Šta je novo?

Privatni prevoznici

Svaka čast Tomo! Sve ti je na mestu.
Dodao bih lično još dve vrlo važne stavke:

1. Tenderi koje grad organizuje se unapred pripremaju za određenog proizvođača, pa su i uslovi prilagođeni tom proizvođaču. Poznati i visokokvalitetni proizvođači autobusa iz EU se odbijaju iz administrativnih razloga. Primer je nabavka 100 zglobnih autobusa na gas, pri čemu je Solaris odbijen upravo zbog administracije, a posao dodeljen BMC-u za kog se najmanje godinu dana ranije znalo u javnosti da će dobiti taj posao i na to su upozoravali ljudi bliski GSP-u.

2. Starosna granica vozila se spušta na 10 godina. Iz prakse se moglo ustanoviti da na vozno stanje i tehničku ispravnost vozila nisu presudne godine starosti, već kvalitet i održavanje vozila. Ova sumanuta i pogubna odluka za GSP je zaustavila radni vek za MAN-ove koje poznajemo kao "Japanci" i koji sada stoje van upotrebe, a tehnički su ispravni. Isto se odnosi i na Mercedes Conesto autobuse koji sada služe za prevoz dece. Ta odluka će nas ostaviti i bez Solarisa koji važe za najkvalitetnije i najbolje vozilo u istoriji GSP-a, a njih će ponovo zameniti turski BMC.

Bitno je naglasiti da promocija vozila privatnog lica koju je Šapić održao se desila u garaži GSP-a.
 
Poslednja izmena:
Jel ima neko možda slike Ivašpeda ili Eltre?
Iva-šped:
65.png

72.png

Autor fotografija: Stefan Rakočević
EL-TRA (fotografija je iz perioda kada je ovaj autobus radio liniju za Kikindu, inače je radio u gradskom prevozu u BG 90-ih):
el1.png

Autor: avram_za
 
Evo skromnih 60 tačaka, mogao bih još 60 ali nemam toliko vremena da pišem.



