Šta je novo?

Privatni prevoznici

Naravno. Bez monopolističkog položaja. Zato smatram da jedan pogon treba privatizovati. Time ćemo dobiti i jednog jakog privatnika koji bi bio prava konkurencija GSP-u. Moj predlog je da to bude ili Karaburma ili NBG. Zemun i Kosmaj su ipak "tematski" pogoni i samim tim nemaju konkurenciju.
 
Somi303":1a96lr84 je napisao(la):
Temsa Avenue LF, 2006 godište, jedini primerak u Srbiji, uzet od Net Bus Zrenjanina, kao kompenzacija za IK-107. Bus je solidan ovako, međutim kao što rekoste ekstremno je ružan.


Sve to o čemu vi govorite se već zna, procena linija, procena opterećenja u delovima dana, pa ne postoji prevoz od juče.
Privatizacija, kako vi to olako koristite. Da li je bilo ko od vas sagledao sve strane privatizacije GSP-a, makar i jednog njihovog pogona? Navedite mi jednog idealnog privatnika u Beogradu, o čemu vi pričate? Nijedan privatni prevoznik uključujući i GSP ne radi po zakonu, nijedan jedini, kod svakih imamo iste propuste, čak i veće nego kod GSP-a. Pošto vas mrzi da pogledate druge, jer smatrate da GSP možete da kontrolišete plaćanjem karte, onda je najlakše reći privatizujmo pa valjda će se nešto promeniti. Koja je to privatizacija u Srbiji donela dobro? Ali pojedincima očigledno nije dovoljno, ajmo i ovo malo da rasprodamo...
Što se tiče propisa, mislim da treba ukinuti propise o tipu vozila, opravdanja kupovine niskopodnih vozila u tome što je osobama sa invaliditetom omogućen lakši pristup je smešan, jer niko ne pominje da te rampe uopšte nisu ni povezane da rade, takoreći beskorisne su. A rampu je moguće ugraditi i u visokopodne i u srednjepodne autobuse, primer vam je IK-111 gbr.706 koji kao visokopodni autobus ima rampu na trećim vratima, doduše on je namenski dorađivan, međutim, ako on danas može da funkcioniše u redovnom saobraćaju sa istom rampom, onda i naši projektanti mogu da se srede i da naprave tako nešto. Zašto nam ne trebaju niskopodna vozila, zbog toga što naša putna infrastruktura nije prilagođena takvim vozilima samim tim radni vek vozila se smanjuje, zbog cene vozila, zbog održavanja, ali sve ovo nije važno, glavni problem je naša putna infrastruktura, jer mnogo je lakše prilagoditi vozila gradu, nego prilagoditi grad vozilima :)
 
stf":1o8fzoem je napisao(la):
Naravno. Bez monopolističkog položaja. Zato smatram da jedan pogon treba privatizovati. Time ćemo dobiti i jednog jakog privatnika koji bi bio prava konkurencija GSP-u. Moj predlog je da to bude ili Karaburma ili NBG. Zemun i Kosmaj su ipak "tematski" pogoni i samim tim nemaju konkurenciju.

заправо, ја би их продао све. оставио бих НБГ, где би били Солариси, Јапанци и трамваји и Дорћол за троле
 
Zapravo GSP ne treba i ne sme da se prodaje. Grad kao vlasnik preduzeca treba tako i da se ponasa. Da odradi reorganizaciju preduzeca, postavi sposobne i odgovorne ljude na kljucna mesta, da se pocne domacinski poslovati, a nerad i javasluk da se sankcionise. Privatizacija pogona ili celog GSP-a bi dovela do toga da grad zavisi od 1 ili 2 firme koje bi u tom slucaju uvek mogle da ucenjuju Beograd. Takodje, po nekom najgorem scenariju mogli bi da se povuku iz ucesca u prevozu i da u tom slucaju ostave grad u velikim problemima...
Ozbiljna reorganizacija GSP- a, da;
Prodaja GSP-a, ne pogotovu ne u ovom stanju kako firme tako i ukupne ekonomije.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Али Лаки, зар већ нисмо у озбиљним проблемима?
Ја осим продаје не видим начин домаћинског пословања. Продати део, је решење и за онај део који није продат. Јер ће се остатак запослених уозбиљити. Сада се осећају превише безбедно и јавашлук цвета. Пред изборе је Ђилас обећавао да неће приватизовати ГСП, водовод... и тако сем гласова дао "леђа" кривинарима и лопурдама. А увек себи треба да понављамо у браду, износ новца који улази у превоз из градске касе. Па у складу са тим да размишљамо.

