Šta je novo?

Privatni prevoznici

@nikola novi bg
Pa sad da je normalno bacati autobuse posle nekih sedam godina i nije baš. Investicija dobra zglobni BMC teško da može da bude. Da ne ponavljam istu priču stalno, jednostavno nije normalno da u prvih godinu dana pokazuju nimalo naivne manjkavosti. Tebi su možda i ok, al ostajem pri onome što sam već pisao. Samo sa stanovišta putnika, vožnja zglobnim BMC-om ume da bude jako naporna, što zbog malo brže vožnje, što zbog loših ulica, sve zbog više puta pominjanog lošeg vešanja. Startni su, što je super, mislim dizeli, buka je najmanji problem, tj i nema je nešto posebno, al kad sve živo popuca posle par godina, ne želim da razmišljam na šta će 56-ica da liči. Nemoj misliti da će linije GSP-a nešto puno bolje proći, još i što su gasni, samo može da bude i veći rizik, s tim što ovi naši možda malo manje treskaju od dizelaša, no sve je to isti đavo.
 
Evo na primer Conecto(nova i starija serija) se vozi u Budimpešti. Tamo ima i manova i citara. U Poljskoj je većinski Solaris (logično) , ali drugi najbrojniji bus je Conecto, pored MAN-a .
A verovali ili ne, u Poljskoj se vozi i pokoja Temsa Avenue. Ovo su zemlje koje itekako mogu da imaju sve buseve citaro, ali zašto bi kad i conecto obavlja isti posao, a košta manje .
Naravno, ne isplati se na svim polascima da imaš najskuplja vozila. Ta vozila bi trebalo da rade najisplativije polaske, tj trosmence, a jeftinija da rade dvosmence i šihte.
Imaju poseban pogon/plac u Kumodražu negde odakle šalju vozila na 307. Možda je taj pogon i za 34, ali nisam siguran u to. Tu verovatno ni nemaju ništa sem Cobri pa je zato to i jedini model na 307 za sada.
Verujem da će možda biti Conecta i Otokara kad im stignu zglobovi, jer su trenutno 73, 101, 704, 706 i 707 preplavljene solo vozilima. Odatle bi trebalo viška Conecta da ostane. 101 ne znam dal ukupno ima tri zgloba, a treba cela da bude zglobna.
Iskreno se nadam da će nam dati nekog Conecta i Otokara nakon što im stignu zglobna vozila jer je 307 jedna od retkih linija koja je dobila samo i iskljucivo Cobre.
307 је такође и једина линија која није добила нова возила, него су сва возила скинута са неких потеза, чак је првог дана радио и чини ми се 70180 на коме је дисплеј био 604, а на папиру 307.
Tačno, 6 od 7 vozila su radila na potezu 100 i 700 pre dolaska na 307, a jedan autobus je došao sa poteza 600, tj 70211 koji je ubedljivo najbolji bus i jedino ima problem što mu na tabli prijavljuje problem sa protivpožarnim sistemom i to sve vreme baš iritantno pišti. Autobus je neverovatno prljav, kao da je radio u svinjcu, a ne u Dobanovcima i uz to je poprilično išaran.
3477CC1A-383A-423D-A5DD-BB1583D409AC.jpeg
 
Izgleda da imaju više posla nego što realno mogu da odrade, pa su ih sklapali kao Ikarbus žalosnu N seriju.
Upravo tako. Guleryuz nikad ovoliko posla nije imao, a njihova fabrika u Bursi je i dalje mala u odnosu na ostale proizvođače. Pored nas sklapaju i određene primerke za Istanbul i Bursu (u mnogo manjem broju od onog koji se nama isporučio). Sami vidimo ovogodišnji priliv BMCa čiji jedan od uzroka je upravo mali kapacitet proizvodnje u Guleryuzu. Dumeco, Saga, Linea svi su uzeli BMCe iz ovog razloga, Dumeco je čak i pregrabio koji primerak nove Cobre, a Strela je uzela Otokare (malo i posledica nedostatka Conecta)
Inače nove Cobre sa 52ke su fabrički došle plave. Na ekranu je ona sada svetlo plavo prikazana. Serija sa poteza 100 (7037x) mi je malo ulila nade da se Guleryuz vraća na staru slavu, ali stalo je sa ovom. Nije dobro zategnuta, međutim vuče i ide kao zmaj.
Što se tiče 52 želim da prokomentarišem da su Šrilanđani dosta dobro obučeni. Bez ikakvih problema se mimoilaze sa drugim vozilima duž "Zmijice" u Vinogradima, a prvog dana sam video samo jedan vozić koji se vrteo ceo dan sastavljen od jedne Cobre i jednog zgloba. Kapacitet je odlično usklađen te su i solo i zglobna vozila do normale popunjena. Za današnju situaciju priložiću sliku sa stajališta kod vrtića u Vinogradima. 2-3 minuta odstupanje od intervala što mislim da je potpuno normalno.
1000025447.jpg
 
