Šta je novo?

Privatni prevoznici

Ne verujem, sad i za 100 i 700 je drugi ugovor pa im je ostala ista numeracija
 
Кад ће доћи отприлике до преузимања линија? Нисам испратио
 
Neka sredina septembra otprilike, najkasnije do kraja septembra zbog onog ugovora sa Strelom.
 
pametan je šapić paša, najgore linije sa najviše raz***anih vozila idu gspu. jasno se vidi šta je posredi, ako neko dosad slučajno nije video sad će videti.
 
IMG_2754.jpeg
IMG_2755.jpeg
 
Kod robne kuce u Zemunu na glavnoj ulici pre same stanice stoji Strelin solo conecto na liniji 73 a ispred njega policija sa rotacijom. Vozac nije bio u busu. Deluje kao da je bio napad na vozaca, ako neko sazna nek javi.
 
 
Potvrdjujem ovu satnicu od 700 dinara, na 30 dana to je blizu 2000E.
 
Potvrdjujem ovu satnicu od 700 dinara, na 30 dana to je blizu 2000E.
Ne može se to gledati tako. Maksimalan mesečni fond po radnim danima iznosi 184 časova, kad mesec broji 23 dana, što je dva do tri meseca u godini. 184×700 je 128800 Za 200 časova, znači još dva prekovremena dana, to je 140000. 240 časova da nabiju, što mu dođe celih 30 dana, to je 168000. Za odlazak na trasu, plus povratak, mada to ne važi za drugu međusmenu, neka ide još i dvadeset sati mesečno, a to je 8000. Prekovremeni bi morali da plaćaju više, a to sigurno neće raditi. Pa makar i 126%, pa bi značilo, rad nedeljom, rad praznikom itd. Gde je odmor, odsustva... Dođeš na kraju da to nisu baš tako velike pare, a odnosu na rad. Ko nakupi mesečno 240 sati, iskreno, koliko god da mu se plati smešno je. I dalje smo mi jeftina radna snaga.
 
Ajde i tih 700 dinara, ali ništa ne dobijaš van toga i to je problem. Plus te debil vodi na minimalcu ostalo ti ide na ruke i zakinut si.
I tih 870 je malo, ako dobijaš samo rad po satu, odbij zdravstevno i ostale dažbine i padaju tih 870 lako.

Samo po satu bih pristao na 1500, ništa ispod toga, ako bi mi vodio zvanično platu, odmore, 5 dana, penziono i zdravstveno pristao bih na 1000, eventualno još malo manje.
Ne kapiraju oni da ljudi beže zbog uslova, a ne toliko zbog plate.

Kilometar je povećan za preko 100 dinara, dobijene su linije gde kilometraža ide kao na traci, a oni bi radnike po satu plaćali po satu ispod 1000 i izrabljivali ga minimalno 6 dana po 10 sati, pa malo ste se zaj***, ipak je ovo 21. Vek.
 
Preteruješ, takva plata nije ni u Nemačkoj, ni oni ne daju preko 2200-2500 evra, a da ne govorim koliko koštaju stanovi i hrana tamo. 176 sati puta 870 dinara izađe oko 150 000 što i nije loše za nas u odnosu na to kako su nekad bili plaćeni vozači.
 
Ma vi gledate samo platu, a ja gledam USLOVE RADA.
Prvo što te kr**** iskorišćava kao robota 6 dana nedeljno da mu vrtiš 10 sati dnevno kao na ringišpilu. Voziš tursku kanturinu, znači k***** na biciklu od autobusa.
Odbij od te tvoje plate penziono / zdravstveno, znači nije realna.
Da ne pričamo da odmor nemaš uopšte siguran, da te uslovljava na raznorazne načine da bi ga ostvario. Da kada se razboliš moraš da trpiš raznorazne ucene da bo te pustio koji dan slobodno.
Gde su jubilarne nagrade? To ne postoji kod njih...

