Šta je novo?

Privatni prevoznici

sad ne treba nijedan vozač da napusti GSP i da im pokvari planove za raspodelu linija.:cool:
Šta da vozim u Gsp? Najgore linije im ostavljaju, loše održavanje. Ja sam ovde došao zbog poteza 600 sad nas bacaju u Mirijevo, Kneževac, skroz druga galaksija. A tipa mi iz Obrenovca, Surčina ili nbgd.
 
Ima jedna mala začkoljica... Mnogi vozači ne žele da napuste GSP i to je ujedno i jedan od razloga zašto raspodela teče ovako sporo, jer su oni računali da će najmanje 150 vozača odmah preći kod privatnika, ali to se nije desilo. Zašto bi neko napuštao državnu firmu gde se sve radi po zakonu (godišnji odmori, bolovanje, prijava na pun iznos, radno vreme od najviše 8 sati dnevno...) zarad nekog tamo trećerazrednog prevoznika koji drži autobuse u dvorištu, traži da mu radiš po najmanje 10 sati dnevno, drži te prijavljenog na minimalcu, o bolovanju možeš samo da sanjaš, a godišnji i ako imaš, to je nešto minimalno. Ako ti se to ne sviđa i usudiš se da progovoriš nešto jer znaš da to je oštro kršenje zakona o radu, ajde što ćeš da dobiješ otkaz i da te zamene nekim mučenikom iz Bangladeša, nego što su velike šanse da ćeš da dobiješ i batine.
GSP bi jednog dana mogao možda da povrati ponovo monopol, ali uz nekoliko uslova: najpre da Grad vodi osoba koja je apsolutna suprotnost od Šapića u svakom smislu, a to može jedino ako dođe do promene vlasti. Potom bi i taj neko umesto Šapića morao da koristi njegovu taktiku podele linija, samo što bi tada taktika bila u korist GSP-a. Dakle, prosto ti preko noći dune da potez 500 oduzmeš privatnicima i daš GSP-u, pa onda isto uradiš sa potezom 600 i tako dok ne dođeš do poslednje linije. Naravno, pred svaki tender bi imao posebne uslove koje bi sasvim slučajno samo GSP ispunjavao, jer bi GSP znao za uslove mesecima pre bilo koga.
Ono što znam je da čak i da GSP opet bude većinski prevoznik, slabe su šanse da bi se oporavio od svega što mu je Šapić naneo.
Koren celog ovog problema i privatizacije javnog prevoza je vlast. Ovo što trenutno rade sa gradskim prevozom je najslikovitiji prikaz u kakvom korumpiranom sistemu mi živimo, da često ni sami više nismo svesni koliko je korupcija pustila korenje. Ako se ovako nastavi, pitanje je da li će postojati iko ko bi se usprotivio svemu ovome, jer mladi ne samo da neće da voze, nego neće ni da ostaju u Srbijii.
Нису толико лоши услови код сваког приватника, не би нико онда радио код њих сем странаца... ГСП по мени и даље држи кичму градског превоза - 90% најоптерећенијих линија и плус нови трамвају и вероватно и троле. Преузели су или ће преузети неке значајне линије 25, 26, 35, 37, 58, 71, 78 и 84. Уз обнову возног парка и премештање гараже на Новом Бегорду биће озбиљан то погон по мени. То приватник може само да сања, али и даље тврдим да су приватизација потеза 100 па до 700 било одлично решење. Не свиђа ми се на пример што су дате линије 56, 52, 88 и не бих волео да се тај тренд настави јер онда нема смисла градити гаражу и обнављати возни парк ако ће делити још линија.
 
Нису толико лоши услови код сваког приватника, не би нико онда радио код њих сем странаца... ГСП по мени и даље држи кичму градског превоза - 90% најоптерећенијих линија и плус нови трамвају и вероватно и троле. Преузели су или ће преузети неке значајне линије 25, 26, 35, 37, 58, 71, 78 и 84. Уз обнову возног парка и премештање гараже на Новом Бегорду биће озбиљан то погон по мени. То приватник може само да сања, али и даље тврдим да су приватизација потеза 100 па до 700 било одлично решење. Не свиђа ми се на пример што су дате линије 56, 52, 88 и не бих волео да се тај тренд настави јер онда нема смисла градити гаражу и обнављати возни парк ако ће делити још линија.
Potez 300 takođe je trebao da bude privatizovan još 2016, katastrofalan potez je bio da se tada to da Gsp i godinama je bilo muke sa njima. Ali zato Gsp apsolutno treba i mora da bude u centru grada.
 
Potez 300 takođe je trebao da bude privatizovan još 2016, katastrofalan potez je bio da se tada to da Gsp i godinama je bilo muke sa njima. Ali zato Gsp apsolutno treba i mora da bude u centru grada.
Мислим да не треба делити то на центар града него на оптрећење линије по мени то једини гсп може радити како треба и на таквим линијама. 15, 17, 18, 23, 25, 26, 27, 27Е, 31, 35, 37, 43 (једина линија до котежа), 50 по мени исто. 52 и 56 једино да остану приватни али да поштују максимално ред вожње... 58, 63, 65, 71, 74, 75, 78, 83, 84, 85, 88 (не бих приватизовао), 93 и 95.
 
Мислим да не треба делити то на центар града него на оптрећење линије по мени то једини гсп може радити како треба и на таквим линијама. 15, 17, 18, 23, 25, 26, 27, 27Е, 31, 35, 37, 43 (једина линија до котежа), 50 по мени исто. 52 и 56 једино да остану приватни али да поштују максимално ред вожње... 58, 63, 65, 71, 74, 75, 78, 83, 84, 85, 88 (не бих приватизовао), 93 и 95.
Волео бих 89 да је остала ГСП-у иако су линију радили искључиво соло БМЦ.
 
Slažem se. Ne treba zaboraviti da su recimo 47, 48 i 50 prvobitno bile planirane da budu vraćene GSP-u, ali je ipak odlučeno da ostanu kod privatnika. Odluke se često preko noći promene.
Да али одлуке су коначне и требало би да важе 10 година. Шта ће гсп 500 аутобуса ако ће још линија да се приватизује....
 
Да али одлуке су коначне и требало би да важе 10 година. Шта ће гсп 500 аутобуса ако ће још линија да се приватизује....
Не би ме чудило да тролејбуске линије доживе судбину 21.
 
GSP će putem Laste, živi bili pa videli. Prvo ga komadaju oduzimanjem linija, pa će grad onda da zavrne slavinu i da im stopira nabavku novih vozila, voziće se poluraspadnuti Turčini, i onda će završiti u stečaju ili će biti ugašen.
 
Sudbina GSP-a definitivno nije svetla, ali ne verujem da će ga ugasiti jer je to javno komunalno preduzeće.
Mene više brine kada Strela bude preuzela sve što bude htela, kako će moći da određuju cenu km, cenu karte, i da nam rade šta god hoće.
 
"Narodu nije bitno ko ce da ih vozi" - je nametnut transparent uz mazanje ociju novim privatnim autobusima, a eto - crnci gaze pesake po banovom brdu na 57, a na 47 i 56 po nekoliko njih stoji na okretnicama...crnci ne znaju ni da citaju ni da govore nas jezik, ne znaju ulice i samim tim nema komunikacije izmedju njih i otpravnika da se ubrzaju ili skrate donekle. Problem jesu guzve i mala turaza na mnogim linijama i ispada se iz vremena. Sto se strele tice generalno bacaju pik na sve dugacke linije, jer se placaju po kilometru (vise km - vise para), a oni ce lako da ubace koje vozilo vise da bi rasteretili vozila poput linija 610, 611 i 703. A gangula ide na to da unisti GSP da bi sebi u dzep stavio sto vise masne provizije od privatnika za nove linije i buseve. Kad bi se ulagalo u GSP po pitanju svega - bilo bi i novih kvalitetnih autobusa i odrzavanje bi bilo u fulu, a tada bi privatnici vremenom iscezli. Ajde forumasi, kazite iskreno...jel GSP ne zna da vozi sve linije? Kako je bilo kad su 2012, 2013 i 2015 dosla nova vozila Solarisi, Ikarbusi LE, 218M? Besprekorno je fukcionisao gradski prevoz, a tad je GSP bio na svim linijama izmesan sa privatnicima do 2016. Desi se svakome kvar na vozilu, iskljuci se za garazu, pa dobije starog IK-201, IK-218N ili Japanca (sto se mnogim putnicima tad nije svidelo), ali sustinski je 95% bilo ostvarenih polazaka, nije se cekalo po pola sata i vise - osim jace sile poput guzvi u spicu, zastoja ili sudara na trasi...ali i tada se najbezbolnije resavao problem, zove se otpravnik i on jednog uklopi u vreme za smenu, a ostali skupljaju putnike, pa kad prodju guzve onda uklopi i ostala vozila u red voznje, a to cesto bude umesto npr. 7 minuta cekanja, ceka se 15 min. Boze zdravlja kad bi pala ova vlast, GSP bi stao na noge, jer bi svi stetni ugovori bili automatski ponisteni - sto je rekao Nikola Jovanovic iz centra za lokalnu samoupravu, sto znaci da bi poceo da se obnavlja GSP sa novim vozilima, vracanjem linija koje su otete i da bi privatnici ili otisli u istoriju ili bi oni dobili najgore linije,pa u fazonu "ako hoces radi, a ako neces i to ce preuzeti GSP". Takodje je GSP-u nudjeno da se svih 199 Solarisa generalno remontuje, sto u prevodu znaci da bi minimum 5 godina jos radili besprekorno, a u nasim uslovima i duze. Ali GSP je to odbio po nalogu gangule zbog "starosne granice". Znam da ovde ima ljubitelja privatnika, ali u to necu da zalazim. @Alex_BG je lepo pojasnio kakvi su uslovi u GSP-u, a meni naravno ne pada na pamet da napustam firmu za koju znam da nikad nece propasti ma koliko god to vlast htela. I kad bi se desilo da se stavi katanac na GSP, jednostavno ne bih vozio autobus ni kod jednog privatnika - iz principa. Trebace dug vremenski period da se oporavi GSP, a oporavice se kao sto rekoh cim se vlast promeni. Nicija nije do zore gorela, pa nece ni njihova, a da privatnici puknu tada bi mnogi hteli ili ne presli u GSP, jer im je volan jedini zanat. Pisao bih jos ohoho, ali mislim da sam dovoljno izlozio cinjenice.
 
"Narodu nije bitno ko ce da ih vozi" - je nametnut transparent uz mazanje ociju novim privatnim autobusima, a eto - crnci gaze pesake po banovom brdu na 57, a na 47 i 56 po nekoliko njih stoji na okretnicama...crnci ne znaju ni da citaju ni da govore nas jezik, ne znaju ulice i samim tim nema komunikacije izmedju njih i otpravnika da se ubrzaju ili skrate donekle. Problem jesu guzve i mala turaza na mnogim linijama i ispada se iz vremena. Sto se strele tice generalno bacaju pik na sve dugacke linije, jer se placaju po kilometru (vise km - vise para), a oni ce lako da ubace koje vozilo vise da bi rasteretili vozila poput linija 610, 611 i 703. A gangula ide na to da unisti GSP da bi sebi u dzep stavio sto vise masne provizije od privatnika za nove linije i buseve. Kad bi se ulagalo u GSP po pitanju svega - bilo bi i novih kvalitetnih autobusa i odrzavanje bi bilo u fulu, a tada bi privatnici vremenom iscezli. Ajde forumasi, kazite iskreno...jel GSP ne zna da vozi sve linije? Kako je bilo kad su 2012, 2013 i 2015 dosla nova vozila Solarisi, Ikarbusi LE, 218M? Besprekorno je fukcionisao gradski prevoz, a tad je GSP bio na svim linijama izmesan sa privatnicima do 2016. Desi se svakome kvar na vozilu, iskljuci se za garazu, pa dobije starog IK-201, IK-218N ili Japanca (sto se mnogim putnicima tad nije svidelo), ali sustinski je 95% bilo ostvarenih polazaka, nije se cekalo po pola sata i vise - osim jace sile poput guzvi u spicu, zastoja ili sudara na trasi...ali i tada se najbezbolnije resavao problem, zove se otpravnik i on jednog uklopi u vreme za smenu, a ostali skupljaju putnike, pa kad prodju guzve onda uklopi i ostala vozila u red voznje, a to cesto bude umesto npr. 7 minuta cekanja, ceka se 15 min. Boze zdravlja kad bi pala ova vlast, GSP bi stao na noge, jer bi svi stetni ugovori bili automatski ponisteni - sto je rekao Nikola Jovanovic iz centra za lokalnu samoupravu, sto znaci da bi poceo da se obnavlja GSP sa novim vozilima, vracanjem linija koje su otete i da bi privatnici ili otisli u istoriju ili bi oni dobili najgore linije,pa u fazonu "ako hoces radi, a ako neces i to ce preuzeti GSP". Takodje je GSP-u nudjeno da se svih 199 Solarisa generalno remontuje, sto u prevodu znaci da bi minimum 5 godina jos radili besprekorno, a u nasim uslovima i duze. Ali GSP je to odbio po nalogu gangule zbog "starosne granice". Znam da ovde ima ljubitelja privatnika, ali u to necu da zalazim. @Alex_BG je lepo pojasnio kakvi su uslovi u GSP-u, a meni naravno ne pada na pamet da napustam firmu za koju znam da nikad nece propasti ma koliko god to vlast htela. I kad bi se desilo da se stavi katanac na GSP, jednostavno ne bih vozio autobus ni kod jednog privatnika - iz principa. Trebace dug vremenski period da se oporavi GSP, a oporavice se kao sto rekoh cim se vlast promeni. Nicija nije do zore gorela, pa nece ni njihova, a da privatnici puknu tada bi mnogi hteli ili ne presli u GSP, jer im je volan jedini zanat. Pisao bih jos ohoho, ali mislim da sam dovoljno izlozio cinjenice.
Ja o ovome pričam još od 2016. kad je ovo ludilo s privatnicima krenulo da uzima maha. Za sve ove godine su mogli postepeno da ih sklanjaju, s jedne po jedne linije. Ali očigledno da tu nema interesa.
 
"Narodu nije bitno ko ce da ih vozi" - je nametnut transparent uz mazanje ociju novim privatnim autobusima, a eto - crnci gaze pesake po banovom brdu na 57, a na 47 i 56 po nekoliko njih stoji na okretnicama...crnci ne znaju ni da citaju ni da govore nas jezik, ne znaju ulice i samim tim nema komunikacije izmedju njih i otpravnika da se ubrzaju ili skrate donekle. Problem jesu guzve i mala turaza na mnogim linijama i ispada se iz vremena. Sto se strele tice generalno bacaju pik na sve dugacke linije, jer se placaju po kilometru (vise km - vise para), a oni ce lako da ubace koje vozilo vise da bi rasteretili vozila poput linija 610, 611 i 703. A gangula ide na to da unisti GSP da bi sebi u dzep stavio sto vise masne provizije od privatnika za nove linije i buseve. Kad bi se ulagalo u GSP po pitanju svega - bilo bi i novih kvalitetnih autobusa i odrzavanje bi bilo u fulu, a tada bi privatnici vremenom iscezli. Ajde forumasi, kazite iskreno...jel GSP ne zna da vozi sve linije? Kako je bilo kad su 2012, 2013 i 2015 dosla nova vozila Solarisi, Ikarbusi LE, 218M? Besprekorno je fukcionisao gradski prevoz, a tad je GSP bio na svim linijama izmesan sa privatnicima do 2016. Desi se svakome kvar na vozilu, iskljuci se za garazu, pa dobije starog IK-201, IK-218N ili Japanca (sto se mnogim putnicima tad nije svidelo), ali sustinski je 95% bilo ostvarenih polazaka, nije se cekalo po pola sata i vise - osim jace sile poput guzvi u spicu, zastoja ili sudara na trasi...ali i tada se najbezbolnije resavao problem, zove se otpravnik i on jednog uklopi u vreme za smenu, a ostali skupljaju putnike, pa kad prodju guzve onda uklopi i ostala vozila u red voznje, a to cesto bude umesto npr. 7 minuta cekanja, ceka se 15 min. Boze zdravlja kad bi pala ova vlast, GSP bi stao na noge, jer bi svi stetni ugovori bili automatski ponisteni - sto je rekao Nikola Jovanovic iz centra za lokalnu samoupravu, sto znaci da bi poceo da se obnavlja GSP sa novim vozilima, vracanjem linija koje su otete i da bi privatnici ili otisli u istoriju ili bi oni dobili najgore linije,pa u fazonu "ako hoces radi, a ako neces i to ce preuzeti GSP". Takodje je GSP-u nudjeno da se svih 199 Solarisa generalno remontuje, sto u prevodu znaci da bi minimum 5 godina jos radili besprekorno, a u nasim uslovima i duze. Ali GSP je to odbio po nalogu gangule zbog "starosne granice". Znam da ovde ima ljubitelja privatnika, ali u to necu da zalazim. @Alex_BG je lepo pojasnio kakvi su uslovi u GSP-u, a meni naravno ne pada na pamet da napustam firmu za koju znam da nikad nece propasti ma koliko god to vlast htela. I kad bi se desilo da se stavi katanac na GSP, jednostavno ne bih vozio autobus ni kod jednog privatnika - iz principa. Trebace dug vremenski period da se oporavi GSP, a oporavice se kao sto rekoh cim se vlast promeni. Nicija nije do zore gorela, pa nece ni njihova, a da privatnici puknu tada bi mnogi hteli ili ne presli u GSP, jer im je volan jedini zanat. Pisao bih jos ohoho, ali mislim da sam dovoljno izlozio cinjenice.
Besprekorno? Potez 300 nikad gori u tom periodu, bukvalno je bio neviđeni raspad i rasulo od 1.1.2016. kad je Gsp preuzeo ceo potez od privatnika i na linije stavio najveće krseve poput starih Ik 103, mutanta, fapova i starih istrosenih Conecta, a skoro sve Ik 112le su stavili na linije 27E,53,83 i 89. Nama na 307 jedno 2 godine nije izlazila šihta na liniju, jer nisu imali koji autobus da izbace, pa čak ni stari Ik 101 gb 2. koji je neko vreme radio, ali su ga onda sklonili i radio je na drugim linijama. Uz sve to, Gsp nije imao ni vozače jer su tad svi masovno odlazili zbog jako malih plata.
 
Istina, bilo je mnogo problema, ali oni nisu nestali ni uvođenjem privatnika, čast malom broju izuzetaka. Mada isto tako su se i neke GSP linije popravile tada. Zaključak je da nikoga nije briga da prevoz funkcioniše i to nam je što nam je, bilo s GSP-om, bilo s privatnicima.
 
Akia... Ista meta, isto odstojanje. Slika načinjena pre 9 godina.
1000036257.jpg
 
Vrh