Šta je novo?

Razne gradske vesti

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Slaven Tica, direktor Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd"
Osmeh putnika je mera našeg uspeha


Napustili smo koncept da putnika treba transportovati, i naš osnovni moto je da opslužujemo korisnike. Kodeks ponašanja treba da utiče na podizanje svesti našeg osoblja, ali i putnika. Istraživanje pokazalo da je komfor drugi na listi želja putnika, i rešili smo da se povinujemo željama korisnika
Poslednje četiri godine, Beograđani posmatraju pravu revoluciju javnog gradskog saobraćaja. Plan o izlasku 1.400 vozila Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" na ulice Beograda, 2003. godine ličio je na apstrakciju, a danas je svakodnevna pojava.

Pre samo deset godina Beograđani su ga se stideli, a danas GSP predstavlja najjači stub unapređenja kvaliteta života u prestonici.

Godine 2002, GSP "Beograd" je zarađivao 38 odsto svog budžeta, dok je ostatak od 62 procenta dotirao Grad. Danas je situacija obrnuta. Javni prevoznik zarađuje 61 odsto, dok gradske vlasti subvencionišu ostatak od 39 odsto. Ovaj procenat izbacuje GSP u rang sa najvećim evropskim gradskim prevoznicima, jer je, primera radi u Nemačkoj ovaj odnos 60 prema 40 odsto.

I pored ovih podataka, Slaven Tica, prvi čovek GSP-a, ističe da je unapređenje sistema javnog prevoznika proces koji ne sme da stane i da je neophodna kontinualna primena mera ka podizanju kvaliteta rada i povećanja zadovoljstva korisnika prevoza. Jedan od najvećih projekata u tom smislu je i uvođenje Kodeksa ponašanja za osoblje GSP-a koji treba da podigne nivo usluge i želje putnika stavi kao apsolutni prioritet.

Nedavno je usvojen Kodeks ponašanja za radnike GSP-a. Kako napreduje obuka vozača.
Ideja o uvođenju Kodeksa zaživela je sa namerom da se skrene pažnja i ukaže na svakodnevne probleme sa kojima se sreću vozači, koji obavljaju ovu veoma tešku delatnost. Priručnik o ponašanju ne predviđa sankcije, ali ideja je da utiče na svest naših vozača. U Kodeksu su simulirane situacije koje se svakodnevno dešavaju u gradskom prevozu i na osnovu toga smo usvojili takozvanih 11 zlatnih pravila. Imamo 3.100 vozača, i shodno planu šefovi pogona obavljaju edukaciju. Šoferi gledaju film koji je snimljen u svrhu obuke, a posle projekcije se diskutuje i ukazuje na sve elemente koji su bitni za Kodeks. Obuku izvode ljudi iz naše psiholaboratorije sa šefovima pogona i direktorima saobraćaja. Do sada je 45 odsto vozača uspešno prošlo obuku.


Kako vozači prihvataju nova pravila?
Vozači su veoma dobro prihvatili Kodeks, možda i zato što sankcije ne postoje. Očekujem da će se pravi efekti Kodeksa pokazati vremenom jer je reč o dugoročnom procesu. Namera nam je da našim radnicima ukažemo da politika kompanije podrazumeva da naši putnici budu zadovoljni, i da je promena odnosa prema korisniku naš osnovni moto. Napustili smo koncept da putnika treba transportovati, a naš osnovni moto je da opslužujemo putnike, dok je njihov osmeh mera našeg kvaliteta.

Da li službe GSP-a prate efekte primene Kodeksa?
Svaka aktivnost ili proces, ako se ne kontroliše teško može da zaživi. Postoji takozvana unutrašnja kontrola sastavljena od tima ljudi čiji je osnovni zadatak sprovođenje mera aktivnosti koje su date u implementaciju. Kroz redovne mesečne izveštaje, direktori GSP-a se obaveštavaju o postojećim problemima, pa se i prema rezultatima prilagođava i proces Kodeksa.

Kako se na terenu pokazuje primena Kodeksa?
Sa terena stižu pozitivne povratne informacije jer je naše osoblje zadovoljno samom idejom promene pristupa prema korisniku. Mi hoćemo da se menjamo, a sve je to i deo kampanje prema putnicima kako bi prihvatili novi odnos. Upravo je i promocija Kodeksa usmerena ka podizanju svesti kod putnika.

Opišite nam jednu realnu situaciju iz vozila?
Televizija Enter nedavno je napravila nekoliko realnih scena iz autobusa. Na jednim snimku se čak vidi čovek koji jede ćevape. Ovaj prizor sigurno ne može biti prijatan ostalim putnicima. To je jedna od situacija u kojoj vozač ne može direktno da reaguje, već može da ustane i kaže "gospodine, ali to nije lepo i dozvoljeno u vozilima GSP-a". Ova situacija ukazuje da Kodeks nije usmeren samo ka vozačima, već ka opštoj kulturi, i predstavlja svojevrsni bonton u javnom prevozu koji svi treba da prihvate. Upravo takvim kampanjama nastojimo da podignemo svest naših putnika.

Da li su kod putnika rađena ispitivanja i ankete o kvalitetu usluga GSP - a?
Sprovedena je reprezentativna anketa u kojoj je učestvovalo 9.840 ispitanika. Putnici su GSP-u, na skali od 1 do 5, dali srednju ocenu 3,47 što je povećanje za tri odsto u odnosu na prethodnu godinu. Privatni prevoznici su dobili 3,35, a ceo Integrisani sistem ocenjen je sa 3,367. Anketa, rađena po strukturi ispitanika pokazala je da su našom uslugom najzadovoljniji penzioneri, koji su nam dali ocenu 3,72. S druge strane, pomenimo da je u 105 evropskih gradova rađena studija po istoj metodologiji, a tamošnji prevoznici dobili su prosečnu ocenu 3,3.

Da li se radi na tome da ova ocena bude još veća?[
Svakako. Unapređenje kvaliteta je neprekidni proces koji ne sme da se zaustavi. U našoj politici kvaliteta jeste da kontinualnim merama, idejama i kampanjama, godišnje pokušamo da podignemo nivo ocene kvaliteta od strane korisnika za 10 odsto. Cilj nam je da do 2010. godine dobijemo prosečnu ocenu preko 4.

Šta putnici očekuju od gradskog prevoznika?
Pomenuto istraživanje pokazalo je veoma upečatljive podatke. Na prvom mestu je pouzdanost prevoza, a tu spadaju tačnost i redovnost. Veoma je interesantno da je na drugom mestu želja putnika komfor. Do pre nekoliko godina, bilo je bitno samo se prevesti. Sada putnici žele da pored toga imaju i udobnu vožnju. Za nas to znači da moramo da kupujemo savremenija vozila. Zato će u pogon GSP-a, ove godine stići 120 klimatizovanih niskopodnih autobusa i 40 niskopodnih trolejbusa. Sledeći bitan element za putnike je pristupačnost u vremenu, a to se, pre svega, odnosi na poštovanje reda vožnje. Cena karte je tek na četvrtom mestu, a zatim sledi osoblje, u smislu svoje kompetentnosti i obučenosti. Pristupačnost u vremenu i komfor na stanici su na šestom i sedmom, a na poslednjem mestu je informacija o vožnji. Nekada je ovaj element bio na trećem mestu, ali su danas sve ove informacije dostupne građanima u svakom trenutku, na našem zvaničnom sajtu, preko dispečera ili glasovnog aparata.

