Mislim da saobraćajna povezanost ne treba da bude determinanta potrebe za osnivanjem/ukidanjem/spajanjem opština. U krajnoj liniji, i u budućnosti, većina opštinskih usluga servisa bi trebalo da se preseli u onlajn prostor, i tu saobraćajni argument gubi smisao.
Poenta upravo treba da bude ono čemu je pričao Goje - ako želimo efikasnu i koordinisanu lokalnu samoupravu, ne možemo očekivati da 50-60-100 opštinskih službenika adekvatno odgovori na potrebe 150-200 hiljada stanovnika, i ko zna koliko hiljada preduzeća, i drugih organizacija, sprotskih društava, udruženja...
Reforma lok. samouprave nam bolno fali. Imate naseljena mesta koja se prazne, i spala su na par hiljda stanovnika, i po svim kriterijumima bi trebalo da izgube status opštine, dok bi duga mesta , koja se privredno i demografski razvijaju trebalo da postanu opštine, tj. da se veće i rastuće opštine podele. U suprotnom se gubi svrha samog postojanja opštine - ne doprinosi se "upravljaju javnim poslovima od neposrednog, zajedničkog i opšteg interesa za lokalno stanovništvo"...
Naravno, cela ova priča o opštinama važi i za mesne zajednice - neke su postale tolike da bi i same mogle biti opštine, a s druge strane, njihov realna nadležnost danas ne ide dalje od mogućnosti "pokretanja inicijative" po različitim pitanjima. Drugim rečima, MZ je danas samo kanal zvanične komunikacije građana njene teritorije sa nadležnosm opštinom, što je, priznaćete, skroro ništa.