Šta je novo?

Problem saobraćaja u starom delu Zemuna

Zuma

Expert
Učlanjen(a)
19.05.2009.
Poruke
9.959
Pohvaljen
24.086
Pošto smo u nizu neodgovarajućih trema imali više poruka o tome kako da se reši višegodišnji saobraćajni haos u starom delu Zemuna, evo jedne teme gde mogu biti skupljene sve poruke koje se time bave, informacije o tekućem stanju i prikazi zvanično usvojenih projekata.
 
Sudeći po ovoj vesti Zemunce čeka bar 240 radnih dana saobraćajnog haosa koji će biti još veći nego što je sada. Posle toga će Glavna ulica biti lepša, ali ne vidim kako može biti prohodnija. Za to su potrebne prilično radikalne promene i u mnogim drugim ulicama, a ne samo njihovo ulepšavanje.

Grad Beograd raspisao je tender za izvođenje radova na rekonstrukciji Glavne ulice u Zemunu.

Posao je vredan 465 miliona dinara, a prema tehničkoj specifikaciji obuhvatiće prethodne radove na rušenju kolovozne konstrukcije trotoara i ivičnjaka, zemljane radove, rekonstrukciju saobraćajnice, hidrotehničkih i elektroenergetskih instalacija, telekomunikacionih, signalnih i mašinskih instalacija, saobraćajnu signalizaciju i spoljno uređenje, prenosi eKapija.

Uređenje je predviđeno u punoj širini postojeće regulacije, kolovoz će biti od asfaltnog zastora, a trotoari i ivičnjaci od kamena, sa urađenim pločama za slepe i slabovide.

Predviđa se i uklapanje sa svim poprečnim saobraćajnicama.

Tender je otvoren do 25, januara.


Реконструкција кључне земунске саобраћајнице, која и самим називом то доказује, Главне улице, планирана је за пролеће 2023. године, саопштено је из Општине Земун.

Секретаријат за инвестиције Града Београда издвојио је значајна средства и документацијом су обухваћене Авијатичарски трг и Главна улица, односно цео потез од Карађорђеве улице до Трга Бранка Радичевића.

Саобраћајнице се налазе у оквиру културно-историјске целине „Старо градско језгро Земуна” и са обе стране оивичене су зградама од великог значаја.

Уређење је предвиђено у пуној ширини постојеће регулације, која се креће од 22 до 28 метара. Коловоз ће бити од асфалтног застора, а тротоари и ивичњаци од камена, са урађеним плочама за слепе и слабовиде. Предвиђа се и уклапање са свим попречним саобраћајницама, а планирана је корекција на појединим раскрсницама, што ће уз проширење постојећих трака и тротоара обезбедити већу и функционалнију проходност возила јавног превоза.

– Инсистираћемо да се ради у две смене, и викендом, како би се смањио предвиђени рок за извођење радова, који је оквирно 240 дана. Важно је да радови буду изведени квалитетно и да овај захтеван пројекат што мање утиче на дневну рутину грађана. Са стручњацима саобраћајне струке радићемо на оптималном решењу функционисања јавног саобраћаја, јер скоро све градске линије, као и аутобуси ка Новом Саду пролазе Главном улицом – рекао је председник општине Земун Гаврило Ковачевић, нагласивши да су реконструкције виталних улица на комплетној територији Земуна преко потребне јер је саобраћајна комуникација неопходна за нормално функционисање и становништва и привреде.

Поред осталог, биће изграђена и издигнута пешачка платформа на укрштању Господске улице са Главном, како би се у овој зони омогућило комфорније повезивање пешачког саобраћаја.

Предвиђена је реконструкција кишне канализације и водоводне мреже, замена расвете новим ЛЕД светиљкама, али и делимична реконструкција канализације. Биће постављена нова светлосна и вертикална сигнализација, као и заштита постојеће топловодне мреже.

 
Додуше у тексту се спомиње уклапање са свим попречним саобраћајницама.
 