  1. Znatno gušći saobraćaj
  2. 200 hiljada automobila više u gradu u odnosu na period pre 10 godina
  3. Znatno lošija saobraćajna rešenja koja nemaju dodira sa strukom već jednim neiživljenim vaterpolistom koji je odlučio da se meša u sve sfere u kojima nije kompetentan, a čije posledice svih tih grešaka mi trpimo
  4. Osakaćen tramvajski sistem prevoza
  5. Nedostatak novih tramvaja, novom kupovinom se skoro pa ne menja ništa
  6. Odbijanje donacija tramvaja koji su prekopotrebni
  7. Izbačene opcije remonta starih tramvaja
  8. Znatno gore održavanje tramvaja u odnosu na pre 10 godina, svedok - trenutno u funkciji 9 od 30 CAFova
  9. Novi tramvaji koji se uzimaju nisu prilagodjeni za beogradske uslove, ponovo loše izabrana konfiguracija
  10. Novi tramvaji koji dolaze od sumnjive turske kompanije čije tramvaje skoro niko u Evopi nema, u Temišvaru cela serija bila pred vraćanje u fabriku
  11. Bez bilo razvitka kakvog razvitka mreže linija tramavaja 10 godina, a i dalje ne postoje planovi za proširenje
  12. Tramvajska linija 3 ukinuta, trenutno ne postoje bilo kakve indicije za njeno vraćanje budući da u budžetu ne postoje sredstva za dalju rekonstrukciju bulevara PP
  13. U poslednjih 10 godina tramvajski prevoz znatno usporen a usluga neuporedivo pogoršana
  14. U poslednjih 10 godina gotovo da ne postoji dan kad su radile sve tramvajske linije
  15. Trolejbuski sistem devastiran
  16. Nedavno ukinuta jedna od najvažnijih linija u gradu preko noći (28) pa je vraćena samo zbog pritiskom gradjana
  17. Linije 21 i 22 pretvorene u autobuske linije, sve zbog nedostatka ispravnih trolejbusa
  18. Linije 40 i 41 svojevremeno bile autobuske, danas i dalje mešano, sve zbog nedostatka ispravnih trolejbusa
  19. Trolejbuski vozni park uništen neodržavanjem, dalja upotreba trenutnih trolejbusa ugrožava bezbednost putnika
  20. Planovi za nove trolejbuse se pričaju u gradskoj vlasti već nekoliko godina, gradjani i dalje nemaju ništa sem šupljih priča, dok ze trenutni vozni park raspada
  21. I dalje postoje indicije ka ukidanju celokupmog trolejbuskog prevoza
  22. Namere gradskih vlasti da preuzmere prevoz sa Studentskog trga na Trg Slaviju ce jos vise pogorsari uslugu prevoza
  23. Nepoverenje u trolejbuski sistem zbog svakodnevnog pucanja mreža i nestajanja struje, stanje haotično
  24. Celokupan grad počinje da liči na tursku kasapu a ne na evropski grad zbog tolikog broja autobusa turske proizvodnje
  25. Poslednja domaća fabrika autobusa ugašena posle skoro 100 godina postojanja
  26. Celokupan GSP i svi privatni prevoznici okrenuli su se turskim autobusima obično najnižeg mogućeg kvaliteta
  27. Održavanje privatnih prevoznika se nije popravilo, neodržavanjem ovoh pridošlih još nekvalitetnijih autobusa, prevoz će za nekoliko godina biti maltene neupotrebljiv
  28. Novim tenderom mnogi privatni prevoznici koji su svojim “uslugama” i vozilima direktno ugrožavali svakodnevnu bezbednost putnika, su čak i nagradjeni sa većim brojem linija u odnosu na prethodni ugovor
  29. Suštinski problemi sa bahaćenjem privatnih prevoznika nisu rešeni, klasičan primer linija 511, presipanje iz šupljeg u prazng, prevoz će uskoro postati još gori ovim tempom
  30. Uvoz inostranih državljana na mesto vozača autobusa, koji ne znaju srpski jezik niti su upoznati sa uslovima vožnje u Beogradu
  31. Veliki broj inostranih državljana izlazi na linije bez prethodno obavljene obuke
  32. Zbog uvoza inostranih državljana ispaštaju domaći vozači budući da ovi drugi pristaju na gore uslove i manje plate
  33. Ne postoji pravilo koje je nekad bilo obavezno - nošenje vozačkih uniformi
  34. Veliki broj novih domaćih i inostranih vozača vozi NA CRNO i bez taho kartica
  35. Inostranim vozačima Beograd je samo prelaz ka Evropi, veliki broj njih već sada napušta prevoznike
  36. Zbog i dalje prisutnog nedostatka vozača čiji dovoljan optimalan broj su privatni prevoznici morali da obezbede novim ugovorom, ne poštuje se red vožnje na linijama
  37. Uvodjenje “dinamičkog” reda vožnje, koji nije prisutan nigde u Evropi, dodatno će pogotšati prevoz
  38. Grad rešava znatno nepoštovanje reda vožnje tako što ukida red vožnje, štiteći privatne prevoznike bliske vlasti
  39. Grad menja boju vozila ponovo, bez pita ja gradjana, ankete, javne rasprave, usvajanjem u gradskoj skupštini
  40. Gradjani Beograda ne znaju ni ko je odlučio da se menja boja prevoza, ko ih farba i koliko to sve košta
  41. Nova boja za autobuse gradskog prevoza izabrana neosnovano i netransparentno
  42. Nova boja za autobuse dokazuje nedostatak umešanosti struke
  43. Novi grbovi i natpisi na autobusima plave boje oličje kiča i neukusa, ponovo bez ikakvog uplitanja i pitanja gradjana i struke
  44. Ukidanje isticanja naziva prevoznika na autobusima samo dokaz da Grad Beograd štiti privatnike od masovnoh prijava gradjana
  45. Ukidanjem isticanja naziva privatnika Grad Beograd stapa GSP u privatnike, kako gradjani ne bi mogli da razlikuju sta je uloženo u GSP a šta u privatnike
  46. Aleksandar Šapić prvi gradonacelnik u istoriji Beograda koji je sazvao promociju autobusa koje je kupilo privatno lice
  47. Uslov za dobijanje bilo kakvog posla u novom ugovoru na tenderu za dodelu linija privatnicima ove godine bio isključivo lojalnost prema vladajućoj partiji, kao i kupovinu odredjenih turskih marki autobusa kako bi njihove firme-distributeri mogli da se ugrade
  48. Novi nosilac konzorcijuma je CLC Group, firma koja je direktno povezana sa kontraverznom ličnošću Zvonkom Veselinovićem
  49. Grad Beograd pokazao da kvalitet pružene usluge nije bitan za njih već odanost vlasti i pritisak na sve ucene, pa su tako najbolji prevoznici u Beogradu Lekon i Bamiron završili karijeru a oni najgori dobili veće poslove
  50. Oteran Kentkart, jedna od najboljih firmi za naplatu karata u Evropi, da bi se dovela partijsko-bratijska firma Buslogic
  51. Iz čista mira ukinuta odlična aplikacija za praćenje vozila pa skoro godinu dana gradjani nisu mogli da vide gde im je vozilo, pa su napravili novu aplikaciju, estetski 10 nivoa ispod
  52. I dalje veliki broj autobusa na linijama vozi neprijavljen
  53. Izmeštanje Glavne železničke stanice na Prokop, jedno od najstrašnijih saobraćajnih rešenja ikad
  54. Prokop izgleda kao da ce se u svakom trenutku srusiti, ispod na peronima čemer i jad od prljavstine i nekvaliteta
  55. Umesto kvalitetnih Kenkartovih vozačkih konzola došle jeftine Sunmi narandžaste kase i još jeftiniji neki tableti sa Temua
  56. Privatni prevoznici i dalje ne poseduju održavanje svojih autobusa
  57. Privatni prevoznici i dalje ne poseduju održavanje higijene autobusa, većina nije nikad unutra oprana od letos
  58. Otimačina linija od GSP-a i ustupanje privatnicima, ide se na još veće smanjenje posla kod javnog prevoznika
  59. Lasta na ivici propasti, incidenti i ispadanja na njihovim linijama svakodnevni
  60. Lasti blokiran kredit, ne ide se na obnovu voznog parka
Ласта, трамвајски и тролебујски систем су већ дужи број година у распаду. Не видим како се може спречити повећање возила у граду, то иде и са повећањем популације?

