Šta je novo?

Razvoj novobeogradskih blokova

mariks":2xy0428g je napisao(la):
Niko nije hteo da prica kada se zna, polako tajni sastanci i dogovori su najlepsi :) Stare neodrzavane zgrade jesu problem izgleda grada, a investitoru ako smeta stara zgrada neka da novac da je obnovi celu i neka izgradi ono sto je kupio, a to je 3 sprata. Ali kad i jednima i drugima ne odgovara nikako onda cemo videti sta ce se na kraju dobiti.


samo jako :sesir:
Samo napred u nove pobede :) Ps. Pozdravi Ćomija iz InoČke

Sent from my MI 9 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865023#p865023:2tnvdqr1 je napisao(la):
solecar » Pet Jul 16, 2021 10:42 pm[/url]":2tnvdqr1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865019#p865019:2tnvdqr1 je napisao(la):
mariks » 16 Jul 2021 22:15[/url]":2tnvdqr1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865009#p865009:2tnvdqr1 je napisao(la):
solecar » Pet Jul 16, 2021 9:09 pm[/url]":2tnvdqr1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864988#p864988:2tnvdqr1 je napisao(la):
mariks » 16 Jul 2021 20:10[/url]":2tnvdqr1]
Zato što mečka nije zaigrala pred njihovim vratima.
Ne. I ja bih se bunio u slicnom slucaju, samo sto ne bih mogao da branim ikome da ista gradi na kupljenoj parceli, a da se nisam bunio kada je parcela prodata. Trazio bih sto manju spratnost i zauzece parcele. Tako i ja kada bih sutra kupio neki plac ne bih dozvolio da mi komsija brani da zidam jer on tu ceo zivot hrani ovce.
Jedan deo forumaša govori kako drugi traže "leba preko pogače", zato što nikada nisu bili u sličnoj situaciji, pa ne mogu da shvate kako je to.
Drugo, da li se ne bi bunio što se nešto gradi u tvojoj blizini, i u slučaju kada bi tek po početku radova saznao da je plac prodat?
Da je plac prodat znalo se, cak je i najavljivana garaza od tri sprata u medijima. OK tri sprata, a ne sedam ali sada vidimo da je problem i jedan sprat. Kako bih ja reagovao po saznanju je nebitno jer nije moje, probao bih da bar umanjim problem, a ako bih vec bio protiv prodavanja tog placa onda lepo u gradsku upravu da trazim zabranu prodaje.
K'o da je Zumin duh iz teme o koroni ušao u tebe.

Da znas da sam i sam sebe uhvatio kako bas to razmisljam, zato sam namerno skracivao i uproscavao postove :D Samo cekam da se Bender javi iza coska. :kk:

Nisam mislio da je nebitno kako bih ja reagovao vec bi moje reagovanje bilo nebitno jer je zakasnelo pa bih probao koliko toliko da umanjim problem kada vec nisam uspeo ili nisam hteo da sprecim nastanak problema. Ne brini, nisam od onih koji pricaju jedno, misle drugo, a rade trece :wink: :kum:
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bnKIVX968PQ[/youtube]
 
Odgledao celo sad. Odlično zapažanje autora, mada ne shvatam kakve veze ima ovo sa Novim Beogradom. A i svako iz Evrope ko je bio u Americi ovo već zna.

Kao što i dalje ne shvatam kako ona neumesna poređenja sa Detroitom koji je ispresecan AUTOPUTEVIMA ima veze sa problematikom Novog Beograda.


Problemi koji muče Novi Beograd i problemi koji muče Američke (bahato) rasute gradove sa otuđenim ljudima su potpuno drugačije kategorije. Verovatno zato što su i narodi, uslovi života i navike potpuno drugačije i neuporedive. Za razliku od Amera, Srbima ne treba da žive u faveli nabijeni jedni drugima na glavu da bi se socijalizovali.
 
