Šta je novo?

Problem saobraćaja u starom delu Zemuna

"Predviđena je rekonstrukcija kišne kanalizacije i vodovodne mreže, zamena rasvete novim LED svetiljkama, ali i delimična rekonstrukcija kanalizacije. Biće postavljena nova svetlosna i vertikalna signalizacija, kao i zaštita postojeće toplovodne mreže."
Mislim da samo maloumnik moze da veruje u ove najave.
Isto tako je u 27 marta i nize rekonstrukcija bila nepotpuna, a posle rekonstrukcije dolazilo je dva puta do kolosalnog pucanja vodovodnih cevi.
 
Колико видим Трг Бранка Радичевића није планиран за реконструкцију те ће правац Караматина - ТБР све време бити проходан.
Pogledajte prilog 152106
Међутим сама Караматина ће бити веома проблематична ако се цео саобраћај, укључујући и све ГСП линије пребаце са главне на КО. Нисам сигуран ни да ће новопечени кружни ток добро варити толики саобраћај. Мислим да ће део линија ипак пребацити на Угриновачку.

Da, zahvaljujući korisniku varos kapija sad nazad imamo planove pa možemo da vidimo koji su sve radovi predviđeni. Fekalna kanalizacija je ukopana na dubini od čak 5 metara. Tu će biti potrebno prilično kopanja, odnošenja i donošenja zemlje.

Jasno je i šta su zamislili kao rešenje problema saobraćaja tokom radova: Uopšte neće da rade raskrsnicu kod Muhara da bi saobraćaj iz Keja Oslobođenja mogao stalno da prolazi?

To nije ono što se uobičajeno radi i verujem da je loš kompromis. Ako se već menja kompletna infrastruktura, onda je bolje u to odmah uključiti i raskrsnice na kraju zone radova jer tada istovremeno, ista firma, po istim standardima i sa istim materjalom, brže obnovi i krajnje tačke ulice koje su i važne i komplikovane za rad, jer se tu podzemne instalacije račvaju. Tako da kad kasnije dođe na red nastavak njihovog obnavljanja na mestu gde je tom prilikom ono prekinuto, dalje može da se radi nezavisno u svakoj od ulica koje se ulivaju u tu raskrsnicu, bez potrebe da se ona zatvara i naknadno rade spajanja sa eventualno novim tipom cevi, drugim materjalima i novom, manje iskusnom ekipom radnika, baš ispod kritične rasksnice koja mora da se završi tako da to istovremno bude i brzo i kvaliteno pošto naknadna ponavljanja i ispravke nisu opcija. A na Muharu se stiče 5 ulica: Glavna, Karamatina, Cara Dušana, Dobanovačka i Vasilija Vasiljevića.

Takođe, ne vidim da to na kvalitetan način rešava problem zaobilaznog saobraćaja pošto raskrsnica kod Stevana Markovića jeste uključena u ovu rekonstrukciju. Kad se ona zatvori, kako će zaobilazni saobraćaj iz Karađorđeve da skrene u Kej Oslobođenja, da bi uopšte stigao do Muhara? Jedino ako svima u okolini ukinu jedini preostali parking (a onaj kod Pinkija je već ukinut zbog podzemne garaže), pa onda da saobraćaj krivuda kroz minijaturnu parking-ulicu oko solitera.

Zaobilazenje Raskrsnice Glavna - Stevana Markovica.jpg


Može li sav taj saobraćaj stvarno da prođe ovuda? Malo mi je teško da to zamislim. Takođe, da vas podsetim da JOŠ, ni posle mnogo godina, nije rešen problem zgrada koje tonu u ulici 22. Oktobra, pa je tamo još zabranjen saobraćaj teškim vozilima kao što su autobusi, a siguran sam da je i bitno veći obim saobraćaja od trenutnog, pa makar i manjih vozila, takođe problematičan. Što znači da bar GSP ne može da na Karađorđevom trgu odmah skrene u 22. Oktobra da bi stigao do druge zaobilaznice, Vrtlarske, a otvoreno je pitanje sme li se čak i pola bivšeg saobraćaja kroz Glavnu (manjih automobila od autobusa) preusmeriti u 22. Oktobra, a da zgrade ne nastave da tonu, što je neophodno pošto će se po ovome zatvoriti raskrsnica kod Stevana Markovića. Pa šta su onda postigli izbegavanjem da u rekonstrukciju uključe raskrsnicu kod Muhara koja je po svemu nerazdvojni deo Glavne ulice?

Nije mi baš jasna cela ova zamisao.
 
Poslednja izmena:
Kad smo kod rekonstrukcija, juce u Jovana Subotica pukla vodovodna cev, jutros su razbili jedno parking mesto i zatvorili ulicu na dva sata da poprave.
Rekonstrukcija "svega" je zavrsena pre mesec dana.

Nismo ni zasluzili bolje.
Neka samo nastave radikali.
 
Da, zahvaljujući korisniku varos kapija sad nazad imamo planove pa možemo da vidimo koji su sve radovi predviđeni. Fekalna kanalizacija je ukopana na dubini od čak 5 metara. Tu će biti potrebno prilično kopanja, odnošenja i donošenja zemlje.

Jasno je i šta su zamislili kao rešenje problema saobraćaja tokom radova: Uopšte neće da rade raskrsnicu kod Muhara da bi saobraćaj iz Keja Oslobođenja mogao stalno da prolazi?

To nije ono što se uobičajeno radi i verujem da je loš kompromis. Ako se već menja kompletna infrastruktura, onda je bolje u to odmah uključiti i raskrsnice na kraju zone radova jer tada istovremeno, ista firma, po istim standardima i sa istim materjalom, brže obnovi i krajnje tačke ulice koje su i važne i komplikovane za rad, jer se tu podzemne instalacije račvaju. Tako da kad kasnije dođe na red nastavak njihovog obnavljanja na mestu gde je tom prilikom ono prekinuto, dalje može da se radi nezavisno u svakoj od ulica koje se ulivaju u tu raskrsnicu, bez potrebe da se ona zatvara i naknadno rade spajanja sa eventualno novim tipom cevi, drugim materjalima i novom, manje iskusnom ekipom radnika, baš ispod kritične rasksnice koja mora da se završi tako da to istovremno bude i brzo i kvaliteno pošto naknadna ponavljanja i ispravke nisu opcija. A na Muharu se stiče 5 ulica: Glavna, Karamatina, Cara Dušana, Dobanovačka i Vasilija Vasiljevića.

Takođe, ne vidim da to na kvalitetan način rešava problem zaobilaznog saobraćaja pošto raskrsnica kod Stevana Markovića jeste uključena u ovu rekonstrukciju. Kad se ona zatvori, kako će zaobilazni saobraćaj iz Karađorđeve da skrene u Kej Oslobođenja, da bi uopšte stigao do Muhara? Jedino ako svima u okolini ukinu jedini preostali parking (a onaj kod Pinkija je već ukinut zbog podzemne garaže), pa onda da saobraćaj krivuda kroz minijaturnu parking-ulicu oko solitera.

Pogledajte prilog 152117

Može li sav taj saobraćaj stvarno da prođe ovuda? Malo mi je teško da to zamislim. Takođe, da vas podsetim da JOŠ, ni posle mnogo godina, nije rešen problem zgrada koje tonu u ulici 22. Oktobra, pa je tamo još zabranjen saobraćaj teškim vozilima kao što su autobusi, a siguran sam da je i bitno veći obim saobraćaja od trenutnog, pa makar i manjih vozila, takođe problematičan. Što znači da bar GSP ne može da na Karađorđevom trgu odmah skrene u 22. Oktobra da bi stigao do druge zaobilaznice, Vrtlarske, a otvoreno je pitanje sme li se čak i pola bivšeg saobraćaja kroz Glavnu (manjih automobila od autobusa) preusmeriti u 22. Oktobra, a da zgrade ne nastave da tonu, što je neophodno pošto će se po ovome zatvoriti raskrsnica kod Stevana Markovića. Pa šta su onda postigli izbegavanjem da u rekonstrukciju uključe raskrsnicu kod Muhara koja je po svemu nerazdvojni deo Glavne ulice?

Nije mi baš jasna cela ova zamisao.
У праву си, превидео сам да се ради и раскрсница Карађорђеве са Стевана Марковића. Провести саобраћај кроз "паркинг улицу" није реално. Једино да дају приоритет овој раскрсници како би прекид кроз КО био што краћи.
 
Nije li potpuno suludo tražiti 240 dana za kilometar i sitni Glavne kada su kilometri i kilometri "tri bulevara" sa sve tramvajskim šinama planirani na 270 dana. Mislim znamo kako se to završilo... Nezamislivo je da i ovih kilometar bude trajalo godinu ipo dve. I ovih 240 dana u praksi znači "od kada krenu, 2023 cela i malo 2024".