Могу рећи да је у овом поновогодишњем периоду дивота возити ка Земуну. Улице као да су пројектоване по саобраћају из прве половине јануара и из јула и августа. Тако да, Земунци уживајте у вожњи док можете.
 
Čitava ta ideja rekonstrukcije Glavne ulice bez ikakvog prethodnog pokušaja da se poboljša protočnost saobraćaja kroz Zemun je izrazito loša. Rekonstrukcija Glavne je nešto što je moglo da sačeka jer će na kraju čitava razlika da bude u tome što će trotoari da budu od kamenih ploča umesto od asvalta. Efekat drugačije horizontalne signalizacije i ponegde za nijansu manje oštrih krivina na raskrsnicama neće imati puno značaja pri ovakvom nivou zagušenja.

Ono što je trebalo uraditi je promeniti redosled rekonsktrukcija. Pa PRVO napraviti širu vezu od Mihajla Pupina, preko proširene Vrtlarske, do NOVE raskrsnice kod Senskog trga i Ivićeve ulice. A onda ulepšavati Glavnu ulicu. Malo je glupo očekivati da će njena nova lepota doći do izražaja ili biti cenjenjena od strane turista, ako je non-stop prekrivena vozilima koja stoje i emituju gasove iz konc logora. Jedni poriv koji će turisti imati je da pobegnu odatle što je pre moguće. Zbog čega onda izlagati Zemunce apsolutnom haosu čitavu godinu dana ako se posle toga ne dobija ništa opipljivo što se tiče saobraćaja, a to isto bi se moglo uraditi i kasnije, po manju cenu za sve koju tu žive?

Još je moguće da se tako uradi. Ili makar samo probije privremena dijagonalna veza od Mihajla Pupina do Vrtlarske. Doduše bez rekonstrukcije raskrsnice u Ivićevoj efekat neće biti baš veliki, ali bi to ipak bilo bar nešto, jer bi se izbegao semafor na kraju 22. Oktobra.
 
Pa nije baš da ništa nije pripremljeno, nešto jeste:

Saobracaj sever jug od iz ul Glavne delice se na Vrtlarsku i Kej oslobodjenja.
Vrtlarska nije ni pipnuta a rekonstrukcija Keja O. jeste vec završena.

Danas videh zaustavljena vozila u kružnom toku 🔥😱😡 raskesnica ul: Karamatinove i Keja O. Isti ladno stoje u kružnom toku i čekaju ulaz u prostor parking servisa.,👹
Bice to jako zanimljivo jer to je ključna zaobilaznica za - sa Muharom.

Zbog rekonstrukcije Glavne bice velikih gužva (mic po mic) i u Vrtlarskoj
Te u najavi su i više ozbiljnih problema
u Vrtlarskoj
-Nus otežana vožnja zbog blizine škola jer deca često pretrčavaju van pešačkog prelaza da kupe roštiljske ili pekarske proizvode.
- Otežan prolaz vozila hitne pomoci obližnjih medicinskih ustanova.
- Otežan prolaz vatrogasnih vozilia Zemunske matice.

Čist kolaps u najavi na alternativnim pravcima
pri rekonstrukciji glavne

U toj situaciji naj brže kretanje jeste pešacenje ili vožnja dvotočkaša 😄
 
Saobraćaj po ulici Kej Oslobođenja mora da prođe kroz raskrsnicu na Muharu, što znači da on ne može da se rekonstruiše ako želimo prolaz po Keju Oslobođenja. Eventualno se može raditi u fazama, ali u nekom trenutku, ako se zaustavi prolaz kroz Muhar, saobraćaj će moći da ide samo kroz Vrtlarsku. Slično važi i za raskrsnicu kod Stevana Markovića i Karđorđeve, sem ako se kompletan saobraćaj od Karađorđeve za Glavnu ne preusmeri na minijaturnu lokalnu ulicu koja krivuda kroz parking između solitera (jedna traka?). Drugačije nije moguće zaobići ni tu raskrsnicu. Saobraćaj kroz Zemun će biti praktično blokiran godinu dana. Ne vidim kako se to isplati bez prethodne rekonstrukcije prolaza kroz Vrtlarsku, o čemu smo pričali, samo da bi na kraju malo ranije nego inače dobili drugačije trotoare u Glavnoj ulici.
 
