Šta je novo?

Razne gradske vesti

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Ne samo da je gubljenje vremena nego je potpuno neposteno u odnosu na ostale koji su ucestvovali na tenderu a uz to i veoma los znak investitorima i dokaz da smo neozbiljni.
 
@Kid, svisport nije imao problema da preuzme posao medjutim ekipa sa aerodroma i kapitalci su insistirali na novom konkursu.
 
Da insistirali su na jos jednom konkursu da bi jos jednom obrnuli lovu. Juce je konacno podneta prijava protiv Marije Rasete Vukosavljevic zbog tendera za obnovu aeredroma.

Svaki put kada ga posetim, iznerviram se kolicinom kica, a nekada je bio proglasen za najmoderniji aerodrom Evrope.
 
www.beograd.co.yu":164jrqkb je napisao(la):
Ове године почиње изградња интерцептора

Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда ове године почиње да гради интерцептор, то јест велики колектор за одвођење отпадних вода, најавио је градски менаџер Бојан Станојевић на данашњој свечаности поводом Светског дана вода у Старом двору. У претходне четири године град је средио више од 200 километара водоводне мреже, а у многим деловима се гради канализација jeр више од 30 одсто површине Београда нема канализациониу мрежу.

Београд је у наведеном периоду, а посебно од доношења Генералног урбанистичког плана, развио интегрисан систем управљања водама. То се најбоље видело прошле године када је Београд, сем појединачних инцидената, одбрањен од великих поплава.

– То смо успели пре свега градњом најкапиталнијег објекта у овој области, Мокролушког колектора, који се простире испод аутопута од Коњарника до моста „Газела”. Његова вредност ће се исплаћивати у много наредних година. Грађани не виде у правој мери значај објеката као што су Мокролушки колектор и интерцептор, јер се налазе под земљом. То су, међутим, капитални објекти за спречавање да град да у поплавама буде озбиљније оштећен – рекао је Станојевић.

Град је развио систем управљања обалама и тамо где јесте, али и где није надлежан, па је ове године уз сагласност Управе за воде Министарства за капиталне инвестиције почео да решава питање обала и у естетском и у хигијенском смислу. Тако је ове године донета одлука о постављању бродова ресторана, која је припремана три године. Њен циљ није да они буду уклоњени, већ да буду направљени по светским стандардима и да и даље буду део имиџа Београда, рекао је Станојевић.

Питање отпадних вода, које се сад непречишћене изливају у Дунав, биће коначно решено у наредних 15 година. То неће бити само задатак Београђана, пошто је заштита Дунава брига читаве Европе. Са придруживањем Србије Европској унији биће доступни и фондови, као што су данас доступни Бугарској и Румунији, тако да ће решавање проблема отпадних вода бар са половином средстава бити финансирано новцем Европске уније.

На данашњој свечаности професору Милоју Милојевићу додељено је признање за дугогодишњи допринос развоју градских вода и струке, а приказани су и завршни пројекти о Београду у време плављења Саве и Дунава 2006. године, плану постављања пловних објеката на територији Београда, увођењу Географског информативног система у београдски водовод и анализи рада водозахвата Макиш на Сави у новим радним условима.
 
Evo sad u "Beogradskoj hronici" Bojan Stanojevic je najavio da radovi na tramvajskoj mrezi na Novom Beogradu pocinju u subotu. Rekonstrukcija obuhvata ulice Milentija Popovica, Treci bulevar i deo ulice Proleterske solidarnosti. Prvo ce se obavljati radovi u jednom, pa u drugom smeru zato sto se tramvajski depo nalazi na novom Beogradu, pa pruga mora biti slobodna bar u jednom smeru. Posao ce biti gotov 1. septembra (realan rok, da se ne prevare kao sa Autokomandom)... Rekonstrukcija Starog Savskog mosta pocinje u julu.
 
'HJUNDAI' ZAPOČEO IZGRADNJU POSLOVNOG I PRODAJNOG CENTRA
22.3.2007 16:12 BEOGRAD (Tanjug) - Kompanija ''Hjundai auto Beograd'' započela je danas izgradnju poslovnog, prodajnog i servisnog centra u Bloku 41 na Novom Beogradu, površine oko 12.400 kvadratnih metara.
Ukupna vrednost investicije je 12,8 miliona evra, a objekat će biti izgrađen u sedam etaža na zemljištu površine 6.600 kvadratnih metara, izjavio je generalni direktor ''Hjundai auto Beograda'' Slavc Habič.
 