@Vinča307
Da, za ovo malo što sam ulazio u strelina vozila rekao bih da im higijena nije jača strana. Niš ekspres i nije loš za sad po tom pitanju, pošto tek sad imam prilike da vidim to prevoznika na delu. Po pitanju vozila bi rado menjao mesta sa 52-jkom, mada kad vidim stanje vozila ne naročito starih, plus petljanija sa vratima, kao i mogućnost uletanja solaća sa dvoja vrata, ponašaju se kao Lasta pa puštaju šta stignu jer su naravno ugrabili sve pre vremena, možda bi pre zadržao Niš ekspres na 56-ici, bar za sad, i pored drndavih autobusa. No, jedni su od retkih sa sređenim unutrašnjim displejima na primer, a imaju vidim i solidne uslove za vozače, pa se možda i pokažu kao malo ozbiljniji prevoznik. No, svakako je još rano za konačan zaključak.
 
Više sam mislio na situaciju nakon što ih pokupe sa kamionima, sa kojim autobusima će GSP da ih zameni kada ih bude imao manje nego Strela, ili planiraju da ih ni ne menjaju, pošto bi sve bilo podvedeno pod "dinamički red vožnje".​
 
Odgovor sekretarijata za divljaka na 307 koji je napravio niz prekršaja: vozio 25kmh preko ogranicenja, prešao na čisto crveno, pričao na mobilni telefon i imao slušalice. Uz to vozi kao manijak, sve vreme daje pun gas, a onda ispred nekog vozila naglo koči i uz to ide pod punim gasom preko ležećih policajaca.
B2254FEE-7FD8-4871-8E50-2D5BA39079CC.png
 
@plazacicmilos
Ja uvek popunim i vreme i mesto gde se nešto desilo, nebitno koja je vrta prijave i da li to ima nekog značaja za samu prijavu. Gde god mogu, poduprem sa fotografijama. I nešto od toga se i reši. Moj rezon je da ako su oni spremni mene da podje*******avaju, što ne bih i ja njih, a usput ih i nateram da nešto urade. Sličan princip imam i sa drugim stvarima koje prijavljujem.

P. S.
Upornost i ponavljanje prijava isto daje rezultate.​
 
@plazacicmilos
Ja uvek popunim i vreme i mesto gde se nešto desilo, nebitno koja je vrta prijave i da li to ima nekog značaja za samu prijavu. Gde god mogu, poduprem sa fotografijama. I nešto od toga se i reši. Moj rezon je da ako su oni spremni mene da podje*******avaju, što ne bih i ja njih, a usput ih i nateram da nešto urade. Sličan princip imam i sa drugim stvarima koje prijavljujem.

P. S.
Upornost i ponavljanje prijava isto daje rezultate.​
Uglavnom radim isto, ali kao - znate čije je vozilo, vidite da je na liniji, poslao sam sliku uz svaku prijavu. Slažem se u potpunosti inače.
 
No, jedni su od retkih sa sređenim unutrašnjim displejima na primer, a imaju vidim i solidne uslove za vozače, pa se možda i pokažu kao malo ozbiljniji prevoznik.
Moje mišljenje je i da imaju najbolje uslove za vozače. Ne postoji rad po satu već samo fiksna smena od osam sati za šta se mesečno dobija nešto više od 120 hiljada. Inače želim da napomenem Niš Ekspres ima definitivno najrazvijeniji sistem u međugradskom i međunarodnom prevozu. Vozači su u konstantnom kontaktu sa dodeljenim dispečerom za datu turažu i vozačima drugih linija preko kojih se ostvaruju konekcije (veze). Konstantno se prate kapaciteti. U slučaju da će autobus sa vezom kasniti izlaze vanredni, a ukoliko do troje osoba treba da pređe na neku konekciju dolaze Ekspresova službena kola po njih što me je lično iznenadilo da brinu toliko o putnicima. Nisu bili takvi u prvom periodu nakon privatizacije.
 