Poslednja izmena:
Pošto sam napravio posebnu temu o saobraćaju u starom delu Zemuna, a tek nas čeka još gori haos zbog rekonstrukcije Glavne ulice, ponoviću kao referencu linkove na tekst i slike vezane za predloženi način da se ovo trajno zagušenje bar donekle olakša, tako da novi čitaoci ne bi morali sami da ih jure po nepovezanim tememama gde smo o tome pričali. Takođe, ažurirao sam crtež predloženog rešenja saobraćaja na osnovu novih saznanja o već usvojenim projektima koji su na čekanju.

Ideja je dakle bila da se dijagonalnom prečicom kroz relativno prazan blok što pre spoje Novo Beogradski bulevar Mihajla Pupina na mestu gde ulazi u Zemun, sa Vrtlarskom ulicom proširenom od Senskog trga, gde bi se takođe pravio veliki kružni tok. Iz usvojenih planova znamo da oni podrazumevaju rušenje zapadne strane Vrtlarske i Ugrinovačke, i južne strane Ivićeve i Tošinog bunara.

Opšta saobraćajna situacija iz koje se vidi razlog za stalno zagušenje, kritični semafori i ulice (ako se ne ide čak na auto put, praktično je čitav Zemun dostupan samo kroz veoma uske ulice starog jezgra Zemuna)

Glavne-saobracajne-magistrale-u-Zemunu.jpg


Minimalo i privremeno rešenje koje bi se moglo uraditi veoma brzo i sa vrlo malo radova, eksproprijacija i rušenja (samo dve zgrade i jedan veći magacin). Ne baš puno pomoglo, ali bi ipak bilo bolje nego sad, i to BRZO.

precica-od-mihajla-pupina-do-vrtlarske-ulice-jpg.150774


Daleko bolje rešenje koje predlažem, a koje ipak ne traži rušenja duž čitave Ugrinovačke i Tošinog Bunara, nego za sada samo rušenje veoma malo vrednih zgrada, uglavnom baraka, duž Vrtlarske i Ivićeve, koje su ionako predviđene za rušenje. Bežanijska i Gundućićeva su paralelne, suprotno jednosmerne ulice, izduženi dvostruki kružni tok umesto Ivićeve je veoma dobro rešen kao jedinstveni trg za zelenilom u sredini i brzim vezama svih ulica, postoje biciklističke staze, itd. U starim porukama linkovanim na kraju je opisano ostalo.

Veza-Mihajla-Pupina-Senski-trg.jpg


Detalji usvojenih planova gde se ova rešenja bolje vide

veza-vrtlarska-m-pupina-2-jpeg.129054


L02-plan-namena.jpg





trg-kod-iviceve-zemun-1-jpg.151311


Linkovi na neke poruke sa objašnjenjima razloga za ovakav predlog:






 
Ово су све добри планови, срамота је што се одлажу.
 
Zuma, ne vidim dobro tvoje ucrtane predloge alternativnih pravaca pri rekonstrukciji Glavne.
Za svaki slučaj da navedem još jedan koj često koristim i sada
Mala strma ulica Sibijan Janka ( u nastavku Grobljanska)
jeste dobra veza izmedju Keja oslobodjenja i Pregrevice skoro do saobracajne Škole.
Ono jeste da je zatrpana parkiranim vozilima ali za vreme rekonstrukcije Glavne , bez tih parkiranih može obezbediti protok putničkih vozila u velikom procentu kao rasterecenje ostalih pravaca. To ce biti jako važno kada sam Muhar bude ne prohodan.
Inace Grobljanska je nedavno rekonstruisana te nema rupa 😃
 
Mislim da ovo proširenje Tošinog bunara nije izvodljivo, da je baš na samom kraju plavih linija neka novogradnja. Mislim na skretanje u novoprojektovanu ulicu preko baraka i magacina.​
 
Вероватно си помешао са новоградњом у Петра Кочића,пошто тик уз Тошин бунар од Студентског града до Сенског трга нема никакве новоградње.
 
Ако си мислио на објекат који сам обележио испод,није то новоградња него је обновљена фасада након што је ту недавно отворена апотека:
Screenshot_20230108_021126.jpg
 
Mislim da ovo proširenje Tošinog bunara nije izvodljivo, da je baš na samom kraju plavih linija neka novogradnja. Mislim na skretanje u novoprojektovanu ulicu preko baraka i magacina.​

Ako misliš na sam kraj Tošinog Bunara, odnosno na deo južno od Ivićeve, ja tu vidim samo tri veće stambene zgrade, međutim regulaciona linija ide severno od njih.

Juzni deo Iviceve ulice.jpg


To su sve prizemne zgrade ili barake.

Zgrade juzno od Iviceve, GE 01.jpg


Slično je i u Vrtlarskoj ulici. Tamo vidim samo dve višespratne zgrade. Sve ostalo izgleda kao bolja baraka sa lažnom fasadom, na brzinu napravljena na bivšem travnjaku, pa je pitanje imaju li ti objekti uopšte i dozvolu. Zbog toga ne verujem da bi ovakav projekat bio skup ili dugotrajan da se odradi, a realno gledano to je jedino što u centru Zemuna i može da se uradi.

Veza Mihajla Pupina - Iviceva, GE 01.jpg
 
Zuma, ne vidim dobro tvoje ucrtane predloge alternativnih pravaca pri rekonstrukciji Glavne.
Za svaki slučaj da navedem još jedan koj često koristim i sada
Mala strma ulica Sibijan Janka ( u nastavku Grobljanska)
jeste dobra veza izmedju Keja oslobodjenja i Pregrevice skoro do saobracajne Škole.
Ono jeste da je zatrpana parkiranim vozilima ali za vreme rekonstrukcije Glavne , bez tih parkiranih može obezbediti protok putničkih vozila u velikom procentu kao rasterecenje ostalih pravaca. To ce biti jako važno kada sam Muhar bude ne prohodan.
Inace Grobljanska je nedavno rekonstruisana te nema rupa 😃

O ovom predlogu za smanjenje saobraćajnog haosa u Zemunu smo pričali pre nego što sam saznao da će se rekonstruisati Glavna ulica, pa u ranijem tekstu koji sam sada samo ponovio zbog novootvorene teme nema ništa o predlozima za poboljšanje saobraćaja tokom rekonstrukcije. Vest o predstojećoj rekonstrukciji Glavne ulice samo ponovo ukazuje koliko je važno da se saobraćajni problemi u centru Zemuna što pre bar smanje, jer ne samo da MOGU postati samo gori, nego će baš to ubrzo i desiti.

Kad je u pitanju saobraćaj tokom rekonstrukcije Glavne, na pamet mi pada samo ovo. Treba raditi u dve faze. Prvo rekonstruisati Glavnu ulicu ali bez raskrsnica kod Muhara i Stevana Markovića. Tokom tog perioda bivši saobraćaj kroz Glavnu može da se podeli, i ide po dve paralelne bočne ulice, Kej Oslobođenja i Vrtlarska/Ugrinovačka. Kad se taj deo Glavne završi, tek onda počinju radovi na dve do tada otvorene raskrsnice, kod Muhara i Stevana Markovića. U tom periodu sabraćaj ne može da ide kroz Kej Oslobođenja jer ne može da prođe kroz Muhar (a ne sme na Gardoš). Dakle tada bi sav bivši saobraćaj kroz Glavnu morao da ide samo kroz Vrtlarsku. Prednost takvog rada u dve faze je da bi kraće vreme bila na raspolaganju samo jedna zaobilazna ulica.

