Šta je novo?

Privatni prevoznici

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643436#p643436:a96wvlrq je napisao(la):
JohnnyLee » 29 Јул 2019 01:47 pm[/url]":a96wvlrq]негде сам једном прочитао, али мислим да је један превозник рекао да за једног Икарбуса купи два или три турска аутобуса. немој да ме држиш за реч, то је било баш давно, типа када се Акиа појавила на улицама
Sa jediničnom cenom od 146.970 evra je, zajedničkim nastupom lizing kuće S-Leasing i uvoznika M.P.N. Promet, ponuđen BMC Procity 12
Poređenja radi, Ikarbusov model IK-112N, isporučivan novosadskom javnom prevozniku, koštao je skoro deset hiljada evra manje.
Притом је реч о сниженој цени, јер су возила била на лагеру и гледали су само да их увале некоме.
autobusi.net

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643386#p643386:a96wvlrq je napisao(la):
Bender Rodriguez » 29 Јул 2019 11:17 am[/url]":a96wvlrq]Sećate se kad je Neobus uništen, u roku od godinu dana prevoznici su ih izbacili. I čime su ih menjali? Pa uglavnom stranim markama. Lakše im je bilo da dovlače vozila iz Turske, Poljske, Nemačke, Rusije, Belorusije, Irana, Švedske...
Њихов највећи купац, ЈГСП НС је након пропасти Необуса заправо куповао Икарбусе, не Турке и Белорусе.
 
мислим да се то што сам ја рекао односило на Акију пре неких 5 година, када су се појавиле прве

Послато са Nokia 7 plus помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643533#p643533:1r21swww je napisao(la):
Somi303 » Pon Jul 29, 2019 7:27 pm[/url]":1r21swww]
Њихов највећи купац, ЈГСП НС је након пропасти Необуса заправо куповао Икарбусе, не Турке и Белорусе.
Znam, video sam slike što ste kačili. To stoji. Ali po onome što sam video, dosta beogradskih prevoznika su se držali stranih marki.
A usput videh i u par drugih gradova sličnu situaciju. Temse, MAZovi, MANovi... Ikarbusa je sve manje.

Meni to dosta govori.

A dosta mi govori i ono što napisaše Žika i Busspotter na temi o autobusima, kad su mi odgovorili zašto kod svih novih Ikarbusa harmonika večito ''svira'' pri normalnoj vožnji i održavanju. Zato što se zglob uvija preko mere, pa tare asfalt, cepa harmoniku i vremenom sam sebe srozava sve više na dole.
To nije čak ni greška u završnoj obradi, to je inženjerski propust u projektovanju koji je morao da bude uočen i otklonjen već pri prvoj seriji kojoj se to desilo. A ne da svaki put kad dođe nešto iz te fabrike treba mi putnici Beograda da im budemo zamorčići i da vučemo GSP za rukav 1000 puta da on prenese Ikarbusu da bi mogli malo da porade na proizvodnji i kvalitetu. Pazi, izdržavaš fabriku da bi ti preko nameštenih tendera slala poluproizvode?!

Ponosan sam što Srbija ima Ikarbus, pogotovu što je originalna fabrika napravljena pre skoro pa čitavog veka. I što se mene tiče, neka ga, nek je živ i zdrav što bi rekli. Ja samo kažem da mi na pamet više ne pada da se moje pare daju da se on izdržava. Dokle god se ponašaju i posluju ovako.
 
Икарбус се зезнуо са концептом нископодних возила, конкретно са серијским моделима 112Н и 218Н који су политички исфорсирани. Наручена је већа серија без претходне пробе прототипа. Прототипови 112.3 и 218.3 (они розе) су били скроз друга прича. После се експериментисало са варијацијама али ништа није било успешно. Чак би била друга прича и да су задржали концепт модела Ик-106 на шасији Мерцедеса из 1997. Са експериментисањем нископодних модела занемарили су модел 103 који су возили у целој Србији. Ту улећу половњаци са запада на њихово место а сада и ови азијати и екс СССР производи у Београду. И ту је тржиште изгубљено, чак и Ласта.
 
Ali znači bilo je prilika i lekcija koje su mogli da iskoriste. Saradnja sa Mercedesom kasnih 90ih radi tog IK-106. Zatim saradnja sa Volvoom (i Hessom beše?) početkom 2000ih za izradu 112.3 i 218.3. Bila je onda i ona serija što su sklapali za Bredu. Posle i ona priča sa VDL. Onu rusku prevaru AlfaAuto ili kako se već zvaše, to neću da računam. Ali znači u zadnjih 20ak godina, imali su saradnju i kontakt sa Volvoom, Mercedesom, VDLom i Bredom. I ni iz jedne nisu izvukli ama baš ništa. Ni dalju saradnju, ni znanje, ni tehnologije, ni nova tržišta... ništa. I sa FAPom je bila slična priča. Niko im nikad nije valjao, dok na kraju nisu dobili ponudu od - stečajnih upravnika.

A nije da Ikarbus nije imao prilike i potencijala. Jer kao što rekosmo, 103, 201 i 301 su od početka do kraja prošle i početka ove decenije špartali širom Balkana. Sad se mogu nabrojati na prste.

Ne znam, meni celokupna ta fabrika deluje kao leglo ku***bolje. Najiskrenije, imam utisak da sutra dođe neko, okupi sve zaposlene fabrike u halu i kaže im ''zatvaramo, gotovo je, idite kućama'', da bi svi bili u fazonu ''e do k... pa što nam bar niste javili telefonom, da se ne cimamo danas do posla...
giphy.gif
''
Karikiram, ali sve u svemu, cela fabrika mi baš odiše ravnodušnošću, aljkavošću i lenjošću. Iako sam je kao klinac obožavao. Ali beše to u vreme kad su pravili najbolje autobuse na Balkanu, a ne krckajuće poluproizvode...
 