Bender Rodriguez":2a11vh41 je napisao(la):
Odgledao celo sad. Odlično zapažanje autora, mada ne shvatam kakve veze ima ovo sa Novim Beogradom. A i svako iz Evrope ko je bio u Americi ovo već zna.

Kao što i dalje ne shvatam kako ona neumesna poređenja sa Detroitom koji je ispresecan AUTOPUTEVIMA ima veze sa problematikom Novog Beograda.


Problemi koji muče Novi Beograd i problemi koji muče Američke (bahato) rasute gradove sa otuđenim ljudima su potpuno drugačije kategorije. Verovatno zato što su i narodi, uslovi života i navike potpuno drugačije i neuporedive. Za razliku od Amera, Srbima ne treba da žive u faveli nabijeni jedni drugima na glavu da bi se socijalizovali.
Nema nikakve veze sa nbgd. Iako je nekada bio spavaona, čak i tada su u okviru blokova pravili otvorene tržne centre gde si mogao da se prošetaš i kupiš šta ti treba.

Sent from my MI 9 using Tapatalk
 
Ово је тема о урбанизму Новог Београда а се развијао урбанистички по том принципу, можда чак и више управо због социјалистичког анти-тржишног сентимента. Све након тога су разне закрпе. Пробудиш се ујутру, седнеш у кола, одвезеш до фабрике, радиш, вратиш назад. Дословно спаваоница од дела града.

Једино што Нови Београд у том смислу спашава јесте што је рађен по Атинској повељи па је ишао у висину са јако пуно зелених и празних површина (на којима су касније и никли тржни центри). Да је грађен у ширину по угледу на нпр. врачарску матрицу, само са редовима стамбених зграда / кућа без кафића, продавница, барова, бутика и сл. и без оволико зеленила био би дословце најдепресивнији део града. Овако бар можеш да шеташ кроз зеленило (ако није зима)

Качим овде првенствено због тога што је некако интересантна критика логике по којој је грађен Нови Београд и мислим да би могло да подстакне дискусију о томе у ком правцу би требало даље да се развија. По мени је најважније да се забрани мега-маркетски амерички тренд (који је покушан са Родом) са огромним паркинзима у којима људи долазе колима. Искрено, не сматрам ни да су тржни центри адекватно решење, много је важније да се омогући цветање малих комерцијалних објеката а не вештачко укрупњавање капитала.

Да су направљене алтернативне подземне гараже у бежанијским блоковима а постојеће гараже претворене у мале комшијске продавнице не би бежанијски блокови били окупирани масивним трговинским ланцима који су се набили на мали простор и окупирали га (https://www.google.com/maps/@44.803...221.80511&pitch=0&thumbfov=100!7i13312!8i6656). Такође би тај простор био јако пријатан за шетњу и излазак уместо мртвила који је сада.

Ако ће већ Нови Београд да се комерцијализује, треба тежити децентрализованим решењима малих продавница и кафића а не масивним тржним центрима и супермаркетима. Њима је место ван града.
 
Ali i teži se tome. Novi Beograd je čak i u svom originalu imao lokale i sadržaje bukvalno ljudima ispod stana. Primer:
183816351_1600x1200.jpg

A isto važi i za naselja rađena po uzoru na njega u ostatku grada. Primer:
JR.jpg

E sad, ono što muči dosta tih lokala, naselja i blokova je način na koji su ti lokali izvedeni i organizovani. I to jeste jedan od glavnih problema. Ali dakle bilo je sadržaja u komšiluku i u toj gradnji i toj eri razvoja Beograda.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865401#p865401:2juerkx3 je napisao(la):
Kailan » Ned Jul 18, 2021 1:12 pm[/url]":2juerkx3]
Ако ће већ Нови Београд да се комерцијализује, треба тежити децентрализованим решењима малих продавница и кафића а не масивним тржним центрима и супермаркетима. Њима је место ван града.
Drago mi je da se potpuno slažemo u ovome i onome za Rodu. I ja sam pre 10ak godina uvideo da se sve više forsira taj životni stil sa ''nedeljnim kupovinama'' u vidu odlaska automobilom u tri lepe, gde se u bukvalnim skladištima kupuju tone i tone robe, više nego što porodici treba, i onda sve to dovozi kući automobilom. Tada je i Maxi počeo da smanjuje neke objekte i da uvodi ''Shop & go'', sa idejom da demotiviše stanovnike da idu u svoje lokalne male radnje, nego da putuju do lokacija poput Tempa i da tamo manito konzumerski pazare i što im treba i što ne treba. I bojao sam se da će početi da gase ili smanjuju sve više nekada normalnih prodavnica.

