Šta je novo?

Privatni prevoznici

Онда на 23, 53, 56 исто приватник јер улазе у четврту зону том логиком.
 
Iskreno se nadam da će i 68 da se vrati GSP-u, jer ovo sa Tamnavom zaista više nema smisla. A imaće GSP dosta slobodnih solo autobusa, posebno Pogon "Novi Beograd".
Neće imati ništa jer novih zglobova nema, a sprema se noga tura sečenja od 1.9. gde idu sva vozila starija od 15 godina. Solo Bmc će po svoj prilici još dugo raditi na svim linijama Nbgd-a.
 
Moraće još neke, jer su u gangulinom centru samo 26, 35 i 37 od privatnih. Kao i Miki i ja se nadam da će i 68 ponovo biti GSP jer ono stvarno nema smisla sa Tamnavom. Eto moja skromna želja neka budu 68 i 71.
Mislim i na potez Slavije, kao i ove linije koje idu ispod Trga republike
 
Moja današnja poseta garaži Bamirona. Naleteo sam lično na gazdu Velju, kome se zahvaljujem na finoj dobrodošlici.
20240327_143819.jpg
U garaži je bilo svega 3 autobusa. Na početku je bio P42024, kog su nešto popravljali i izlazi sutra u saobraćaj.
20240327_144004.jpg
Nakon toga, dočekao me je prelepi Isuzu P42025 kog je radnica prala krpom i metlom, što svakako ukazuje na dobro održavanje u ovoj firmi.
20240327_144029.jpg
Poslednji primerak je P42026, koji je bio sveže opran kada sam došao. Evo slika enterijera:
20240327_144114.jpg
20240327_144109.jpg
Inače u ovu firmu ove godine stižu dva conecta i dve cobre. Prva bi trebala da stigne već u junu, a druga do kraja godine. Za Conecte kaže da se dugo čeka na isporuku njih, ali kaže da i njih očekuju do kraja godine. Najnovije autobuse stavljaju na 94 zbog najveće kilometraže, te tako kako kaže isplate bus.
 
Nije samo Strela, mnogi kupuju Conecte. Kaže da se conecto ne isplati za kraće linije da kupuješ, jer kako kaže koštaju 300k po komadu u malom tiražu i onda ih stavljaju na 94 gde pređu 300km dnevno da bi se to isplatilo. Za Conecte kaže da su najbolja vozila u garaži, ali ipak eto najskuplja. Ovi Isuzui su rezerve, a pitao sam ga zašto su oni rezerve a Maz nije, on kaže da Maz izlazi na šihte gde pređe 100km dnevno (kaže da više od toga ne može) i da bi bilo glupo da na tako kratku relaciju stavljaju Isuzu. Nova Cobra sa 94 radi isto šihtu, ali kako kaže tu pređe 200km dnevno što im se isplati. Kaže i da su sve mege prodali, a da nijednu nisu rashodovali.
 
Evo zglobnih vozila za poteze 100 i 700:
73-13
96-2
101-11
108-3
703-3
704-4
706-10
706E-1
707-3
711-2
Ukupno 52, što znači da će Strela nabaviti 60 zglobnih Conecta, 60 solo Conecta i 60 Cobri. Ne zna se tačan broj vozila na novim linijama koje će biti uvedene.
 
To je po starom, po novom (skroluj na negde stranu 90) je 73 na 10 zglobova, 96 solo komplet, kao i 108 i 703, 706 8, 707 2, 711 solo ali 4 vozila, 704 4. Ukupan broj zglobova je 34.
 
Zaninljiva stavka je da će grad plaćati privatnika 15% više u slučaju nabavke hibrida ili električnih autobusa i ona će moći da voze 7 godina po punoj ceni plaćanja, a za dizel važi 5 godina. Ukoliko privatnik ne zameni vozila kada dođu do 5 godina starosti, grad će ih plaćati 20% manje, ali ona mogu da rade do 10 godina starosti. Privatnik ima pravo ako mu se ćefne da ubaci sve solo autobuse, ali će ih grad onda plaćati po ceni za solo autobus, a imaju pravo da pošalju više zglobova nego što je predviđeno, ali im to grad neće dodatno plaćati, nego samo onako kako je to u planu.
 
A evo šta nudi Mercedes za svoje Citaro solo i zglobne modele, cena uopšte nije visoka
6EE8EDED-6950-45F7-8E11-1CE6F03FECE3.jpeg
0B683165-2B06-4A03-A4D9-A8FCEEEDDAEC.jpeg
C4A71B4E-488E-4A04-B437-EAA4926B2660.jpeg
DDE41D4B-58B1-4E50-9964-0DA6864F32E3.png
 
Ja uopšte ne razumem šta im dodjavola znaći kombinacija solo/zglob na jednoj liniji i nikad to necu razumeti! To se samo kod nas radi!! Linija treba da bude ili skroz solo ili skroz zglob.... Jedino sto ima smisla je da vikendom umesto zglobova voze solaci ali opet na celoj liniji... I koliko vidim samo na Zemunskim linijama ima tih hibridnih gluposti...

Druga tema, hipoteticki, ukoliko dodje do promene vlasti u Beogradu da li moze biti nekih promena po pitanju ove predaje linija privatnicima? Hipoteticki :)
 
Ok je da linija tipa 711 bude solo ako ima češći takt. Onda se putnici rasporede. Neko ode na onaj u 7, neko na onaj u 7.15 umesto da svi idu na onaj u 7.05. Lupam vremena, samo pišem primer. Ono što zna da bude problem je čekanje vremena na okretnici. Tu se jedan 67 napuni dosta, a neće 706 ili neka jača linija. Znači da bi to funkcionisalo kako treba, moraju da se usklade redovi vožnje i da zadržavanje na okretnici bude taman da se vozač odmori i da pokupi jednu turu putnika.

Ono što ponavljam kao papagaj je da transverzalne, ili kako se to već kaže, linije ne smeju da budu solo jer nemaju stalne putnike kao linije poteza. Dešavalo mi se da ne mogu da uđem u 83 dok je bio Kosmaj, o 27E da ne pričam, dok je solo na 65 ili 77 kod Palilulske ili Politike za zatvor onome ko je to poslao na liniju.
 
Vrh