Šta je novo?

Razvoj novobeogradskih blokova

Koliko vidim na sajtu, od 2350 + pdv pa navise. Nije mi nesto lokacija ali mislim da na Nbg i nema jeftinije novogradnje? Ili ima nesto?
 
Upravo si opisao ceo Novi Beogad. Od ove lokacije je samo bezanija dalje od keja, bar pola sata treba peske. Okolina mi nije nešto lepa za šetnju ili bilo kakve aktivnosti. Ova ulica iza nema trotoar i ne znam da li mi je gore da prodjem Vojvodjanskom zbog automobila ili tamo iza. Možda se nekad sve to sredi, ali kako su počeli da prave kako kome odgovara, ne deluje mi da ide u dobrom smeru. Šta je falilo da se prave zgrade kao ostale u ulici? Zašto moraju ove krajeve zgrada da produžuju?
1654789971851.png
1654789987067.png
1654790006969.png
1654790021578.png
 
U 20 maraka da će probiti ovaj izlaz

Pogledajte prilog 138405

KAMO LEPE SREĆE da to urade! Ta veza je bila jednosmerna ka Vojvođanskoj i postojala od 1960. do 2013, njom je čak saobraćao javni prevoz (linija 82). Zatvorena je proširenjem Vojvođanske ulice, bez nekog logičnog smisla, a to je vreme dok je tu još uvek postojala i radila Beopetrol benzinska stanica. Neko obrazloženje je tada bilo da je ukrštanmje nebezbedno zbog magistralnog pravca, velike brzine, itsl, mada ja mislim da su prosto projektanti rekonstrukcije Vojvođanske zaboravili za tu vezu, i izveli tako takos u nacrtali, posledično je zagradivši. Mogla je da ostane jednostavna raskrsnica tipa uliv/izliv, tim pre što isto takvo ukrštanje postoji prekoputa, 100 m niz ulicu ka Gandijevoj, vidi se na ovoj slici, i ništa ne smeta normalnom i bezbednom odvijanju saobraćaja. Ulica Pere Segedinca je mnogo pretrpela gašenjem ove saobraćajne veze.
 
Sto se tice konkretno ovog novog pocetka rusenja i kasnije novogradnja, sta reci nego uzas u skoroj buducnosti u smislu saobracaja,parkinga i mira koje je ovo celo naselje u Pere Segedinca imalo i jos uvek ima ali kako stvari idu,tesko da ce imati. Saobracaj u Vojvodjanskoj sada i tipa 2008,2009. je u najmanju ruku utrostrucen ako ne i vise od toga. Daljim radovima na deonici NBGD-Surcin ce doci do jos veceg saobracaja. Iskreno mi nije jasno kako neko moze da kupi stan na ivici ulice,al bukvalno nema 3 m od kolovoza do prozora? Evo neke zgrade nove u Jurija G. ,tipa Sakura ili ta nova Lastavica.pa bar 20tak m je udaljena od kolovoza,sto je skroz ok. Svaka cast ljudima koji tu pristanu da zive. Primer nove zgrade u Vojvodjanskoj 12, na sred autobuske stanice,terasa na trotoaru itd. Cestitam svima na kupovini,stvarno.
 
То за живот поред саме улице је апсолутно тачно и бизарно, ем што нема потребе за таквом градњом ем што је мазохистички купити стан на таквом месту

Што се тиче саобраћаја, једино решење јесте у смањивању броја кола и јачању јавног превоза. Банални су аргументи о недостатку инфраструктуре јер никада неће бити довољна инфраструктура ако број возила буде растао овим темпом

Најбољи аругмент против градње у овој улици је био очување аутентичности али то је очигледно пробијено без да се ико бунио тако да ће Војвођанска за деценију, две без проблема да буде као Војводе Степе
 
Па не може да расте овим темпом унегдоглед. Неће шестогодишњаци почети да возе.

За раније предвиђено очување аутентичности сремског села су, нажалост, најмање били заинтересовани власници кућа - фино се исплати кад неко на плацу подигне зграду. Ту је једино решење било да им град плати неку надокнаду што не могу да користе своју имовину као остали. Али не бих то очекивао од овог града.
 
Па не може да расте овим темпом унегдоглед. Неће шестогодишњаци почети да возе.

У Београду стално расте број становника + број туриста + куповна моћ да се купе кола. Без неких ограничења ће раст бити још јачи ако се не ради против тога

Ту је једино решење било да им град плати неку надокнаду што не могу да користе своју имовину као остали. Али не бих то очекивао од овог града.
У неким земљама имају концепт зонирања где град одреди шта сме да се гради где и то је закон чије се кршење кажњава рушењем и плаћањем дебеле казне

Нема шта да се кршење градског зонирања откупљује нити да се људи подмићују да поштују одлуку градских власти

Ако је град одредио да је одређена површина зелена и неко се ту направи себи склепотину, дође багер и поруши му а он да плати и рушење и казну. Ако не може, у творза

Ако је град одредио да је одређена зона намењена ниској или аутентичној градњи и неко ту крене да гради зградурину на 5 спрата дође багер и поруши му а он да плати и рушење и казну. Ако то не може, у творза.

И ту стварно нема никакве дискусије нити потребе за неки силним процедурама, зона предвиђа да нема градње, на том месту има градње -> руши се на лицу места. После може контраверзни инвеститор да се вуче по судовима ако хоће, битно је да се парцела врати у стање какво је предвиђено зонирањем.
 
Pa grad je bio odredio da ostaju kuće, pa je promenio. Pritisak je dolazio i od vlasnika. Hajde da im objasnimo zašto vlasnik kuće na Vračaru može da se omasti za koju stotinu hiljada od investitora, a oni ne smeju. Piše negde da smo svi jednaki. Da je ekstra zona, pa da cene tim kućama budu ogromne, to bi bio argument, ali nije. Možda se moglo poraditi na tome. To je već ozbiljan urbanizam.

Neće se ni broj stanovnika Beograda još mnogo povećavati. Od ponedelja je na javnom uvidu Nacrt GUP-a gde se predviđa - smanjenje broja stanovnika do 2041. Što je i realno.
 
У Београду стално расте број становника + број туриста + куповна моћ да се купе кола. Без неких ограничења ће раст бити још јачи ако се не ради против тога
Uvođenje dodatnog poreza na domaćinstva koja imaju više od jednog registrovanog vozila na tu adresu, a nalaze se u urbanim gradskim opštinama. Uporedo s time, jačanje i poboljšanje javnog prevoza. Ili nešto slično u tom smislu, ne znam, nisam se udubljivao u to iako je bilo reči na fakultetu. Sve u svemu, cilj da bude da se destimuliše da neko ko ima adekvatne veze sa ostatkom grada, ne seda u automobil za svaku sitnicu nego da koristi javni prevoz.
 
Moze da se uvede da pravo parkiranja imaju samo ljudi koji su prijavljeni da tu zive. Npr ako ti je adresa u Zemunu, vrlo ti je ograniceno parkiranje na Savskom vencu, ali zato u celom Zemunu parkiras za 500 din mesecno.
Ovo negde u inostranstvu odlicno funkcionise, naravno uz odlican gradski prevoz, od koga je Beograd jos uvek daleko.
 
Polemika koja se ovde vodi o urbanoj transformaciji VS očuvanju Vojvođanske zanemaruje da je ovo višeslojan i višedecenijski problem, i to kolektivni, a ne jednog ili dva vlasnika.

Takođe, vredi napomenuti da nikada nije pokrenut, a kamo li donet pa preinačen, postupak ili odluka za zaštitu autentičnosti, ambijentalne celine, ili kulturnog dobra. To su čaršijske priče i dezinformacije o čemu sam naširoko pisao.

S druge strane, incijativa i apela od strane lokalaca, za zaštitu i pomoć je bilo, ali sluha vršilaca javnih vlasti nije bilo. Delom je za to odgovorna bila i neophodnost tretiranja ovog prostora kao "sui generis" pitanja, na čemu se uvek insistiralo, jer, šta znači sam status zaštite, ako nema održivosti i uslova za normalan život, no tim dubinama niko nikad nije hteo da se bavi.

Poređenje sa Vračarom delom i zato ne pije vodu, jer se ovde stalno previđala ekonomsko-privredna komponenta naselja, koja je možda i najpretežniji faktor problema.

Konačno, mislim da nije fer da se ljudima spočitava to što im je posle 60 godina nepravde i ignorisanja pukao fim, te su rešili da se svoje muke ratosiljaju tržišnim putem, iako je to na neki način tužna koncesija duhu vremena, i prihvatanje poraza kroz svojevrsnu "naplatu muka".
 
Inace vidim da su doveli masine na onaj plac pored NCRa u bloku 42 gde je bio predvidjen terminus za z. stanicu i zelene povrsine. Da li cemo dobiti zgradu zeleznice ili Merin Tower? Ko je spreman da se kladi? 😆
Hoće li biti nešto od tog terminusa ili su digli ruke? Ne pročitah, niti čuh da se odustaje, ali pitam za slučaj da mi je promaklo.
 
Hoće li biti nešto od tog terminusa ili su digli ruke? Ne pročitah, niti čuh da se odustaje, ali pitam za slučaj da mi je promaklo.


Ovo se gradi na delu gde su bile fejk Terazije ne ispred NCR, tu ide terminus, u sredini je plato/prilaz ka budućoj staničnoj zgradi ŽS NB a na uglu Milutina Milankovića i Antifašističke borbe se gradi nova zgrada.
 
Da li neko zna koliko je legalno i sta je u planu sa ovim cudnim 'naseljem' na obronku bezanijske kose? iskljucivo vikendom vec par nedelja tu vidjam neke radove i bager.
0-02-05-c26747bfebd0a80931baf55253097d2e4bd398929b3c0d24f1c627994a8c307b_1c6dab05f8a49d.jpg
 
Vrh