Srećom, to im nije zaživelo. Taj aspekt amerikanizacije srpskog društva još uvek nije zaživeo. Još uvek...
 
Teško da će i da zaživi sa dobrim delom ljudi koji dalje od lokalnog marketa ne idu. Često sam u Lidlu i primetio sam da dosta ljudi kupuje sitno, i da 90% korisnika uzima mala kolica.
 
И даље по НБГ многи блокови имају више мањих маркета, продавница, месара, пекара, мањих пијаца и угоститељских локала. Ја док сам живео на НБГ ретко сам ишао у тржне центре у куповину.
 
kada bi tako, na kraj grada, iselili i kladionice (kojih ima nekoliko, u svakom bloku) gde bi nam bio kraj
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865403#p865403:7putsgwo je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Jul 18, 2021 1:24 pm[/url]":7putsgwo]Ali i teži se tome. Novi Beograd je čak i u svom originalu imao lokale i sadržaje bukvalno ljudima ispod stana. Primer:
183816351_1600x1200.jpg

A isto važi i za naselja rađena po uzoru na njega u ostatku grada. Primer:
JR.jpg

E sad, ono što muči dosta tih lokala, naselja i blokova je način na koji su ti lokali izvedeni i organizovani. I to jeste jedan od glavnih problema. Ali dakle bilo je sadržaja u komšiluku i u toj gradnji i toj eri razvoja Beograda.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865401#p865401:7putsgwo je napisao(la):
Kailan » Ned Jul 18, 2021 1:12 pm[/url]":7putsgwo]
Ако ће већ Нови Београд да се комерцијализује, треба тежити децентрализованим решењима малих продавница и кафића а не масивним тржним центрима и супермаркетима. Њима је место ван града.
Drago mi je da se potpuno slažemo u ovome i onome za Rodu. I ja sam pre 10ak godina uvideo da se sve više forsira taj životni stil sa ''nedeljnim kupovinama'' u vidu odlaska automobilom u tri lepe, gde se u bukvalnim skladištima kupuju tone i tone robe, više nego što porodici treba, i onda sve to dovozi kući automobilom. Tada je i Maxi počeo da smanjuje neke objekte i da uvodi ''Shop & go'', sa idejom da demotiviše stanovnike da idu u svoje lokalne male radnje, nego da putuju do lokacija poput Tempa i da tamo manito konzumerski pazare i što im treba i što ne treba. I bojao sam se da će početi da gase ili smanjuju sve više nekada normalnih prodavnica.

Srećom, to im nije zaživelo. Taj aspekt amerikanizacije srpskog društva još uvek nije zaživeo. Još uvek...
Treba praviti razliku između gusto naseljenih delova grada i perifernih-raširenih. NBG je uglavnom gusto naseljen, pa male prodavnice imaju mogućnost da budu profitabilne, a time i dobro snabdevene, čime stanovnici nisu primorani da idu u mega markete, pa čak ni u Maxi-e, tj. Maxi (ex Centroprom) koji je bio u skoro svakom bloku u projektovanom tržno-zanatskom centru, za većinu stanovnika NBG predstavlja neki "mega market". Tu je razlika u odnosu na neke delove npr. Zvezdare, gde je manji broj ljudi po ulici (kuće i niže zgrade), pa male prodavnice jednostavno ne mogu da budu profitabilne, zbog nedovoljnog broja mušterija, a nisu svima na minut od kuće. Na NBG imamo uglavnom u svakoj drugoj zgradi lokalnu prodavnicu, pa se čak dešava da u nekima pokuša i drugi preduzetnik da otvori prodavnicu, pa jedan obavezno propada.
PS: ona slika iz 45-og ili 70-og je u stvari garaža pretvorena u komercijalni prostor. 70-ih inače nije se razmišljalo o kafićima, jednostavno to nije bilo tekovina tog vremena.
 
