Убрзано решавање имовинско-правних односа на релацији „Железнице” – Дирекција за грађевинско земљиште улива наду да би посао у овој улици могао да буде завршен пре краја следеће године
Рушење објеката који припадају „Железницама Србије” у Савској улици у пуном је јеку и радници Предузећа за путеве „Београд” увелико припремају терен за изградњу две нове коловозне траке. Имовинско-правни односи на релацији „Железнице” – Дирекција за грађевинско земљиште убрзано се решавају и то у ходу, што стручњацима улива наду да би посао могао да буде завршен и пре рока, као што је недавно најавио градоначелник Драган Ђилас.
Радови у овој изузетно прометној саобраћајници, којом свакодневно на путу ка Луци „Београд” прође велики број теретњака, почели су 14. јула ове године, а предвиђено је да трају 570 дана. Први човек Београда је приликом недавног обиласка градилишта рекао да је могуће да посао буде окончан и пре краја 2009. године што према мишљењу Милана Милосављевића, саобраћајног стручњака који је три и по деценије провео у Секретаријату за саобраћај, представља реалну могућност.
– Највећи проблем су имовинско-правни односи и уређење инфраструктуре, односно водоводне, канализационе и телекомуникационе мреже, али је сасвим реално да све то буде завршено у другој половини следеће године – сматра Милосављевић и наглашава да одлука градских власти да прошире ову саобраћајницу за две коловозне траке представља сјајан потез.
Он, међутим, истиче да би требало направити другачију прерасподелу коловозних трака како би се олакшао излазак аутомобила из града.
– Када радови буду завршени Савска ће имати укупно пет коловозних трака. Ваљало би поставити их тако да се најуже градско језгро што брже испразни, а не да се додатно пуни. Због тога би било добро да у овој улици буде уведена једна променљива коловозна трака, баш као у Кнеза Милоша и да укупно три траке воде према мосту „Газела”, док би се из преостале две ишло према центру – наглашава Милосављевић, који је био аутор променљиве сигнализације у Улици кнеза Милоша.
Према његовом мишљењу, Савска би требало да послужи као својеврсна алтернатива овој саобраћајници јер би у њу био преусмерен сав саобраћај када је услед разних протеста Немањина блокирана.
Градске власти очекују да ће после проширења Савске улице овај део града бити растерећен пре свега теретног саобраћаја, а недавно је најављено и измештање царинског терминала који се налази у оквиру Железничке станице, што би требало да додатно смањи гужве.
За проширења Савске улице из буџета Дирекције за грађевинско земљиште издвојено је 630.000.000 динара, а последње преуређење ове веома прометне улице у којој се готово свакодневно стварају саобраћајне гужве обављено је пре две године и коштало је око 200.000.000 динара. Тада је обновљена и трамвајска пруга која ће после проширења пролазити средином улице. Тако ће се трамваји кретати новим шинама од Новог Београда, преко Старог савског моста, Савске и Булевара војводе Мишића, где мајстори тренутно постављају нову пругу, све до ресторана „Господарска механа” преко пута хале један Београдског сајма.
Н. Миковић
[објављено: 05/12/2008]