Šta je novo?

Privatni prevoznici

Polako. Vozila su nova, ali neće takva zauvek ostati. Odnos vozača prema putnicima je slika firme. Što bi se bolje odnosili i kroz vozila prema putnicima kad ne moraju. Uskoro će to biti ista priča po pitanju održavanja kao i ostali privatnici. To je politička priča, zasnovana samo na novcu. Neko je lepo sračunao da će kilometri koje naplati od grada biti sovoljni da plate rate i još da ostane. E, to što ostane, njihov je glavni motiv.
I tako će biti dok neka noramalna buduća gradska vlast ne postavi drugačije standarde. Putnik (građanin, poreski obveznik, plaćalac karte, glasač...) tu je samo nužno zlo, i vozaču i firmi.
 
Sinoc neki klinci trčali za 610 i vozač nije hteo da ih sačeka 2 sekunde da udju, a znamo koliko retko ide taj bus
Ovo se nažalost dešava i u GSP i kod drugih privatnika.

Često koristim streline 600 linije a ponekad i 860i. Dobro je samo to što su autobusi novi. Ubedljivo najgori i najbahatiji vozači ikada. Najviše aerodromske linije. Od toga da je većina isključena sa praćenja preko aplikacije do nenormalno brze i nebezbedne vožnje, o odnosu prema putnicima neću da komentarišem.
Osim onoga što sam doživeo sa prvom vožnjom na liniji 600, nikakvih problema nakon toga nisam imao sa vozačima na istoj.
 
Opet sam se vozio Citarom, i opet za jednu stanicu ali u suprotnom smeru. Ovog puta ne presedanjem nego od jedne do druge prodavnice (to je ta svakodnevnica Banovog brda koja će biti još više kul s metroom).

Niotkuda se stvorio kao poručen 70203. Spolja izgleda potpuno isto kao vozila u Oslu. Skroz crven, jedino bez natpisa #Ruter. Čak sam i sedeo. Prigradska sedišta (kao u londonskim Citarima) su odlična. Zaboravio sam juče da pomenem prostor za stajanje ispred drugih vrata iako su okretna. To je prava retkost, mada ima primera sa plićom pregradom širine otvorenih vrata poput ovog M.A.N-a u Litvaniji sa drugim prostorom za kolica, i pored izostanka kliznih vrata.

Sve u svemu sa 32 sedišta i dvoja vrata mnogo je komotniji od Higera. Jedino utisak kvari lupanje stakla na pregradi baš između drugih vrata i prostora ispred, a što u 70214 nije bio slučaj. Za razliku od 70214 lupa mu i prozor iznad desnog levog točka, samo što je interesantno da svo to lupanje ne prati značajnije krckanje. Krckanje je gotovo neprimetno čak i preko najvećih rupa. Više krcka CAF tramvaj nego Mercedesov autobus. Sve u svemu čak je i on utegnutiji nego hamburški zglobovi.

Ni ovaj put nije bio prazan (uvek ima stajanja), a dvoja vrata su sasvim dovoljna za obim razmene putnika (za razliku od EKO1 ništa se duže ne zadržava, čak kraće nego trovrataši sa neoptimalno rešenim enterijerom). Čak mislim da bi se madridski s drugim kliznim samo sa šipkom umesto plitke pregrade ispred drugih vrata kraće zadržavao sa 70 putnika nego trovrataš sa 100 kad ne otvara prvo krilo prvih.

Ovo što branik reče vrlo je važno. Prvo nisu potpuno nova vozila (nejednaka eksploatacija do prodaje), drugo zavisi i od održavanja pa ćemo videti kako će se pokazati. Sve u svemu iako je Mercedes pravi plastikaner u odnosu na Solaris, plastika je vrhunska. Odaje utisak valiteta. Upravo Citaro kao najprodavaniji model ima mnoštvo primera lošeg održavanja, počev od Italije. Ni Hrvati se nisu proslavili, ali konačni ishod zavisi i od opreme. Plastična sedišta u italijanskim gradovima i Zagrebu su pri rudimentarnom održavanju drndava i posle pet godina, što se pak ne može reći za Lozanu. Kako god okreneš karoserija je ta koja treba da se održi budući da nije zamenjiva (osim oplate).

Ja sve mislim da bi naši zglobovi bili zapušteni ko oni u Briselu ili solo u Rimu ili bukureštu. Al Citaro je Citaro. Ni tamo ne osećaju rupe niti se raspadaju posle 6 meseci.
 
Poslednja izmena:
A pa danas je retkost da vozač hoće da sačeka 2s... Poenta je da se neko na neki način za*ebe, jer to je ono što pruža zadovoljstvo.

A te 2s mu ništa ne znače... Eh koliko sam se samo situacija nagledao.

Zato ovom prilikom moram da pohvalim vozača Bokija, koji lik sačeka sve i čak sačeka 50. ako je ugleda da ulazi u Terminus.
 
Bas sam se iznenadio bezobrazlukom, znaci ovde su oni dotrcali do busa u trenutku kad je on zatvorio vrata i nije hteo opet da otvori; nije čak ni bilo ono da su oni daleko pa da trče za busom nego su već bili kod vrata kad je on zatvorio i posao…
Mene u 90% slučajeva vozači sačekaju kad vise da trčim za busom, tako da me je ovo bas neprijatno iznenadilo, a posto vidim da se svi žale na vozače na potezu 600, da eto i ja dam svoj komentar
 
A pa danas je retkost da vozač hoće da sačeka 2s... Poenta je da se neko na neki način za*ebe, jer to je ono što pruža zadovoljstvo.

A te 2s mu ništa ne znače... Eh koliko sam se samo situacija nagledao.

Zato ovom prilikom moram da pohvalim vozača Bokija, koji lik sačeka sve i čak sačeka 50. ako je ugleda da ulazi u Terminus.
Možda misliš na vozača koji je pre 2 meseca vozio šihtu na 307 i prošli mesec 304, svaki dan nas je čovek čekao i nije hteo da krene dok svi ne uđemo u bus i zanimljivo je bilo što je jedini vozač koji je uvek bio u vremenu i pored svih radova na Smederevcu.
 
Možda misliš na vozača koji je pre 2 meseca vozio šihtu na 307 i prošli mesec 304, svaki dan nas je čovek čekao i nije hteo da krene dok svi ne uđemo u bus i zanimljivo je bilo što je jedini vozač koji je uvek bio u vremenu i pored svih radova na Smederevcu.
Moguće, mada on uvek vozi poslednji radnim danom na mojoj liniji, a vikendom pretposlednji.
Finijeg nisam video, ej stane i van stanice i čeka putnika ako vidi.

Takvi ljudi zlata vrede, a ne ova bahatost.
 
Često koristim streline 600 linije a ponekad i 860i. Dobro je samo to što su autobusi novi. Ubedljivo najgori i najbahatiji vozači ikada. Najviše aerodromske linije. Od toga da je većina isključena sa praćenja preko aplikacije do nenormalno brze i nebezbedne vožnje, o odnosu prema putnicima neću da komentarišem.
ali, ima i dobrih vozaca tamo. evo mene je pre neki dan na fakultet vozio jedan mnogo dobar mlađi vozač na 601 kome si tačno video da radi taj posao jer uživa a ne zato što mora. prijateljski ćaska sa putnicima, opušten je i raspoložen, starijima deli bombone... čak je i otvarao vrata van stanice i kome treba. ovom prilikom da pozdravim tog divnog čoveka!
 
Ako bih vozio u Srbiji jednog dana, to bi definitivno bila Strela, kao neko ko to voli i ko bi uživao u poslu
 
Danas mi se dogodila jedna neobiča situacija. I u odlasku i u povratku sa linijom 600, tasteri za otvaranje vrata nisu reagovali na prvo pritiskanje, tako da sam morao (kada sam išao na NBG) da vozaču viknem da ima izlaz, jer ja pritisnuo dugme, a ono ne reaguje, i vozač odmah krenuo.​
 
Ако се задеси возач из Шри Ланке, има ли сврхе викати?
 
20231221_084550.jpg

Gp np arriva linija 48
 
Isto sam i ja pomislio. Garant neki Šrilančanin odštampao. :)
 
Ако се задеси возач из Шри Ланке, има ли сврхе викати?
Ne znam da li sam to spominjao ranije, ali jednom prilikom je vozač sa linije 25 greškom krenuo trasom linije 26 sa Dušanovca. Na kraju smo uspeli na srpskom da se sporazumemo da se ne okreće polukružno u Peke Pavlovića, kako se ne bi zaglavio, već da produži pravo do TC Stadion i da se onda spusti Darvinovom do Braće Jerković. Čak smo uspeli i jednom našeg (putnika) da smirimo, jer je insistirao na tome da vozač mora da odradi polukružno okretanje, pošto njemu treba stanica u Kumodraškoj. Objasnili smo mu da je bolje da i duže putuje, i ide okolo, nego da se autobus zaglavi, jer bi onda svi morali peške da idemo i ko zna koliki bi haos izazvao zastoj autobusa.​
 
Vrh