Šta je novo?

Privatni prevoznici

Volis da radis za kriminalce, bravo. Ne znam kako ljudi dozvole sebi da se dive kriminalnim firmama i da pozele da su deo istih?
Да се не лажемо,Стрела је тренутно најбољи пружаоц услуге јавног превоза у Београду,али исто тако је чињеница да су и они криви за пропаст ГСП и Ласте, некада великих гиганата.
 
Jao najbolji pruzaoci usluge, pa cekaj dok zakatance GSP i lastu, vec su im zaposleni prebahati, a zamisli kada spadnes samo na njih. Nece ni biti usluge, bice samo maltretiranje gradjana i isisavanje gradskog budzeta do bankrota. Ni sada nisu najbolji pruzalac usluge, samo vlasnik najboljeg voznog parka, ali vi ne vidite dalje od zvezde na autobusu...
 
Да се не лажемо,Стрела је тренутно најбољи пружаоц услуге јавног превоза у Београду,али исто тако је чињеница да су и они криви за пропаст ГСП и Ласте, некада великих гиганата.
Kakvih giganata, oduvek bili raspad sistema, Strela objasnila kako treba da funkciose jedna firma, to kod drzavne firme kak što je Gsp, prosto nije moguće u Srbiji. A da odgovorim na ono: prosto volim autobuse i želja mi je da vozim jednog dana, ali sam razmišljao da vozim iskljucivo na zapadu, jer se kod nas voze samo turski i kineski krševi, a sada kad Strela ima dobre autobuse postoji šansa da jednog dana i vozim u Beogradu.
 
Trenutno dobri, da li ti autobusi koji god da su, mogu da izdrze Beogradske guzve i Beogradske oranice od ulica, sa sahtovima dubone pola metra? Kakav ce biti nivo odrzavanja tih autobusa? Videcemo. ja bih voleo da ih vidim na optuzenickoj klupi za visoku korupciju, a autobuse strele trajno oduzete i predate GSP i lasti kao javnim dobrima. Ali izgleda da nema od toga nista, mi smo latinoamericka korupcionaska meka.
 
I sa nivoom održavanja GSP-a polovne mečke će biti drastično bolje od novih Higer-a i BMC-a.
 
Kvalitet između BMC/Higer/Akia tragedije i Solaris/Man/Conecto... Ogromna razlika.
 
Trenutno dobri, da li ti autobusi koji god da su, mogu da izdrze Beogradske guzve i Beogradske oranice od ulica, sa sahtovima dubone pola metra? Kakav ce biti nivo odrzavanja tih autobusa? Videcemo. ja bih voleo da ih vidim na optuzenickoj klupi za visoku korupciju, a autobuse strele trajno oduzete i predate GSP i lasti kao javnim dobrima. Ali izgleda da nema od toga nista, mi smo latinoamericka korupcionaska meka.
A u gsp-u je sve pošteno i ta firma uopšte nije puna kriminalaca i fantkomskih radnika koji ne postoje. Imaš Streline Mercedese koji su prešli preko milion km i opet su odlični i dan danas .
 
Ja uvek kazem ostavi strelu bez para i rezervnih delova pa da vidis kako ce im autobusi izgledati. Da ima fantomskih radnika kao u svim javnim preduzecima, ali tu opet dolazimo do istih nalogodavaca unistavanja GSP i vazdizanja strele u nebesa. To je povezan proces
 
Strela je trenutno takva kakvu si je sada opisao, u Cobrama fale šipke, stakla, retrovizori su pokidani,... To je sve posledica pretrpane garaže, odnosno oni su u Obrenovcu smestili više autobusa nego što ta garaža može da primi, ujutru i uveče jedva isparkiravaju/uparkiravaju buseve i tu kad imaš more autobusa ne možeš nikako da se snađeš sa održavanjem. Očekuje se otvaranje garaže u Jakovu za proleće, te se nadamo poboljšanju održavanja.
 
Počinju sve više da izlaze novi zglobni Conecto, vozio sam se njima na 601 i 610 i stvarno su odlični, komforni, prostrani za kretanje po vozilu, vuče odlično, jedina zamerka je škripanje panela izmedju trećih i četvrtih vrata i to na oba primerka
 
Kakvih giganata, oduvek bili raspad sistema, Strela objasnila kako treba da funkciose jedna firma, to kod drzavne firme kak što je Gsp, prosto nije moguće u Srbiji. A da odgovorim na ono: prosto volim autobuse i želja mi je da vozim jednog dana, ali sam razmišljao da vozim iskljucivo na zapadu, jer se kod nas voze samo turski i kineski krševi, a sada kad Strela ima dobre autobuse postoji šansa da jednog dana i vozim u Beogradu.
Некада пре турских и кинеских кршева возни парк ГСП-а је био доста бољи,није било толико одступања од редова вожње као сада,било је и тога,али мање него сада.Па солариси са 10 година бољи него бмц од прошле године,толико о томе.
 
