zexland
Advanced
Bravooo ! Sada izgleda kao svuda u svetu :kk:
Projekat info panoa za periferijska naselja
-Mape javnog prevoza za stajališta na saobraćajnim čvorištima-
-Forma mape
Mapa predstavlja celokupni šematski prikaz površine prigradske opštine sa svim naseljima kao i trase svih gradskih i prigradskih linija od početnih terminusa do svih naselja sa obeleženim svim stajalištima kroz opštinu i naselja (ukoliko je moguće), ili samo bitnijih za stanovnike i posetioce.
Takođe, mapa poseduje i kilometražu do svh mesta i između mesta, kao i približan vremenski interval potreban do tih mesta.
-lokacija mapa
Mapa se postavlja na početnim terminusima prigradskih linija jer se često dešava da posetioci duže čekaju retku liniju a pritom im možda odgovara i nekoliko drugih ili kombinacija linija.
Osim toga mapa je namenjena za i ključna presedačka stajališta određenih saobraćajnih poteza (potez 200, 300, 400 ITS1 npr.), gde se vrši razdvajanje linija koje su od početnog terminusa do tog stajališta delile trasu, stajališta gde se vrši razmena putnika između ITS1 i ITS2.
Pored šematske mape predviđeno je postavljanje grafičkog spiska svih linija sa svim stajalištima po BES standardu UG "Imamo plan".
http://www.IMAMOPLAN.com
-Informatičko-turistička mapa za centralna stajališta-
-Opravdanost projekta
Naselja beogradske periferije uglavnom su spontano nastajala bez urbanističkih planova (izuzimajući naselja na nekadašnjoj teritoriji Austrougarske), a ekspanziju neplanskog širenja doživela u poslednjih dvadeset godina. Naselja pate od slabe ili nikakve obeleženosti naziva ulica, zaseoka, i često potpuno konfuznih i nesuvislih kućnih brojeva, i manje ili više raštrkanim objektima javnih administrativnih, rekreativnih, i ugostiteljskih objekata neophodnih građanima i posetiocima. Pored toga, učestalo je i ponavljanje istog naziva za više ulica, sokaka i prilaza.
-Forma mape
Mapa je predviđena da se postavi na centralnim stajalištima javnog prevoza u naselju, onog stajališta koje je ključno za posetioce i koje se nalazi u epicentru naselja. To je stajalište na kome se vrši najmasovnija razmena putnika i odakle se kreće u potragu za sakrivenom lokacijom. To je stajalište koje je opštepoznato i često saobraćajno presedačko čvorište.
Na mapi je planiran izbalansiran nivo osnovnih informacija sasvim dovoljnih posetiocu koji nikada pre toga nije u tom naselju bio. Kako je mapa namenjena za manja naselja, predviđena je kao simbioza turističke, i informacione mape, koja se za veće gradove radi odvojeno.
Predvišeno je da mapa ima obeležene sve državne javne institucije, sportske i rekreativne objekte, važne turističke destinacije, važne industijske komplekse, parkove, šetališta i plaže. Svaki takav objekat je istaknut bojom, i šematskim prikazom.
Predviđeno je da ima jasno obeležene nazive svih ulica, sokaka i zaseoka, sa obeleženim kućnim brojevima na najvažnijim raskrsnicama da bi posetioc što približnije locirao potrebnu lokaciju.
Mapa treba da ima jasno obeležene trase javnog prevoza sa svim stajalištima kao i nazivima i kodovima istih i osnovne informacije o linijama koje na tim stajalištima staju.
Svi važni saobraćajni izlazi iz naselja imaju spisak važnijih bližih i daljih naselja, ili saobraćajnica i turističkih destinacija sa obeleženom tačnom kilometražom do istih i brojevima linija javnog prevoza koji ka tim naseljima gravitiraju.
http://www.IMAMOPLAN.com
Projekat lokalne info mape za naselje Grocka
Grocka ima viševekovnu istoriju tipičnog spontanog varoškog naselja, i deli probleme prigradskih naselja koji se ogledaju u jako slaboj informatičkoj obeleženosti naselja a istovremeno velikog turističkog potencijala.