Sudar

Ne znam tačno koje je bilo vozilo (pretpostavljam P24024, 305,Saga Trans), koje je učestvovalo u ovom jezivom sudaru na Smederevcu.
Vozač auta ili pijan ili na telefonu ili mu se nešto dogodilo pa da je izgubio kontrolu. U suprotnom, nije ova krivina toliko teška pa da ne može da drži pravac, čovek je već na pravom delu skrenuo u suprotnu traku.

I mala digresija, sad koliko je jezivo, prema snimku mi ne liči baš tako, ali opet pišu da su teško povređeni. Čudna stvar u svakom slučaju, prijatelj je sa sestričinom doživeo saobraćajku na autoputu, kao iz filmova, uz gužvanje bankine, presecanje celog autoputa, prevrtanje u vazduhu i lomljenje drveća - ona izašla sa polomljenim noktom, on sa posekotinom na glavi koju je dobio tek nakon što se odvezao i pao naglavačke u prevrnutom autu.

A onda ovde ova "jednostavna" saobraćajka i ljudi budu teško povređeni, prosto neverovatno.
 
Vozač Trans-Juga na 302 sinoć: prvo uopšte ne ulazi u stajališta Čardak i Petra Kočića, već se zaustavlja po samom putu i bez potrebe koči saobraćaj iza sebe dok putnici ulaze/izlaze. Dalje kod Radmilovca kreće da se dere da ako neko hoće da izađe, da mora taster stop da pritisne. Kod Stare Kaluđerice na delu gde su radovi prolazi na crveno svetlo zaobilazeći kolonu od 7-8 vozila ispred sebe koja su se propisno zaustavila ispred crvenog. Vozilo naravno nije ni prijavljeno u aplikaciji. U pitanju je naš vozač, ili penzioner ili neki pred penzijom.
Do sada sam najviše negativnih iskustava što se poteza 300 tiče čuo a i video sa Trans Jugom. Većina žalbi je većinom na vozače. Ovo za taster stop sam skoro ovde čuo na forumu. Ako sam dobro upućen, nema pravo to da traži od putnika. Takođe, ovo zaustavljanje po putu i ako postoje stajališne "niše" za vozila sam video da Trans-Jug najviše praktikuje. Pre neko veče je jedan tako stao i na kraju sam mu samo odmahnuo rukom da nastavi dalje. Ako mu se toliko ne staje, neću vala ni trčati tu za njim, nego ću kulturno sačekati sledeće vozilo koje je bilo Sagino i koja se za sada najbolje na ovom potezu pokazala.
 
@plazacicmilos
Ja uvek popunim i vreme i mesto gde se nešto desilo, nebitno koja je vrta prijave i da li to ima nekog značaja za samu prijavu. Gde god mogu, poduprem sa fotografijama. I nešto od toga se i reši. Moj rezon je da ako su oni spremni mene da podje*******avaju, što ne bih i ja njih, a usput ih i nateram da nešto urade. Sličan princip imam i sa drugim stvarima koje prijavljujem.

P. S.
Upornost i ponavljanje prijava isto daje rezultate.​
Jel treba još nešto da se doda? https://x.com/ichbinschomi/status/1858503238305079672?s=46&t=J_HHsL7cXzXTKa03nMFifA
 
Gde vi gledate....u nebo ili na trasu....nedelja je druže nedelja...pa nije to 26 da jedan stize drugog po Vračaru...ja ne znam koja je potreba da se brani nešto što realno ni na šta ne liči...ovako Solarisi nisu išli nedeljom...a suprotan pravac jedva jedan bus...kome bre ovo treba ovo stizanje i druženje po okretnicama,otpravnici rade samo za GSP na Zelenjaku to mi je jasno,ali šta je bre ovo...koji je bre ovo cirkus,ovo bre pišanje po prevozu i putnicima...nemojte mi vredjati inteligenciju...kome bre ovo treba,kome...kakav bre pravilan razmak intervala,logično je da čekam nedeljom malo duže bus,a ne da mi dodju tri u roku od 5 min...aman bre....ovo bre treba neko da izadje na ulicu i piše kazne da je ovo neki sistem...a samo nije sistem...cirkus je i nije smešno..

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
Strela radi neuporedivo bolje na liniji 52 od GSP-a i to od prvog dana preuzimanja. Više polazaka, češći polasci, manje čekanja, jednostavno neuporedivo je. Kao što je Transprodukt unazadio liniju 57 na kojoj je GSP bio fenomenalan. Nema potrebe da generalizujemo.
 
Kakva je situacija u špicu kad su gužve?
 
Vrh