Kad će ljudi da shvate da postoje firme koju su tu samo dok negde mogu da se uzmu pare. Pre koji dan pisao sam o tome. Dobili su posao za ispumpavanje javnih para. Dok bude para.
Autobusi su sad novi ili skoro novi. Uskoro će se stopiti sa okolinom. Baš ih briga za putnike, njihovu udobnost, respekt, red vožnje... Samo pare. Dok ne dođe svitanje. Onda im autobusi neće pomoći. Samo avioni ka Ru, Tr, Kini...
 
Некада пре турских и кинеских кршева возни парк ГСП-а је био доста бољи,није било толико одступања од редова вожње као сада,било је и тога,али мање него сада.Па солариси са 10 година бољи него бмц од прошле године,толико о томе.
Kad je bio bolji? Uvek su vozile raspale krsine, a normalna i kvalitetna vozila su bila velika manjina, vozni park je samo bio još gori
 
Nastavlja se kretenizam i cirkus.
Prvo Lekon me je kod Slavije bukvalno ispalio ispred vratiju i otišao (48 linija).

Drugo trčim na Biračaninovu i hvatam 47 Arrivin MAZ i Šrilanac, hajde što on kasni već dobar minut da pođe, nego što i onaj Šapićev trejdmark ne pokazuje da se i 401 sprema da pođe, pa da lepo uđem u njega i da se vozim ko čovek makar.
E al tu je početak cirkusa, prvo krila na zadnjim vratima MAZ-a predstavljaju životnu opasnost!

Otvori se jedno krilo.
20231223_111924.jpg


A onda se niotkuda otvara i drugo, tolikom silinom da odvaljuje donju sipku.
Za života ne videh toliko agresivna vrata, ne daj bože da je pun autobus nekom bi arkadu razvalilo.
20231223_111925.jpg


I taman kada pomisliš da ne može gore, da siđem kod Atletske dvorane, još ja dobar čovek stisnem onaj STOP, spremim se na vreme da izađem, pogleda me u ogledalu pogledam i ja njega & "BAM" preleti stajalište, pa je*** li ti mater čoveče sta treba da ti uradim da bi mi stao više...
I umesto kući završih kod fakulteta, još gledam lepo ide iza Higer na 401, staje na svako stajalište, čist, sam sam kriv što sam ušao u ovu prevaru.

Što je najjače Šapićeva app traži registarske, no na sreću imam rešenje i za to
Sajt https://fotobus.msk.ru/city/183/
Ima manje više za sva vozila registarske tablice, a kao fotograf javnog prevoza mogu da kažem da je tačnost 95%.

Još ne bih komentarisao Tamnavine Liaze, u stvari ne bih komentarisao ni same Liaze kao autobuse, a smetao vam Ikarbus.
 
Ako ti trebaju tablice, daj gb. pa možda nađem na nekoj fb grupi sliku busa. A poznato je da su Lekon vozači teški divljaci, u rangu su sa Strelinim, a možda čak i gori i bahatiji.
 
Hvala, snašao sam se ovaj Arrivin 50161 je redovnjak na 47 tako da sam ga našao.

U Lekonu ima 4-5 njih koji su stvarno dosta korektni, ali ostali kao iz šume da su izašli.
 
Лекон је био међу најгорима док нису купили Кобре.
 
Vozila su im i okej, naročito Cobre koje idu kao lude, ali su problem divljaci od vozača koji jedino znaju da udre po gasu do daske. Gsp koliko god da je loš po pitanju vozila, toliko je dobar po pitanju vozača jer tu ne može svako da se zaposli i moraš da prodje psiho test.
 
Мазови им се распадају а распадали су се и Лиази које су довукли из Ниша као и она 2 или 4 што су купили од Кршаве. Фапови им нису били у неком стању у односу на ТП јер су били исто годиште. Доласком Кобри су се побољшали много.
 
Razlikuju nam se utisci i sećanja na prošlost prevoza u Bgd.
Recimo ja pamtim vreme kad se na oko 1200 vozila, godišnje kupovalo i po 200, kad je deo tih vozila odlazio ne samo na zamenu starih, već i na širenje mreže, produžavanje linija u skladu sa rastom grada, ali i na povećanje učestalosti.
Ako pamtite samo poslednjih petnaestak godina (ne računajući nostalgične fleševe iz detinjstva), to je polako prestajao da bude nekadašnji GSP. A u poslednjih 10, posebno poslednjih 6-7, to je sada samo instrument za ispumpavanje naših para, gde kvalitet života korisnika / putnika / glasača nije bitan.
 