Što se tiče ulice Sibinjanin Janka, do nje odozdo (od Keja Oslobođenja) može da se dođe samo usponom kroz Sinđelićevu. Međutim Sinđelićeva je veoma stara, kaldrmisana i verovatno zakonom zaštićena Gardoška ulica koja ne može da izdrži veliko opterećenje, pa čak ni intenzivniji saobraćaj. Ni podloga ni kaldrma nisu za veliko osovinsko opterećenje. Sumnjam da bi Zavod za zaštitu spomenika dao dozvolu da se ona koristi kao zamena na Glavnu ulicu, pa makar i za samo pola njenog ogromnog saobraćaja. U svakom slučaju ja to ne bih dozvolio da sam na njihovom mestu. Isuviše je velika šteta upropastiti tako značajnu istorijsku vrednost.

Međutim to onda znači da bi se od Keja Oslobođenja MORALO proći kroz raskrsnicu Muhar jer ne postoji ni jedan drugi put. Tj kad počnu radovi kod Muhara, onda se Kej Oslobođenja više ne može koristiti kao obilaznica. Pa nam ponovo ostaje samo Vrtlarska/Ugrinovačka. Drugim rečima, čitav saobraćaj kroz Zemun će bukvalno da stane.

Zbog toga, da se ja pitam, ja bi odložio radove na ulepšavanju Glavne, jer nisu hitni, pa prvo sredio vezu Mihajla Pupina - Senski trg kao što sam ovde predložio. Pa tek ONDA, kad to bude gotovo, išao na rekonstrukciju Glavne. Tada bi se protočnost Vrtlarske i celog tog poteza povećala, pa bi bilo donekle lakše izdržati zatvaranje Glavne ulice na godinu dana.
 
Upravu si, za Sindjelicevu....


Sobzirom da je intezitet saobraćaja u oba smera Glavne ulice skoro podjednako rasporedjen u svako doba dana, nj. rekonstrukcija može se obaviti i fazno i to zatvaranjem samo jednog smera, dok bi drugi smer funkcionisao.
te preusmerenje 50 % saobraćaja na spomenute okolne ulice bi bio manji i podnošljivije .nego totalna prekid saobraćaja.
To i jeste BG praksa za radove u svim ulicama koje imaju razdelno ,,zeleno,, ostrvo.
Umesto ostrva kojeg nema, poslužila bi i neka crveno bela privremena ogradica ili djersi barijera za razdvajanje smerova dok traju radovi.

Eto setih se i rupe na saksiji😃
 
Poslednja izmena:
Nažalost ne verujem da je moguće raditi samo na jednoj uzdužnoj polovini Glavne ulice. Prvo, previše je uska, samo tri trake u centralnom delu. I drugo, i još važnije, to je veoma stara ulica. Ne bih se uopšte iznenadio da je trasirana još u vreme Rimskog Taurunuma :) Problem sa tim je što nemaju ni predstavu na kakve bi sve instalacije, cevi, vodove ili prave kanale mogli naići ispod nje. Ja sam lično video nešto što bi lako moglo biti parče ozidanog kanalizacionog tunela još iz vremena Austrije (videlo se samo malo parče, pa nije baš jasno šta je). Zbog toga u tenderu eksplicito piše "Реконструкција ће почети обележавањем радова, утврђивањем положаја подземних инсталација, рушењем постојећих тротоара и коловоза, ..." Pošto pretpostavljam da će kao i u Keju Oslobođenja menjati SVE instalacije (jer to retko moguće, a nije rađeno decenijama), što znači i veoma duboko ukopanu i široku centralnu kanalizacionu cev (plus toplovod, ako ga ima), ne vidim kako bi mogli da se ograniče samo na duboko kopanje polovine ionako uske ulice. Ne bi imali gde da stave pomoćni materijal, bageri nemaju gde da stanu ili manevrišu, kamoni za odvoz zemlje nemaju načina da priđu rupi i bageru, a uz sve to ne znaju ni šta sve ispod ima, i u kojim bi sve pravcima morali da kopaju da bi prvo istražili, a zatim i izvadili razne stare cevi, kablove ili prave ozidane kanale koji se mogu urušiti svaki čas. Ukratko, ne verujem da je temeljna zamena svih instalacija uz duboko kopanje samo pola ulice logistički moguća kad je ulica tako uska. Moraće da je zatvore celu.
 
Koliko se sećam, bio je projekat za zgradu pored ekonomske škole.
 
To nema značaja jer bi se po ovome Bulevar Mihajla Pupina nastavio pravo, dijagonalno sekući blok, i zatim ulivao u Vrtlarsku. Ako je nova zgrada pored ekonomske škole, kod semafora, onda je to prilično daleko od dijagonale kroz blok i ne bi uticalo na ovu novu saobraćajnu vezu.
 
Zuma wrote
,, ... što znači i veoma duboko ukopanu i široku centralnu kanalizacionu cev (plus toplovod, ako ga ima),.... ,,
Voleo bih da je tako, da se ljudski uradi kako treba ...
Sobzirom da su svi ostali aspekti rekonstrukcije protiv .... ( vreme, novac, ne stručnost podizvodjača ...)
Miriše mi sve na brzi šminkeraj. Pa nedavno su kroz Glavnu postavljali neku novu elekto instalaciju . Misliš da ce to novo postavljeno da dubinski čupaju i uložen novac da bace ... Ne verujem..... Miriše sve na provizionaski šmikeraj....
Al ajde možda si u pravu
a voleo bih da grešim bar ovaj put
 
Pošto je zatvaranje ovako kritičnih ulica i vrlo retko moguće i veoma skupo, bili bi ludi da propuste da sve odrade kako treba onda kad već planiraju da je zatvore na duže vreme. Pošto su to uradili na Keju Oslobođenja, verujem da će i ovde. U novinskoj vesti se to i spominje:

"Predviđena je rekonstrukcija kišne kanalizacije i vodovodne mreže, zamena rasvete novim LED svetiljkama, ali i delimična rekonstrukcija kanalizacije. Biće postavljena nova svetlosna i vertikalna signalizacija, kao i zaštita postojeće toplovodne mreže."

Dakle rekonstrukcija "kišne kanalizacije i vodovodne mreže", što znači zamena svega, i "delimična rekonstrukcija kanalizacije", pretpostavljam fekalne. A onda i "zaštita postojeće toplovodne mreže", što pretpostavljam da znači zamena izolaciono-termičkih obloga cevi. Iz toga sledi da sve to prvo moraju do kraja da otkopaju tako da ima dovoljno mesta za takve zamene, pri čemu su potrebni iskopi za toplovod i obe kanalizacije recimo bar metar i po ili dva široki. To je previše obimno da bi se moglo izvesti tako da i dalje funkcioniše saobraćaj na polovini ulice. Zbog toga bi već sada morali smišljati kako će saobraćaj funkcionisati čitavu godinu dana bez Glavne ulice. A do takvog rešenja bi se lakše i jeftinije došlo ako se ono odmah posmatra u sklopu ideja za trajno poboljšanje saobraćaja u Zemunu, a ne samo tokom ovih radova u Glavnoj ulici. Ne bilo brže, ali bi na kraju ispalo jeftinije, svakako kvalitetnije i uz manje haosa. Treba se samo setiti da će Zemunci ostati bez kompletnog gradskog saobraćaja, pa mogu samo da poželim puno sreće, živaca i dobrog zdravlja svima koji tada budu pokušavali da prođu kroz Vrtlarsku, ili bilo koju od ulica u široj okolini.
 

Prilozi

  • Crteži GLAVNA.pdf
    9,3 MB · Pregleda: 93
  • Tehnicke specifikacije GLAVNA.pdf
    2,2 MB · Pregleda: 97
Колико видим Трг Бранка Радичевића није планиран за реконструкцију те ће правац Караматина - ТБР све време бити проходан.
TrgBR1.jpg

Међутим сама Караматина ће бити веома проблематична ако се цео саобраћај, укључујући и све ГСП линије пребаце са главне на КО. Нисам сигуран ни да ће новопечени кружни ток добро варити толики саобраћај. Мислим да ће део линија ипак пребацити на Угриновачку.
 
Vrh