Šta je novo?

Privatni prevoznici

To zvuči kao specifičnost kod Divaga, da se vrata mogu "zaključati" tek kada su i sva zatvorena. Na drugim se vrata mogu zaključati i kada su otvorena, što onda priprema vozilo za polazak, tj. sprečava da neki putnik dotrči i pokuša opet da otvori vrata. Valjda treba da postoje dva sistema - zaključavanje vrata, odnosno sprečavanje da putnik otvori vrata (spolja ili iznutra), kao i stanična kočnica koja sprečava vozilo da krene ako su neka vrata otvorena.
Meni se baš pre neki dan desilo da sam potrčao za tramvajem koji je na stanici+semafor. Tramvajdžijka je međutim već zaključala vrata i, iako me je videla, nije htela da ih ručno otvori (prednja vrata mogu uvek da se otvore ručno). I praktično 3 sekunde kasnije je krenula, jer joj se otvorio semafor. I meni je to bilo okej, jer znam da, ako bi meni otvorila vrata, iza mene bi potrčalo još nekoliko ljudi, i dok se svi potrpamo u tramvaj, semafor bi opet prešao u crveno.
E sad, to što ima debila koji se zezaju pa namerno drže otvorena vrata (ili nogom na stepenik ili između senzora), to je druga priča. Ali u Beču je to super rešeno - glasovna poruka odmah biće "dragi putnici, zbog Vas se odlaže polazak, molimo oslobodite predeo oko vrata" (uf ovo mnogo lepše zvuči na engleskom). Ako ni to ne radi, onda vozač vikne na razglas. Pa ako je nekome do toga da ga gleda celo vozilo i da mu negoduje, pa i neko da ga možda napadne, samo izvol'te.
 
Vozač svojom komandom otvara i zatvara vrata, ali ona neće postati izvršna pri otvaranju, dok se ne pritisne komanda stop, tj. konkretna vrata se neće otvoriti.
Istovremeno, vozač dobija indikaciju da je taster pritisnut, odnisno, kao da je neko viknuo: "Ima izlaz, majstore!"
Odavno to šljaka u normalnom svetu.
Nisam baš siguran da u tom normalnom svetu pritiskaju taster STOP da bi se otvorila vrata da možeš da izađeš iz vozila, već da tamo koriste znak STOP da bi dali signal vozaču da treba da stane na sledećoj stanici.​
 
Koji su to iranski autobusi?
Akia je Iranska marka
već da tamo koriste znak STOP da bi dali signal vozaču da treba da stane na sledećoj stanici.​
Tako je i u Strelinim autobusima, samo što vozač može da prilagodi da li hoće on da otvara sva vrata ili da se otvaraju na senzor, odnosno da on može samo prva da otvara dugmetom. Većina vozača se opredelila za ovo drugo, ali ima i nekih koji otvaraju sami vrata.
 
@solecar STOP dugme automatski otvara vrata na sledećoj stanici. Pored toga što daje signal vozaču da neko želi da izađe na sledećoj stanici, druga glavna funkcija je i da automatski otvori najbliža vrata.

I to bi kod nas bila revolucija u prevozu, zamisli da stisneš STOP dugme i da ne moraš da razmišljaš da li će vozač da stane, a ni da li ćeš morati da vičeš "majstore zadnja!". Plus da ne pričam o tome da, kada bi celo vozilo bilo održavano, sa svim automatskim sistemima, ne bismo morali da brinemo o otvorenim vratima u toku vožnje. Plus kada je toplo vreme i kada treba klima da radi, da se prozori automatski zaključavaju.

Mi smo malo odsečeni od civilizacije u toj oblasti javnog prevoza. Toliko stvari treba da se podrazumeva, koje kod nas, kada se uvedu, se posmatraju kao tehnološki napredak i nešto novo, moderno.
 
Jako zaostali po tom pitanju, nažalost. A sistem mnogo jednostavan suštinski, i plus na Zapadu ne predstavlja ništa novo 40+ godina. Znam koliko je teško bilo navići ljude i ne nekim lastinim linijama da pritisnu taster STOP, ako žele izaći na sledećoj stanici. Pisali to i na vratima, al ne vredi. No, baš kao što i kažeš, naša boljka je i održavanje celokupnog tog sistema ispravnim. Bezbednost još i najviše profitira od tako kontrolisanih vrata, a nije mala stvar ni moguće uštede solidne količine vremena, time što se vozilo neće zaustavljati bezveze na praznim stajalištima. I još jedna stvar, opet ne tako nebitna baš, jeste i čuvanje samih vrata. Mnogo će duže trajati i ti, ne baš tako jednostavni i jeftini mehanizmi. Obaveza zaustavljanja na svim stajalištima, bez obzira dal ima ili nema putnika, nebulozna je sama po sebi, al u našem slučaju, nažalost, i neophodna. Da, svakako treba pomenuti i uštedu goriva, ili energije svejedno, jer "promašiti" na stotine stajališta dnevno nije uopšte zanemarljivo. Mislim na ceo sistem u globalu.
 
To je i taj paradoks - obavezno stajanje zato što putnici možda hoće da izađu jer ne koriste STOP dugme, a onda putnici nikad ni ne koriste STOP dugme jer znaju da će da stane.
Možda je rešenje da se ukine obavezno stajanje, da se da javno obaveštenje, pa da ljudi nauče kada ne ustanu na vreme ili ne koriste stop dugme.
Mada je preduslov svemu tome da funkcioniše stop dugme, a to... Mora se potpuno obnoviti vozni park 😆
 
Trans jug kupio Ik 112le od Atp Pančeva, a sad je pitanje gde će raditi ovi busevi
657E3C44-DF39-4D84-A5CB-CDDFC88FFA35.png
 
Bili su parkirani kod Ostružničkog mosta.

Verujem da su kupili samo 5 komada s obzirom sa preostalih 7 imaju dvoje vratiju i raspored sedišta koji ne odgovaraju gradskim uslovima.
 
To deluje i logično, al mi je čudno ako ih pošalju u Beograd jer su blizu 10 godina starosti i neće dugo moći da rade
 
Гуштер исто на 91 и/или 92, не држи само Цврчак.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Jesi li siguran za 48? Svaki dan sam u njoj osim Lekona i Arrive nisam primetio druge prevoznike. Jedno vreme je Saga imala nekoliko polazaka, ali ni nje nema više.
Ту је Сага, на 1/48 који су трајно узели.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Izašao je i peti e-bus P41875.
Piše sa strane "e-bus ostavljamo bolje tragove NLB lease&go".
 
Očigledno su dobili subvenciju EU za buseve i uzeli su ih na neki lizing ili kredit
 
Poslednja izmena:
zanimljivo da je bila prica da ce gMazovi 103 na otpad cim krenu otokari a sada deluje kao da ce voziti sigurno do nove, ako ne i duze
 
Vrh