Budući da je naselje i administrativno sedište opštine, te da postoji veliki broj ljudi koji javnim prevozom relativno retko dolaze do naselja, i uzevši u obzir da je i centar kulturnog i društvenog života opštine, potreba za ovakvim načinom informisanja stanovnika i posetioca je evidentna.
Mape se trebaju postaviti na drugom frontalnom panelu zadnjeg zaštitnog zida prvog modula nadstrešnica na stajalištima Šumadninska u oba smera i na stajalištu Grocka, smer ka Ustaničkoj. Stajališta Šumadinska su saobraćajno presedačko čvorište za linije ITS2 i međugradske linije Laste i Jugoprevoza i imaju najveću razmenu putnika na teritoriji naselja Grocka jer se nalaze na početku ulaza u centar varoši a istovremeno su to stajališta najbliža gročanskom keju. Stajalište Grocka se nalazi na početku same pešačke zone na geografskoj sredini između bitnih javnih ustanova (opština, katastar, dom zdravlja, MUP).
Savetuje se opštini postavljanje istih mapa u holove Skupštine opštine i Opštine Grocka kao i u oglasnu vitrinu na zidu Skupštine Opštine.
UG "Imamo plan" donira opštini Grocka mape u štampanom obliku za pomenuta stajališta kao i pravo na korišćenje mape i finansiraće sređivanje nadstrešnice na stajalištu 1480; Grocka, sa željom da opština finansira sređivanje nadstrešnica na stajalištima Šumadinska u oba smera da bi cela akcija bila kompletna i putnicima pružio komfor pre snegova.
Predlog sređivanja stajališta
- Uklanjanje suvišnih i oštećenih aluminijumskih okvira leksan ploča sa bočnih panela, kao i bočnih veznih profila na središnjim nogama.
- ugradnja podkonscrukcije za klupu od profila 50x30mm
-farbanje celog stajališta,
-postavljenje ploča od pleksiglasa na bočne panele i kao sedište klupe i pričvršćivanje silikonom.
-postavljanje mape sa zaštitom od pleksiglasa pričvršćenog silikonom na drugi frontalni panel prvog modula. Mapa mora da bude dostupna što većem broju istovremenih posmatrača, te je ne treba stavljati na kranji levi, ili desni panel. Takođe, ne treba je stavljati iznad same klupe. Radi preventive i zaštite oštećenja mape u vidu preškrabavanja ili prelepljivanja oglasnim informacijama, ideja je da se to "legalizuje" jer ne može da se iskoreni čime bi se predvideli posebni paneli samo za te namene. Iskustva su pokazala da to u velikoj meri može smanjiti oštećivanje ostalih površina urbanog mobilijara. Stoga su planirane dve table za oglase i jedna za potpisivanja. Table za oglase su planirane na prvom i drugom frontalnom panelu drugog modula, fizički odvojene jednih panelom radi isticanja mape, dok je panel za potpisivanje, predviđen na trećem panelu drugog modula.
-predviđeno je i postavljanje zvaničnog grba opštine Grocka na bočne providne panele, veličine formata A4, kao i obeležavanje kodne oznake i naziva stajališta na frontalnom krovnom vencu prvog modula i bočnom krovnom vencu drugog modula.
- predviđeno je farbanje stajališta u boju crnog groždja koja se u budućnosti može koristiti kao brend boja opštine, jer se istovremeno grozd nalazi i na samom grbu Grocke.
stf":1tez0acb je napisao(la):Такође, Филип и ја смо данас у згради Општине Гроцка доживели вербални напад, вређање и претње од одборника ДСС-а јер су мапе на латиници, при чему је припрећено чак и кидањем мапа са стајалишта, а наравно, оптужени смо да кујемо паклени план против мајке Србије и да нас плаћају споља.
stf":ql8okgtz je napisao(la):вређање и претње од одборника ДСС-а јер су мапе на латиници,