Šta je novo?

Privatni prevoznici

Nigde, rezerva. Puna je garaza terita i novih intura, izgleda se spremaju za 492.
 
Još par komada plavih novih autobusa marke Iveco stoji na placu kod Plavih Horizonta.
 
Prekjuče čim smo stigli u Kragujevac su mi u oko upali crveni autobusi Strele Obrenovac sa BG tablicama. Od 2023. godine u Kragujevcu Strela putem javno-privatnog partnerstva obavlja usluge javnog prevoza putnika. Ako se nastavi ovim trendom možemo uskoro u Beogradu umesto GSP-a imati Strelu.

Strela obrenovac kragujevac 2.jpg
 
Prekjuče čim smo stigli u Kragujevac su mi u oko upali crveni autobusi Strele Obrenovac sa BG tablicama. Od 2023. godine u Kragujevcu Strela putem javno-privatnog partnerstva obavlja usluge javnog prevoza putnika. Ako se nastavi ovim trendom možemo uskoro u Beogradu umesto GSP-a imati Strelu.

Pogledajte prilog 229532
Dobro, nije da je Kragujevac imao gradsku firmu koju su oni upropastili, uleteli su umesto drugih privatnika. Svakako - uz pad nivoa usluge (nestala je najava stajališta u autobusima, ne poštuju se turnusi, proređeni su polasci...)
 
Konačno počinju da puštaju zglobove na ostale linije
Fora je što su zglobovi sa 101 70253 i 70272 završili na 52 i 88, pa samim tim na 101 nisu dobili više zglobova, bar ne do sutra kad ćemo
videti da li i koliko još Citara izlazi na ulici.
@vucko Nije to teranje Gsp-a, nego je tamo proterana Arriva isto kao i kod nas.
 
U Strelinoj garaži se nalaze potpuno novi Intouri u plavoj boji (drugačiji od onih trenutnih). Znači spremaju se za novu 492.
 
Hteo bi da napišem svoje iskreno mišljenje o Streli. Iako nas većina misli da će odlaskom SNS-a, Strelina vozila i linije pripasti GSP-u, to je nemoguće za sada. Navešću vam i nekoliko racionalnih razloga zašto Strela mora da ostane:
  1. novom preraspodelom u septembru, gradski prevoz u Beogradu napustilo je 5 prevoznika, koji kakvi god da su bili, bili su neophodni.
  2. Strela poseduje preko 500 vozila u voznom parku, a nova vozila su u vlasništvu lizing kuće. Gde će ih? Da neće možda u rashod? :unsure:
  3. GSP i da povrati poteze (što je za sad nemoguće), dolazimo do problema. Na primer potez 700. GSP bi rasporedio vozila sa 18, a ko bi držao 18? NBG? Za sad teško. Jedini realan scenario bi bio da GSP vrati poteze 300 i 400, a privatnicima sa tih poteza ustupe od nedavno preuzete "gradske linije", a potezi 100 i 700 bi morali da sačekaju za sad.
Poenta mog posta je da se za sad bez Strele (makar na potezima), ne može, sviđalo nam se to ili ne. Sada smo u začaranom krugu, u kom se bez Strele ne može, baš zato što nekih prevoznika nema. GSP je preuzeo linije koje su držali privatnici kojih sad nema, i tu nastaje problem. Na kraju krajeva, promenom vlasti, u Streli može svašta da se promeni. Ja bih ih lično ostavio do isteka ugovora, (jer su na nekim linijama stvarno korektni) a posle ćemo videti. Samo da se razumemo, nikada nisam podržao otimanje linija i ostale debilne odluke. GSP je na kraju krajeva, veliki deo mog detinjstva i firma u kojoj želim da radim kad završim faks. A ja sam samo zaluđenik za autobuse, koji voli da se vozi busevima. Dodajte nešto slobodno ili me opovrgnite. Toliko od mene.
 
Ja iskreno ne verujem da će se politika guranja privatnika u Beogradu ikad zaustaviti. Lično to ne vezujem samo za SNS. Na kraju, možete me slobodno i demantovati, razmenjujemo mišljenja samo, al SNS dobrim delom ne čine oni iz nekadašnje SRS, jer tu je sad gomila bivšeg kadra iz DS-a. Vlast treba menjati na svakih pet godina, po meni, iako se ovde niko proslavio nije pa od famoznog petog oktobra, do koga je verovatno i moralo doći. No, ovde je tema javni prevoz, da ne idem preširoko u politiku. GSP je u opadanju sa zaposlenima odavno, pa preko 20 godina sigurno. Guranje privatnika u ogromnom broju počelo je još sa DOS-om. Krenulo od 97 godine, pa posle je njihovo prisustvo konstantno raslo, dok se dodatno uvećalo zadnjih nekoliko godina. Dal će Strela nestati sa SNS-om, moje neko viđenje teško, jer nestao Bane nije, jer nestao Dumeco nije, itd. Svi su oni obezbedili svoju zaleđinu ko god da dođe sutra. Jer su hapsili ovi kad su došli na vlast, naravno da nisu, jer su hapsili pre njih, vrlo sporadično, hoće li hapsiti neki novi sutra kad dođu, pa neće, jer nikom do zore nije gorela, i svi oni to dobro znaju. Čuvaju sebe sad, tako što ne diraju nikog od pre, jer ne znaju ko će biti sutra, a čist nije niko. Jednostavno, u poziciji su da mogu da skupe kajmak i to koriste. Sistem je koruptivan, od policije, zdravstva, prosvete itd. To promena vlasti teško da će iskoreniti, jer niko neće ići protiv sebe. Opet je to šira politika. Sa Strelom neće biti ništa drugačije, kad nisu nestale ni mnoge firme iz vremena DS-a. Ušao je Nikolić u sistem, ne samo u SNS. Kad odu oni, sa tim kapitalom i tolikim poslom ući će i u redove te neke nove buduće vlasti. Ne znam da je iko u ovoj zemlji nestao ili propao sa mnogo love, sem kad je krenuo agresivno u samu politiku. Dok god je samo biznis, niko ih neće dirati, jer lova rešava sve. Surovo al je tako.
 
Neće, jer je to vrzino kolo. Sad je mnogo teško izaći iz njega, ako ne i nemoguće. Jer umesto da razvijaš GSP (još novih vozila, nove garaže, vozači), ti masno plaćaš privatniku da obavlja prevoz. Ako ukineš privatnika, ne možeš da pokriješ sve linije. Ako ga ne ukineš, nemaš sredstva za dovoljno unapređenje gradskog prevonika. To je trebalo raditi postepeno, izbacivati jednog po jednog prevoznika i davati GSP-u jednu po jednu celu liniju. Ali to je moglo pre 2016. godine, jer ono što su tad uradili napravilo je nepopravljivu štetu u smislu vraćanja celog prevoza GSP-u. Pre nego što naiđu komentari da je GSP krš i slično, u ovoj priči je GSP sa Solarisima, Citarima, Manovima i kvalitetnim trolama i tramvajima.
 
Veliki je broj gradova sa privrno javnim partnerstvom u Evropi, neki među njima su čist primer izuzetno uređenog prevoza. Nije problem da mi imamo privatinke u javnom prevozu, već je problem agresivno guranje istih, uz prikrivanje iza kičeraja od svečanih heraldičkih oznaka na vizantijskom plavetnilu, a pod parolom grad Beograd obezbeđuje nova savremena vozila. Sa tim su urnebesno smešni, kao naivna deca, a mi kao tapšemo. Neka i privatnika, nije problem, al ne uništavaj sopstvenu gradsku firmu, sa kojom ćeš uvek imati kakvu takvu kontrolu nad izuzetno bitnom javnom delatnošću, pa da se ne dešava ovo što je moglo da se desi sa linijama ka Zemun polju i Batajnici. Privatnici mogu doneti veću fleksibilnost, a uz gradsku firmu koja bi trebalo da ostane dominantna. S obzirom da delatnost nije profitabilna, kao i da je u čisto javnom interesu, privatnicima ne bi smela da se omogući tolika dominacija, jer onda kreće surova borba za jednu jedinu stvar, što je i prirodno za bilo koji oblik privrednog društva, a to je naravno profit. GSP bi tu trebalo da služi kao garant neke stabilnosti tog sistema i uopšte usluge, al da bude tu sa barem 60% udela, tako što bi držao ključne poteze. Privatnici ne bi smeli da traže preko hleba pogaču, jer za siguran posao ih treba naterati da rade i za ograničen profit. Ako hoće veliki profit, onda neka izađu na tržište sa proizvodom ili uslugom, a bez bilo kakvih garancija, sigurnog prihoda itd. Nego lepo da rade po principima tržišne ekonomije.
 
Koliko su mi jezivi, opet sedišta, nema rukodržača na plafonu. Oprema tipično za čisto lokalnu upotrebu. Bukvalno ko ih je takve poručio, odmah na skener glave, i to ciljano.
 
Lepo osveženje nema šta, al zadnja platforma, iskreno mnogo se ovde pušta na volju prevoznicima da uzimaju konfiguracije kako im se ćefne. Na stranu motor, koji nije idealan za uslove u Beogradu, a i on sam diktira svojim položajem raspored opreme na zadnjoj platformi. Kako su postavljene stolice manje više, al taj stepenik kod četvrtih vrata mi baš bode oči. Kod tipično gradskih zglobnih autobusa, morao je biti uslov da vozilo bude 100% niskopodno. Konfiguracija u kojoj je njihov Citaro, više je za prigrad nego za grad. Da dodam da su izgleda i prani kod nas u pogonu Novi Beograd. Ja stvarno ne mogu da shvatim koji će đavo njihovi autobusi stalno kod nas, sem ako im radimo tehnički.
Taj stepenik je katastrofa vec se vise ljudi saplelo,ona 3 horizontalna sedista su mnogo čudna i naravno najslabiji motor koji nije za zahtevnu 88...navodno taj stepenik bira kupac da li ga želi ili ne strela ga je uzela🤦‍♂️
 
Znam ja to. Ne krivim vozača nego firmu koja naručuje autobuse u takvoj opremi. To prosto nije za nas. Pravila otvaranja i zatvaranja vrata moraju biti ista na svim autobusima u javnom prevozu. Sistem kao na CAF-ovima ok, al nikako sistem gde su jedna vrata predviđena samo za izlaz, jer to kod nas nema poente. Ne treba putnici da se prilagođavaju svakom prevozniku posebno.
Potpuno se slazem nameću nam otvaranje vrata na dugme koje skoro nikada u Beogradu nije bilo(tramvaje ne računam)a sve to samo zato sto je kompaniji iz Obrenovca "jeftinije da nedoplati za sve tastere kod vozača na instrument tabli"...
 
Vrh