Весић: Порука инвеститору је да сачека, стоји понуда Града да ће бити обештећен, а грађани да не наседају на провокације

Молим инвеститора зграде у Блоку 37 да сачека завршетак процеса преиспитивања грађевинске дозволе, као што молим и грађане да буду достојанствени и да не наседају на провокације, пре свега политичке – рекао је заменик градоначелника Горан Весић.

Он је гостујући на ТВ Прва истакао да његова позиција у тој ситуацији није нимало лака зато што инвеститор има све грађевинске дозволе и има право да гради.

– С друге стране, згради тог габарита није место у Блоку 37 јер потпуно затвара све зграде које се тамо налазе, па људима који тамо живе није пријатно. Зато мислим да су грађани у праву. Неколико пута сам разговарао са инвеститором и грађанима и грађани су чули шта у име Града нудим инвеститору. То је само оно што је у складу са законом, да га Град обештети за новац који је уложио у ту локацију и за број квадрата на некој другој локацији. Та моја понуда инвеститору и даље стоји, а уколико је спреман да разговара, Град је спреман да ту понуду брзо реализује. Тако сам решио и проблем са паркићем на Бановом брду а Град ускоро треба да се упише као власник тог парка. Тај инвеститор је имао разумевања и пристао на договор са Градом – рекао је Весић.

Према његовим речима, није у реду што је инвеститор наставио са радовима јер је договор био да сачека да се постигне решење, поготово што су се грађани жалили Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

– Ово министарство је већ донело одређено решење, упутило је Град како да поступи и очекујемо да се у Граду заврши процес преиспитивања грађевинске дозволе, да ли је она издата у потпуности у складу са законом. Поручујем инвеститору да сачека, јер и даље важи понуда Града којом ће инвеститор бити обештећен. Мислим да је то веома важно јер Београд зависи од инвестиција и не можемо увек да заустављамо градњу. Овде сам стао иза грађана јер су они потпуно у праву и верујем да ћемо наћи решење. Молим инвеститора да сачека завршетак процеса преиспитивања грађевинске дозволе, као што молим и грађане да буду достојанствени и да не наседају на провокације, пре свега политичке – рекао је заменик градоначелника.

izvor: beograd.rs
 
Da investitor sačeka grad dok provere da li je dozvola izdata u skladu sa zakonom :D
Sačekajte vi da mi iskopano neki FT1P pa sa vas zaj..
 
Pa neka da vreme za koje planiraju da zavrse to "preispitivanje gradjevinske dozvole". Kako bi i investitor i gradjani znali o cemu se radi. Investitor nece cekati godinama ali opet ako su mu stvarno ponudili obestecenje i drugu lokaciju onda se sad investitor pravi pametan. Samo ako ne planiraju da mu daju neku lokaciju sa 2 ara placa :)
 
"Investitor ima sve dozvole, ali zgradi tolikih gabarita nije mesto u 37. bloku". Jel to Vesić hoće da kaže da se urbanistički planovi prave tako što investitor izrazi želju da izgradi zgradu sa željenim gabaritima na datoj lokaciji, i onda se planovi usaglase sa željama investitora. Na kraju, kad krene da se gradi, i građani krenu da se bune, gradski oci glume iznenađenje kako to da planovi dozvoljavaju tolike gabarite.

Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865629#p865629:ctc4k43o je napisao(la):
astrodule » Pon Jul 19, 2021 8:39 am[/url]":ctc4k43o]Da li iko veruje Vesiću? Investitor i građani očigledno ne.
Ne ulazim u to da li mu veruju, ali sam siguran da je svesno ili nesvesno, dao veliku podršku stanarima kada je okarakterisao tu zgradu kao "Monstrum" zgradu. Time je napravio najveću negativnu kampanju tom projektu, koji bi iako se izgradi bio zauvek poznat kao "Monstrum." Već sada kada se spomene "Monstrum", velika većina ima jasnu asocijaciju na projekat u bloku 37. Zamislite kako bi bilo zakupcima poslovnog prostora (npr. Telenor po renderu ili neka druga kompanija), da posle ovolike negativne kampanje preuzmu na sebe sa investitora reputacioni rizik. Opet, ako bi tokom gradnje došlo do prenamene objekta u stambenu zgradu, kupci stanova bi kupovali "toksičnu" nekretninu. Slično, "Smrdljivim" zgradama, pa vlasnici stanova imaju nemoguću misiju da prodaju stan po ceni blizu tržišne. Čini se da je projekat Monstrum osuđen na propast.

Što se tiče bloka 45 i druge zgrade AC Stojanović (phase two), takav nesklad i rizik koji preduzimaju kupci stanova, kroz verovatno problem statike, je zastrašujući.
Svaka ozakonjena zgrada, koja nije prošla prijem i upotrebnu dozvolu, predstavlja veliku opasnost, naročito na NBG. Biće jednog dana to veliki problem koji će morati da rešava država, opet našim novcem.

Vračar nije ni za spominjanje. Od Dubljanske do Vidovdanske ulice. Zvezdara je toliko kompleksan problem, čini mi se gori od Vračara, zato što onaj "kanjon" u Dimitrijali, može da bude "odnet" usled kretanja tla sa obe strane, uzrokovanim podzemnim potocima i velikim kišama. Jednostavno voda mora negde da ode.

Veliki problem imamo, a tek ćemo da ga imamo.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uxykI30fS54[/youtube]
Ovi američki gradovi su stvarno horor
 
Hjuston nije nikakav "design", on ni nema urbanistički plan (ima samo pravila gradnje) i najveći je takav grad na svetu.

Ovo više ima veze sa našim divljim prigradskim naseljima bez trotoara, nego sa Novim Beogradom (interestingly enough, i ja smatram nedostatak trotoara najvećom manom života u povelikom delu Srbije).

Inače, autor preteruje, Njujork je možda i manje car dependant od Amsterdama, u koji se preselio: mali deo stanovnika Menhetna ima kola, udeo automobilskog u ukupnom saobraćaju je među najmanjim na svetu. Ekstremne vrednosti automobilizacije su u australijskim gradovima, ali, znaš kako - nekako se mnogo više ljudi iseljava na tamo, nego na ovamo...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866571#p866571:2lbddk7k je napisao(la):
Duleban97 » Čet Jul 22, 2021 2:31 pm[/url]":2lbddk7k]
Ovi američki gradovi su stvarno horor
Američki gradovi su generalno nehumani, štaviše američko društvo i način života su nehumani sami po sebi. Mogao bih da ispišem dugačak referat zašto je to društvo nehumano i potpuno otuđeno i operisano od ljudskosti ali bih mnogo skretao s teme.

Što se tiče njihovih gradova, prva nehumanost se ogleda u tome što su pravljeni tako da se svuda mora kolima. Autobusa i metroa ima, ali ne u svaki deo grada (svaki deo metropolitan područja). Trotoari postoje samo gde su urbanizovane i izgrađene parcele sa sadržajima. Trotoar između dva naselja prosto ne postoji. A i gde postoje, prazni su. Što znači ne samo da je kretanje okolo pakao, nego da postoje čitave deonice ulica koje su sablasno prazne od pešaka i sadržaja, zato što u njima niko ne izlazi iz auta, ne pešači i ne zadržava se.