На пример ја сам пре за укидање овако лошег система трола и улагања више новаца у проширење трамвајске мреже и куповину већег броја трамваја који су по мени боље решење за Београд. (Куповина се најављује већ дуже то је истина, никако да стигне ни ових 25 турских).
Не знам која је фора са ЦАФ трамвајима и зашто их је толико мало у саобраћају, ал то свакако није проблем који је нов.

Фабрика аутобуса је пропала давних дана, а што се тиче окретања ка турским возилима то је наша реалност бар тренутно, за боље и немамо бар у толиком проценту возила. Далеко од тога да су сва возила лоша у саобраћају. Сви заобрављају какви су крешви ишли Београдом до скоро.

Одржавање није спорно код свих приватника. Истина је да неки приватници слабије и ређе одржавају возила. Униформе колико знам зависе од превозника (гсп их има конкретно).

Што се тиче страних возача то је примораност због мањка возача. Не верујем да ни у једном сегменту (можда финансијском) ни једном приватнику није у интересу да има више страних возача. Њихово слабо сналажење у граду доводи до судара (оштећена возила) један од примера. Далеко од тога да нема странаца који су се добро прилагодили и који одлично возе. Што се тиче језика мислим да у овако савременом систему то није неопходно. Постоје апликације, гугл мапе, куповина карата се не врши код возача више. Такође неке основне ствари могу да науче и неки и знају.

Ред вожње нико не зна како ће још да функционише јер нико није изашао са јаним планом. Не бих коментарисао у напред, али да се тренутни ред вожње не поштује то јесте - поготово у шпицевима он је скроз фикитван.

Промена боје је чист хир градоначелника по мени да се види шта је он урадио. Ознаке превозника ни до сада нису имале смисла кад велики број људи не разликује ни гсп од приватника. Ти купљени аутобуси што су били на промоцији у њих је и град уложио новац.

НЕ видим да смо нешто изгубли са престанком сарадње са Кенткартом, овај систем је океј по мени. Истина да је требало времена да се успостави. Апликације ми је такође коректна.

Што се тиче тендера ту увек постоје муљања и излажење у сусрет људима бликсим власти, али далеко од тога да ти превозници немају право и време да се докажу каква им је услуга јер на крају корисницима је битна услуга, а не ко је власник итд. (Напомена земаља са високом стопом корпуције и давање мита и не треба да се чуди што је тендер намештен).

Не знам дал сам нешто још битно изоставио, али свакако за доста ствари има истине и ја то не спорим. Смартам да не треба баш на све гледати тако црно, али време је најбољи показатељ.
 
Ласта, трамвајски и тролебујски систем су већ дужи број година у распаду. Не видим како се може спречити повећање возила у граду, то иде и са повећањем популације?
Povećanje vozila u gradu sprečavaš poboljšanjem masovnog javnog prevoza i dobirm urbanističkim planiranjem, a ne sistematskim uništavanjem.

Што се тиче језика мислим да у овако савременом систему то није неопходно. Постоје апликације, гугл мапе, куповина карата се не врши код возача више. Такође неке основне ствари могу да науче и неки и знају.
Jezik zemlje u kojoj radiš apsolutno moraš da znaš ako se baviš javnom i/ili komunalnom delatnošću. To mora da bude i u zakonu. Posao vozača autobusa se ne završava na Gugl mapi. Ovo je isto rezonovanje kao kad neko kaže kako je stjuardesa leteća konobarica, a zapravo se bavi bezbednošću putnika aviona, poznaje sve sisteme istog i ume da ih koristi, ume da koristi oruđe i oružje da odbrani sebe, putnike, imovinu, zna borilačke veštine, CPR, a usput da bude i psiholog i psihijatar. Samo dajem primer slično odgovornog zanimanja. Vozač u javnom prevozu mora da ima dosta ovih umeća takođe. Sa druge strane, mi imamo stranca koji se zaključa u vozačku kabinu nakon što udari osobu na pešačkom prelazu jer ne ume ništa, pa čak ni jezik.

НЕ видим да смо нешто изгубли са престанком сарадње са Кенткартом, овај систем је океј по мени. Истина да је требало времена да се успостави. Апликације ми је такође коректна.
Konkretni pomenuti sistem u Novom Sadu radi već oko 4 godine. Za 4 godine ljudi i dalje nemaju praćenje vozila u svakom trenutku, vozila se gube sa linija, pri svakoj izmeni trase vozila nestaju sa iste, Sunmi kase ne mogu da se uloguju po čitav rejs, validatori malo rade, malo ne rade, sistem pada na svakih par sati. Istom tome svedočimo u Beogradu. Nije se desio vikend ili praznik da nema 50-60% vozila u sistemu. Nije se desilo jutro u špicu da ne fale vozila. Buslogic ne ume da skalira velike sisteme kao što su Beograd i Novi Sad. Ta konkretna firma ne ume da namesti glasovnu najavu stajališta, godina druga. Ili uopšte ne radi, ili pušta isto stajalište na repeat, ili ide unazad, ili prekida... To je bukvalno mp3 plejer koji okida na GPS koordinate. Srednja elektrotehnička škola, predmet Osnove programiranja. Takođe, standard u celom svetu, bez izuzetka. Ako mi kao putnici sa naše strane vidimo takav raspad, mogu samo da zamislim na šta liči backend svega toga. Ti zaista očekuješ da dinamički red vožnje (ruku na srce, postoji u nekim velikim gradovima, garantuje određene intervale nailaska vozila i definiše prvih i poslednjih nekoliko rejsova u toku dana) radi na tome?

Ти купљени аутобуси што су били на промоцији у њих је и град уложио новац.
Nije. Šapić (nazovimo stvari pravim imenom) je uložio novac u bespotrebne ugovore sa prevoznicima, kako bi što pre na ulicu izbacio što veći broj plavih orijentalnih krševa da bi se videlo da radi nešto, a zapravo ne radi ništa jer je nesposoban da uradi bilo šta.

далеко од тога да ти превозници немају право и време да се докажу каква им је услуга
Gledamo ih sve dugi niz godina. Neki su imali i par decenija da se dokažu, pa i dalje rade identično. Koja firma je nova i nije dokazana?

Смартам да не треба баш на све гледати тако црно, али време је најбољи показатељ.
Urbanizam i saobraćaj su naučne discipline i stvar su koju ljudi proučavaju na fakultetima, institutima, bave se njom. Nema šta vreme da pokaže, to je egzaktna nauka. Guranje velikog broja vozila (autobusa i automobila) u nesređen sistem koji se svodi na dodavanje traka i kružnih tokova ne može da donese ništa dobro i to je naučno dokazana činjenica.
 
Danas sam sa Drugarom Konstantinom prolazio pored garaže trans juga kad sam bio u 511 (21031) i vidim samo otokare, a MAN-a Lion's City-a Nema. Jel su kod Obrenovca ti manovi?
 
Povećanje vozila u gradu sprečavaš poboljšanjem masovnog javnog prevoza i dobirm urbanističkim planiranjem, a ne sistematskim uništavanjem.


Jezik zemlje u kojoj radiš apsolutno moraš da znaš ako se baviš javnom i/ili komunalnom delatnošću. To mora da bude i u zakonu. Posao vozača autobusa se ne završava na Gugl mapi. Ovo je isto rezonovanje kao kad neko kaže kako je stjuardesa leteća konobarica, a zapravo se bavi bezbednošću putnika aviona, poznaje sve sisteme istog i ume da ih koristi, ume da koristi oruđe i oružje da odbrani sebe, putnike, imovinu, zna borilačke veštine, CPR, a usput da bude i psiholog i psihijatar. Samo dajem primer slično odgovornog zanimanja. Vozač u javnom prevozu mora da ima dosta ovih umeća takođe. Sa druge strane, mi imamo stranca koji se zaključa u vozačku kabinu nakon što udari osobu na pešačkom prelazu jer ne ume ništa, pa čak ni jezik.


Konkretni pomenuti sistem u Novom Sadu radi već oko 4 godine. Za 4 godine ljudi i dalje nemaju praćenje vozila u svakom trenutku, vozila se gube sa linija, pri svakoj izmeni trase vozila nestaju sa iste, Sunmi kase ne mogu da se uloguju po čitav rejs, validatori malo rade, malo ne rade, sistem pada na svakih par sati. Istom tome svedočimo u Beogradu. Nije se desio vikend ili praznik da nema 50-60% vozila u sistemu. Nije se desilo jutro u špicu da ne fale vozila. Buslogic ne ume da skalira velike sisteme kao što su Beograd i Novi Sad. Ta konkretna firma ne ume da namesti glasovnu najavu stajališta, godina druga. Ili uopšte ne radi, ili pušta isto stajalište na repeat, ili ide unazad, ili prekida... To je bukvalno mp3 plejer koji okida na GPS koordinate. Srednja elektrotehnička škola, predmet Osnove programiranja. Takođe, standard u celom svetu, bez izuzetka. Ako mi kao putnici sa naše strane vidimo takav raspad, mogu samo da zamislim na šta liči backend svega toga. Ti zaista očekuješ da dinamički red vožnje (ruku na srce, postoji u nekim velikim gradovima, garantuje određene intervale nailaska vozila i definiše prvih i poslednjih nekoliko rejsova u toku dana) radi na tome?


Nije. Šapić (nazovimo stvari pravim imenom) je uložio novac u bespotrebne ugovore sa prevoznicima, kako bi što pre na ulicu izbacio što veći broj plavih orijentalnih krševa da bi se videlo da radi nešto, a zapravo ne radi ništa jer je nesposoban da uradi bilo šta.


Gledamo ih sve dugi niz godina. Neki su imali i par decenija da se dokažu, pa i dalje rade identično. Koja firma je nova i nije dokazana?


Urbanizam i saobraćaj su naučne discipline i stvar su koju ljudi proučavaju na fakultetima, institutima, bave se njom. Nema šta vreme da pokaže, to je egzaktna nauka. Guranje velikog broja vozila (autobusa i automobila) u nesređen sistem koji se svodi na dodavanje traka i kružnih tokova ne može da donese ništa dobro i to je naučno dokazana činjenica.
Svaka na mestu, mada će Nidža opet da kaže kako je sve okej i kako su privatnici super i turski autobusi top i da ćemo vremenom videti da se sistem poboljšava (a to što je nikad gore stanje nikom ništa :D).
 
Svaka na mestu, mada će Nidža opet da kaže kako je sve okej i kako su privatnici super i turski autobusi top i da ćemo vremenom videti da se sistem poboljšava (a to što je nikad gore stanje nikom ništa :D).
Малтене је све тачно што је рекао, ал не могу се неке ствари урадити данас за сутра, попут очајачања јавног превоза како људи не би користли кола, такође то није никаква валидност. Да имамо одличан и уређен јавни превоз, опет не значи да ће велика већина да га користи. Свакако ко има могућност користиће аутомобил моје неко мишљење. Зар није најављено да ће бити још жутих трака и повећан број возила поготово на оптрећеним линијама како би се поспешило коришћење јавног превоза?
 
Jezik zemlje u kojoj radiš apsolutno moraš da znaš ako se baviš javnom i/ili komunalnom delatnošću. To mora da bude i u zakonu. Posao vozača autobusa se ne završava na Gugl mapi. Ovo je isto rezonovanje kao kad neko kaže kako je stjuardesa leteća konobarica, a zapravo se bavi bezbednošću putnika aviona, poznaje sve sisteme istog i ume da ih koristi, ume da koristi oruđe i oružje da odbrani sebe, putnike, imovinu, zna borilačke veštine, CPR, a usput da bude i psiholog i psihijatar. Samo dajem primer slično odgovornog zanimanja. Vozač u javnom prevozu mora da ima dosta ovih umeća takođe. Sa druge strane, mi imamo stranca koji se zaključa u vozačku kabinu nakon što udari osobu na pešačkom prelazu jer ne ume ništa, pa čak ni jezik.
Ако нешто не стоји у закону онда се не могу кривити ни ти возачи ни њихови превозници. Мало је глупо поредити стујардесу и возача који вози до Сурчина. Слажем да треба и мислим да могу да науче неке основе и наравно све што је потребно око возила оно основно.
Konkretni pomenuti sistem u Novom Sadu radi već oko 4 godine. Za 4 godine ljudi i dalje nemaju praćenje vozila u svakom trenutku, vozila se gube sa linija, pri svakoj izmeni trase vozila nestaju sa iste, Sunmi kase ne mogu da se uloguju po čitav rejs, validatori malo rade, malo ne rade, sistem pada na svakih par sati. Istom tome svedočimo u Beogradu. Nije se desio vikend ili praznik da nema 50-60% vozila u sistemu. Nije se desilo jutro u špicu da ne fale vozila. Buslogic ne ume da skalira velike sisteme kao što su Beograd i Novi Sad. Ta konkretna firma ne ume da namesti glasovnu najavu stajališta, godina druga. Ili uopšte ne radi, ili pušta isto stajalište na repeat, ili ide unazad, ili prekida... To je bukvalno mp3 plejer koji okida na GPS koordinate. Srednja elektrotehnička škola, predmet Osnove programiranja. Takođe, standard u celom svetu, bez izuzetka. Ako mi kao putnici sa naše strane vidimo takav raspad, mogu samo da zamislim na šta liči backend svega toga. Ti zaista očekuješ da dinamički red vožnje (ruku na srce, postoji u nekim velikim gradovima, garantuje određene intervale nailaska vozila i definiše prvih i poslednjih nekoliko rejsova u toku dana) radi na tome?
Не знам искрено како то функционише у НС и ко је за то крив, не примећујем толико грешака бар не сада после оволико времена од расподеле, наравно има возила која се не види далеко од тога ал није толики број као на почетку. Што се тиче најаве стајалишта то је до те фирме није до превозника. Шта је тачан узрок тих грешака и спорог уграђивања у возила немам идеју, сем нестручност. У Београд нисам приметио да апликација не ради како треба и да пада систем често.

Gledamo ih sve dugi niz godina. Neki su imali i par decenija da se dokažu, pa i dalje rade identično. Koja firma je nova i nije dokazana?
Стрела је фирма коју сви пљују, а први пут је добила нешто више линија и три потеза. Пре тога су радили одлично на потезу 800 и то нико није узео у разматрање. Нити је дао времена да се прилагоде на нове линије и потезе.
 
Problem je što ovi nemaju plan, nego sve rade preko kolena, sem kad je u pitanju širenje zaštićenih dupeuvlakača sa propisno kanalisanim kapitalom. Da se ne lažemo, sve vlasti rade to, negde manje, negde više, s tim što je Srbija u ovoj drugoj grupi i to debelo. Mogli su oni mnogo više da urade za javni prevoz sve ove godine. Solizacija sa vozilima je isto i više nego očigledna, taman koliko i propast trolejbuskog podsistema. U tramvaje sa sve infrastrukturom su morali uložiti mnogo više do sad. Ikarbus jeste i pre njih bio nesrećno privatizovan, al ovi su ga dokrajčili, a mogli smo makar preko te fabrike dobiti pristup nešto kvalitetnijim vozilima, a putem kooperacije sa jednim MAN-om, na primer. Mogli smo da su to vlasti htele. Bilo je tu zainteresovanih i evropskih fabrika. Bilo koga da su doveli bolje je od gašenja firme osnovane još 1923 godine. Feniksbus uliva neku novu nadu u povratak makar i minimalnoj autobuskoj industriji. Barem sa stanovišta javnog gradskog prevoza, ova garnitura je ipak uradila više lošeg, nego dobrog, nažalost. Odnosno, bolje je reći da nije radila ni blizu koliko je trebala da radi, a mnogo toga je rađeno i pogrešno.
 
Малтене је све тачно што је рекао, ал не могу се неке ствари урадити данас за сутра, попут очајачања јавног превоза како људи не би користли кола, такође то није никаква валидност. Да имамо одличан и уређен јавни превоз, опет не значи да ће велика већина да га користи. Свакако ко има могућност користиће аутомобил моје неко мишљење. Зар није најављено да ће бити још жутих трака и повећан број возила поготово на оптрећеним линијама како би се поспешило коришћење јавног превоза?
Ne mogu, ali nema najava da će se išta uraditi i u narednih 10 godina. Da se stvarno ozbiljno radi na poboljšanju železnice, proširenju tramvajake i trolejbuske mreže, uz rad na metrou bi mi dalo bar neku nadu u bolji gradski prevoz. Umesto toga, oni ukidaju deo po deo tramvajske mreže, kupuju tursko smeće od tramvaja, kod trolejbuske mreže se isto ne radi ništa i samo se ukidaju linije, dok železnicu i metro bolje da ne komentarišem.
 
Ako uzimas sve te linije moras biti spremam sa garazama. A ne da planiras da ljudi parkiraju bus kuci bez nocnog pregleda i bez pranja. Neki placaju po 50e parking autobusa da ne idu u Obrenovac. Kad sam to cuo ostao sam u soku.
Слажем се, али то није само до приватника ипак је све одрађено за кратак временски период. Мене више брине што нема тачне ифнормације о ширењу постојеће гараже или евенуално отварање нове.
 
U Kovilovu imaju, ne znam jel puštena ali biće sa sve četkama i kanalima. Kod Soko štarka su uzeli neku od prethodnog prevoznika imaju kanale i cetke (tu bi trebalo da stave kombi sa 300, 307, 52 i 88 ali oni idu u Obrenovac jos uvek. E sad i u Dobanovcima bi trebalo da bude tako se priča, za potez 600 i 700.
 
Ne mogu, ali nema najava da će se išta uraditi i u narednih 10 godina. Da se stvarno ozbiljno radi na poboljšanju železnice, proširenju tramvajake i trolejbuske mreže, uz rad na metrou bi mi dalo bar neku nadu u bolji gradski prevoz. Umesto toga, oni ukidaju deo po deo tramvajske mreže, kupuju tursko smeće od tramvaja, kod trolejbuske mreže se isto ne radi ništa i samo se ukidaju linije, dok železnicu i metro bolje da ne komentarišem.
Истина, али што се тиче трамваја по том питању се ништа не ради већ 20 година (поготово проширивање мреже и ето набавке тих смешних 30 трамваја који се не одржавају како треба на крају и велики део није у саобраћају). За троле да не говорим у каквом се стању налазе можда и најгори вид јавног превоза у Београду тренутно. Што се тиче укидања трола (аутобус умести троле) или скраћивања линија мени то делује више као да су приморани, јер просто немају довољан број исправних возила.
Што се тиче нових трамваја који треба да стигну сигурно су бољи од ових дотрајалих.
 
U Kovilovu imaju, ne znam jel puštena ali biće sa sve četkama i kanalima. Kod Soko štarka su uzeli neku od prethodnog prevoznika imaju kanale i cetke (tu bi trebalo da stave kombi sa 300, 307, 52 i 88 ali oni idu u Obrenovac jos uvek. E sad i u Dobanovcima bi trebalo da bude tako se priča, za potez 600 i 700.
Nešto sam čuo da se vozila za potez 700 parkiraju negde kod Batajnice.
 
Малтене је све тачно што је рекао, ал не могу се неке ствари урадити данас за сутра, попут очајачања јавног превоза како људи не би користли кола, такође то није никаква валидност. Да имамо одличан и уређен јавни превоз, опет не значи да ће велика већина да га користи. Свакако ко има могућност користиће аутомобил моје неко мишљење. Зар није најављено да ће бити још жутих трака и повећан број возила поготово на оптрећеним линијама како би се поспешило коришћење јавног превоза?
Ovi su 12 godina na vlasti. Ponavljam, 12 godina.
Za tih 12 godina, nisu uradili NIJEDAN kapitalan infrastrukturni projekat u Beogradu, nešto su samo završili što je započeto pre njih a i to su odugovlačili.
2020. su “krenuli” u izgradnju metroa, a sada evo, ulaze u petu godinu kako nijedan jedini metar tunela za metro nisu iskopali, već 5 godina presadjuju djubrivo na Makišu.
A i svakako ga nikad neće ni izgraditi kad su sav novac preusmerili na pranje istog preko Expa, metro ko j.
12 godina nisu uložili u jedan jedini metar proširenja tramvajskog ili trolejbuskog sistema.
Za 12 godina uveli su svega nekoliko novih autobuskih linija, i to pola jer je došla Strela da profitira.
Ukinuli nekolicinu žutih traka. Novim kružnim tokovima otežali kretanje vozila javnog prevoza. Zglobne linije konvertovali u solo.
Toliko treba da znaš o razvitku javnog prevoza u Beogradu.
 
Ovi su 12 godina na vlasti. Ponavljam, 12 godina.
Za tih 12 godina, nisu uradili NIJEDAN kapitalan infrastrukturni projekat u Beogradu, nešto su samo završili što je započeto pre njih a i to su odugovlačili.
2020. su “krenuli” u izgradnju metroa, a sada evo, ulaze u petu godinu kako nijedan jedini metar tunela za metro nisu iskopali, već 5 godina presadjuju djubrivo na Makišu.
A i svakako ga nikad neće ni izgraditi kad su sav novac preusmerili na pranje istog preko Expa, metro ko j.
12 godina nisu uložili u jedan jedini metar proširenja tramvajskog ili trolejbuskog sistema.
Za 12 godina uveli su svega nekoliko novih autobuskih linija, i to pola jer je došla Strela da profitira.
Све је тачно поготово за метро и за константно пробијање рокова шта год се ради и одлагања заврештка радова. Једино што су урадили (од јавног значаја) је та обилазница, али колико сам упућен ни то није заврешно и што су средили неке Булеваре ако се то може сматрати у већи пројекат уопште. Али свакако мало су дали, а много су узели...
Ukinuli nekolicinu žutih traka. Novim kružnim tokovima otežali kretanje vozila javnog prevoza. Zglobne linije konvertovali u solo.
Ово ми је посебно смешан онај кружни ток код Кошутњака, где зглобна 23 једва пролази.
Toliko treba da znaš o razvitku javnog prevoza u Beogradu.
Слажем се да су предуго на власти и да су премало урадили поготово за ставке који си навео. (Метро мисаона именица за нас)
 
Jesu pustili tramvaj preko Mosta na Adi. Ja pre ne mogu da pređem preko devastacije linije 3. Neshvatljivo da ne radi već pet godina, a bez naznaka kad će biti vraćena. Neverovatno mi je da u Beogradu ne mogu tolike stvari da se kompletiraju, a ovamo se grade ozbiljni putevi po Srbiji. Tramvaji stvarno nisu izlazili na sve linije od kad su ovi na vlasti. Nisu ni pre njih bili cvećke, al barem uradiše veći deo Bulevara kralja Aleksandra i ceo Bulevar vojvode Stepe gde postoji tramvajska infrastruktura. Imamo i dva nimalo naivna mosta, dok ovi jesu završili obilaznicu konačno, mada opet treba još skoro pa polovinu uraditi. Samo da postoje planovi, da se nešto radi na proširenju, prevashodno tramvaja, pa ok, al da ne mogu vozila da nabave, nego puste da se trolejbusi dovedu u neupotrebljivo stanje, jeste nešto fascinantno iskreno.
 
Mislio sam na tramvajsku infrastrukturu. Koliko se sećam, iako je mesto za nju na mostu bilo predviđeno, nije bila izgrađena, plus je tu bilo i pristupnih saobraćajnica.
 
Vrh