Šta se suštinski radi kako bi GSP obezbedio najbolju moguću uslugu za Beograđane?
Planiramo uvođenje elemenata koji će moći da služe za monitoring sistema i upravljanje flotom. To su tzv. GPS, GPRS, transkorderi koji će biti ugrađeni u svako vozilo. Onog trenutka kada se ta oprema instalira u sva vozila, moći će da se vrši i najava dolaska prevoza na svakoj stanici. Ovaj predlog je poslat Direkciji za javni prevoz i oni su pokrenuli taj projekat, na našu inicijativu. Nadam se da će ideja zaživeti već u toku ove godine. Ovaj sistem postoji samo u bogatijim gradovima Evrope, a Beograd će verovatno biti i prvi grad u regionu koji će moći da se pohvali ovim strojem.

U kojoj meri je konkurencija u oblasti javnog gradskog prevoza dobra za putnike?
Monopol u bilo kom poslu ne može da bude dobar jer to znači da nemate sa kim da se poredite. Konkurencija je dobra jer postoji potreba da se unapređujete i dokažete da ste bolji od drugog, a najbolja stvar je to što sve ide u korist putnika. Naša škola transporta putnika je naslonjena na nemačku školu. Na Saobraćajnom fakultetu većina literature je nemačka literatura, osećamo se kao Nemci, i još samo nam nedostaje novac koji oni imaju da bi realizovali sve projekte.

Marijana Asanović
Izvor:
http://www.glas-javnosti.co.yu/danas/srpski/bg07042903.shtml


Zna li neko koje marke ce biti tih 40 novih trolejbusa? Zadnja serija novih trola je bila iz beloruske firme " Belkommunmas ".
 
^^Pretpostavljam iste, zbog cene. Najzad, videt ćemo.
 
Da je umesto tih trola kupljeno još 40 autobusa i njima 'pokrivena' najduža trol-linija,ne bi se
ni pitali koje će marke biti novokupljena trole.

Koje je marke mreža za te trole ?....koliko je stara ?....kojiko košta održavanje ?...a, koliko struja ?
 
Grad odlučio: Neće biti kopanja ispod Terazijske terase

Nijedan od dva rada koja su pobedila na konkursu za budući izgled Terazijske terase neće biti ostvareni. Gradski arhitekta Đorđe Bobić protivi se gradnji jer smatra da bi Terazijska terasa u tom slučaju izgubila vizuelni identitet.

- Mislim da bi kopanjem Terazijska terasa izgubila vizuru ka Savi i postala samo još jedan market u centru grada - kaže Đorđe Bobić.

On se zalaže da se na tom mestu napravi reprezentativna zelena površina.
- Jedan od dva pobednička rada pametno je napravio tri scenarija uređenja. U prvom se radi samo o rekonstrukciji parka i njega bi trebalo ozbiljno razmotriti - kaže Bobić.
24sata : http://www.24sata.co.yu/vesti.php?id=9819
 
Sigurnost u gradjevinarstvu
Beograd -- U Beogradu je potpisan sporazum o saradnji u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu u industriji građevinarstva.

Sporazum su potpisali predstavnici Vlade Srbije, dva reprezentativna sindikata i Unije poslodavaca. Dokument će biti kombinacija mera, a pre svega će predvideti edukaciju poslodavaca i radnika, obilazak terena, uvođenje koordinatora za bezbednost i odbora za bezbednost u svakom preduzeću.

Predsednik Samostalnog sindikata radnika građevinarstva Zoran Vuković kazao je posle potpisivanje da će sporazum važiti četiri godine, a konkretan program mera i aktivnosti biće usaglašen za 45 dana i usvojen u akcionom planu.

U Srbiji je u prošloj godini poginulo 54 radnika, od čega u građevinskoj industriji 23, dok se godišnje u toj oblasti teško povredi oko 950 radnika
Izvor: B92
Link: www.b92.net
 
Fantomi na tenderima
S. JANjIĆ, 3. maj 2007

GRADSKA uparava godišnje raspiše oko 400 tendera, međutim, veliki broj ovih javnih kupovina stopiraju žalbe. Novonastali fenomen je pojava firmi koje se osnivaju samo da bi se prijavljivale na tendere, a onda žalile na njihove rezultate. Time zakoče posao preduzeću koje je pobedilo, jer dok se žalba ne reši nema ni govora o početku realizacije. Da bi je povukli traže novac.

Tako se poslovi nabavke ili početak radova na gradilištima prolongiraju mesecima. Ovo je najveći problem u javnim nabavkama, koji se pojavio poslednjih godinu dana, objašnjava gradski menadžer Bojan Stanojević.
- Ljudi se žale ne zbog nekih eventualnih neregularnosti u tenderskom postupku, već da bi drugima pokvarili posao - kaže Stanojević. - To im je pre godinu i po dana omogućila izmena Zakona o javnim nabavkama, jer na tenderima mogu da učestvuju i preduzeća samo sa prijavom, a bez ijednog drugog dokumenta poput potvrde o registraciji ili bankarskoj garanciji. Kada izgube, što je logično, jer nemeju ništa od papira, žale se, a firmu koja je pobedila na tenderu ucenjuju tražeći novac da bi poukli žalbu i prestali sa opstrukcijama.

Stanojević ukazuje da je ovakvim Zakonom stvoren mehanizam koji omogućava sekundarnu korupciju, mahinacije i ucene među preduzećima. To je kaže jasno kao dan i zato što pre treba promeniti Zakon o javnim nabavkama.
- Ranije je mogao da se žali samo onaj ko je imao svu dokumentaciju, što je i logično, jer to ukazuje da je reč o preduzeću koje je ozbiljno zainteresovano za posao i ima sumnje da je možda oštećeno - kaže menadžer. - Sada može svako i takvo pravilo usporava ili onemogućuje sprovođenje javnih nabavki.

Direktor Službe za javne nabavke u Skupštini grada Dragana Bojić kaže da praksa potvrđuje ove manjkavosti Zakona o javnim nabavkama.
- Čuli smo da je pripremljena izmena Zakona u tom delu oko konkurisanja na tenderima i mogućnosti žalbi i da će biti u skupštinskoj proceduri čim se formira Republička Vlada - kaže Dragana Bojić. - Neka ograničenja moraju da se uvedu kako bi se ubrzali tenderski postupci.