Само да допуним Хомера, реконструкција Старог Савског моста ће кренути у јулу само ако добију гаранције да ће цео посао бити готов током лета (оквирни рокови почетка радова 1-15 јул, завршетак око 10-15 септембра).

И још нешто, јуче је СТБ јавио да је цела папирологија везана за Макиш 2 коначно готова и да ће градња почети у мају или јуну (разговарали су са Станојевићем)
 
6 meseci ra rekonstrukciju 3 kilometra ulice....hm....realan rok? surova je ta realnost onda....
 
Zbogom automobili
22. mart 2007

NOVA inicijativa urbanista da se gužve u centru grada rešavaju radikalnim promenama,proterivanjem automobil, naišle su na podeljeno mišljenje vozača i pešaka.
Nadležni smatraju da bi se urgentno rešavanje problema malog kapaciteta saobraćajne infrastrukture rešavalo kroz ključne projekte koji treba da se realizuju u narednih pet godina.
Tu spadaju obilaznica, unutrašnji magistralni poluprsten, ali i uveđenje jednosmernih ulica i zabrana vožnje za automobile.

Gradski arhitekta Đorđe Bobić kaže da su za prvu deonicu UMP od Novog Beograda do Autokomande gotovi svi projekti, a radovi treba da krenu na jesen
.
- U maju će biti tenderi za gradnju mosta i prilaza, a sada se radi na organizaciji saobraćaja u Radničkoj ulici i Jurija Gagarina, kako bi bile što manje gužve kada radovi započnu - objašnjava Bobić. - Tek kada se krajem 2009. godine završi ovaj deo UMP oslobodiće se pritisak na autoput i moći će da se rekonstruiše Gazela.
Obilaznica bi za godinu i po dana trebala da stigne do Bubanj potoka, a za nastavak do Vinče i za most na Dunavu trebaće tri godine. Za taj deo "CIP" sada radi projekte.

Od važnih zahvata koji će smanjiti gužve u gradu i poboljšati protočnost gradski arhitekta najavljuje rekonstrukciju Slavije. Tramvaj će biti premešten u posebnu traku po obodu skvera. Biće pet traka, a svi pravci kretanja će se jasno definisati horizontalnom signalizacijom, pa vozila više neće jedna drugima smetati.
Rekonstrukciju čeka i Karađorđeva ulica, koja će se kao i Savska širiti za jednu traku.

- Značajan zahvat sledeće godine biće pretvaranje Trga Republike u pešačku zonu. Prethodno regulacioni plan koji ovo predlaže treba da usvoji skupština grada. To je hrabra odluka, jer se potpuno menja režim saobraćaja - napominje Bobić. - Automobili će iz Kolarčeve skretati u Makedonsku, a odatle pored Doma Vojske u Braće Jugović. Trgom Republike i Vasinom ulicom moći će da prolazi samo javni prevoz i pešaci.

Ovaj predlog da se iz Kolarčeve skreće u Makedonsku kod vozača izaziva skepsu. Raskrsnica kod Doma omladine je već poprilično krcata vozilima, tako da će je novi talas koji stigne iz Kolarčeve dodatno opteretiti. U popodnevnom špicu na zeleno svetlo iz ovog pravca ugrabi da prođe sedam automobila i to kada nema trolejbusa. Na crveno ostane bar još pet da čeka.

Planirano je i da se okretnica GSP na Studentrskom trgu ukine i preseli u Dunavsku ulicu, a autobuske i trolejbuske linije biće produžene i ići će ulicom Tadeuša Košćuškog.

