Šta je novo?

Privatni prevoznici

Nemojte na penziju gledati kao na prevaru. Ovi koji je sada primaju plaćali su za nekog dok su radili, a sada mi plaćamo za njih. I zašto bi i u jednom univerzumu podržao privatnika u potkradanju i države na kraju krajeva. Taj novac od doprinosa nije samo za penzije. Takvim poslovanjem zavlače ruke u džepove svima nama, pa i tom radniku na kraju. I generalno, od mnogo mladih ljudi slušam kako penziju neće ni dočekati, a činjenica je da je ipak ogromna većina dočeka na kraju. I teško da se većina tih istih ljudi obezbedi na kraju ne znam kako. Ja prvi trošim, i sigurno da ne razmišljam šta ću da ostavljam sa strane kad doživim, ako doživim, 65 godina. Imam i neku zaleđinu u nekretninama, pa sam možda malo sigurniji, al nije poenta u tome. I na Zapadu ljudi odvajaju, al se naplaćuju i po završetku svoje karijere kroz razna osiguranja, na primer. U slamarici malo ko odvaja, a ni tamo baš ne beže od primanja te penzije. Zdravstvo nam nije nikako na zavidnom nivou, al vrlo dobro znam koliko košta kad je čovek stvarno bolestan, pa je nama zdravima lako da pričamo. Mi odvajamo 12% od bruto zarade za zdravstvo. Nije baš ni malo, pogotovo što je osiguranje isto za sve bez obzira na visinu zarade. No, svako ozbiljnije lečenje u privatnim klinikama košta taman toliko da onaj sa prosečnom zaradom u Srbiji komotno može da se obesi. Iskusio to i sam prošle godine sa rođenim dedom. Koliko god odvajali za zdravstvo, ako nekom stvarno zatreba neka veća intervencija, daleko bilo, isplatiće mu se do kraja života, a plaćanjem spasavamo i one koji, nažalost, od bolesti ipak na kraju ne pobegnu. Pogledajte malo koliko koštaju intervencije, pa i kod nas, bez osiguranja, a o inostranstvu da i ne pričam. To su neretko i desetine hiljada evra, tako da teško će iko od vas to odvajati sa strane. Svi mi idemo sa onim čuvenim ma neće to mene, al nekog ipak zakači na kraju. Čeka se za mnogo što šta kod nas, skeneri, operacije itd., al ipak to van tog osiguranja košta ozbiljno. Lično mi smeta što naočare plaćam dosta i pored osiguranja, participiranje za lekove itd., al sam na kraju i svestan ogromnih troškova svakog zdravstvenog sistema, tako da ne uzimam tu stvari olako. No, to svakako nije tema, pa da ne produbljujem previše.
 
Za penziju je to moj stav i mislim da se možeš obezbediti na drugačije načine. Radim u drzavnoj firmi i najveći je problem što si tu gde jesi, nema poboljšanja uslova, nema povećanja plate, niti ičeg drugog, a ako se pobunis ima da letis ko zna gde. Ne cene se radnici ni najmanje i bukvalno se teraju da daju otkaz, a nikog ne zanima koliko si angažovan i stimulaciju možeš samo da sanjaš. Kod privatnika ipak gazda zarađuje novac preko tebe i ako si dobar radnik, vrlo lako možeš da ispregovaraš bolje uslove kako tebi odgovaraju. Zato ja u državnim firmama ne vidim budućnost, prosto tapkaš u jednom te istom mestu, imaš tu neku sigurnost , ćutiš i nadaš se da te neće terati da ideš i tapšeš jednom čoveku.
 
