam kao njima tako u Africi. Cak ce i Arapi moci da nam se smeju jer oni makar ne odustaju od ivicnjaka i neke vizije urbanizma (pa makar trajalo 100 godina) dok se mi vracamo Africkom modelu "urbanizma".
 

Homer Jay

Expert
Učlanjen(a)
03.01.2007.
Poruke
7.865
Pohvaljen
7.168
Lokacija
Boleč
@solecar

Zapravo celo to grupisanje po delatnostima je apsolutno prevaziđena glupost epskih razmera, i samo pravi nepotrebne gužve jer ti hiljade i hiljade ljudi nepotrebno dnevno migrira i pravi gužve po gradu. Pritom migriraju u talasima - jutarnji špic, večernji špic. Najgora stvar!

OK, prigradska naselja nisu srpski izum, ima ih i po onome što mi volimo da zovemo "normalan svet", ali ovde su se ona razvijala stihijski, bez ikakve infrastrukture. I onda kada imaš ceo jedan Beograd koji na zakržljaloj infrastrukturi "visi" na užem Beogradu, bojim se da ni mnogo razvijeniji gradovi ne bi mogli to da izdrže.
 

solecar

Professional
Učlanjen(a)
06.12.2011.
Poruke
18.573
Pohvaljen
20.145
Lokacija
Prokop
Nije problem u stihijskoj gradnji tih prigradskih naselja, nego u tome što su ta naselja građena iza naselja koja su ostala sa neadekvatnom infrastrukturom, koja je prevaziđena za današnje uslove, a koju dodatno "obogađuju" višespratnice bez širenja infrastrukture, i eto otkud nam toliki čepovi, gužve i kolone. Plus što se povećava broj vozila, i što kaže @Bender Rodriguez , mizerno mali broj prelazaka preko autoputa u starom delu grada, što sa sobom povlači i nedovoljno uključenja / isključenja sa istog, pa dodatna kruženja...
 

Bender Rodriguez

Professional
Učlanjen(a)
12.03.2017.
Poruke
17.232
Pohvaljen
34.827
Okacicu i fotografije te novouspostavljene prakse otimanja, ne samo drvoreda nego i trotoara od pesaka, pa kacim ovde. Da ne bude da pricam bez pokrica.
Zgrade gradjene posle 2010/2012 imaju - parkinge. I to one sto idu ne samo preko linije trotoara nego i preko kolovoza, mislim na onu foru sto su nedavno uveli, da trotoar vise nije do/od ivicnjaka i trotoar nije za pesake, nego ce na kolovozu da se crta isturena linija da ona satro glumi ivicnjak. Pesak, dakle, ne gubi samo drvored, nego gubi i krsteni trotoar, koji se rasprodaje i deli raznoraznim bitangama od investitora da prodaju to stanarima koji ce da ostave auto poprecno preko trotoara a pesaci neka hodaju kolovozom, ko im jm...
Setih se da imam jednu fotku od pre.
_IMG_000000_000000.jpg

Evo ovo je taj novi model urbanizma koji se primenjuje otkako je krenula psihoza za kvadratima i automobilima. Ovako ce uskoro izgledati pola Beograda.

A iza mene, iza kamere, nizbrdo, ulica i dalje ima i par starijih kuca (ima nekih jako lepih) sa dvoristima i drvecem u njemu koje buja "preko" ulice i menja drvored, i ima zgrade iz 2000ih (znam da su iz tog doba jer sam ulazio u njih jos 2009) sa izgradjenim zardinjerama ispred, sa drvecima koja uveliko rastu. Jedna moderna cak ima i klupicu koja se uredno odrzava i ceo taj kutak je presimpatican leti. A sve zgrade posle 2010/2012 imaju - betonski rov ili asfalt. Alal vera.
 
Poslednja izmena:
Vrh