Šta je novo?

Proširenje Savske ulice

Pouceni iskustvom rekonstrukcija nekoliko vecih ulica u BG-u u proteklih par godina, da li neko hoce da se kladi da ce radovi biti zavrseni na vreme? :D
 
Pa, vreme je vrlo relativna kategorija :D

ja nesto ocekujem mart/april, nekako se uvek sve pogodi da se radovi u Bgu zavrsavaju u to vreme. naravno, taj moj zakljucak je cisto lupetanje i nije zasnovano ni na kakvim argumentima, pre je nekakava forumaska intuicija.

inace, meni je Savska jedna od najjadnijih ulica u gradu. Ne znam zasto, ali prolazeci kroz nju, uvek se nekako lose osecam. Ruzne stambene zgrade, sa prljavim fasadama koje su nekada imale zelju da ostanu bele, monotona pink policijska stanica, parking na sred puta, betonska ograda, sine, trava, korov, siva palata pravde, zuta oronula posta, taksisti, GSP, kamioni, autobusi, guzva na ukljucenju na Gazelu, stari vagoni, bilbordi.... ma haos :D

Prosirenjem se, opet nece mnogo toga promeniti, ali imam utisak da ce ulica u punom profilu ostavljati za nijansu bolji utisak. Ipak, evoluciju mojih osecanja prema datom kraju ocekujem kada se zemljiste uz novu traku privede nameni, tj. kada krenu da nicu novi objekti u Savskoj :)
 
Четвртак, 07. aвгуст 2008.
Измене режима рада линија јавног градског саобраћаја у Савској улици

Због прве фазе реконструкције Савске улице (на делу од Железничке станице „Београд” до моста „Газела”), која ће трајати од суботе, 9. августа, до четвртка, 4. септембра, поједине трамвајске линије промениће своје трасе.

Путнике ће ка Раковици и Бановом брду уместо трамваја превозити аутобуси на привременим линијама 3А (Главна железничка станица – Кнежевац) и 13А (Главна железничка станица – Баново брдо). Аутобуске линије које користе Савску улицу ће се у зони Савског трга кретати у складу са новим режимом саобраћаја: у смеру ка Бановом брду делом коловоза испред Плаве локомотиве, у смеру ка Немањиној преосталом коловозном траком непосредно уз трамвајску баштицу.

Полазно стајалиште „Главна железничка станица” за линије 46, 91, 92, 511, 551, 552 и 601 се измешта на локацију испред биоскопа „Партизан”.
извор Беоинфо
линк http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1323080
 
Već sam pisao na ovom forumu, Savska ulica je nastavak Bul V. Mišića i treba da ima isti raspored saobraćaja kao što je na Bulevaru i Mostarskoj petlji. Svi znamo kako to izgleda. Gledano ka Savi prvo dolazi trotoar, zatim dvokolesčna tramvajska pruga, pa kolovoz pravac ka stanici i kolovoz pravac od stanice. I na kraju opet trotoar. Ovo je vazno zato što se na ovaj način potpuno izbegava bilo koje ukrštanje tramvaja i kolovoza ulice. U vremenu do sada oba kolovozna pravca su se ukrštala sa tramvajem. Kad se završi ova prva faza ukrštaće se samo kolovoz ka stanici dok onom kolovozu od stanice tramvaj celom duzinom ostaje sa desne strane. Kad se uradi treća faza, koju za sada niko i ne pominje, oba široka kolovoza ići će između tramvajske pruge i Save kao što je već više decenija u Bulevaru vojvode Mišića. Zgrada Korunovićeve pošte neće smetati pošto će pravac ka stanici dolaziti između pošte i tramvaja dok će pravac od stanice prolaziti novom trasom koja će se probiti iza zelezničke stanice i zgrade pošte. Znači sadašnja Savska postaje trotoar. Novi kolovoz koji se sada gradi u prvoj fazi ići će od stanice a u drgoj fazi ići će ka stanici a za pravac od stanice izgradiće se potpuno nov kolovoz ("Savski bulevar"). Kome mozda nije jasno neka samo ode do mostarske petlje gde staje tramvaj i neka pazljivo pogleda ka staroj z. stanici.
 
^^I jos samo da izmestimo stanicu i ukopamo sine i eto nama tog Savskog bulevara koji ti pominjes. :)
 
Za izgradnju savskog bulevara koji će se ulivatu u veliki saobraćajni kruzni tok koji će kruzno-elipsasto obuhvatati zgradu stare stanice i poštu nije potrebo nikakvo izmeštanje ili rušenje. Ja sam pristalica da se stara stanica bar jednim delom očuva u funkciji. Ne samo zbog tradicije već i zbog praktičnog razloga obzirom na njen dobar polozaj. Međunarodni vozovi, Beovoz i neki drugi bi isli na Prokop dok bi Beovoz, neki lokalni kao i oni čiji se put završava u Beogradu mogli ići na staru stanicu. Skoro svi gradovi u svetu čuvaju svoje stare stanice iz XIX veka. Poznat je primer "Kijevsaki vokzal" u Moskvi koji dolazi skoro u sam centar grada i po tipu je "slepa" stanica. Do naše stare stanice mogla bi dolaziti samo 2 koloseka, eventualno delimice ukopana u zemlju. Neizbezno je njihovo ukrštanje sa delom Savskog bulevara koji ide ka Mostarskoj petlji. To bi se moglo rešiti jednim nadvoznjakom koji ne bi bio visok obzirom da bi koloseci bili ukopani.
 
rade na raskrsnici kod zeleznicke, tacnije kod one bolnice. tu stavljaju nesto u zemlju, a sta pojma nemam jer sam bio u tranzitu pa nisam ni zagledao.
 
^^^^
Kolektor

To je prva i jedina faza koja podrazumeva delimicno zaustavljanje saobracaja. Kasnije ce preci na novu traku i to ce potrajati, boga mi. Kroz novine se pominje da je rok za zavrsetak radova 570 dana (!?).
 
Nekako me duzina trajanja nekih projekata kod nas prosto asocira na izdavaje igrice Duke Nukem Forever. Ima jedan vrlo zanimljiv sajt koji govori sta se sve izdesavalo dok je Duke Nukem Forever i dalje u "izradi". Evo samo jednog dela:

Movies that were filmed, released in theatres, and have made it to DVD:

* All three Star Wars prequels.
* The entire Lord of the Rings trilogy, with extended editions.
* Every Pixar movie aside from Toy Story.
* Three (possibly four) James Bond films.
* Every movie, animation, and video game from The Matrix series.
* Every Marvel comics movie released.
* Each predictable twist ending of every movie by M. Night Shyamalan.
* In the same vein, the DVD format was finalzed and the DVD forum agreed on the HD-DVD format.


a ko hoce celu listu neka ode na http://duke.a-13.net/

Isto ovako mozemo da odradimo i za neke "aktuelne" projekte u bg-u, tipa prokop, metro, prosirenja raznih ulica, itd. Empire state building je zavrsen za nesto malo jace od godinu dana, a ta zgrada je pravljena 1931
 
Јел пролазио неко скоро Савском улицом? Да ли се ради нешто тамо? Данас сам са Газеле видео не прегледну колону у Савској...баш вапи за проширењем...
 
Sada su presli da kopaju pored same poste, ispred glavnog ulaza. Srusili su ceo zid do kraja dvorista poste i jos neke objekte sa te strane.
 
samo da potvrdim, a ima i fotki, biće u vestima sutra :)
 
A sta se desava sa Bul.V.Misica? Nesto mi se cini da mnogo brzo rade jer su vec postavili sine od Ruske do Gosp.Mehane komplet a od Sajma do Ruske delimicno. I pritom, nisu mnogo radili na podlozi, samo su skinuli sloj asfalta oko sina, povadili sine i uz vrlo malo opravki stavljaju nove na staru betonsku podlogu koja izgleda vrlo propalo.
 
Savska ulica, 5.11.2008:

8vycer.jpg

2nauyhg.jpg

2vdmnbl.jpg

2nbbu50.jpg

64p7x5.jpg

2wdydj5.jpg
 
Dosta ocekujem od ove rekonstrukcije tj dogradnje jel ce ceo potez dobiti potpuno novi karakter i tek ce se onda videti potencijal celog kraja :gobb:
cak sta vise ovo dosada izgleda sasvim pristojno

Inace moram da priznam da nisam ocekivao toliko prostora od ivicnjaka do zgrade poste nekako je delovalo uze
 
Meni nije najjasnije kako ce uraditi ukljuchenje na gazelu,jel tu nema prostora za josh dve trake,a bez makar i jednog dela,opet sve ostaje na istom?
 
Igor":1f9o5qpk je napisao(la):
Inace moram da priznam da nisam ocekivao toliko prostora od ivicnjaka do zgrade poste nekako je delovalo uze
такође, то је био и мој дојам.
и, као што игор рече, потенцијал целог краја. лепо ће бити кад је заврше.
 
^^ pa to uključenje već postoji ali je usko grlo, biće otprilike ovako

jel jasnije sada? :)

10rmonp.jpg
 
A tu ostaje semafor za tramvaj gde se ukrstaju sine i put? Hoce li se to mozda denivelisati jednog dana?
 
Pa, da, trebalo bi da ostane semafor. Ja sam isto razmišljao kako bi to moglo da se deniveliše.. Ali neko je na forumu spomenuo da je osnovna ideja davno, davno bila da Savska izgleda kao bul. Vojvode Mišića.. Odnosno - zrgade, trotoar, tramvaj, ulica u dva smera.
 
Mislim da taj semafor koji postoji (ustvari sad ih ima dva zbog dva ukrštanja sa tramvajima) tu mora postojati bez obzira na denivelaciju tramvajskog saobraćaja, ako bi nekad i usledila jer vozila iz pravca Sajma i autoputa dolaze iz dva odvojena kolovoza koja se ukrštaju baš na raskrsnici sa Drinskom i upravo taj semafor naizmenično propušta jedne pa druge.

Druga stvar mi je nejasna, ono proširenje kod Pošte izgleda suviše usko za 2 trake, pogotovo za teretna vozila.
 
Jednog dana se pruga i put neće ukrštati, jer će Savska ulica biti zapadno od šina, a tu gde je sada savska će biti pešačka zona, nadam se...
savskauv5.jpg
 
Vrh