Svakako da ima i toga što kažeš. Opet, kao i u svemu drugom u životu, tako ti je i na poslu, pa makar i u državnoj firmi, sve je to vrlo individualno. Svi mi imamo drugačije potrebe, interes, i na kraju nisu ni svi nezadovoljni svojim delom posla u državnim firmama. Ja baš i ne tapkam u mestu, odgovora mi radno vreme, jer imam posao i sa strane. Uspevam da se uklopim u sve što bi se reklo, a otvoren sam i za promenu firme kad se ukaže bolja prilika. Za sad je nema. Moraš imati u vidu i kvalifikacije. Ne traže se sva zanimanja podjednako, a po privatnim firmama imam u svom okruženju i pozitivnih i negativnih primera. Zato kažem, sve je vrlo individualno. Neće ni doveka biti tražena trenutno aktuelna zanimanja. Sve je promenljivo što bi se reklo, i sve ima svoje prednosti i mane. A penzije spadaju i u red solidarnih davanja, deo su mnogo šireg ekonomskog aspekta jedne države. Ne bi nikom bilo u interesu da se to baš totalno marginalizuje. Dal ćeš ti da se obezbediš ili ne, tvoja je lična stvar, al PIO nije svojstven samo nama. Tu mora postojati red, i apsolutno treba debelo udarati po džepovima sve one velike gazde, koje bez da trepnu oštećuju i svoje zaposlene i državu.
 
Poslednja izmena:
Jeste nevezano sa trenutnom diskusijom, ali da li je 78 medju linijama koje bi ovog septembra trebale da se vrate GSP-u ?
 
Mene interesuje šta vam znači, crnci razlupaju autobuse? Tipa naši prenose autobuse preko rupa? Na koji način šri lankanac razbije bus a piroćanac ne?
 
znaci nam da lopovska firma ostaje sa manje vozila, sto ce u jednom trenutku rezultirati da ostanu bez dovoljnog broja vozila ili vozača da budu primorani da smanje obim poslovanja, čuj mene poslovanja, izvinjavam se, kranja.
 
Mene interesuje šta vam znači, crnci razlupaju autobuse? Tipa naši prenose autobuse preko rupa? Na koji način šri lankanac razbije bus a piroćanac ne?
Znači da većina njihovih tih tamnoputih vozača nije prošla obuku valjano. Došli su iz sredina gde se verovatno autobusi voze na jedan potpuno drugačiji način nego u Evropi, generalno gledano. Voze u papučama na primer. Skoro malo falilo da ulete u Cecinu kuću po ko zna koji put. Ne znaju naš jezik, ali uopšte što je tragedija ove zemlje. Činjenica je da oni, tako stručni i iskusni, trenutno najviše prave saobraćajke i lupaju autobuse po Beogradu. Sigurno to nije zbog toga što su njihova znanja i veštine provereni, pre nego što su pušteni u saobraćaj. Bitno da veliki privatnici popune svoje kadrovske rupe, ako može u roku od nedelju dana.
 
Znači da većina njihovih tih tamnoputih vozača nije prošla obuku valjano. Došli su iz sredina gde se verovatno autobusi voze na jedan potpuno drugačiji način nego u Evropi, generalno gledano. Voze u papučama na primer. Skoro malo falilo da ulete u Cecinu kuću po ko zna koji put. Ne znaju naš jezik, ali uopšte što je tragedija ove zemlje. Činjenica je da oni, tako stručni i iskusni, trenutno najviše prave saobraćajke i lupaju autobuse po Beogradu. Sigurno to nije zbog toga što su njihova znanja i veštine provereni, pre nego što su pušteni u saobraćaj. Bitno da veliki privatnici popune svoje kadrovske rupe, ako može u roku od nedelju dana.
Ne ulazeći u stručnost vozača, dovoljno je da pogledam par snimaka ili dokumentaraca iz tog dela azije i da zaključim da tamo pravila u saobraćaju gotovo da nema. Jedna velika anarhija gde je jedino bitno ko će proći prvi.

Takođe u zemljama tipa Bangladeš, se dosta koriste autobusi gibnjari na šasijama, čija izdržljivost je na nivou kamiona, a takođe i prohodnost. Takav bus ne možeš da rastreseš kao niskopodni.

Edit: nemam pojma odakle su vozači, pao mi je na pamet Bangladeš kao primer.
 
Poslednja izmena:
Privatna firma "Bedem - Pancevo" je 2021 godine uzela nove Scanie i zaposlila vozace iz Sri Lanke, uspeli su da im izlome menjace cak, svima do jednog su dali otkaze jer su im unistili apsolutno sva vozila.
 