NEOZBILjNOST
TENDERE često razvuku i firme koje se bore za posao, jer ne predaju kompletnu dokumentaciju.
- Tada imamo neviđene muke i ta neoziljnost nas jako ljuti - kaže gradski menadžer. - To su često dobre domaće firme, a u pitanju su pristojno plaćeni poslovi i potpuno su nam nejasni njihovi propusti kada predaju dokumentaciju. Nedavno na tenderu za rezervoar vode na Makišu nijedna firma nije dostavila svu dokumentaciju koja se traži i gradilište zato čeka.

NABAVKE
SVE što Grad kupuje ili gradi po Zakonu mora da se obavlja preko tendera. Tako se na javnim konkursima nabavlja i bira:
- hrana za vrtiće i narodne kuhinje
- preduzeća za saniranje fasada
- firme za obnovu škola
- nameštaj i oprema za kulturne, obrazovne i zdravstvene ustanove
- oprema i vozila za javna preduzeća
- izvođač radova na sređivanju ili gradnji bilo kog objekta čiji je investitor Grad
izvor Novosti
link http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=103265&datum=2007-05-04
 
Partizanov stadion kao dragulj
5. maj 2007

KOMPANIJA "Koling" priprema tri velika projekta u koja će strani investitori uložiti oko 530 miliona evra! Tako će se u Beogradu narednih nekoliko godina graditi poslovni kompleks Stari mlin, sportsko-poslovni centar Partizanov stadion i stambeno naselje "Rasadnik" na Banjici.

Stari mlin preko puta Sajma, koji je potpuno propao, za godinu i po dana postaće moderan poslovni kompleks. "Koling" je spremio projekat i samo se čeka građevinska dozvola pa da ovog leta počne izgradnja 19.000 poslovnih kvadrata. Savremeni biznis centar koštaće između 25 i 30 miliona evra, a činiće ga trojstvo poslovne kule, biznis apartmana i hotela.

Zgrada Starog mlina, koja je inače spomenik kulture, rekonstruisaće se i pretvoriti u biznis apartmane. Kako objašnjava arhitekta Jovan Jovanović, generalni direktor "Kolinga", oni će služiti za smeštaj poslovnih ljudi koji planiraju da se duže zadrže u Beogradu.

- Uz smeštaj dobiće i kancelarije za svoje firme i kompletnu servis uslugu hotela - precizira Jovanović. - Iz Starog mlina ulaziće se u novoizgrađeni hotel, koji će biti kategorije tri ili četiri zvezdice. Imaće 256 soba i kongresni centar sa nekoliko sala. Sa strane, do zgrade BIGZ-a, podići će se poslovna kula u kojoj će se kancelarijski prostor podešavati prema zahtevima korisnika. Ta zgrada izgledom će biti povezana sa zgradom BIGZ-a, koja je takođe spomenik kulture. U prizemlju ovih objekata biće restorani, kafići i radnje. Pod zemljom na 8.000 kvadrata prostiraće se garaže i tehničke prostorije.

"Koling" je pripremio i idejni projekat Partizanovog stadiona. Računica je pokazala da je jeftinije srušiti postojeći i za 250 do 300 miliona evra izgraditi novi poslovno-sportski kompleks po ugledu na one u Bazelu i Bernu, nego graditi oko sadašnjeg stadiona.

- To će biti centar koji će živeti ceo dan, a ne samo kada je utakmica - podvlači arhitekta Jovanović. - Jedinstvenu celinu sa stadionom činiće poslovne prostorije, multipleks bioskop i hotel sa 350 soba, 50 apartmana, fitnes centrom i konferencijskim salama. Ispod stadiona nalaziće se šoping centar sa hipermarketom i buticima i još dva nivoa garaža sa 2.000 parking mesta.

Partizanove fudbalere moći će da bodri 38.000 navijača sa natkrivenih tribina. Teren će ostati pod nebom, jer je tako mnogo praktičnije za održavanje travnjaka. Na vrhu istočne tribine nalaziće se "Klub ljubitelja Partizana" - loža sa restoranom i pogledom na teren.
- Izgled stadiona će biti prepoznatljiv i podsećaće na petougaoni dragulj. Biće prekriven posebnim providnim materijalima, pa će po noći sijati kao brušeni dijamant - pojašnjava Jovanović. - Na mestu današnjeg pomoćnog terena sagradiće se osam teniskih terena od kojih će dva biti sa tribinama, a jedan za velike mečeve. Uz njega izdići će se teniska zgrada od 1.000 kvadrata za kancelarije i svlačionice. Pored teniskih terena gradiće se dve sportske sale za treninge, teretana i kancelarije svih klubova sportskog društva "Partizan". Pod zemljom će se smestiti još 1.000 parking mesta. U svim prizemljima biće lokali za ugostiteljstvo i prodavnice.

Navijači će na stadion ulaziti sa jugozapadne i severoistočne strane i u tim prolazima prodavaće se brza hrana, sokovi i suveniri. Za izgradnju ovog sportsko-poslovnog kompleksa od 200.000 kvadrata bez stadiona trebaće 30 meseci. Da bi radovi počeli čeka se da Skupština grada Beograda u junu usvoji detaljni regulacioni plan na osnovu kojeg će se finiširati projekti.

PANORAMA
ARHITEKTA "Kolinga" Sanjin Grbić autor je stambenog naselja "Panorama Dedinja" za koje je dobio ovogodišnju nagradu za arhitekturu Grada Beograda. "Panorama" se nalazi na padini južno od Ortopedske bolnice i čini je 11 zgrada sa po šest stanova i kuće na četiri nivoa. Ukupno je izgrađeno 77 stanova od 110 do 250 kvadrata. Svaki stan ima dve garaže, kotlarnicu, vešernicu i ostavu. "Panorama" je sjajno "zasela" na nagetu padinu sa koje se pruža vidik ka Košutnjaku.

RASADNIK
POČETKOM sledeće godine "Koling" planira da krene sa velikim zahvatom - izgradnjom stambenog naselja "Rasadnik" na Banjici. Ova investicija koštaće od 180 do 200 miliona evra, a gradiće se oko 200.000 kvadrata. Naselje će imati školu, obdanište, sportska igrališta, a njegovi delovi biće ograđeni sa danonoćnim obezbeđenjem. Čeka se usvajanje detaljnog regulacionog plana, pa da se idejni projekti preliju u glavne i započne izgradnja.