JEDNOSMERNI CENTAR
BOBIĆ predlaže da se u centru grada uvede režim jednosmernih ulica.
- Mnoge ulice su uske i ne mogu da prime količine vozila koje pristižu u njih, a sa druge strane mnoge su i prazne. Zato bi jednosmernim sistemom ravnomerno rasporedili saobraćaj i podjednako opteretili sve ulice u centru - objašnjava gradski arhitekta. - To je za sada ideja i najverovatnije će biti prihvaćena. Na ovakav način protok saobraćaja je rešen u centru Beča i Minhena.

http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=101476&datum=2007-03-22
 
Па и мени је као лаику + пешаку јасно да је увођење једносмерних улица неопходно, и ту идеју поздрављам, док се ужасавам помисли да ће троле пролазити поред Калемегдана и просто не могу да верујем да ће у једној заиста лепој улици правити "паукову мрежу" и поврх свега додати јој и аутобусе.
Такође сам скептик око ове идеје да се из Коларчеве иде у Македонску, просто не знам како ће то извести а да не буде лудила.

dragan":2etqgu40 je napisao(la):
U maju će biti tenderi za gradnju mosta i prilaza, a sada se radi na organizaciji saobraćaja u Radničkoj ulici i Jurija Gagarina, kako bi bile što manje gužve kada radovi započnu - objašnjava Bobić. - Tek kada se krajem 2009. godine završi ovaj deo UMP oslobodiće se pritisak na autoput i moći će da se rekonstruiše Gazela.
Да ли ово значи да нема ништа од најављене овогодишње обнове Газеле

п.с.
УКИНИТЕ ТРОЛЕЈБУСЕ
http://www.24sata.co.yu/vesti.php?id=8330

Objektiv: Trolejbusi napravili zastoj na Trgu Republike

o.jpg


SAOBRAĆAJ Bespomoćni građani nisu mogli ništa osim da posmatraju nepokretne trolejbuse. Zastoj na Trgu Republike zbog kvara na mreži juče je trajao od 13:35 do 14:20.
 
Uvodjenje jednosmernih ulica ne resava problem. To samo natera vozace da vise zaobilaze i prace duze ture. Mislim da je zadnjih godina u prvi plan izbio problem raskrsnice kod Doma omladine (Makedonska-Decanska) Sad je ocigledno kako je Terazijski tunel lose postavljen. Da je samo malo dublji i duzi i da izbija negde u ulicu 29 novembra bilo bi manje problema. Ne znam kako misle da ulica Brace Jugovica primi veliki saobracaj. Valjda ne misle da je sire i da seku drvored.
 
Управо сам слушао Ненада Богдановића на Радио Индексу (у Рогановићевој емисији "Суботом у подне") и ево кратког извештаја.

Највеће инвестиције ове године (нада се буџету од 650 милиона евра):
- саобраћајна инфраструктура (без прецизирања)
- градња фабрике воде (вероватно мисли на Макиш 2)
- трамваји и нископодни аутобуси
- припрема, и нада се, почетак градње УМП

Обрушио се на грађевинску оперативу како није способна да прати све потребне радове, рече да има тендера на који се нико не јавља (без прецизирања).

-Аутокоманда
Проблем било стање металне конструкције испод шина која није рађена 30г. а што извођач радова није могао да зна на почетку радова.
Рече и како они дају рок за завршетак радова али да након тога следи процедура контроле и пријема радова која је овде трајала око месец дана, и рече да је извођач радова крив за месец дана закашњења.

-Славија
Плански је све дефинисано, али је проблем што су то велики захвати и што су могући (или су у току, нисам најбоље разумео) спорови са старим власницима
Такође, не желе да то земљиште дају неком ко би даље трговао са њим већ желе гаранције да ће се ту градити (иста прича као и после пропалог кокурса од пре неку годину)

-Прокоп
Каже да њему ту ништа није јасно, да Град не тражи никакав новац, да немају везе са тим и да сумња да је икакав уговор са Тригранитом уопште потписан

-Градска галерија
Не зна када ће почети да се гради, зависи од новца

-ЗОО
Не жели да коментарише Бојовића, каже да је то озбиљна прича која ће кад-тад доћи на ред

-Опера
Градња сигурно неће почети у овој деценији

:|
 
Sve u svemu ne bas tako sjajne vesti tj. nije nista precizirao - opet nas je ostavio koliko toliko u tami. Posebno je iritantno kako ova drzava, grad ili ko je vec odgovoran ocigledno od svih nas pravi magarce preko tog Prokopa. Da li moze neko da izadje pred ovaj narod i kaze jasno i glasno ko je odgovoran za tu stanicu, ko kome duguje pare ili ne, koji je ugovor i sa kime potpisan, ko je kriv sto se ne radi... itd. Pa majku mu valjda moze preko papira da se ustanovi ko to sada koci.
 
