Šta je novo?

Privatni prevoznici

FB_IMG_1733408288170.jpg
 
Prosto neverovatno da su i 23 i 95 redovnije. Dugo se i solo jedva pojavljivao, mada su mi poslednjih dana dolazili i Solarisi na 37, dosta komotniji od Higera. Osim njih, danas videh horor scenu sa LE punim u zoni drugih i trećih vrata, iako je pratio i stopu Higer sa bolje raspoređenim, ali tesnim enterijerom.

A juče spazih i udžbenički primer negativnog uticaja stila vožnje na punktualnost. Solaris na 37 kod Skajlajna stao u desnu kolonu ispred semafora iako je leva bila daleko kraća ne bi li mu bilo lakše da se isključi do uvučenog stajališta Višegradska.

Neiznenađujuće, solo Higer na 37 i BMC na 58 (računajući Solaris sva tri GSP) koji su ga sustigli, obišli ga prestrojavanjem u prohodnu levu traku. Solaris je bio slabije popunjen od 52, ali sa više putnika od solo 37 i 58 skupa.

Budući da je linija 37 pokrivena sa više solo vozila nego zglobnih povećana je verovatnoća da solo vozilo na narednom polasku bude preopterećeno, ili bar znatno više opterećeno za to doba dana, što dovodi do negativnog utiska putnika da je reč o celodnevno nepredvidivom prevozu, a ne samo u vršnom periodu (percepcija da je gore nego što bi bilo da se ne pretiču, a da je odnos formata vozila obrnut u slučaju da nisu sva vozila većeg kapaciteta).

Da nije reč o formatu vozila prekjuče je Solaris na 83 nekoliko puta "sekao" kola na Slaviji, usput probivši se do Makenzijeve ništa teže od solo trola, za razliku od duple Katice koja ne samo što je izazvala još veći krkljanac, već je i sama bila zarobljena zahvaljujući Smartu For Two koji je baš na šinama našao da se prestvrojava u jednu kolonu koja je čekala da se i 83 provuče iza dve trole.

Najzad, što se tiče površinske mreže, mislim da je uz prosečno kapacitetnije autobuse (veći udeo zglobnih u manjem voznom parku) potreban i duži, ali nesumnjivo bolje iskorišćen, pouzdan i upotrebljiv tramvaj koji na takvim lokacijama kao što je Slavija nema šta da traži na površini "jezera drumskih vozila".

Bravo za Gangulpašu, Solaris stari 12 godina marš u Skoplje, al polovni MAN star 15 godina welcome to Belgrade.
I to remontovana većina izubijanih, nekolicina i vaskrslih "ko novih" rashoda. Nama provereno neremontovani ali neizrabljeni, verujem sa neunificiranim enterijerom usklađenim sa novim koloritom (što Budimpešti nikad ne promakne).

Možda će remontovani, uz to i čvršći Solarisi na kraju biti u boljem stanju nakon još par godina eksloatacije nego neobnovljeni slabije korišćeni polovnjaci u teškim beogradskim uslovima. Ipak ne treba za boraviti da se ne radi o znatno dugovečnijim šinskim vozilima.

guess the prevoznik (difficulty: zero)
Pogledajte prilog 221875
Tako nam i treba kad smo dozvolili Ganguli da ih ne protera u prigrad.

U pitanju je tzv. 3+1 specifikacija koja se koristi u uslovima kada trovratni zglobni sa ulazom na prednja vrata ne obezbeđuju dovoljno brz izlaz, najčešće u manjim mestima poglavito na teritoriji nemačkog govornog područja, karakterističnim po tradicionalno tesnim, Srednjovekovnim pijačnim trgovima (ger. -Marktplatz) ili manjim glavnim železničkim (ger. -Hauptbahnhof-Busterminal) presedačkim terminalima.

S tim u vezi, pomenuta vozila su idealna za dugačke, relativno opterećene, radijalne prigradske linije sa neuvučenim stajalištima raspoređenim u nizu duž uskih lokalnih puteva ili na ekspres linijama autoputem (461, 491, 493, 560, 581, 591, 860, 860E).

Na preopterećenoj mreži gradskih koridorskih linija (52, 88 i sl.) očigledno nemaju šta da traže, pri čemu je "suburbanizacija" 73, 601, 706 i ostalih linija učinjena primetno na štetu korisnika, a u korist prevoznika koji je u međuvremenu nagomilao vozila u neoptimalnoj specifikaciji za periurbanu radijalnu (poteznu) mrežu donedavno pokrivenu vozilima GSP.

Haha, mukice da su što manje upadljivi. Što manje prijava=to manje priče=to "bolji" prevoz.
 
-juče kod nekog nepalca u 25p, bila puštena njihova narodna muzika. Bilo je veselo :)
 
Dođe i taj dan! Videli da ne štima, pa sad sve Kobre na 30 (22038, 22040 i 22041). Ova poslednja se pojavila na aplikaciji posle 40min u kontra smeru.

22038 i 22040 imaju 31 sedište, dva naspram drugih vrata sa manjim rasponom između vertikalnih šipki. Nije za 53, ali je savršeno za 30 budući da raspolaže istim brojem sedišta kao Higer, uz to i prostorom za stajanje između Higera i Otokara (sa 6 sedišta manje).

U pitanju su novije Kobre. Krckaju primetno, ali još nisu "razvaljene" kao Otokari.

Brojevi su usklađeni sa aplikacijom.
 
Šta je bilo sa onim Strelinim Iveco Urbanway autobusima? Stiže li to?
 
Inace, dok je Strela drzala samo potez 800 i jos po nesto, autobusi su im pretezno bili izlepljeni obavestenjem da se izlaz najavljuje pritiskom tastera. Vozaci su jako negodovali, ako slucajo neko ne pritisne, a zeli da izadje. E sad, udjete u autobus koji nije sa poteza 800, nego npr. sa poteza 100, kada pritisnete, opet negoduju...
Je l' postoji neki pravilnik, odluka, nesto u vezi toga ili je po principu, na koga naletis, da se svako izdere, sta god uradio?
 
Ovaj režim ima talenat da od lepog autobusa napravi rugobu.

Takođe, primetih da nijedan metalac bus nema istaknut naziv prevoznika, kao i da je na svima broj vozila u donjem desnom uglu. Ovim bih zaključio da je skidanje oznaka OBAVEZNO a ne DOZVOLJENO kao što govore. Poslao sam gore oznake svih prevoznika, preporuka je da pomenete koji je prevoznik prilikom pisanja prijava, zbog čega je obeležavanje i zabranjeno.

1000027680.jpg

1000027683.jpg
 
Na 42ci broj P25 ili P21 vrlo cist unutra i uredan, nisam zapamtio ceo broj p jer sam zurio. Nije bile guzva od Karadjordjevog do VMA
 
Ovaj režim ima talenat da od lepog autobusa napravi rugobu.

Takođe, primetih da nijedan metalac bus nema istaknut naziv prevoznika, kao i da je na svima broj vozila u donjem desnom uglu. Ovim bih zaključio da je skidanje oznaka OBAVEZNO a ne DOZVOLJENO kao što govore. Poslao sam gore oznake svih prevoznika, preporuka je da pomenete koji je prevoznik prilikom pisanja prijava, zbog čega je obeležavanje i zabranjeno.

А таман сам мислио да барем једнобојну шему не могу да схебу..
 
Vrh