Teretni saobraćaj i teški autobusi uključujući međugradske će potpuno uništiti novu kaldrmu na Keju ako tu pošalju saobraćaj... Taman novi posao da se to rekonstruiše.
 
Добро је да су у Главној бар одустали од коцки уместо асфалта...

Да ли их је прошао калдрмизам?
 
Ovako nepripremljena rekonstrukcija Glavne ulice je brzopleta i loše promišljena za lokaciju koja je u ovolikoj meri saobraćajno problematična. Po novom popisu u Zemunu ima 180.000 ljudi. Da li stvarno nije bitno što će najmanje godinu dana praktično čitav Zemun sa toliko ljudi, plus svi koji ovde rade, i plus sav biznis i transport robe za njih, biti dostupan samo ako svi oni u vožnji provedu najmanje jedan sat? Ima li neko predstavu koliko to košta? Ispada kao da nije važno ako ovakve ne-budžetske troškove plaća neko drugi, recimo biznis i građani, a ne grad.

Još uvek ima vremena da se ova rekonstrukcija odloži dok se prvo ne učini bukvalno sve što je moguće da se funkcionisanje Zemuna olakša tokom radova. Koji će ustvari trajati ko zna koliko dugo pošto sam Bog zna šta će se sve "nepredviđeno" i "nepoznato" od instalacija i kanala naći duboko ispod asvalta ulice koja je stara bar 300 godina. Najmanje što bi mogli da urade da je naprave brzi, privremeni prolaz kroz u velikoj meri već prazan blok i zatim samo jedan kruži tok na ulazu u Vrtlarsku. Ostalo može i kasnije, ali ovo je minimum za radove u Glavnoj.

Zaobilaznica tokom radova.

Zabilaznice tokom rekonstrukcije Glavne ulice.jpg


Ovde ni sada nema puno toga što treba rušiti, a kasnije se ionako baš ovuda sa površine ukopava tunel 2. linije metroa, a zatim uređuje široki bulevar, biciklističke staze i šetalište iznad njegove trase.

Trasa nove ulice od Mihajla Pupina do Vrtlarske.jpg
 
Poslednja izmena:
Tu gde ti se zavrsava ulica, zar tu nije predvidjen kruzni tok i spajanje sa ulicom Tosin bunara?
 
Ovo je samo delimični crtež onoga što verujem da je najmanji neophodni deo koji bi se morao uraditi pre početka rekonstrukcije Glavne ulice. Naravno da bi bilo bolje da se odmah odradi sve što sam predložio, još i druga dva kružna toka (dakle ukupno tri) i proširenje Vrtlarske i Ivićeve. Ali ako je nekome baš zapelo da odmah radi Glavnu ulicu, onda bar, za početak, ovo. Posle mogu da urade i ostatak, tj deo kod Tošinog Bunara/Ugrovačke/Prilaza i kraj Mihajla Pupina, kao i proširivanje ulica između njih. Ideja je bila da se trajno olakša prolaz kroz stari deo Zemuna, a ne samo da se olakša život tokom zatvaranja Glavne. To je došlo naknadno kao dodatni podsticaj da se ovakvo poboljšanje uradi i ranije nego što sam mislio da bi se moglo očekivati uzevši u ubzir brzinu kojom se kod nas ovakve stvari odrađuju.
 
Poslednja izmena:
Da je srece, postojale bi saobracajne analize i statistike.
Za slucajno izabrani automobil znala bi se verovatnoca zasto je na odredjenom prvacu.
- verovatnoca da se radi o odlasku na poso ili sa posla
- verovatnoca da se radi o tranzitu
- o vozikanju iz zadovoljstva

itd

Radi li to neko na Saobracajnom?
 
Postoje analize. Sećam se jedne iz pripremne dokumentacije za metro. Smart plan? Nažalost najviše što mi od toga dobijamo je neka mutna i nečitljiva slika, ali bez prave tabele sa podacima. Evo jedne koju sada na brzinu mogu da nađem, iz PDR-a ulice Tošin Bunar (vozila na čas). Doduše malo je starija, iz 2016. kada je rađena simulacija za 2021. godinu, ali sa podacima iz 2010. U sredini, skoro horizontalno, je ulica Tošin Bunar. Levo je seče auto put, a desno Vrtlarska i raskrsnica kod Ivićeve (sa karakterističnim raskršćem kod "Sinagoge", tj crkve). Po ovome ispada da se predviđa, ili je bar tada bilo tako, da će Vrtlarska biti opterećenija od auto puta!? Možda je greška? Kako god to bilo, još jedan indikator da se problem saobraćaja kroz Zemun MORA rešavati što pre. A svakako sa proširenjem Vrtlarske ne treba čekati jer nema puno vrednih objekata za rušenje, a povezuje dva velika saobraćajna čvorišta. Zbog toga bi se malo poboljšanje osetilo odmah, pogotovo ako se uz to odrade i predložene raskrsnice na njenim krajevima, i prodor kroz blok od Mihajla Pupina.

Progniza saobracajnoig opterecenja Tosin Bunar, Vrtlarska.jpg
 
Poslednja izmena:
Опала...
Пре недељу дана су ми рекли да планирају и да организују петиције за проширење Вртларске,Првомајске,Тошиног бунара...тако да очекујте још иницијатива ускоро.
 
Na kraju će još i narod da ispadne grbav, kako sprečava da se grad sređuje, ulepšava i modernizuje... , ako se nastavi ovako sa sprečavanjem "rekonstrukcija" starog asfalta novim. :D
 
Колико сам гледао оне планове, требали су и В и К цеви да замене, што заиста може бити неопходно и од користи. Али ако то раде као у Јована Суботића где је вишеструко пуцање цеви забележио @zarlazar боље и да не раде.
 
Ne vidim koji su to radovi obustavljeni kad u dokumentu piše da se obustavlja samo tender za nadzor, a i to samo zato što se niko na njega nije javio. Javiće se sledeći put.

Što se tiče rekonstrukcije, nemam ništa protiv nje jer je i samo rekonstrukcija prastarih instalacija ispod Glavne ulice već korisna. Problem je međutim ono sam napisao. Glavna se NE SME raditi pre proširenja saobraćajnog kapaciteta Vrlarske ulice, kružnih tokova i veze sa Mihajla Pupina o kojoj sam pričao. Onda može, ali ne pre toga. Maltene potpuno blokirati pristup čitavom Zemunu na godinu dana je suludo. Pre toga se mora nešto uraditi da se osposobe zaobilaznice, znači i Vrtlarska, a ne samo Kej oslobođenja.
 
Баш сам размишљао о лошој повезаности Новог града у Земуну са централним делом Земуна и Новим Београдом, па ми је пало на памет да би се то могло решити повезивањем Јернеја Копитара са Крајишком улицом на овај начин:
zemunski bulevar.png
 
Pisao sam ranije da je neozbiljno upuštati se u temeljnu, jednogodišnju rekonstrukciju svih instalacija Glavne ulice, pre nego što se proširi Vrtlarska ulica i probije privremeni prolaz kroz blok ka bulevaru Mihajla Pupina, što je ionako planirano zbog metroa. Ne može kompletan saobraćaj kroz Zemun da se oslanja na jednu usku ulicu. Pošto to nije urađeno, sada ne samo da smo svedoci haosa u svakom saobraćajnom špicu, nego i SVAKI dodatni poremećaj potpuno blokira ionako spor saobraćaj kroz čitav Zemun. Sve češće oluje su tipičan primer. Evo današnjih slika.

Vrtlarska je bila zatvorena zato što je palo drvo (preko živog električnog kabla) i čitav saobraćaj je stao. Sreća da su se komšije ubrzo organizovale pa su sami počeli da ga testere i nose sa ulice. Doduše u početku testerom za metal (!) jer su samo to mogli brzo da nađu. Sve čestitke upornom gospodinu koji je i sa njom uspeo da stigne do polovine debla pre nego što su našli pravu testeru. Čisto da znate kome dugujete odgušenje saobraćaja (obližnji vatrogasci su odavno bili razvučeni na sve strane).

IMG_6778.JPG


IMG_6779.JPG


IMG_6780.JPG


IMG_6781.JPG


IMG_6783.JPG


IMG_6784.JPG


IMG_6787.JPG


IMG_6788.JPG


IMG_6793.JPG


IMG_6794.JPG


IMG_6796.JPG


IMG_6797.JPG
 
Ovako je bilo i kod mene, slično. Kolika je tačno razmera štete, ne znam jer sam se bavio vodom i đubretom koje je naneo vetar što na terasu, što sa unutrašnje strane prozora. Pretpostavljam da je i u drugim delovima grada slično.​
 
 
A Dubrovacka, Svetosavska, Bezanijska....? To ne spominju.
 
Vrh