U CH sretnem jednog našeg vozača u Regiobusu, kažem mu lep ti bus, kaže on ma ko lutka Mančuga Harmonika 2023 proizvodnja, put i stajališta u odličnom stanju, putnici ljubazni, čovek se relaksira dok vozi.
Platica laganih 4,000 CHF, žena neki niži posao, ali žive prostojno.
Jasno se zna raspored, zaštićeni su svim pravima, nema zezanja, ima pravo na odmore ma sve sve. U Srbiji ga niko nije poštovao, a ovde ima 13. Platu, ejjj 13. Plata pa neki tamo polupismeni Bane se krsti kad čuje za to. 🤣

Poslednjih godina ljudi odlaze iz Srbije zbog uslova najviše, plata i manje i više, ali uslovi rada su u Srbiji su katastrofa.
Ja svoj posao koji je dosta manje odgovorniji radim za skoro isto po satu kao vozači u Streli, pa da li je to fer?
Drugarica bez iskustva preko zadruge radi u prodavnici za kerovsku hranu za 400 dinara pp satu, a bleji po ceo dan.

Moja majka koja radi u drugoj branši, isto deficitarnoj, rekla ljudima, okej ja idem, a vi se snalazite sa strancima kako znate i umete, i odmah se promenila ploča, uslovi se poboljšali, a to je povuklo i nadnicu.

Ma ako me je nešto taj "mrski Zapad" naučio jeste da uvek tražim prava i da ja kao radnik postavljam uslove, gde god da sam rmbačio ljudi imaju hvale za mene, ali znaju se granice.

Za vozače savet ili da beže na Zapad ili da idu u GSP.
GSP možda nije jak za platu, ali imaš uslove, sada kada se predaju potezi biće 5 dana nedeljno.
Sa 6 dana i po 10 sati rada dnevni NEMA KVALITET ŽIVOTA, a bez istoga džaba novac.
 
Upravo, mnogo se sve gleda samo kroz čistu satnicu i zaradu. Moje pisanje se i odnosilo najviše na to koliko su plaćeni ti vozači u Streli spram svog rada. Ništa to nije više nego u GSP, ako se gleda odnos uloženog dobijenog. Nije loše kad ti u Srbiji imaš platu tipa 180000 dinara, al ako treba da rintaš kao konjina ceo mesec za to, onda to i nisu nikakve pare. Mnogo je vozača u GSP-u, koji izguraju i puna dva meseca da ne rade, ako se saberu godišnji i plaćena odsustva. Vozila nam nisu bog zna šta, al nisu ni kod privatnika sad nešto vau. Ipak je u GSP-u taj vozač koliko toliko tretiran normalno kao radnik, a u smislu radnog vremena. Pa i u GSP-u radi preko 200 sati mesečno, plus rad na praznik, i primićeš poprilično, kao što je to bio slučaj u maju mesecu. Mora se uvek gledati šta se tačno na kraju meseca primi, a šta se moralo sve raditi za tu platu u smislu uloženog rada i vremena. Na stranu odnosi u kolektivu, al jako bitna stavka jesu doprinosi. Ne znam dal privatnici i dalje puno muljaju sa tim, al to je čista krađa, ako i dalje ima prijava na minimalac, ne samo države, nego i samog zaposleng. Koliko god ljudima u trenucima dok su mladi penzija bila nebitna, doći će i ona na red kad tad, a onda kukanje gde su pare. U međuvremenu država od tih kao solidnih zarada nema ništa. Mada, ja mislim da ni privatnici ne mogu puno više sa tim da muljaju. Bar ovi veliki, jer se to sad i više i lakše proverava. Elem, definitivno naši ljudi vole baš da rmbače, a žive u ubeđenju da u Srbiji trebaš imati platu oko 1500 evra (kao da su i to neke sad svetske pare) samo ako radiš kao konj 12 sati dnevno. O većim platama i da ne pričam. To sve ne znači da nemamo delatnosti koje donose i veće zarade uz normalno radno vreme, al ipak za dobru platu ovde se većina pošteno naradi.
 
Ne može se to gledati tako. Maksimalan mesečni fond po radnim danima iznosi 184 časova, kad mesec broji 23 dana, što je dva do tri meseca u godini. 184×700 je 128800 Za 200 časova, znači još dva prekovremena dana, to je 140000. 240 časova da nabiju, što mu dođe celih 30 dana, to je 168000. Za odlazak na trasu, plus povratak, mada to ne važi za drugu međusmenu, neka ide još i dvadeset sati mesečno, a to je 8000. Prekovremeni bi morali da plaćaju više, a to sigurno neće raditi. Pa makar i 126%, pa bi značilo, rad nedeljom, rad praznikom itd. Gde je odmor, odsustva... Dođeš na kraju da to nisu baš tako velike pare, a odnosu na rad. Ko nakupi mesečno 240 sati, iskreno, koliko god da mu se plati smešno je. I dalje smo mi jeftina radna snaga.
Treba se uzeti obzir da dovoz/odvoz do garaže plaćaju 400.

Kako sam čuo od priče vozača, situacija je sledeća:

6 dana dvosmenac (7 sati) ~ 140.000
6 dana trosmenac (9-10 sati) ~ 190.000
Ovi što rade svaki dan prebacuju 200.000

Ali na sve to oni te prijave na minimalac...
 
Gsp bi bio najbolji da nemaju najgore smece od autobusa koji će od sledeće godine ciniti 90% voznog parka (Higer i Bmc), a uz to i sve najgore linije. Izuzetno je stresno voziti gradski autobus u samom centru grada i ja nema šanse da bih vozio na 90% linija koje će ostati gsp-u.
Radije ću voziti na nekoj od prigradskih linija kod privatnika čak i za manju platu ako treba, uz naravno neko normalno vozilo.
Za penziju me bas briga i o tome ne razmišljam jer je ona čista prevara i mnogi ljudi je ni ne dožive, a onda gde završe sve te pare koje odvajane za penziono? Obezbediću sebe na druge nacine ako uopšte doživim dublju starost iz razloga sto većina nas mladih živi u jako nezdravoj sredini i živeće se sve kraće.
Zdravstveni sistem nam je 0 i bolje je plaćati privatnu kliniku kroz osiguranje, nego da ti državna firma uzima od plate za zdravstveno osiguranje koje ti ništa ne znači.
Takođe ti ne moraš da radiš 10 sati po 6 dana kod privatnika ako nećeš, ispregovaraš sebi uslove i jasno im staviš doznjanja da su ti uslovi na prvom mestu, pa ko pristane, pristane.
 
Tako je, ko ce ziv penziju docekati, nazalost to postaje prevara veka, veoma su brza i bolesna vremena. Nisam napisao, dogovara se sa njima o uslovima rada, sam se izjasnis kako tebi odgovara, ne znam ko sme njih da kontrolise, iskreno. Znam samo da je 10 dana po 12 sati, meni cela mesecna plata. Ima ljudi koji ce pristati na to...
Ta smena od po 7 sati verujem da je moguca kod privatnika, ako kao radnik imas stav i das im do znanja. Sva odgovornost je prebacena na vozaca, tako da bi mozda i valjalo gledati u kakvom je stanju vozni park, i koliko prevoznik ulaze u vozila. Naravno, valjalo bi beleziti sate, svi su skloni kradji i podizanju licnog profita. Kad spomnusmo 13 - tu platu, moja firma je ima, svi se zadovoljavaju njom, ne kapirajuci da je to novac koji su im u toku godine skidali od varijabilnog dela zarade, elem da ne duzim, srecno u odabiru firme i posla. U Atp Pancevo, vozaci su imali 45.000 platu, plus veoma sitan prihod od karata, sada uz prekovremene sate oni ne mogu da predju 90.000 sto je ujedno razlog zasto su ljudi dali otkaze, i slucajno svi prelaze u Strelu.
 
U mojoj firmi svaki radnik prima po barem 10000 dinara manje nego što piše na papiru u ugovoru u radu i to je državna firma u pitanju, pa vi pričajte o postovanju zakona. Kod privatnika je naravno bitno da imaš kičmu i da im odmah daš doznjanja, ali će te opet ceniti ako si mlađi vozač koji zna da vozi, njima to treba. Misliš da je svejedno gazdi Strele kad im ovi strani vozači polupaju brdo autobusa na potezu 700 u prvih mesec dana rada, ja sam siguran da nije.
 
Vrh