Razlikuju nam se utisci i sećanja na prošlost prevoza u Bgd.
Recimo ja pamtim vreme kad se na oko 1200 vozila, godišnje kupovalo i po 200, kad je deo tih vozila odlazio ne samo na zamenu starih, već i na širenje mreže, produžavanje linija u skladu sa rastom grada, ali i na povećanje učestalosti.
Ako pamtite samo poslednjih petnaestak godina (ne računajući nostalgične fleševe iz detinjstva), to je polako prestajao da bude nekadašnji GSP. A u poslednjih 10, posebno poslednjih 6-7, to je sada samo instrument za ispumpavanje naših para, gde kvalitet života korisnika / putnika / glasača nije bitan.
Da su 2013. svi ik-201 poslati u rashod prilikom dolaska Solarisa, bili bismo i tada u istoj situaciji kao danas. Međutim, tada je u rashod otišlo ono što je baš moralo, a ostalo je nastavilo da vozi, pa je vozila toliko bilo u višku da je dobrih 18-20 zglobnih 2014. moglo da se donira Kosmaju usled remonta njihovih solo vozila i to nije uticalo da druge linije moraju da dobiju solo vozila. Nije bilo potrebe da se kombinuju dva pogona na jednoj liniji. Danas nova vozila ni ne stignu, a stara su već poslata u rashod. Konstantno se time presipa iz šupljeg u prazno i već godinama je to među glavnim razlozima nedostatka vozila. Korupcije na tenderima nije bilo, bar ne u ovolikom obliku u kom ih ima danas. Sad kad čujemo da nam stižu nova vozila, mi ovde već znamo od kog su proizvođača pre nego što to bilo ko javno iznese.
Naravno, situacija sa vozačima je pre 10 godina bila znatno bolja nego danas. Vodila se politika koja je ljude oterala iz GSP-a i sad smo tu gde jesmo.
2016. je naročito bitna za GSP i gradski prevoz, jer od te godine je i zvanično počela "sahrana" gradskih i prigradskih linija. Podela na isključivo privatnu i GSP liniju je na mnoge linije imala katastrofalan uticaj. Tada izbacujemo Lastu iz gradskog prevoza i počinjemo sa fenserajem od isključivo niskopodnih vozila koja moraju biti crvena pa do toga da sva vozila moraju imati internet (većina i dan danas nema ispravan Wi-Fi) i završavamo s tim da nijedno vozilo ne sme da ima reklamu. E, onda ide nabavka BMC-a 2018. a godinu kasnije nabavka Higera pa hvalospevi kako niko u Evropi nema tako savršena i fantastična vozila kakva mi imamo, a uporedo sa GSP-om privatnici još gora vozila nabavljaju, naravno iz Turske. Kreće masovni rashod ik-201, nameštanje tendera sve dok nije bio namešten tako da je samo BMC mogao da ga dobije. 16, 17, 18, 31, 65, 88, 95 postaju mešano solo/zglobne linije, neke poput 75 i 96 prelaze u potpuni solo režim. Tramvaji i trole potpuno zapostavljeni, a trole sa velikom predispozicijom da postanu autobuske linije, ali ni autobusa nema previše.
Ovo je sve nešto što smo milion puta ponovili, ali koliko god da ponovimo, nije dovoljno.
Ukratko, otkad se politika ozbiljno umešala u GSP i celokupni gradski prevoz, tad je i počeo raspad istog. Beograđani ispaštaju zbog par nezasitih gu*ica i dovedeni su u situaciju da im je gradski prevoz u Zagrebu i Sarajevu pojam naspram njihovog.
 
Pu pu daleko bilo da 31 postane mešana salata, a bogami isto mislim i za 17.
Mada su 31 dodatno sahranili sa kraćenjem trolejbuskih linija do Slavije, da idu 19, 21 & 22 redovno lakše bi se disalo na potezu Slavija - Trg, ovako navali narode.

To samo u Srbiji ima da skratiš linije, jer planiraš metro, ali pazi planiraš, a nemas ga, a sproveo si mere redukovanja nadzemnog prelaza.
A samo mi koji skoro pa svakodnevno gravitiramo ka Trgu (radim part job + stalno idem do gradske zbog literature za radove) znamo traume kroz koje prolazimo, samo još fali i da nam tu 31 razje*******u.🤮
Ali eto, izdržao je Šapić izbore, tek smo ga naje*******ali.
 
Pu pu daleko bilo da 31 postane mešana salata, a bogami isto mislim i za 17.
Ovde sam pre svega govorio o prošloj godini, konkretno do dolaska BMC-a kad su Higeri bili veoma česta pojava na 31. Nisu bili redovni, ali su često izlazili. Na 16, 17, 18, 65 i 88 je bila daleko gora situacija. Sve su imale redovno po 3-4 solo vozila, 88 često i po 6-7 komada, a na 65 je bilo više solo nego zglobnih. 17-ica koja je zglobna otkad znam za sebe je tada došla u situaciju da nijedan dan više nije prošao bez nekog solo BMC-a ili ik-112n na njoj. Čak su i vikendom slali solo.
Sa Japancima se rastajemo najverovatnije u petak pošto su 30. i 31. vikend, tako da solo kante na najopterećenijim linijama prete da ponovo postanu redovna pojava nakon praznika.
 
Vrh