Bogdanovic - gradonacelnik - ne zna nista o Prokopu. Bobic - gradski arhitekta - tvrdi kako mora da se plati 30m za zemljiste. Sarancic - Zeleznicar - daje TriGranitu ultimatum. TriGranit - potencijalni izvodjac radova - ni sa kime nije ni kontaktirao!!

Pa cekaj malo! Ko ovde koga?????? Sto ih ne pozovu sve u jednu emisiju pa da javno na televiziji, preko javnog servisa gradjana, kazu svima nama u lice o cemu se tu radi!!

Inace, u isto vreme, TriGranit u okolnim zemljama gradi ko lud - ogroman trzni centar u Konstanci, pa Crna Gora i td...
 
Ne treba se cuditi sto je sada tako komplikovana situacija oko Prokopa. Pa on je poceo da se gradi, i onda uz razne polemike, pre nekih 30 godina. Od onda se promenilo drustveno uredjenje, promenila se, i to mnogo, drzava (neki kazu da je sad i nema) vodjeno je vise ratova, grad i cela Srbija su bombardovani, ubijen je predsednik vlade, u zemlji je bilo vanredno stanje kakvo je u stvari i sada samo sto nije zvanicno proglaseno. A Prokop je najveca investicija u istoriji Beograda. I sad neko ocekuje da se posle svega zna tacno svaki dinar, svaciji potpis, svaki ugovor i tacna odgovornost.
Po ko zna koji put ponavljam: daleko najskuplji deo prokopa davno je izgradjen a to su nekoliko velikih tunela i most preko save.
 
Samo da iskukam... ona nadogradnja na pocetku Knez Mihailove sa Trga gledano izgleda kao poslednja seljanija (visok beli zid i krov na DVE VODE). Sad bi bio red da nadograde i onu zgradu pored sto je bliza trgu, ali onda ce ona - osim ako ne smisle nesto pametno, a naravno da nece- biti visa od Ruskog cara. :( :| :/
 
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=101620&datum=2007-03-26
Semafori na dugme
S. JANJIĆ, 25. mart 2007

GUŽVE na prestoničkim ulicama trebalo bi da se ublaže i uvođenjem upravljanja saobraćajem - semaforima, javnim prevozom i parkiranjem. Nadležni očekuju da će se, zahvaljujući ovom projektu, poboljšanje osetiti i do 30 odsto.

Gradski sekretar za saobraćaj Zoran Pešović najavljuje da se ove godine kreće sa uvođenjem projekta upravljanja saobraćajem, što znači da će se iz jednog centra pratiti stanje na ulicama i na osnovu broja automobila koji stižu iz nekog pravca regulisati dužina trajanja zelenog svetla na semaforima.

- Kompletan proces upravljanja obuhvatiće 300 od 500 semaforisanih raskrsnica u Beogradu - objašnjava Pešović. - Za prvu fazu, koja treba da se realizuje ove godine, budžetom će biti predviđeno 184 miliona dinara. Prvo će se krenuti od usaglašavanja semafora u prioritetnim ulicama poput Kneza Miloša i Takovske. Projekat će započeti iz "kruga 2", a onda će se mreža širiti koncentrično.

Svaku raskrsnicu snimaće kamere, a 20 ljudi u Centru za upravljanje korigovali bi dužinu trajanja zelenog svetla u zavisnosti od pritoka automobila.

- To ne znači da će jedan čovek svaki tren pritiskati dugme i određivati koliko će da traje zeleno svetlo - navodi sekretar. - Stručnjaci će napraviti određen broj kompjuterskih programa koji će koordinirati rad svetla na semaforima. Određivaće se i najznačajniji delovi dana za neku ulicu i primenjivaće se paket ciklusa, pa će se recimo davati duži periodi za ulazak u grad, a u neko drugo vreme za izlazak iz grada. Takođe, vozačima će se mnogo ranije pre garaža i parkinga signalizacijom davati informacije gde ima slobodnih mesta.

BROJKE
450 HILJADA automobila registrovano je u Beogradu
600 HILJADA vozila svakodnevno prođe kroz grad
500 SEMAFORIZOVANIH raskrsnica je u prestonici

NAJZAGUŠENIJE
PREMA istraživanju Saobraćajnog fakulteta najzagušenije ulice su Takovska, Kneza Miloša, Bulevar despota Stefana, Brankova, Bulevar kralja Aleksandra, Radnička i Bulevar vojvode Mišića. Merenja pokazuju da se kroz Ulicu kneza Miloša, od Mostarske petlje do Skupštine, putuje od 20 do 30 minuta. Takođe u jutarnjim i popodnevnim špicevima veliki pritisak je i u Karađorđevoj, Nemanjinoj, Bulevaru mira, Gazeli i Pančevačkom i Brankovom mostu.
 
http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=535

Četiri firme žele da postanu deo svetskog hotelskog lanca
„Hilton“ stiže u grad
Autor: B. Jelovac | 26.03.2007 - 12:02

Kad bi se ostvarile sve lepe želje vlasnika nekih od najekskluzivnijih zgrada i lokacija u gradu, Beograd bi dobio najmanje četiri „Hilton“ hotela. U poslednjih šest meseci čak pet velikih investitora hvalilo se pregovorima sa ovim čuvenim hotelskim lancem. Za licencu će se kandidovati „Todor“, Privredna komora Srbije, slovenački „Korpo“, austrijska „Soravia grupa“ i američko-švajcarski „Prajvat prodžekt menadžment“.

Najnovija vest o pregovorima sa „Hiltonom“ stigla je iz američko-švajcarske kompanije „Prajvat prodžekt menadžment“ koja će kupiti bombardovane zgrade Saveznog MUP u Ulici kneza Miloša 90-92 i tu izgraditi biznis hotel od 30.000 kvadrata.

I austrijska kompanija „Soravija grup“, koja je pobedila na tenderu za isti kompleks zgrada, ali je diskvalifikovana, najavljivala je sklapanje ugovora sa „Hiltonom“. Oni su gradili „Hilton“ u Beču, a praviće ga i u Budvi. Iako Beograd neće obradovati luksuznim hotelom, vlasnik austrijske kompanije Hano Soravija objašnjava za „Blic“ koji kriterijumi moraju da se ispune za dobijanje „Hiltonove“ licence.

- Hotel mora da se graditi tako da zadovolji sve uslove za dobijanje pet zvezdica, a posebna pažnja poklanja se konferencijskim salama i „biroima“, jer je „Hilton“, osim na primorju, prvenstveno namenjen poslovnim ljudima. Arhitektura mora da se prilagodi gradu, pa bi beogradski „Hilton“ trebalo da liči na bečki - kaže direktor „Soravija grupe“.

Prema rečima gradskog menadžera Bojana Stanojevića, četiri „Hiltona“ bi bila mnogo za Beograd, ali bi jedan svakako bio poželjan.
- Nedostaju nam hoteli za poslovne ljude iz inostranstva, a da li ćemo dobiti „Hilton“ zavisiće od pregovora investitora sa ovim lancem. Investitor prvo gradi hotel, a zatim poziva predstavnike „Hiltona“ da procene da li su zainteresovani da daju svoju licencu - kaže Stanojević za „Blic“.

Osim firme „Prajvat prodžekt menadžment“, Beograđanima ostaje da čekaju ishod pregovora još troje investitora na ekskluzvnim lokacijama. Slovenački „Korpo“ najavila je izgradnju luksuznog hotela sa pet zvezdica pored stadiona „Crvene zvezde“ vrednog 70 miliona evra.
- Hotel će imati 300 dvokrevetnih soba, 47 apartmana i kongresni centar s dvoranom od 700 mesta, kao i četiri manje dvorane sa po 60 do 80 mesta. Predviđena je i izgradnja kockarnice sa 250 aparata za zabavu, velnes centra, ekskluzivnih butika, bazena i tri restorana - kaže Staniša Bujišić, direktor „Korpa“.

