Opet sam se vozio Citarom, i opet za jednu stanicu ali u suprotnom smeru. Ovog puta ne presedanjem nego od jedne do druge prodavnice (to je ta svakodnevnica Banovog brda koja će biti još više kul s metroom).
Niotkuda se stvorio kao poručen 70203. Spolja izgleda potpuno isto kao vozila u Oslu. Skroz crven, jedino bez natpisa #Ruter. Čak sam i sedeo. Prigradska sedišta (kao u londonskim Citarima) su odlična. Zaboravio sam juče da pomenem prostor za stajanje ispred drugih vrata iako su okretna. To je prava retkost, mada ima primera sa plićom pregradom širine otvorenih vrata
poput ovog M.A.N-a u Litvaniji sa drugim prostorom za kolica, i pored izostanka kliznih vrata.
Sve u svemu sa 32 sedišta i dvoja vrata mnogo je komotniji od Higera. Jedino utisak kvari lupanje stakla na pregradi baš između drugih vrata i prostora ispred, a što u 70214 nije bio slučaj. Za razliku od 70214 lupa mu i prozor iznad desnog levog točka, samo što je interesantno da svo to lupanje ne prati značajnije krckanje. Krckanje je gotovo neprimetno čak i preko najvećih rupa. Više krcka CAF tramvaj nego Mercedesov autobus. Sve u svemu čak je i on utegnutiji nego hamburški zglobovi.
Ni ovaj put nije bio prazan (uvek ima stajanja), a dvoja vrata su sasvim dovoljna za obim razmene putnika (za razliku od EKO1 ništa se duže ne zadržava, čak kraće nego trovrataši sa neoptimalno rešenim enterijerom). Čak mislim da bi se madridski s drugim kliznim samo sa šipkom umesto plitke pregrade ispred drugih vrata kraće zadržavao sa 70 putnika nego trovrataš sa 100 kad ne otvara prvo krilo prvih.
Ovo što branik reče vrlo je važno. Prvo nisu potpuno nova vozila (nejednaka eksploatacija do prodaje), drugo zavisi i od održavanja pa ćemo videti kako će se pokazati. Sve u svemu iako je Mercedes pravi plastikaner u odnosu na Solaris, plastika je vrhunska. Odaje utisak valiteta. Upravo Citaro kao najprodavaniji model ima mnoštvo primera lošeg održavanja, počev od Italije. Ni Hrvati se nisu proslavili, ali konačni ishod zavisi i od opreme. Plastična sedišta u italijanskim gradovima i Zagrebu su pri rudimentarnom održavanju drndava i posle pet godina, što se pak ne može reći za Lozanu. Kako god okreneš karoserija je ta koja treba da se održi budući da nije zamenjiva (osim oplate).
Ja sve mislim da bi naši zglobovi bili zapušteni ko oni u Briselu ili solo u Rimu ili bukureštu. Al Citaro je Citaro. Ni tamo ne osećaju rupe niti se raspadaju posle 6 meseci.