Da, zahvaljujući korisniku
varos kapija sad nazad imamo planove pa možemo da vidimo koji su sve radovi predviđeni. Fekalna kanalizacija je ukopana na dubini od čak 5 metara. Tu će biti potrebno prilično kopanja, odnošenja i donošenja zemlje.
Jasno je i šta su zamislili kao rešenje problema saobraćaja tokom radova: Uopšte neće da rade raskrsnicu kod Muhara da bi saobraćaj iz Keja Oslobođenja mogao stalno da prolazi?
To nije ono što se uobičajeno radi i verujem da je loš kompromis. Ako se već menja kompletna infrastruktura, onda je bolje u to odmah uključiti i raskrsnice na kraju zone radova jer tada istovremeno, ista firma, po istim standardima i sa istim materjalom, brže obnovi i krajnje tačke ulice koje su i važne i komplikovane za rad, jer se tu podzemne instalacije račvaju. Tako da kad kasnije dođe na red nastavak njihovog obnavljanja na mestu gde je tom prilikom ono prekinuto, dalje može da se radi nezavisno u svakoj od ulica koje se ulivaju u tu raskrsnicu, bez potrebe da se ona zatvara i naknadno rade spajanja sa eventualno novim tipom cevi, drugim materjalima i novom, manje iskusnom ekipom radnika, baš ispod kritične rasksnice koja mora da se završi tako da to istovremno bude i brzo i kvaliteno pošto naknadna ponavljanja i ispravke nisu opcija. A na Muharu se stiče 5 ulica: Glavna, Karamatina, Cara Dušana, Dobanovačka i Vasilija Vasiljevića.
Takođe, ne vidim da to na kvalitetan način rešava problem zaobilaznog saobraćaja pošto raskrsnica kod Stevana Markovića jeste uključena u ovu rekonstrukciju. Kad se ona zatvori, kako će zaobilazni saobraćaj iz Karađorđeve da skrene u Kej Oslobođenja, da bi uopšte stigao do Muhara? Jedino ako svima u okolini ukinu jedini preostali parking (a onaj kod Pinkija je već ukinut zbog podzemne garaže), pa onda da saobraćaj krivuda kroz minijaturnu parking-ulicu oko solitera.
Pogledajte prilog 152117
Može li sav taj saobraćaj stvarno da prođe ovuda? Malo mi je teško da to zamislim. Takođe, da vas podsetim da JOŠ, ni posle mnogo godina, nije rešen problem zgrada koje tonu u ulici 22. Oktobra, pa je tamo još zabranjen saobraćaj teškim vozilima kao što su autobusi, a siguran sam da je i bitno veći obim saobraćaja od trenutnog, pa makar i manjih vozila, takođe problematičan. Što znači da bar GSP ne može da na Karađorđevom trgu odmah skrene u 22. Oktobra da bi stigao do druge zaobilaznice, Vrtlarske, a otvoreno je pitanje sme li se čak i pola bivšeg saobraćaja kroz Glavnu (manjih automobila od autobusa) preusmeriti u 22. Oktobra, a da zgrade ne nastave da tonu, što je neophodno pošto će se po ovome zatvoriti raskrsnica kod Stevana Markovića. Pa šta su onda postigli izbegavanjem da u rekonstrukciju uključe raskrsnicu kod Muhara koja je po svemu nerazdvojni deo Glavne ulice?
Nije mi baš jasna cela ova zamisao.