П.С. предлог делимичне продаје је можда и умеренији и паметнији корак. Јер ја би из беса дао све.
 
GSP ne treba privatizovati, daleko bilo. Ali treba mu uvesti ozbiljnu konkurenciju a ne ove privatnike-pilićare. Prodati jedan do dva pogona, ostatak firme dobro reorganizovati po ugledu na kupljene pogone. Prodati isključivo autobuske pogone. A onda raspisati tender za sve linije na kojima bi učestvovao i GSP.
 
Zašto da ne prodate, pa niste ga vi stvorili....
Treba uvesti reorganizaciju, za stvaranje plana reorganizacije potrebno je najviše 15 dana, sprovođenje istih bi moglo uspešno da bude gotovo za 6 meseci, jer to bi bile velike i mukotrpne promene, međutim ako bi do toga došlo, kako bi harambaše iz gradske uprave mogle da peru pare? Ako meni kao gazdi nešto neodgovara, promeniću ga, jer ko drži novčanik, on može sve.
 
becks89":1ivsax1t je napisao(la):
Zašto da ne prodate, pa niste ga vi ni stvorili....
Vlasnici svakog JP su građani i kao vlasnici i izdržavaoci istog, mi odlučujemo šta će sa njime biti. Tako bi u pravoj demokratij i trebalo da bude.
 
Gde ce to u Beogradu, kada su oni privremenu vlast sastavljali 2 meseca, a obecali da ce to uraditi za manje od mesec dana.
 
Vlasnik GSP Beograd je GRAD. Mi ga samo plaćamo, kao što plaćamo za sve druge usluge, korišćenje struje, gasa, goriva, pa se nešto ne sećam da nas je neko pitao da li da se privatizuje NIS, Srbija gas i sl?
 
@Borcanac
Eh, veruj mi da razumem tvoj bes.
Ali poucen privatizacijama realizovanim u zadnjih 12 godina, bojim se da nam se ta opcija ne pokaze kao najgore resenje kao i u ostalim slucajevima.
I sama ideja privatizacije loseg preduzeca je po meni luzerski cin.
Zasto? Pa valjda je jasno da losu firmu tesko mozemo prodati ozbiljnijem partneru. Mozemo, eventualno, ako mu obecamo ogromne dodatne subvencije.
Imali smo Veoliju do skoro kao ozbiljnijeg igraca, njih je preuzela sad Ariva, pa cemo videti na sledecem konkursu direkcije kako ce nastupiti.
GSP je inace tipican primer lose kadrovske politike koja sve i da zeli (a ne zeli) ne ume da popravi stanje u preduzecu. Mesta za poboljsanje situacije i sa postojecim resursima ima dovoljno.
Samo nedostaje zelje i odgovornosti.
Evo konkretno "Beck" sa kojim smo i ti i ja ulazili u ostre rasprave je neko koga bi celnici GSP-a makar honorarno trebali da angazuju po pitanju higijene u vozilima.
U pogonima su naslage masnoce po krugu ogromne. Alat se krade, pa i onaj ko zeli da radi biva sabotiran.
Klime su ugradjivane u vozila koja su na samrti, ali im nisu kupljene gume za zimu, zavarene popucale sasije i slicno. Zasto? Zato sto imenovani rukovodioci te funkcije rade u sluzbi politicke propagande stranaka koje ih postavljaju, a ne u sa ciljem domacinskog odnosa i unapredjenja poslovanja. Oni imaju odgovornost prema stranci, novac je od gradjana, a gradjani i tako nisu bitni.
Zato autobus sa karaburme ide prazan do orlovace da natanka gas, pa se prazan vraca na Karaburmu, da bi ujutru isao u saobracaj. A celu to putovanje prolazi trasom linije 23 koju odrzava taj pogon?
Sve se moze kad se hoce, dokaz za to je i opstanak ovog naroda uprkos svim nedacama sa koja je kroz noviju i stariju istoriju suocen.
Tako se moze i od GSP-a napraviti ozbiljno preduzeca, samo nedostaje volja za to.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
becks89":bzcrv7eu je napisao(la):
Sve to o čemu vi govorite se već zna, procena linija, procena opterećenja u delovima dana, pa ne postoji prevoz od juče.
Privatizacija, kako vi to olako koristite. Da li je bilo ko od vas sagledao sve strane privatizacije GSP-a, makar i jednog njihovog pogona? Navedite mi jednog idealnog privatnika u Beogradu, o čemu vi pričate? Nijedan privatni prevoznik uključujući i GSP ne radi po zakonu, nijedan jedini, kod svakih imamo iste propuste, čak i veće nego kod GSP-a.
1. Не памтим у последњих неколико година да је неки приватник имао неисправно грејање. Код ГСП и у Подсахарској Африци под Ластиним монополом хладни аутобуси су свакодневица. :notok:
2. Не сећам се да је последњих неколико година неко возило приватног превозника било нејасно обележено. Код ГСП и у Подсахарској Африци под Ластиним монополом лоше обележавање возила је свакодневица! И нико није кажњаван због тога. :notok:
3. Веома, веома ретко се дешавало да из возила приватног превозника изађем прљав. Код ГСП је изузетак да је возило чисто! :bash:
4. Највећи број жалби на неостварене поласке односи се управо на ГСП.
5. Дешавало се да се по неки приватник самозапали, али у ГСП се самозапале по два аутобуса месечно!
6. ГСП је у време када је био најмоћнији активно саботирао развој приградских железница. Тако и дан данас стајалиште Тошин бунар је далеко боље повезано него Ж.Ст.НБГ, Карађорђев парк, Вуков споменик, Панчевачки мост далеко боље од Прокопа, Ресник и Кнежевац знатно боље од Раковице! Баронији ГСП је значајно опао утицај појавом приватника и Дирекције за јавни превоз, али зато Ласта сатире развој приградских железница много подмуклијим методама него што је ГСП икада користио. :kum:
7. ГСП је једина фирма која у огласу за посао тражи саобраћајне инжењере стриктно друмског одсека! Ја до сада нисам наишао на оглас за посао у којем се стриктно захтевао друмски одсек саобраћа кадровска политика је Содома и Гомора. Монополом поштен човек је присиљен да постане део Содоме и Гоморе ако хоће посао у струци. Последице су стратегија јавног саобраћаја заснована на аутобусу, које се полако одричу и у Подсахарској Африци. :bash:
8. Незадовољство корисника може завршити избацивањем неког приватника, док Ласта и ГСП остају да нас прате као зла судбина! :evil:

Неправилности приватника су најчешће кршење закона о раду, и наодговарајући депои, али то је ситница у односу на ГСП и Ласту!
becks89":bzcrv7eu je napisao(la):
Pošto vas mrzi da pogledate druge, jer smatrate da GSP možete da kontrolišete plaćanjem karte, onda je najlakše reći privatizujmo pa valjda će se nešto promeniti. Koja je to privatizacija u Srbiji donela dobro? Ali pojedincima očigledno nije dovoljno, ajmo i ovo malo da rasprodamo...
Слажем се да ГСП не треба приватизовати! Просто му треба одузети привилегије при добијању линија, тако да може да буде чак и потпуно избачен са неких линија! :dil: Нарочито линије са 2, 3 или 4 аутобуса би требало све да добија један превозник са могућношћу да буде избчен у року од 6 месеци уколико добије недовољну оцену од грађана!
becks89":bzcrv7eu je napisao(la):
Što se tiče propisa, mislim da treba ukinuti propise o tipu vozila, opravdanja kupovine niskopodnih vozila u tome što je osobama sa invaliditetom omogućen lakši pristup je smešan, jer niko ne pominje da te rampe uopšte nisu ni povezane da rade, takoreći beskorisne su. A rampu je moguće ugraditi i u visokopodne i u srednjepodne autobuse, primer vam je IK-111 gbr.706 koji kao visokopodni autobus ima rampu na trećim vratima, doduše on je namenski dorađivan, međutim, ako on danas može da funkcioniše u redovnom saobraćaju sa istom rampom, onda i naši projektanti mogu da se srede i da naprave tako nešto. Zašto nam ne trebaju niskopodna vozila, zbog toga što naša putna infrastruktura nije prilagođena takvim vozilima samim tim radni vek vozila se smanjuje, zbog cene vozila, zbog održavanja, ali sve ovo nije važno, glavni problem je naša putna infrastruktura, jer mnogo je lakše prilagoditi vozila gradu, nego prilagoditi grad vozilima :)
Некакви прописи о типу возила треба да постоје, али слажем се да не треба форсирати да под целом дужином возила буде у висини првог степеника. Стандард би могао бити везан за висину пода код првих и других врата возила, да под не сме бити виши од 55 сантиметара, и мора постојати могућност уласка и изласка инвалидским колицима. Такав стандард успоставити и за даље релације, Лазаревац, Младеновац итд. Даље, за одређене линије треба дозволити соло аутобус са два широка врата, или зглобни са три широка врата, који су јефтинији и на неким дужим линијама могу пружити већи комфор.
 
becks89":t1a107lt je napisao(la):
Navedite mi jednog idealnog privatnika u Beogradu, o čemu vi pričate? Nijedan privatni prevoznik uključujući i GSP ne radi po zakonu, nijedan jedini, kod svakih imamo iste propuste, čak i veće nego kod GSP-a.
Престо! :kafa:
 
Karlo del Ponte":x4pvun1a je napisao(la):
becks89":x4pvun1a je napisao(la):
Sve to o čemu vi govorite se već zna, procena linija, procena opterećenja u delovima dana, pa ne postoji prevoz od juče.
Privatizacija, kako vi to olako koristite. Da li je bilo ko od vas sagledao sve strane privatizacije GSP-a, makar i jednog njihovog pogona? Navedite mi jednog idealnog privatnika u Beogradu, o čemu vi pričate? Nijedan privatni prevoznik uključujući i GSP ne radi po zakonu, nijedan jedini, kod svakih imamo iste propuste, čak i veće nego kod GSP-a.
1. Не памтим у последњих неколико година да је неки приватник имао неисправно грејање. Код ГСП и у Подсахарској Африци под Ластиним монополом хладни аутобуси су свакодневица. :notok:
2. Не сећам се да је последњих неколико година неко возило приватног превозника било нејасно обележено. Код ГСП и у Подсахарској Африци под Ластиним монополом лоше обележавање возила је свакодневица! И нико није кажњаван због тога. :notok:
3. Веома, веома ретко се дешавало да из возила приватног превозника изађем прљав. Код ГСП је изузетак да је возило чисто! :bash:
4. Највећи број жалби на неостварене поласке односи се управо на ГСП.
5. Дешавало се да се по неки приватник самозапали, али у ГСП се самозапале по два аутобуса месечно!
6. ГСП је у време када је био најмоћнији активно саботирао развој приградских железница. Тако и дан данас стајалиште Тошин бунар је далеко боље повезано него Ж.Ст.НБГ, Карађорђев парк, Вуков споменик, Панчевачки мост далеко боље од Прокопа, Ресник и Кнежевац знатно боље од Раковице! Баронији ГСП је значајно опао утицај појавом приватника и Дирекције за јавни превоз, али зато Ласта сатире развој приградских железница много подмуклијим методама него што је ГСП икада користио. :kum:
7. ГСП је једина фирма која у огласу за посао тражи саобраћајне инжењере стриктно друмског одсека! Ја до сада нисам наишао на оглас за посао у којем се стриктно захтевао друмски одсек саобраћа кадровска политика је Содома и Гомора. Монополом поштен човек је присиљен да постане део Содоме и Гоморе ако хоће посао у струци. Последице су стратегија јавног саобраћаја заснована на аутобусу, које се полако одричу и у Подсахарској Африци. :bash:
8. Незадовољство корисника може завршити избацивањем неког приватника, док Ласта и ГСП остају да нас прате као зла судбина! :evil:

Неправилности приватника су најчешће кршење закона о раду, и наодговарајући депои, али то је ситница у односу на ГСП и Ласту!
1.Evo ja ću navesti samo 2 komada, Košava prevoz, Lui travel, ako je neophodno navešću i spisak vozila na kojima isto ne radi...
2.Sve to već viđeno na vozilima firmi Lui travel, Tamnava, Lekon, Banbus... Ne znam od koga očekujete da bude kažnjen, od majke dirkecije?
3. Da li treba pominjati Lui, Košavu, njihova vozila se peru jednom godišnje, u GSPu bar jednom u 6 meseci ide na generalku...
4. E ovo je vrhunac nepoznavanja, na ovo prosto ne mogu da ostanem imun. Ko god da vam je to rekao vas je debelo slagao, Lasta, Lui, Bamiron, C&LC,Lekon, Košava pa ti ljudi više rade u kontra turaži, gazda Košave je rekao ljudima da se isključuju tokom špica i da voze prazni, o čemi mu pričamo?
5.GSP se dugo nije palio, da ih ne ureknemo :mrgreen:
6. Imate neki dokaz za te tvrdnje?
Sve u svemu kao što se priča o lošem prevozu svodi na deo GSP-a i Laste, tako se i privatnici isto svode uvek na iste primerke, potrebna je generalna reorganizacija celog sistema....
 
Somi303":e5wzq4h0 je napisao(la):
becks89":e5wzq4h0 je napisao(la):
Navedite mi jednog idealnog privatnika u Beogradu, o čemu vi pričate? Nijedan privatni prevoznik uključujući i GSP ne radi po zakonu, nijedan jedini, kod svakih imamo iste propuste, čak i veće nego kod GSP-a.
Престо! :kafa:
Po kom osnovu? Važe za jedne od boljih, ako nisu i najbolji od svih, međutim i kod njih imaš iste propuste u održavanju ;) Doduše u značajno manjoj meri nego kod GSP-a, ali ni Presto nije IDEALNO preduzeće...
 
becks89":3mwpkr9b je napisao(la):
Somi303":3mwpkr9b je napisao(la):
becks89":3mwpkr9b je napisao(la):
Navedite mi jednog idealnog privatnika u Beogradu, o čemu vi pričate? Nijedan privatni prevoznik uključujući i GSP ne radi po zakonu, nijedan jedini, kod svakih imamo iste propuste, čak i veće nego kod GSP-a.
Престо! :kafa:
Po kom osnovu? Važe za jedne od boljih, ako nisu i najbolji od svih, međutim i kod njih imaš iste propuste u održavanju ;) Doduše u značajno manjoj meri nego kod GSP-a, ali ni Presto nije IDEALNO preduzeće...
На основу коришћења њихових возила од како возе на линији 302 и 308. Кашњења су минимална, необављени поласци такође, возила савршена, возачи нормални (ретка појава у ГСП-у). Не, не, никако немају исте пропусте. Никада нисам видео прљаво возило да долази из гараже, никада умазано уљем позади и унутра, никада покварен дисплеј, никада покварена врата која се не затварају до краја или не отварају уопште, никада возило није изашло без грејања, без климе (иако нема ефекта јер се отварају прозори, али увек ради), никада без кочница и ћелавих гума.. Паметном доста.
 
Ne možeš porediti firmu od 15 vozila sa firmom od 1200 vozila, međutim sve to što si rekao stoji, kada se i desi propust otklanja se u najkraćem mogućem roku, što je za svaku pohvalu.
 
Jeli totalno izgorio ili samo upali to bjese mecka ima li slika treba dodati na listu
 
becks89":3il4cowh je napisao(la):
Ne možeš porediti firmu od 15 vozila sa firmom od 1200 vozila, međutim sve to što si rekao stoji, kada se i desi propust otklanja se u najkraćem mogućem roku, što je za svaku pohvalu.
Ниси поменуо возила, а кад смо већ код њих, цео Престов возни парк чине Икарбуси, што је доказ да су Икарбуси добра возила. Тако да још један плус иде Престу. :pob:
 
laki72":2j8qzsib je napisao(la):
@Borcanac
Eh, veruj mi da razumem tvoj bes.
Ali poucen privatizacijama realizovanim u zadnjih 12 godina, bojim se da nam se ta opcija ne pokaze kao najgore resenje kao i u ostalim slucajevima.
I sama ideja privatizacije loseg preduzeca je po meni luzerski cin.
Zasto? Pa valjda je jasno da losu firmu tesko mozemo prodati ozbiljnijem partneru. Mozemo, eventualno, ako mu obecamo ogromne dodatne subvencije.
Imali smo Veoliju do skoro kao ozbiljnijeg igraca, njih je preuzela sad Ariva, pa cemo videti na sledecem konkursu direkcije kako ce nastupiti.
GSP je inace tipican primer lose kadrovske politike koja sve i da zeli (a ne zeli) ne ume da popravi stanje u preduzecu. Mesta za poboljsanje situacije i sa postojecim resursima ima dovoljno.
Samo nedostaje zelje i odgovornosti.
Evo konkretno "Beck" sa kojim smo i ti i ja ulazili u ostre rasprave je neko koga bi celnici GSP-a makar honorarno trebali da angazuju po pitanju higijene u vozilima.
U pogonima su naslage masnoce po krugu ogromne. Alat se krade, pa i onaj ko zeli da radi biva sabotiran.
Klime su ugradjivane u vozila koja su na samrti, ali im nisu kupljene gume za zimu, zavarene popucale sasije i slicno. Zasto? Zato sto imenovani rukovodioci te funkcije rade u sluzbi politicke propagande stranaka koje ih postavljaju, a ne u sa ciljem domacinskog odnosa i unapredjenja poslovanja. Oni imaju odgovornost prema stranci, novac je od gradjana, a gradjani i tako nisu bitni.
Zato autobus sa karaburme ide prazan do orlovace da natanka gas, pa se prazan vraca na Karaburmu, da bi ujutru isao u saobracaj. A celu to putovanje prolazi trasom linije 23 koju odrzava taj pogon?
Sve se moze kad se hoce, dokaz za to je i opstanak ovog naroda uprkos svim nedacama sa koja je kroz noviju i stariju istoriju suocen.
Tako se moze i od GSP-a napraviti ozbiljno preduzeca, samo nedostaje volja za to.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2

Ма и мени је приватизација синоним за уништење. Али је и нормалан начин да се избориш са трошковима. Морале би и неке гаранције да падну. Чини ми се да је лакше уредити један уговор, него породично/буразерско/политичку структуру као што је јавно предузеће, а ово посебно. Мислим да је реорганизација немогућа јер предпоставља неке више реорганизације. А полу паметан човек би решио доста тога по кључу који си поставио, само не знам на какве спреге би наишао. Плус апсолутни отпор запослених...
Ваљда може и то да се уради...шта знам...нек` се само деси нешто више.

Нисам желео да расправе са Бексом делују тако оштро, ваљда делује лошије када невешто уђем у педагошки рад. Сигуран сам да могу да га ангажују и доста боље искористе од овога што си ти предложио, само да није тако тврдо лојалан тренутном стању и околностима. Па да видимо неку и корист од тога што на младима свет остаје...
 
Somi303":1zd3ox56 je napisao(la):
becks89":1zd3ox56 je napisao(la):
Ne možeš porediti firmu od 15 vozila sa firmom od 1200 vozila, međutim sve to što si rekao stoji, kada se i desi propust otklanja se u najkraćem mogućem roku, što je za svaku pohvalu.
Ниси поменуо возила, а кад смо већ код њих, цео Престов возни парк чине Икарбуси, што је доказ да су Икарбуси добра возила. Тако да још један плус иде Престу. :pob:
Niko nije rekao da Ikarbus pravi loša vozila, imaš i neuništive Arrivine IK-103, samo u GSP tenk da pošalješ, oni bi to raskantali...

direktor":1zd3ox56 je napisao(la):
Jeli totalno izgorio ili samo upali to bjese mecka ima li slika treba dodati na listu
Samo je planuo, vozač je valjda sam ugasio, odšlepan u garažu. Nezvanično, u garaži pogona Kosmaj se zapalio neki autobus, nemam više detalja... Čim saznam pišem u onoj temi...


@borčanac, Laki72, obavestite me samo kad me zaposlite, da znam gde da idem na posao ;) :mrgreen:
 
becks89":1g8424lt je napisao(la):
Ne možeš porediti firmu od 15 vozila sa firmom od 1200 vozila
Mogu, jer je princip održavanja isti. GSP jednako kao i Presto dobija novac za svaki polazak od Direkcije na osnovu koga se vozila održavaju a radnici primaju plate.

To znači da je potpuno svejedno imao neko jedno ili 2 000 vozila, jer dobija novca onoliko koliko obavlja posla, tj. ima vozila.

Ali eto, Presto ima 100% normalne vozače a kod GSP-a ih ima 15%, ostali su st***. Presto ima ispravne i čiste autobuse, kod GSP-a su novi štrokavi.


Nevezano za to, ja sam protivnik kompletne privatizacije GSP-a jer smatram da vitalne resurse za život grada ne treba prodavati privatniku. Međutim, prodao bih dva pogona da GSP izgubi monopol i natera se da postane konkurentan pokvalitetu usluge. Ovo sada ne funkcioniše jer ni GSP ni privatnici-pilićari ne osećaju potrebu da se trude. Ne mogu da izgube linije. GSP zato što je kičma prevoza a privatnici zato što nema drugih i služe samo kao dopuna GSP-u.
 
Ne može biti princip isti, ako ti imaš 15 vozila ti na njima svako veče obavljaš noćni pregled sa mnogo većom pažnjom, nego što možeš da uradiš kada ti kroz pregled do 4 sata treba proći 120 vozila, uz to imaš neke prioritete, imaš vozila koja su u garaži 2 sata, ona moraju prva da se odrade i slično. Presto ima i noćni prevoz, međutim ostatak vozila može da se sredi preko noći. Isto tako, kvarove na 15 vozila čovek može da zapamti u roku od 10 minuta i da ih sredi (ako hoće), dok za 120 vozila i da hoćeš ne možeš da popamtiš.
Što se vozača tiče, valjda bi pri zapošljavanju trebalo da obraćaš pažnu koga zapošljavaš? A ne svaku budalu koja donese dozvolu i prijavu za posao da smestiš za volan, pa ne ide to tako...
Do privatizacije GSP-a neće doći sve dok grada ima koristi od njega, dakle dok kroz GSP mogu da se peru pare, dok kroz GSP mogu da se kradu pare, dok god je dobar izvor zarade, kada sve to prestane da bude otiće on u kompletu za siću.
 
Vrh