Druga nehumanost se ogleda u tome što su stvorili društvo, sistem i način života gde na mestu jednog Trga Republike možeš da imaš ''downtown'' gde sve blješti, sija i cakli se... a već na mestu jedne Slavije imaš raspad, kriminal i haos. Štaviše, i gore je od toga, jer i na samom poluostrvu Menhetn, postoje delovi grada blizu bivšeg STC gde si potpuno bezbedan, a onda i delovi između gde se noću prosto ne prolazi. Ono, nije Detroit, ali... osoblje hotela će ti reći da je bolje da sačekaš jutro nego da izađeš sam.

Treće je postojanje i opšta prihvaćenost getoa, od Enkoridža do Majamija. Prihvaćenost života u kome je sasvim normalno da možeš da voziš, prođeš, zadržavaš se npr u području Trga Republike... ali ako zađeš iza Banije, spremi se na borbu za život. Koncept u kome je normalno da jedan grad u jednom bloku glanca ivičnjake, a svega par blokova dalje ljudi žive kao životinje u kavezu u brobi do smrti.

Četvrto je (prethodno) stvaranje i održavanje tog kulta konzumerizma i otuđenosti, da se u kupovinu ne ide bilo kad (jer jbg, u 7 se ustaje, vozi se na posao do 9, radi se do 17h, a stiže se kući u 19h sa dušom u nosu), nego se to ostavlja za vikend. Kad se uzmu kola, vozi se 2600 km do ''obližnjeg'' Wallmarta, tu se onda ostaje pola dana i kupuje ono što je potrebno za sledeću nedelju, ali naravno, i još malo preko toga. Jer fala bogu pa je Amerika dojena na marketingu i konzumerizmu, tako da ako si pošao da kupiš 2 mleka, 4 komada mesa i 2 slatkiša, računaj da ćeš kupiti 4 mleka, 6 komada mesa i 10 slatkiša i poždrati to ne za dve nedelje kako si planirao, nego za jednu. I onda opet sledeće subote ići po još.

Zatim, način na koji projektuju zgrade (ne mislim na izgled nego na funkcionisanje), vrata, poslove i uloge u njima...

A to je sve samo što se tiče urbanizma, načina života i funkcionisanja grada i građana. Samo vrh ledenog brega. A da ne pričam o ostalim aspektima njihovog društva koji su takođe nehumani, prazni, bezumni i dekadentni. Sad, svakako mislim da treba otići, videti i iskusiti. Ali lično smatram da takav način života nije normalan, bar ne za 90% Evropljana (i verovatno drugih etničkih grupa u svetu).
 
Ovaj NOT JUST BIKES je skroz ok, verovatno svakako malo pristrasan na tip života kao u Holandiji gde je sada, ali stavovi u vezi USA/Canada predgrađa su detaljno pojašnjeni kroz brojne klipove. Nije se na NY posebno osvrtao, mislim da je NY i još par gradova tamo na istočnoj obali totalno odvojeno od ostataka većih gradova u USA po tipu života, pa i stanovanja. Ko živi na samom Menhetnu, pa i par okolnih predgrađa, kao da ne živi u Americi, tolika je razlika i oni bukvalno nemaju kola pošto im nisu neophodna. Ko živi u Hjustonu, može samo da skapa ako nema auto.

Iz njegovih klipova mi je najneverovatnija tvrdnja, verujem tačna, da u većini gradova je bukvalno zabranjeno gradiit mix use objekte kakvi se najnormalnije grade u Evropi. Kod nas sada zapravo skoro i samo takvi - dole lokali, gore stanovi. Tamo je ili single homes ili velika izgrađenost, tako da su soliterčine u pitanju, nema nikakvog benefita praviti petospratnicu.

NBG generalno nema nikakve veze sa temama pokrivenim samim klipovima, osnova je totalno neuoprediva.
 
Nešto razmišljam, sve je ovo posledica nepostojanja institucija i selektivne primene zakona od strane vlastodržaca. I da će ovoga biti sve više... Ove narodne volje

Sent from my MI 9 using Tapatalk
 
Vrh