Mirko Todorović, vlasnik konfekcijske kuće „Todor“ planira da zgradu „Progresa“ u Knez Mihailovoj preuredi u „Hilton“ hotel, u šta će uložiti osam miliona evra. Hotel bi imao 78 soba sa 150 ležajeva, do sada neviđene restorane, kafee i posebno ekskluzivne sadržaje na krovu ove građevine.
Čelnici Privredne komore Srbije ponudili su „Hiltonu“ svoju zgradu na Terazijama 23 koju bi, kao partneri, zajedno pretvorili u hotel. I oni su, kažu, započeli pregovore sa ovim čuvenim hotelskim lancem.

Među one koji su obećavali „Hilton“ spadaju izraelska kompanija A.B.D. i beogradski „Union inženjering“ koji na parceli u Rajićevoj već tri godine planiraju hotel sa 250 soba od 30.000 kvadrata i šest spratova. Iako su ove kompanije pregovarale sa „Hiltonom“, i početak radova je neizvestan zbog nerešenih imovinskih odnosa. Nade su polagane i na lokaciju uglu Bulevara kralja Aleksandra i Kneza Miloša, gde je srušena čuvena beogradska kafana „Tri lista duvana“. Međutim, Beograđani očekuju da će se bar jednom od investitora posrećiti u pregovorima sa čuvenim hotelskim lancem, a muškarci priželjkuju da na otvaranje dođe i Paris Hilton.

Prvo pet zvezdica, pa onda licenca „Hiltona“
Beograd trenutno raspolaže sa četiri hotela sa pet zvezdica - „Aleksandar Palas“, „Interkontinental“, „Hajat ridžensi“ i“Zlatnik“.
Da bi hotel dobio licencu „Hiltona“, prvo mora da ispuni kriterijume za pet zvezdica među kojima su parkirališta za 80 odsto soba, klimatizacija, bankomati za menjačke poslove i platne kartice stranih banaka, rum servis koji radi 24 sata, menadžment i konobare koji govore nekoliko stranih jezika. Hotel mora da obezbedi pranje i peglanje garderobe, domaću i stranu štampu, pristup Internetu i vozni park za prevoz do aerodroma. Hotel se sam opredeljuje da li će uvrstiti neke od 50 elemenata, među kojima su sportski tereni, velnes centri, dečja zabavišta, konferencijske sale, kazina, saune i bazeni.

mup_velika.jpg
 
Beoinfo Vesti

Пон, 26. март 2007.
Појачане активности на уређивању железничких стајалишта


На састанку градских комуналних инспектора са представницима ЈП „Железнице Србије” договорено је да се убрзају активности на отклањању неправилности на железничким стајалиштима.

У оквиру наложених мера, замењене су стаклене површине, прекречени графити, уклоњен отпад и постављени шахтови, а у току су поправке табли, набавка расветних тела, поправка клупа, чесми, часовника, рукохвата и другог станичног мобилијара. Проблем недостатка санитарних чворова решаваће се у сарадњи са градом, јер они нису били предвиђени пројектима изградње станица.

Градски комунални инспектори пратиће извршавање налога из решења све док се сви недостаци у потпуности не уклоне.
 
PRODATA ZGRADA SAVEZNOG MUP-A
27.3.2007 17:08 BEOGRAD (Tanjug) - Ssvajcarska kompanija ''Prajvet prodžekt menadžment (Private projekt managament) potpisala je danas sa srpskom Direkcijom za imovinu ugovor o kupovini zgrade bivšeg saveznog MUP-a u ulici Kneza Miloša 92 u Beogradu za cenu od 34,5 miliona evra.
Direktor te kompanje za Srbiju i Balkan Zzarko Pavlović izjavio je Tanjugu da će ta kompanija u roku od trideset dana isplatiti celu kupoprodajnu cenu, kao i da će odmah nakon uplate Skupštini grada Beograda podneti zahtev za izdavanje dozvole za gradnju.
 
http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=584

„Dvorana Doma sindikata“ na aukciji
Traži se kupac za filmske projektore
Autor: L. Gedošević | 27.03.2007 - 11:10

Agencija za privatizaciju objavila je u petak, 23. marta, prospekt za pokretanje privatizacije u Društvenom preduzeću „Dvorana Doma sindikata“. Za kupovinu ovog preduzeća zainteresovan je konzorcijum od 34 zaposlena koji zajedno imaju 30 odsto kapitala ovog preduzeća. Prodavaće se imovina procenjena na 125 miliona dinara (oko 1,5 miliona evra), a budući vlasnik najverovatnije će naslediti i ugovor o zakupu koji će važiti još 27 godina.