Znači ovde gsp vozač purnja svoju cigaru u svom ikarbusu. Prolazi bahato kroz raskrsnice. Blokira raskrsnice. ode u Švajcarsku da vozi isto će tako voziti?
Pa sve zapadne države su pune vozača iz Bangladeša i ostalih Pakistana i slično.
Valjda su oni došli ovde vide kako funkcioniše saobraćaj ( nismo daleko od bangladeša ;) )
 
Znači da većina njihovih tih tamnoputih vozača nije prošla obuku valjano. Došli su iz sredina gde se verovatno autobusi voze na jedan potpuno drugačiji način nego u Evropi, generalno gledano.​
Gledao sam neke emisije na TV - u gde su prikazivali kako se voze autobusi pretpani ljudima na nekim planinama sa krvinčugama i usecima u istoj, gde se u pojedinim trenutcima vozi na tri točka obzirom na širinu puta. O visini na kojoj se nalaze ti putevi i nepostojanju zaštitne ograde da ni ne govorim(o).​
 
Znači ovde gsp vozač purnja svoju cigaru u svom ikarbusu. Prolazi bahato kroz raskrsnice. Blokira raskrsnice. ode u Švajcarsku da vozi isto će tako voziti?
Pa sve zapadne države su pune vozača iz Bangladeša i ostalih Pakistana i slično.
Valjda su oni došli ovde vide kako funkcioniše saobraćaj ( nismo daleko od bangladeša ;) )
Problem je sto su najbolji i najstrucniji otisli na Zapad, a kod nas su dosli oni koji su verovatno i u Bangladesu dobili otkaz
 
Nešto novo u našem javnom prevozu :D

Strela Obrenovac
Iveco Crossway, potpuno novi
Voith Menjač
Mild Hybrid
Iveco Cursor motor
12 metara
26 komada stiže
20240816_103636.jpg
20240816_103748.jpg
20240816_094909.jpg
20240816_094919.jpg
 
Lep bus. Samo se nadam da ga neće na 73 i ostale :D
 
Pa pazi stiže ih 26 a tačno toliko dvovratnih autobusa može na 100 i 700 po ugovoru, tako da definitivno idu tamo, vozačima su rekli da idu na 100.

Menjač izgleda 7 brzina ima, sad je bus išao 80 i pisalo da je u sedmoj, idu odlično, baš su moćni.
 
Pa ja ih ne vidim na ovim jačim. Jedino 102, 106, 107, 606... Možda na ovim novim. Ne znam 109, 110 i 111.
 
E može i za 610E, kad već lepo vuče. Mada možda je i ok i za potez 100, videćemo.
 
Ovo bih voleo da vidim više od Cobri i Conecta na 307, vrh autobusi i prvi ovakvi u Srbiji. Pravo pozitivno iznenađenje i Strela je prvi put odstupila od Mercedes motora ako izuzmemo 4 polovna Solarisa.
 
Ne znam bas koliko je istinito, trenutna linija 110 gde vrti jedan Solaris redovno krcat, sem u ranim jutarnjim polascima, mislim da mu je turazna tablica 1h i 40 min u oba smera. Receno je da ce od septembra biti skuplji prevoz i bice cesce, verovatno planiraju dva solo umesto jednog zgloba. Al kad malo bolje razmislim, kako skuplji, od kad su uveli novi sistem placanja karata preko telefona, vise vozaci ne prodaju karte.
 
Ne znam bas koliko je istinito, trenutna linija 110 gde vrti jedan Solaris redovno krcat, sem u ranim jutarnjim polascima, mislim da mu je turazna tablica 1h i 40 min u oba smera. Receno je da ce od septembra biti skuplji prevoz i bice cesce, verovatno planiraju dva solo umesto jednog zgloba. Al kad malo bolje razmislim, kako skuplji, od kad su uveli novi sistem placanja karata preko telefona, vise vozaci ne prodaju karte.
Kako placaju sad tako,kad ima sad ovaj nacin placanja?Kako to vazi sad,kad linije gspa idu van teritorije BG?
 
Vrh