- U naselju će biti četiri tipa zgrada - najavljuje direktor "Kolinga" Jovan Jovanović. - Jedne za kolektivno stanovanje sa prizemljem i četiri sprata, zatim gradske vile na posebnom placu sa četiri do osam stanova, kuće u nizu od 150 do 200 kvadrata sa dvorištem ispred i iza njih i zasebne kuće na placevima od šest do osam ari. Ovo je u perspektivi veoma atraktivan kraj u kojem smo zahvaljujući ranijem regulacionom planu već počeli izgradnju 24 kuće u nizu.
Novosti : http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=103364&datum=2007-05-06
 
^^Ajde da vidimo da li ce stvarno izgraditi taj stadion (posle 4 pokusaja) na kraju. Bilo bi lepo mada za mene bi bilo jos lepse da se izgradi Zvezdin. :D
 
Uz "siti kard" lakše u obilazak grada
Beograd bi do kraja godine trebalo da dobije jedinstvene propusnice "siti kard" koje će turistima omogućiti obilazak grada po pristupačnoj ceni, najavila je Olivera Lazović, direktorka Turističke organizacije Beograda. Projekat "siti kard" se primenjuje u više od 100 gradova sveta i omogućava ekonomski isplativiji obilazak najznačajnijih muzeja, galerija, restorana ili korišćenje javnog prevoza u nekom gradu.
Prema rečima Olivere Lazović, još nije određena cena "siti karda", ali se zna da će se prodavati kartice koje važe jedan, tri, četiri i sedam dana. U toku su pregovori sa GSP-om, galerijama, muzejima, restoranima i hotelima, a broj onih koji bi mogli da se nađu u tom sistemu nije ograničen. Direktorka TOB-a je kazala da je interesovanje institucija za "siti kard" veliko, jer je to prilika i za promociju.

Direktorka TOB-a je navela da će se štampati i brošura koja će predstaviti sve objekte koji se nalaze u sistemu "siti kard", objasnivši da će na svim tim mestima biti postavljeni specijalni automati koji će omogućavati dekodiranje "siti kard" kartica koje će biti slične kreditnim. Lazovićeva smatra da će uvođenje "siti karda" uticati na povećanje broja turista u Beogradu, a TOB-u će pomoći u analizi interesovanja turista, odnosno lakše će se utvrditi koji ih sadržaji najviše zanimaju.

Prema podacima TOB-a, prošle godine oko 400.000 stranih turista posetilo je Beograd. U januaru i februaru ove godine u Beogradu je boravilo ukupno 40.500 turista koji su imali 85.770 noćenja, a njihov broj porastao je u poređenju istim periodom lane za 18 odsto, a broj noćenja za 20 odsto.
izvor Glas javnosti
link http://www.glas-javnosti.co.yu/danas/srpski/bg07050605.shtml
 
Субота, 05. мaj 2007.
Нови тип контејнера од вечерас и у центру града

Након Чукарице, где су ове недеље постављени први контејнери за смеће од 3,2 кубна метра са новим системом бочног утовара, вечерас почиње њихово постављање и у делу Булевара краља Александра, Таковске, Кнеза Милоша и Косовске улице.

– Ради се о контејнерима без точкића чија је запремина три пута већа од досадашњих и који имају два поклопца. Њих празни возило без радника, тј. цео посао обавља возач. Ради се о пилот програму, који ће се од уторка применити на делове општина Стари град, Врачар, Савски венац, Чукарица и Палилула. Пројекат ће трајати шест месеци, након чега ће се сагледати укупне могућности овог система и могућност његове примене на још шире подручје града. Посао на опслуживању до сада постављених 450 контејнера тренутно обављају два возила. Да се ради о корисном пројекту говори и податак о потреби мањег броја људи, мањим застојима у раду, пет пута бржем пражњењу контејнера, а процене говоре и да се може очекивати и ослобађање око 150 нових паркинг места у центру града – рекао је Драган Игњатовић, директор ЈКП „Градска чистоћа”.
izvor Grad Beograd
link http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1273998
 
^^ E, ovo za kontejnere je super, najzad! Ako neko bude prolazio, bilo bi lepo videti fotke!
 
^^ Evo jedne iz Blica
kontejneri.jpg

link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=3015
 
Kancelarije niču preko reke
Poslovnog prostora u Beogradu je sve više. Ovog trenutka, kako je pokazalo istraživanje firme "Coliers international", u prestonici je čak 270.000 kvadrata kvalitetnog poslovnog prostora klase "A" i "B" spremnog za izdavanje. Kancelarija je tako za skoro 40 odsto više nego što ih je bilo krajem 2005. godine.

Poslednje godine investitorima je posebno interesantna postala visoka klasa poslovnog prostora, tako da je u Beogradu sada 145.000 kavdarata koji nose oznaku "A". Staro jezgo grada, međutim, još nije postalo "Meka" novim poslovnim zdanjima. U samom centru grada retko se postavljaju novi temelji. Novi Beograd, s druge strane, skoro da više nema slobodnih lokacija. Baš na toj strani reke sagrađeno je 90 odsto od ukupno podignutog poslovnog prostora "A" klase i 80 odsto kancelarija klase "B".

Do kraja prošle godine na raspolaganju je bilo oko 20.000 kvadrata poslovnih objekata. Najkvalitetnije kancelarije su istovremeno i najtraženije, pa ih je u 2006. godini svega devet odsto bilo slobodno.
Prema podacima "Colijersa" zakup poslovnog prostora je u 2006. pao za oko 7,5 odsto. I pored toga, prosečna zakupnina kvadrata prve kategorije u Novom Beogradu mesečno košta 22 evra. Na potezu u Omladinskih brigada je nešto jeftiniji - 16,5 evra, dok je kvadrat "B" klase između 11 i 17 evra. I pored pada cene na tržištu, Beograd i dalje prednjači u regionu. Zakup poslovnog prostora i dalje je skuplji u Atini, gde ide do 23 evra. Do 22 evra košta i metar kvadratni u Sofiji, dok su za koji evro jeftiniji u Bratislavi, Bukureštu, Budimpepšti, Varšavi, Zagrebu, pa i Pragu.

PRIPREMA SE
DO kraja 2007. godine pred firmama će biti još veći izbor. Do tada bi trebalo da su na raspolaganju kancelarije u "Aveniji 19" - 18.000 kvadrata. "Erposrt siti" dobiće još 17.000 kvadrata, a u ponudi će biti i 11.400 kvadra "Grave" i 8.000 kvadrata Poslovnog parka Beograd.

AUTOKOMANDA
PREMA detaljnom urbanističkom planu deo između ulica Triše Kaclerovića, Bulevara oslobođenja i Autoputa, koji je od juče na javnom uvidu u Opštini, predviđa se gradnja poslovnog jezgra. Ovaj prostor predstavljen je kao veliki građevinski potencijal, na kojem su oronuli objekti predviđeni za rušenje.
Na zemljištu prema petlji Autokomande gradiće se 188.000 komercijalnih kvadrata. Jedna ili dve poslovne zgrade biće visine do 21 sprata, dok će sve ostale sa prizemlja moći da se izdignu do četiri etaže. Strana ka autoputu odvojena je za parking sa 320 mesta. U drugoj poslovnoj zoni niz autoput ka Nišu gradiće se tržni centri i poslovne zgrade do četiri sprata. Tu će zemljište biti izdeljeno na parcele od 12 do 50 ari i dato investitorima za gradnju. U poslovnom kvartu izgradiće se park-trg i trafostanica čiji će kapaciteti pokriti veliki deo Voždovca i nešto površine Savskog venca.
izvor Novosti
link http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=103422&datum=2007-05-07
 
Уторак, 08. мaj 2007.
Презентација програма Урбанистичког плана мреже јавних гаража
Презентација програма Урбанистичког плана мреже јавних гаража за централну градску зону одржаће се сутра у 18 часова у великој сали општине Стари град. Програмом, које је урадио Урбанистички завод Београда на иницијативу „Паркинг сервиса”, анализиране су све могућности изградње гаража и то на јавном грађевинском земљишту.

– Генералним урбанистичким планом предвиђено је да се на ободу централних градских општина граде јавне гараже како би се смањио број улазака у саму централну зону. Гараже би биле подземне, а конкретно на територији општине Стари град има 16 потенцијалних локација за градњу – рекла је Мирослава Јефтић, заменик председника Савета за архитектуру и урбанизам ове општине.
izvor Grad Beograd
link http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1274198
 
Закачио сам синоћ сам крај гостовања Оље Ивањицки код Мирјане Бобић-Мојсиловић и изненадио сам се када је Бобићка питала шта се дешава са њеном идејом о споменику Победници као пандану Победнику а Ивањицки одговори да ће споменик бити постављен прекопута Хајата за отприлике годину и по дана.
Такође је споменута и њена идеја о мосту преко Дунава, за који је Бобићка рекла да је фантастичан. Оља Ивањицки рече да се и на томе ради "тамо где треба" али није хтела улазити у детаље.
Зна ли ко нешто више о овоме?
 
Влада":1dz8olpl je napisao(la):
Такође је споменута и њена идеја ..о мосту преко Дунава , за који је Бобићка рекла да је фантастичан.
Оља Ивањицки рече да се и на томе ради "тамо где треба" али није хтела улазити у детаље.
Зна ли ко нешто више о овоме?
Znam ja........za njenu ideju ]о мосту преко Дунава[.....most sa kulom na Lidu, čak mi se i sviđa.
 
Radovi čekaju budžet
Privremeno finansiranje traje već peti mesec, a po svoj prilici tako ćemo ispratiti i jun. Stranke pregovaraju hoće li se beogradski budžet, mimo republičkog, naći na sednici Skupštine grada u utorak, ali kako stvari sada stoje - gradska kasa će se izglasati nekom drugom prilikom. U međuvremenu većina kapitalnih investicija u Beogradu čeka.
...
DIREKCIJA ČEKA PROGRAM
Na sednici Skupštine grada u utorak naći će se ovogodišnji program Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. Kada odbornici svojim glasovima odobre ovaj dokument, završiće se i njihove muke sa privremenim finansiranjem.
- Mi smo indirektni korisnici gradskog budžeta - objašnjava Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište. - Kada budemo imali usvojen program za ovu godinu moći ćemo 100 odsto planiranog i da ostvarimo. Sada smo zbog privremenog finansiranja imali značajna usporavanja, a pogotovu po osnovu Zakona o javnim nabavkama. Kasnilo se na nekim lokacijama. U slučaju pripreme kapitalnih projekata, mosta preko Ade Ciganlije i unutrašnjeg magistralnog poluprstena, čekamo detaljne urabnističke planove, tako da nas nije budžet usporio.
Iako budžeta nema, većina sekretarijata najavljuje nove projekte. Neki računajući da će se uklopiti u sredstva koja im pripadaju po prošlogodišnjim troškovima, a drugi nadajući se da će dok se završe duge tenderske procedure i budžet biti usvojen.

NIJE NA REDU
PREDLOG budžeta Beograda neće se naći na dnevnom redu sednice u utorak, saznali smo od Milorada Perovića, predsednika Skupštine grada. Demokratska stranka i G17 plusu radi su da ovaj dokument usvoje što pre, jer se već znaju okviri sredstava kojima će Grad raspolagati. U slučaju da buduća Vlada Republike Srbije bude darežljivija ili restriktivnija prema prestonici, usvojio bi se kasnije rebalans budžeta. Demokrstaksta stanka Srbije, međutim, veruje da najpre treba sačekati da Republika usvoji svoj budžet.

SAMO DONACIJA
MEĐU projketima koji se ranije nisu nalazili u budžetu i čekaju novi da bio u njemu našli svoje mesto je i sanacija Doma omladine. Ova ustanova se zatvara 27. maja. Što se sredstava tiče, sada je jedino siguran milion dolara američke donacije. Ostalih oko 240 miliona dinara koje treba da uloži Grad, moraju da sačekaju izglasavanje gradske kase.

PARE KASNIJE
NAJZNAČAJNIJI projekti Direkcije za javni prevoz, nabavka autobusa i trolejbusa, kao i remont tramvaja, trebalo bi da teku po planu. Naplata ovih poslova očekuje se u januaru sledeće godine, tako da neće osetiti kašnjenje ovogodišnjeg budžeta.
- Tokom privremeniog finansiranja preraspodeljujemo sredstva i tako se snalazimo - objašnjava Željko Đukanović, direktor Direkcije za javni prevoz. - Nema projekata koji stoje. Tenderske procedure su duge tako da će ove nabavke na naplatu stići kasnije. Subvencije redovno stižu jer su stavke za koje znamo da su obavezne.
izvor Novosti
link http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=103673&datum=2007-05-13
 
TRIDESET GODINA SAVA CENTRA

„Sava centar“ tokom tri decenije posetilo više od deset miliona ljudi
„Titanik“ i dalje plovi

Autor: Bojana Jelovac | 15.05.2007 - 12:55]



Najveći kongresni, kulturni i poslovni centar u Srbiji, „Sava centar“ u kojem je do danas održano više od 20.000 kulturnih programa, oko 8.000 kongresnih skupova i koji je posetilo oko deset miliona ljudi, juče je proslavio tri decenije postojanja.
Njegovi tvorci sa ponosom kažu da se danas oni „poslednji smeju“ svim nevernim Tomama, koji su ovaj centar u vreme gradnje nazivali „Vavilonskom kulom“ i „Titanikom“.

TITOV NALOG
- Danas mogu da kažem da smo lepo iskoristili svoju šansu, iako mi to tada nije tako izgledalo. Vrativši se sa Konferencije o evropskoj bezbednosti i saradnji (KEBS) u Helsinkiju, Tito nam je prosto dopisom poslao da u roku od godinu dana želi izuzetno tehnički opremljen kongresni centar, koji će biti domaćin sledećoj konferenciji KEBS-a i evropskim diplomatama - seća se Živorad Kovačević, tadašnji gradonačelnik Beograda.
Projekat „Sava centra“ arhitekta Stojan Maksimović, tadašnji direktor biroa za projektovanje u Zavodu za izgradnju Beograda, osmislio ga je za četiri nedelje, koliko je bio zadati rok.
- Mesec dana sam proveo u potpunoj izolaciji i u avionima između Pariza, Kopenhagena i Helsinkija, smišljajući kako bi trebalo da izgleda centar. Izgradnja je počela u martu 1976. i završena je za rekordnih 11 meseci, s obzirom da smo ga gradili na golom pesku i usred trstika. Dozvole i dokumentacija su se dobijale „u hodu“, a ja sam spavao i živeo u barakama. Delovi zgrade su se sklapali po raznim fabrikama u Beogradu, a na gradilištu je u svakom trenutku bilo oko 5.000 radnika - kaže za „Blic“ Maksimović.

„ISPLATIO“ SE
Objekat A „Sava centra“ svečano je otvorio 14. maja 1977. godine tadašnji predsednik SFR Jugoslavije Josip Broz Tito, a Gradu Beogradu je „Sava centar“ sva uložena sredstva „vratio“ već nakon dve godine, u toku kojih su izgrađeni i objekat B, odnosno velika dvorana, kao i hotel „Interkontinental“.
- Imao je uspone i padove i prošao sve što i sama država tokom svojih 30 godina, ali uspeo je da bude domaćin Generalnoj Skupštini Svetske banke i Međunarodnog Monetarnog Fonda, Generalnoj Skupštini UNESCO, Devetom Samitu nesvrstanih zemalja, Skupštini EBRD, svetskim kongresima rudara, ortopeda, stomatologa, hirurga... Već godinama ugošćavamo kulturne manifestacije kao što su FEST, BEMUS, BITEF... - kaže Miloje Popović Kavaja, prvi direktor „Sava centra“, od 1978. do 1985. godine.
U njemu su nastupala svetska imena umetničke scene, a među njima i Hoze Kareras, Vladimir Aškenazi, Toto Kutunjo, Lu Rid, BB King, „Madredeuš“, „Džipsi kings“... Na njihovoj sceni samo prošle godine gostovalo je čak 65 stranih izvodača, medu kojima su „Simpl majnds“, operska diva Monserat Kabalje i gitarski virtouz Džo Satrijani.

USKORO OBNOVA
Međutim, uprkos slavi „staklenog dvorca“ u njega dugo nije ulagan ni jedan jedini dinar, te su oprema, instalacije i postrojenja, svojevremeno zadnja reč tehnike, propadali, a zatim je počelo i prokišnjavanje. Zaposleni se sa osmehom sećaju i seminara Svetske banke o tranziciji 2002. godine, kad se u konferencijskoj sali pojavio miš i obišao nekoliko krugova oko predsedavajućeg i uzbunio sve prisutne.
Ipak, da bi „Sava centar“ bio dobar domaćin 14. godišnjoj skupštini Evropske banke za obnovu i razvoj 2005. godine Grad i Vlada su odrešili kesu i temeljno renovirali njegovu unutrašnjost, a ni kiša izgleda uskoro neće biti problem.
- Stojan Maksimović trenutno radi na projektu obnove staklene fasade i krova, koji nisu menjani tokom celog životnog veka i koji prokišnjavaju. Očekujemo da će radovi početi u avgustu i u njih će biti uloženo 70 miliona dinara - kaže Jasna Dimitrijević, sadašnja direktorka „Sava centra“.
Ona najavljuje da će uprava u narednom periodu posebnu pažnju posvetiti promovisanju ovog objekta kao važne kongresne destinacije u regionu, što će značajno uticati na ekonomski i privredni razvoj Srbije. Već od 28. maja do 1. juna u zgradi Ujedinjenih nacija u Njujorku će gostovati dokumentarna izložba fotografija „Trideset godina Sava centra“.
„Sava centar“ je član velikog broja međunarodnih kongresnih i umetničkih asocijacija, kao što su ICCA, AIPC, ISPPA, ILMC...

Proslava kao niz događaja
Svoj 30. rođendan „Sava centar“ juče je proslavio uz mnogobrojne prijatelje iz kulturnog i političkog života Srbije, ali i predstavnika diplomatskog kora. Tom prilikom promovisana je monografija „Sava centar - Hrabrost i avantura“ književnika i publiciste Miloja Popovića, prvog direktora te kongresno-kulturne ustanove, a u holu su otvorene autorska izložba radova Stojana Maksimovića, projektanta „Sava centra“ i izložba fotografija Milutina Rajkovića na temu „Trideset godina Sava centra“. U umetničkom delu programa nastupili su izraelski džez orkestar „Boom pam“ i pevačica Bebi Dol, a u 20 sati je baletski ansambl Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada izveo balet „Božanstvena komedija“ u koreografiji Staše Zurovca.



„Sava centar“ u brojkama
Ukupna površina, kvadrata 100.000
Korisna površina, kvadrata 96.720
Konferencijskih sala 15
Ukupno mesta 7.000
Velika dvorana, mesta 4.000
Posetilaca na priredbama 500.000
Dnevno posetilaca 2.000
 
Utorak, 15. maj 2007.
Usvojen Program uređivanja i davanja u zakup građevinskog zemljišta za 2007. godinu

Odbornici Skupštine grada danas su usvojili Program uređivanja i davanja u zakup građevinskog zemljišta za 2007. godinu Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. Finansijska sredstva predviđena za realizaciju ovog programa iznose 8.920.000.000 dinara, od kojih će 7.970.000.000 dinara biti obezbeđeno iz naknade za uređivanje građevinskog zemljišta i zakupnine građevinskog zemljišta i poslovnog prostora, a 950.000.000 dinara od kredita Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke.

– Direkcija je prošle godine od naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ostvarila suficit od oko četiri milijarde dinara, a ove godine u prvih pet meseci naplaćeno je više od tri milijarde dinara. Ovim programom je zadovoljen interes grada u celini, ali se vodilo računa i o prioritetima gradskih opština – rekao je Boris Ranković, direktor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Za realizaciju uređivanja javnog građeviskog zemljišta predviđeno je 6.372.000.000 dinara. Od ovog novca oko pola milijarde dinara biće utrošeno za izradu regulacionih i urbanističkih planova. Za izgradnju oko 100 novih saobraćajnica u gradu izdvojeno je 2.151.000.000 dinara. Najznačajnije od njih su Vojvođanska ulica, saobraćajnice u novobeogradskim blokovima, na Bežanijskoj kosi, u privrednoj zoni Gornji Zemun, Dunavska u Borči.

– Jedan od najznačajnijih delova ovog programa je uređivanje zemljišta za izgradnju kapitalnih saobraćajnica, za šta smo izdvojili 1.731.000.000 dinara. On obuhvata izgradnju prve faze Unutrašnjeg magistralnog prstena, čiji je najznačajniji deo most preko Ade Ciganlije, i još tri kapitalne saobraćajnice – rekao je Ranković.

Direkcija će sa 992.000.000 dinara finansirati izgradnju objekata i mrežu vodosnabdevanja. Najznačajniji projekat je nastavak regionalnog vodovoda „Makiš – Mladenovac”. U planu je i rekonstrukcija tri crpne stanice i obnova cevovoda na mostu Gazela. Za proširenje kanalizacione mreže planirano je 2.093.000.000 dinara, a najznačajniji posao u toj oblasti biće nastavak izgradnje kolektora „Interceptor”. Radiće se i na kolektoru duž Zrenjaninskog puta, kao i na izradi tehničke dokumentacije za kolektor od Hitne pomoći do ulice Đure Đakovića.