Na prodaji će se naći 70 odsto kapitala DP „Dvorana Doma sindikata“, osnovanog 1975. godine, koje se bavi pripremom i organizovanjem kulturno-umetničkih i obrazovnih programa.

- Zaposleni su mnogo ulagali u preduzeće i svi bismo želeli da se i dalje bavimo ovim poslom. Zato su sva 34 zaposlena jednoglasno osnovala konzorcijum, koji ima 30 odsto kapitala, i koji će pokušati da otkupi ostatak - kaže Dragoslav Agatonović, direktor DP „Dvorana Doma sindikata“.
On je objasnio da će se u ponudi naći inventar i tehnika preduzeća, uglavnom novijeg datuma. Budući vlasnici će, između ostalog, konkurisati i za filmsko ozvučenje i projektore koji su kupljeni 1999. i 2003. godine.

DP „Dvorana Doma sindikata“ u zakupu ima 6.425 kvadratnih metara poslovnog prostora, ali on neće biti predmet privatizacije jer se nalazi u vlasništvu Sindikata Srbije.

Prihod 1,1 milion evra
Prema poslednjem finansijskom izveštaju od 31. decembra 2005. godine, stalna imovina DP „Dvorana Doma sindikata“ procenjena je na 1,3 miliona evra, a vrednost obrtne imovine na 143.000 evra. Ukupne obaveze preduzeća dostižu 214.971 evro (kratkoročne 12.924, dugoročne 202.047 evra). „Dom sindikata“ je 2005. godinu završio sa poslovnim prihodom od oko 1,1 milion evra i rashodom od 999.000 evra.
 
Zgradu doma sindikata posebno veliku dvoranu, treba staviti pod zastitu drzave. Cuo sam da postoji plan da se tu napravi nekoliko bioskopskih dvorana i da se zato iskoristi onaj veliki hol gde se cesto odrzavaju razne izlozbe i sajam knjiga. To je godinama bila najlepsa i najveca dvorana u Beogradu sve dok joj primat nije preoteo "Sava" centar. Tu su odrzavani sjajni muzicki koncerti na kojima su svirali vrhunski svetski umetnici. Secam se Artura Rubinstajna, Jehudi Menjuhina, Svjatoslava Rihtera i drugih. Ona je imala i jedne od najboljih orgulja u Evropi na kojima su odrzavani redovno koncerti pred uvek punom salom. Publika je bila mlada najvecim delom, Nazalost, jos pre 40 godina orgulje su pokvarene i nikad nisu popravljene. I mene kao mnoge beogradjane za tu dvoranu vezu lepe uspomene. U secanju mi je ostao film (to je bila i bioskopska dvorana) "Zvonar Bogorodicne crkve" Kvazimoda je igrao Antoni Kvin a Esmeraldu Djina Lolobridjida koja je tada (pre skoro 50 godina) bila na vrhuncu lepote. U toj dvorani su odrzavani i mnogi partijski kongresi. I na kraju vec nekoliko decenija u toj dvorani se redovno svake godine odrzava Festival kratkometraznog filma jedan od najboljih na svetu. Za sve ovo vreme dvorana i ulazni holi nisu menjali izgled i bilo bi lepo kada bi to bilo sacuvano za ubuduce.
 
Uh Jehudi Menjuhin - sjajno! Potpuno se slazem sa time da bi dvoranu trebalo sacuvati. Bilo bi bas steta da se izgubi mogucnost odrzavanja sajma knjiga u tom holu i da se umesto toga naprave bioskopske sale. Meni nekako i ne pase jedan sinemaskop na tom mestu pogotovo sto stotinak metara dalje postoji Tackwood a na drugu stranu Kozara, Zvezda, Kosmaj pa ka tunelu Dom omladine itd itd. Pa ima ih tu u okolini puno. Vecina je skoro prodata koliko ja znam i trebalo bi da se renoviraju i modernizuju tako da ne znam sta ce nam jos par njih pored ovih postojecih.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh