Prosto neverovatno da su i 23 i 95 redovnije. Dugo se i solo jedva pojavljivao, mada su mi poslednjih dana dolazili i Solarisi na 37, dosta komotniji od Higera. Osim njih, danas videh horor scenu sa LE punim u zoni drugih i trećih vrata, iako je pratio i stopu Higer sa bolje raspoređenim, ali tesnim enterijerom.
A juče spazih i udžbenički primer negativnog uticaja stila vožnje na punktualnost. Solaris na 37 kod Skajlajna stao u desnu kolonu ispred semafora iako je leva bila daleko kraća ne bi li mu bilo lakše da se isključi do uvučenog stajališta Višegradska.
Neiznenađujuće, solo Higer na 37 i BMC na 58 (računajući Solaris sva tri GSP) koji su ga sustigli, obišli ga prestrojavanjem u prohodnu levu traku. Solaris je bio slabije popunjen od 52, ali sa više putnika od solo 37 i 58 skupa.
Budući da je linija 37 pokrivena sa više solo vozila nego zglobnih povećana je verovatnoća da solo vozilo na narednom polasku bude preopterećeno, ili bar znatno više opterećeno za to doba dana, što dovodi do negativnog utiska putnika da je reč o celodnevno nepredvidivom prevozu, a ne samo u vršnom periodu (percepcija da je gore nego što bi bilo da se ne pretiču, a da je odnos formata vozila obrnut u slučaju da nisu sva vozila većeg kapaciteta).
Da nije reč o formatu vozila prekjuče je Solaris na 83 nekoliko puta "sekao" kola na Slaviji, usput probivši se do Makenzijeve ništa teže od solo trola, za razliku od duple Katice koja ne samo što je izazvala još veći krkljanac, već je i sama bila zarobljena zahvaljujući Smartu For Two koji je baš na šinama našao da se prestvrojava u jednu kolonu koja je čekala da se i 83 provuče iza dve trole.
Najzad, što se tiče površinske mreže, mislim da je uz prosečno kapacitetnije autobuse (veći udeo zglobnih u manjem voznom parku) potreban i duži, ali nesumnjivo bolje iskorišćen, pouzdan i upotrebljiv tramvaj koji na takvim lokacijama kao što je Slavija nema šta da traži na površini "jezera drumskih vozila".
Bravo za Gangulpašu, Solaris stari 12 godina marš u Skoplje, al polovni MAN star 15 godina welcome to Belgrade.
I to remontovana većina izubijanih, nekolicina i vaskrslih "ko novih" rashoda. Nama provereno neremontovani ali neizrabljeni, verujem sa neunificiranim enterijerom usklađenim sa novim koloritom (što Budimpešti nikad ne promakne).
Možda će remontovani, uz to i čvršći Solarisi na kraju biti u boljem stanju nakon još par godina eksloatacije nego neobnovljeni slabije korišćeni polovnjaci u teškim beogradskim uslovima. Ipak ne treba za boraviti da se ne radi o znatno dugovečnijim šinskim vozilima.
guess the prevoznik (difficulty: zero)
Pogledajte prilog 221875
Tako nam i treba kad smo dozvolili Ganguli da ih ne protera u prigrad.
U pitanju je tzv. 3+1 specifikacija koja se koristi u uslovima kada trovratni zglobni sa ulazom na prednja vrata ne obezbeđuju dovoljno brz izlaz, najčešće u manjim mestima poglavito na teritoriji nemačkog govornog područja, karakterističnim po tradicionalno tesnim, Srednjovekovnim pijačnim trgovima (ger. -Marktplatz) ili manjim glavnim železničkim (ger. -Hauptbahnhof-Busterminal) presedačkim terminalima.
S tim u vezi, pomenuta vozila su idealna za dugačke, relativno opterećene, radijalne prigradske linije sa neuvučenim stajalištima raspoređenim u nizu duž uskih lokalnih puteva ili na ekspres linijama autoputem (461, 491, 493, 560, 581, 591, 860, 860E).
Na preopterećenoj mreži gradskih koridorskih linija (52, 88 i sl.) očigledno nemaju šta da traže, pri čemu je "suburbanizacija" 73, 601, 706 i ostalih linija učinjena primetno na štetu korisnika, a u korist prevoznika koji je u međuvremenu nagomilao vozila u neoptimalnoj specifikaciji za periurbanu radijalnu (poteznu) mrežu donedavno pokrivenu vozilima GSP.
Haha, mukice da su što manje upadljivi. Što manje prijava=to manje priče=to "bolji" prevoz.