Nadležnost Direkcije za građevinsko zemljište jeste i izgradnja novih grobnih mesta, za šta će biti utrošeno 616.000.000 dinara. Nova mesta za sahranjivanje dobiće groblja Lešće, Orlovača, Bežanijska kosa i Zbeg.

– U Beogradu se godišnje obavi oko 12.000 sahrana i naš grad ima velikih problema sa manjkom grobnih mesta – objasnio je direktor Ranković.

Deo Programa za ovu godinu je i finansiranje izgradnje stanova za raseljavanje, za šta će biti utrošeno oko 520.000.000 dinara. U planu je nastavak izgradnje 146 stanova, početak gradnje 175 stanova, a za 287 stanova će se raditi urbanistička i tehnička dokumentacija.
Grad Beograd
http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1275177

Dogodine 320 novih stanova
S. JANjIĆ - S. BULATOVIĆ, 15. maj 2007
...
Zamerka DSS je bila, kako je objasnio Andreja Mladenović, to što Direkcija, iako je traženo, nije dostavila izveštaj o urađenom u prošloj godini.

- Moramo da znamo šta je realizovana i ako nešto nije, zašto nije - istakao je Mladenović. - Reč je o ogromnim količinama novca, skoro trećini čitavog gradskog budžeta, pa moramo biti upućeni kako se ostvaruju projekti. Mi sada usvajamo novi plan, a da ne znamo da li je prošlogodišnji ispunjen.
...
Za više od 100 novih ulica potrošiće više od vde milijarde dinara. Saobraćajnice će se praviti na Bežanijskoj kosi, u naselju Dr Ivan Ribar, na Dedinju, u Borčoj Gredi, kao i Novi avalski put. Za kapitalne saobraćajnice otići će još 1,7 milijardi dinara. To su unutrašnji magistralni poluprsten, čiji je deo i most preko Ade Ciganlije, kao i tri velike saobraćajnice na potezu Slavija-Žička, Južni bulevar-Gospodara Vučića do Batutove i Partizanski put od Bogoslovije do Jovanke Radaković u Mirijevu.

- Od usvajanja regulacionih planova za unutrašnji magistralni poluprsten zavisiće da li će realizacija posla početi ove godine kako smo i planirali - kaže Boris Ranković, direktor Direkcije. - Nadam se da će Skupština shvatiti ozbiljnost ovog projekta i neće odlagati usvajanje.
Direkcija će nastaviti gradnju stanova za raseljavanje za šta je odvojila pola milijarde dinara. Nastaviće se gradnja 146, a započeti 175 stanova. Pripremaće se dokumentacija za još 287 stanova. Gradiće se na Čukaričkoj padini, Denkovoj bašti, Bloku 62, Dorćolu, u Gružanskoj ulici... Za dodelu će pripremiti 60 lokacija, što izgrađenog, što neizgrađenog građevinskog zemljišta.

REVIZOR
SKUPŠTINA grada angažovaće revizora koji će prekontrolisati završni račun budžeta Grada za 2006. godinu. Zakonom o budžetskom sistemu predviđeno je da završni računi podležu spoljnoj reviziji, a pošto vrhovna revizorska institucija još nije ustanovljena, Beograd će za to angažovati stručnjake sa strane.
Novosti
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=103753&datum=2007-05-16





.
 
Garaže kao pečurke
S. JANjIĆ - S. BULATOVIĆ, 15. maj 2007

U BEOGRADU će se, kada se završi Plan generalne regulacije mreže javnih garaža, ako opstane sadašnji nacrt, izgraditi 57, podzemnih i nadzemnih parkirališta. Istovremeno urbanisti će raditi i na regulaciji mreže benzinskih pumpi. Odbornici Skupštine grada u utorak su usvojili odluke o izradi ova dva planska dokumenta.

Parking mesta nedostaje u svim delovima grada. Poslednjih godina parkinga nema dovoljno ni na Novom Beogradu. Upravo to je bio motiv da se analiziraju sve potencijalne lokacije u gradu.

- U "krugu dvojke" nedostaje 3.000 parking mesta, a naročito za stanovnike koji žive u centru - istakao je Đorđe Bobić, gradski arhitekta. - Izgradnjom garaža oslobodiće se parkiranje na ulici. Tek ćemo videti finansijsku kontrukciju. Grad više neće toliko ulagati u gradnju garaža. Rešićemo da li će ići na tender ili ćemo davati na koncesiju. Na nekoliko lokacija, među kojima je i Studentski trg, uradiće se ozbiljna arheološka istraživanja. Ako se nešto istorijski bitno pronađe, od tih lokacija će se odustati.

U Beogradu je trenutno 185 benzinskih pumpi, od kojih 40 ne radi. Prema proceni stručnjaka, da bi sve potrebe bile zadovoljene, treba da ih je 223. Kada se završi regulacioni plan mreže benzinskih pumpi, neke od postojećih moraće da se presele. Neće smeti da zauzimaju javne površine, trotoare i parkove.

Odbornici Ljubomir Anđelković (DS) i Dragomir Karić (PSS) založili su se da Grad treba da odredi samo zone gde mogu da se grade pumpe, a ne i koliko će ih biti, jer će to odrediti tržište.

Na Savi i Dunavu postaviće se i pumpe za snabdevanje čamaca gorivom. One su predviđene u svim marinama i pristaništima, međutim, kako je objasnio gradski arhitekta državni propisi o njihovoj izgradnji i kvalitetu moraju da se dorade, kako bi se osigurala bezbednost okoline i zaštita reka od mogućeg zagađenja.

Urbanisti će raditi i plan regulacije Banjičkog kolektora za odvođenje kišnice, koja ugrožava građevinsko zemljište i zelen površine. Novi kolekto biće dugačak 3,5 kilometra, od Banjičkog venca, preko Banjičke šume do Mokroluškog kolektora.

Uređivaće se i novobeogradski Blok 16, za koji već postoji regulacioni plan i izgrađeni su objekti, ali treba naknadno regulisati parkiranje i zelene površine. Slično je i sa sportskim centrom "Kovilovo" koji je već izgrađen, a nedostaje plan. On će ujedno rešiti i prilazni put.

Stambeni kompleks od 900.000 kvadrata planiraće se na Višnjičkom polju. To je površina od 81 hektara i uz zgrade će se "ucrtati" vrtić, škola, kultuni program i sportski tereni. Staće 7.500 stanova, od kojih će 600 biti socijalni i neprofitni. Pred planerima će se naći i trenutno potpuno neuređeni Repiški potok. Na tom prostoru "Stankom" će, koji je okolo već izgradio stambene zgrade, urediti parkove i podići sportske objekte sa kafeima i radnjama.

LOKACIJE
PODZEMNE garaže će moći da se grade, između ostalog, na Cvetnom trgu, Slaviji, kod Crkve Svetog Marka, na Autokomandi, ispod Kalenić i Palilulske pijace, u Ruzveltovoj, ispod Strahinjića bana, Gradić Pejton, Beogradskog dramskog pozorišta, Robne kuće "Zemun", ispod "Pinkija", Narodne biblioteke, Trga Republike...

REPIŠKI POTOK
PRED planerima će se naći i trenutno potpuno neuređeni Repiški potok na Banovom Brdu. "Stankom" je okolo već završio stambene zgrade i želi da uredi i taj deo. Planiraju da srede zelene površine i podignu sportske objekte sa kafeima i radnjama.
Novosti
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=103751&datum=2007-05-16
 
Malo precizniji spisak radova sa sajta Direkcije, za koju sam
više puta napisao da je najveće preduzeće u Beogradu :

.... Između ostalih, to je i početak izgradnje pristupnih saobraćajnica mostu na Adi Ciganliji, a očekujemo da bude izabran projektant i izvođač radova samog mosta.
Važno je napomenuti da je usvajanje Plana detaljne regulacije za prvu fazu UMP-a preduslov za realizaciju ovih aktivnosti.
Pored pola milijarde dinara za izradu planova detaljne regulacije i programa za urbanističke planove, Direkcija će u 2007. godini sa oko dve milijarde dinara nastaviti ulaganje u preko sto novih saobraćajnica.

Između ostalih to je saobraćajnica T6, zatim Vojvođanska ulica, saobraćajnice u novobeogradskim blokovima i na Bežanijskoj kosi, privredna zona Gornji Zemun, zatim Nova Dunavska, Borča-Greda i dr.,,,,
T-6 će se raditi od raskrsnice Vojvođanske i I.Ribara, preoko B.Kose iz groblja do Kvantaša, gde je
već urađen deo do novosadskog autoputa kod N.Galenike.
Još 1.200m. će se raditi do ul. Cara Dušana kod okretnice 17-tice, a onda ...........na Most kod Zemuna. :)
.................................................................................................................

Уторак, 15. мaj 2007.
Одлуке о изради пет планова детаљне регулације

Одборници Скупштине града су на данашњој седници усвојили одлуке о изради пет планова детаљне регулације.
Реч је о плану регулације бањичког кишног колектора, „БГ спортског центра Ковилово”, стамбеног насеља „Вишњичко поље”, дела централне зоне Новог Београда и плану регулације дубодолине Репишког потока на Бановом брду......itd
ceo text : http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1275134
 
Izgradnja više od 50 novih garaža rešiće problem parkiranja
Najviše mesta u „krugu dvojke“
plan00.jpg
Ako se ostvare predlozi gradskih vlasti Beograđani neće više imati problema sa parkiranjem. Ideja je da u narednih šest meseci stručnjaci Urbanističkog zavoda naprave planove za izgradnju 57 novih javnih garaža.
Garaže će biti razmeštene u više zona sa ciljem poboljšanja parkiranja u urbanom delu grada.
- Samo u „krugu dvojke“ nedostaje oko 3.000 parking mesta. Međutim, veliki problem je i u Novom Beogradu i na obodima grada, pa je zato odlučeno da se i tu predlože lokacije za garaže. Plan će uraditi stručnjaci iz Urbanističkog zavoda - objašnjava Đorđe Bobić, gradski arhitekta.

Šta utiče na izbor lokacija
Gradske vlasti su predložile 57 lokacija za gradnju koje su po mišljenju stručnog tima najadekvatnije, ali to ne znači da će se baš na njima i graditi novi objekti za parkiranje, kao i da je taj broj konačan.
- Broj garaža može biti za neki broj veći ili manji. Vodili smo računa pre svega o zelenilu, ali se na sednici pojavio „problem“ i sa mogućim arheološkim nalazištima na Studentskom trgu, gde je garaža preko potrebna. Međutim, ukoliko se na tom mestu pronađe nešto istorijski bitno, od te lokacije ćemo sigurno odustati i odmah tražiti novo rešenje.

Grad samo kontroliše
Javne garaže će u buduće biti finansirane privatnim kapitalom ili u partnerstvu privatnika i Grada.
- Grad je iz budžeta do sada mogao da finansira jednu garažu u dve-tri godine. Zbog toga smo odlučili da u buduće raspisujemo tender za izgradnju javnih garaža. Međutim, uslovi tendera će biti takvi da će Grad i dalje kontrolisati cenu i još neke elemente. Investitorima će biti dozvoljeno da grade i poslovne objekte unutar kompleksa, ali samo one koji su prikladni za javne površine na kojima se nalaze - kaže Bobić.
Gradski arhitekta nije mogao da nam kaže kolike će cene parkiranja biti u privatnim garažama, ali je kategorično rekao da neće puno odskakati od „Parking servisa“.
- Cilj je da građani što više koriste garaže, a visoke cene im to sigurno neće omogućiti - zaključuje naš sagovornik.
Pored novih 57 lokacija, predložena je i rekonstrukcija i stvaranje novih parking mesta u postojećih sedam garaža.

Prioritet su zgrade u centru
Nakon izrade i usvajanja plana, obelodaniće se i prioritet u izgradnji javnih garaža.
- Naravno da ćemo prvo graditi garaže u centru, jer je tu najveći problem sa parkiranjem. Automobili na trotoarima smetaju pešacima, a o parkiranju na zelenim površinama i da ne pričamo. Međutim, trudićemo se da izgradimo što više garaža i van grada, kako bi pokušali vozače da nateramo da centrom šetaju, a svoje ljubimce ostave na ulazu u grad - kaže Bobić.
pogledajte veću mapu
pogledajte spisak predloženih lokacija
Izvor: Blic
Link: http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=3791
 
Bulevar AVNOJ-a u Zorana Đinđića

Beograd -- Ministar za državnu upravu i lokalnu samoupravu Milan Marković dao saglasnost o promeni naziva ulica na teritoriji Beograda.

Ubuduće će ulica Bulevar AVNOJ-a na Novom Beogradu nositi naziv Bulevar Zorana Đinđića. Tome je prethodio zahtev iz Skupštine grada da se dobije saglasnost za taj predlog Komisije za preimenovanje naziva ulica, na osnovu prikupljenih potpisa građana. Taj predlog je podržala Demokratska stranka.

Bulevar AVNOJ-a važi za jednu od najmodernijih i funkcionalnijih ulica na Novom Beogradu, zbog čega je Gradski odbor DS-a, na čijem čelu je bio Dragan Đilas, i predložio da ta ulica nosi naziv ubijenog premijera Srbije.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=05&dd=18&nav_category=12&nav_id=247216
 
Стаклени дворац чека мајсторе

До краја идуће године у „Сава центру” би требало да буде замењен стаклени панел изнад објекта Б, део фасаде зграде према Улици Милентија Поповића, кров изнад Медија центра, обновљен систем хлађења и грејања, као и летња позорница........itd.
ceo text : http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=28740
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh