Šta je novo?

Privatni prevoznici

Strela je uzela garažu kod Soko štarka, tako da se očekuje uzimsnje još linija dogodine.
 
Predaleko im? A nije im bila predaleko kad su je pre održavali!
Predaleko je za vozače poteza 300 koji su trebali da je dobiju. Zamisli nekog iz Grocke, Vrčina, Zaklopače i ostalih Gročanskih naselja kom počinje smena, ili se završava na Pančevcu i Kneževcu, katastrofa. Ja sam razmišljao da radim u Kosmaju kad položim, al nakon ove raspodele je teška priča, sve linije su očajne i uz to daleko.
 
Vozni park na 57 danas.
 

Prilozi

  • Screenshot_20241011_173630_Studio.jpg
    Screenshot_20241011_173630_Studio.jpg
    98,3 KB · Pregleda: 276
  • Screenshot_20241011_171607_Studio.jpg
    Screenshot_20241011_171607_Studio.jpg
    160,6 KB · Pregleda: 278
Jel su oni normalni... Upropastiće 23 Niš ekspres... Samo zašto, zašto to rade. Šta će ostati gsp-u...

Sent from my RMX3710 using Tapatalk
 
Od ponedeljka promena na ovim linijama:
33 B&B Linea
37 Gsp
46 Dumeco, Presto i Beobus
49 M&M, Mt Tours i Transprodukt
50 Banubus
55 Knežević, Presto i Beobus
59 Transprodukt
89 Knežević
303 Trans Jug
304 Trans Jug
306 Trans Jug i Saga trans
311 Saga trans
404 Ldm
501 C&LC
505 Beobus i Presto
506 Transprodukt
507 C&LC
513 Transprodukt
521 Barbados
Kada ce Clc uzeti 534?
 
Jel su oni normalni... Upropastiće 23 Niš ekspres... Samo zašto, zašto to rade. Šta će ostati gsp-u...

Sent from my RMX3710 using Tapatalk
Pa jel rekao Gangula da je plan da Gsp-u ostane oko 400 autobusa, a koliko čujem tačan broj će biti 370. To ti je 15ak jačih gradskih linija i to je to. Sigurno da će biti još predaja i ovo sa 18 mi je od početka bilo sumnjivo, kao da se radilo o nekom vidu sabotaže pred privatizaciju.
Kada ce Clc uzeti 534?
Ne znam kad će jer oni očigledno nemaju dovoljno solo autobusa, sa ovih 5 solo Bmc Cng su se jedva skrpili za 94. Jedino ako im stiže bar još 15ak takvih, ili će od nekog privatnika kupiti autobuse.
 
Od bitnih 83, a 87 nije toliko bitna. To je već 27 linija i više nego što je u Gangulinom planu, tako da će još podela privatnicima gotovo izvesno biti u narednih godinu, godinu ipo dana, samo je pitanje da li će stvarno to biti baš 18 i 23.
 
Novi tender za 18 i 23, 18 Strela 23 Niš expres, nezvanično...
Ccccccc, koliko su bolesni. Samo još 23-ka nije doživela da privatnik na nju stavi solo krševe sa šrilančanskim vozačima, a na 18 kažu da i sada vozi možda i do trećine solaća. I na 17 povremeno upada solo, a čak i tramvaj bi za njeno opterećenje bio mali. Koju god liniju daju svom privatnom pilićaru, on je uništi.

Kako se ovaj pomor javnog prevoza pogoršava iz meseca u mesec, sve više sam mišljenja da bi možda i zakonom trebalo zabraniti privatnicima da u njemu učestvuju čim ova bag** padne sa vlasti, makar na teritoriji Grada Beograda. Sprečilo bi se mnogo pljačke kada bi GSP imao monopol, a ako ništa drugo ne bi nas vozili stranci koji ne znaju nijedan jezik osim svog maternjeg, niti koji im je red vožnje, a neki čak ni na kojim sve stajalištima trebaju da se zaustave.
 
Ccccccc, koliko su bolesni. Samo još 23-ka nije doživela da privatnik na nju stavi solo krševe sa šrilančanskim vozačima, a na 18 kažu da i sada vozi možda i do trećine solaća. I na 17 povremeno upada solo, a čak i tramvaj bi za njeno opterećenje bio mali. Koju god liniju daju svom privatnom pilićaru, on je uništi.

Kako se ovaj pomor javnog prevoza pogoršava iz meseca u mesec, sve više sam mišljenja da bi možda i zakonom trebalo zabraniti privatnicima da u njemu učestvuju čim ova bag** padne sa vlasti, makar na teritoriji Grada Beograda. Sprečilo bi se mnogo pljačke kada bi GSP imao monopol, a ako ništa drugo ne bi nas vozili stranci koji ne znaju nijedan jezik osim svog maternjeg, a mnogi čak ni na kojim sve stajalištima trebaju da se zaustave.
Sve to lepo zvuci, a u praksi nije moguće jer je Gsp bio na ivici kolapsa pre par godina zbog masovnog nedostatka vozača. Naročito sada kad mnogi napuste Gsp, nema teorije da će Gsp više ikada moći da ima dovoljno vozača da pokrije ceo grad. Prosto je ovaj posao težak, odgovoran i neatraktivan za mlade, pa prosto ne postoji način da ti nađeš dovoljno naših vozača koji nisu penzioneri ili stranci.
 
Sve to lepo zvuci, a u praksi nije moguće jer je Gsp bio na ivici kolapsa pre par godina zbog masovnog nedostatka vozača. Naročito sada kad mnogi napuste Gsp, nema teorije da će Gsp više ikada moći da ima dovoljno vozača da pokrije ceo grad. Prosto je ovaj posao težak, odgovoran i neatraktivan za mlade, pa prosto ne postoji način da ti nađeš dovoljno naših vozača koji nisu penzioneri ili stranci.
Ima jedna mala začkoljica... Mnogi vozači ne žele da napuste GSP i to je ujedno i jedan od razloga zašto raspodela teče ovako sporo, jer su oni računali da će najmanje 150 vozača odmah preći kod privatnika, ali to se nije desilo. Zašto bi neko napuštao državnu firmu gde se sve radi po zakonu (godišnji odmori, bolovanje, prijava na pun iznos, radno vreme od najviše 8 sati dnevno...) zarad nekog tamo trećerazrednog prevoznika koji drži autobuse u dvorištu, traži da mu radiš po najmanje 10 sati dnevno, drži te prijavljenog na minimalcu, o bolovanju možeš samo da sanjaš, a godišnji i ako imaš, to je nešto minimalno. Ako ti se to ne sviđa i usudiš se da progovoriš nešto jer znaš da to je oštro kršenje zakona o radu, ajde što ćeš da dobiješ otkaz i da te zamene nekim mučenikom iz Bangladeša, nego što su velike šanse da ćeš da dobiješ i batine.
GSP bi jednog dana mogao možda da povrati ponovo monopol, ali uz nekoliko uslova: najpre da Grad vodi osoba koja je apsolutna suprotnost od Šapića u svakom smislu, a to može jedino ako dođe do promene vlasti. Potom bi i taj neko umesto Šapića morao da koristi njegovu taktiku podele linija, samo što bi tada taktika bila u korist GSP-a. Dakle, prosto ti preko noći dune da potez 500 oduzmeš privatnicima i daš GSP-u, pa onda isto uradiš sa potezom 600 i tako dok ne dođeš do poslednje linije. Naravno, pred svaki tender bi imao posebne uslove koje bi sasvim slučajno samo GSP ispunjavao, jer bi GSP znao za uslove mesecima pre bilo koga.
Ono što znam je da čak i da GSP opet bude većinski prevoznik, slabe su šanse da bi se oporavio od svega što mu je Šapić naneo.
Koren celog ovog problema i privatizacije javnog prevoza je vlast. Ovo što trenutno rade sa gradskim prevozom je najslikovitiji prikaz u kakvom korumpiranom sistemu mi živimo, da često ni sami više nismo svesni koliko je korupcija pustila korenje. Ako se ovako nastavi, pitanje je da li će postojati iko ko bi se usprotivio svemu ovome, jer mladi ne samo da neće da voze, nego neće ni da ostaju u Srbijii.
 
Vrh