Taко је било са сваком фабриком под државном управом, а исто је и сада - куповина социјалног мира радницима и полигон за сазревање партијских кадровчића на менаџерским функцијама. Значи проблем је у управи.
 
Bender uvek su bili najgori. Decenijama unazad.
Moto u Kosmaju je bio bolje i najveći krš od Sanosa nego nov novcat Ikarus/bus.
Ili ako baš ništa neće da se pokvari na Rabi sigurno će vrata da ispadnu.
 
Pljuvanje po Ikarbusu da bi se hvalili autobusi iz zemalja Osovine zla Turska-Rusija-Iran. Lepo treba uvesti sankcije ovima,pa onda ako Ikarbus nije dobar uzmemo proverenu zapadnu tehnologiju. Akia je ono sto je bio Liaz pre desetak godina - pokretna tempirana bomba.
 
Još jedan slučaj eksplozije boce za vazduh, ovoga puta kod Akia-e na liniji 78. Ima povređenih nažalost, a i šteta na vozilu je poprilična. Prosto mi je neshvatljivo da se to uopšte može deseti, a bilo je već priče o tome, jer smo prvi takav slučaj imali kod jednog MAZ-a.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643722#p643722:1e3syl3y je napisao(la):
tragac » Uto Jul 30, 2019 11:53 am[/url]":1e3syl3y]Pljuvanje po Ikarbusu da bi se hvalili autobusi iz zemalja Osovine zla Turska-Rusija-Iran. Lepo treba uvesti sankcije ovima,pa onda ako Ikarbus nije dobar uzmemo proverenu zapadnu tehnologiju. Akia je ono sto je bio Liaz pre desetak godina - pokretna tempirana bomba.
U takozvane ''osovine zla'', termin smišljen od strane američkog degenerika koji je pobio 3000 svojih ljudi da bi opravdao pljačkanje po svetu, spadaju Iran, Sirija i Severna Koreja. Rusija nikad nije ni bila na toj listi, a poslednji koji ju je nazivao ''Imperijom zla'' je bio Regan, hohštapler i manipulator. Turska, kao višedecenijski američki saveznik i poltron (do pre nekoliko meseci) nikad nije bila ni uvrštena ni u jednu od tih kategorija.

A to što Turci prave pokretne bojlere ne znači da Ikarbus nije zaslužio svoj deo kritikovanja. Pogotovu imajući u vidu da ga svi mi izdržavamo a prema nama se odnosi kao prema zamorčićima i pravi nas budalama.
 
Najveći problem Ikarbusa pored aljkovosti i neinovativnosti je to što ugrađuje masu delova iz iste te turske.
Inače smatram da su svi domaći proizvodi daleko kvalitetniji od bilo čega sa istoka (sem Japana)...
 
Čudo da mi se pre objavljivanja posta nisu prikazali oni koje nisam video, pa ispada da ponavljam već rečeno. No, nema veze. U svakom slučaju, po fotografijama se vidi da je boca pukla po dužini na varu, verovatno aluminijumska. Ne vidim kako do toga može doći sem da je sama boca felerična.
 
Verovatno je kompresor nastavio da nabija pritisak i nakon punog kapaciteta boce što je dovelo do pucanja iste.
 
Često se pitamo za mnoge stvari, zašto je to toliko skupo vidi ima ovo ,,isto'' od drugog proizvođača samo mnogo jeftinije...
Treba i hrabrosti voziti se danas gradskim prevozom, busevi diskutabilni, vozači priučeni...
 
Akia sama po sebi ima problematicnu elektroniku..
Sad ne znam koliko je vezano za ovaj slucaj,ali prilikom paljenja mora se pratiti barometar. Ukoliko ostane na 0 i ne podigne makar na 1 bar nece nadrukati vazduh i prilikom kretanja odmah ce pokidati ventile.
 
Pisali smo o bocama, mora da izdrže daleko veći pritisak.
Drugo regulator pritiska mora da odreaguje ili ventil na samom komresoru. Ili je neko nešto sklepao ili je felerična boca.
 
Обзиром како се поцепала по дужини, рекао бих да је до боце.
Добро је да није било гелера
 
Svakim danom neki problemi sa tim jeftinim-a-mnogo-boljim-od-Ikarbusa autobusima. I to ne probelemi tipa odlepljuje se obloga poda, vec ozbiljne havarije.
 
иако није градски превоз, овај Зелембаћ може да прође. возило је Сирмијумбус
edaff14912d806f8ee2ababdd510eb6e.jpg


Послато са Nokia 7 plus помоћу Тапатока
 
Za te buseve koji voze pod Flix-om na BAS-u nemaju blage veze. Niti kada ni gde idu, ni sa kog perona. Ista situacija i u Zagrebu. Opšte ludilo.
 
Svakim danom neki problemi sa tim jeftinim-a-mnogo-boljim-od-Ikarbusa autobusima. I to ne probelemi tipa odlepljuje se obloga poda, vec ozbiljne havarije.
Тако је то када се купује јефтини шкарт. Темзе се забијају у бандере и куће, Акијама и МАЗ-овима пуцају боце из чиста мира (мада је онај МАЗ био већ позамашних година, па је упитно колико је пропуст фабричке природе)... Ценим да ће, уз Икаре, једино Бамиронов Конекто, Ластини Отокари и Беобусов Волво 7900 да оправдају поверење и путника и особља и издрже дуже од 10 година. Али не, стара српска посла - шићарење и гледање сопственог џепа. Подугачак је списак приватника које би требало казнити што због лошег одржавања, што због куповине шкарт возила.
 
Vrh