Šta je novo?

Privatni prevoznici

Suma sumarum, greota što uništiše Ikarbus.

Kakav god da je bio, makar je bio domaći, a da je bilo volje, mogao je da bude i konkurentan sa nekim evropskim proizvođačima. Svakako je bio bolje rešenje od istočnih štap-kanap vozila.

Poslednje serije koje su izašle iz fabrike su po pitanju spoljašnosti bile fantastične, videlo se da se vodilo računa o dizajnu vozila, da se malo poradilo na završnoj obradi unutrašnjosti i boljoj kontroli kvaliteta, autobusi bi bili bombona.
 
Ne znam, al meni je smešno da se priča o nekom zaokretu privatnika ka kupovini vozila od onih renomiranih. Pa jedna lasta ne čini proleće. I pre je bilo izolovanih slučajeva nabavke boljih vozila. Strela je i do sad uzimala Mercedese, manje bitno kog tipa, iako ono jes C2 nešto posebno. Bamiron je uzeo veći broj Conecta. Isuzu i Otokar apsolutno nisu loši, iako su i oni, sad već kod nas, ozloglašeni "Turci". Na osnovu čega se dolazi do ideje o masovnom uvozu MAN-ova i Mercedesa od strane privatnika u budućnosti? Zato što je jedan CL&C kupio, možda desetak, zglobnih Lion's city-ija? Pa većina ostalih privatnika je već u masovnoj obnovi voznog parka poslednjih nekoliko godina, i naravno sve do jednog "Turci", mislim izvorno. Ajde da to ne kažemo za Conecte, jer ipak nose trokraku zvezdu. Ovi MAN-ovi su, takođe, možda napravljeni u Turskoj. Opet, to je, neračunajući Strelu, jedan privatnik u moru njih sa oko 400 vozila na ulicama. Turci se, inače, kao što pisah i pre, prodaju u popriličnim brojevima širom Evrope. Ne kažem da mi treba da nastavimo sa tolikim uvozom vozila isključivo od njih, niti imam išta protiv da privatnici kupuju krem autobuske industrije. Samo ne mislim da je to najava nekog trenda u budućnosti, već čisto potez tek jednog privatnika, koji ima neku svoju računicu. Na kraju krajeva, i Strela je kupila dosta Cobri. Iz te Turske su mogli kupiti i bolje autobuse baš. A to što, navodno, namerava Grad sa nabavkom vozila za GSP, iskreno, malo koga briga za to, niti se ko realno buni, tako da me takvo neko čudo i ne bi toliko iznenadilo. Prolaze im i mnogo gore stvari kod ovog naroda, pa što ne bi i to.
 
Cobre su uzete jer su jedni od najboljih turkskih buseva i pre svega zato sto imaju Mercedesov motor i žele da se drže istih motora radi lakšeg održavanja
 
Pa i privatnici su prvi nabavljali krševe, najpre doma će, makedonske, ruske i beloruske a onda turske, iranske i kineske. Sad vidim da se okreću Mečki, MAN-u, Solarisu i sl. Shvatili su da je isplativije.

Dva privatnika su nabavila dobra vozila:

1) C&LC firma koja je ujednom bliska vlasti, pod totalnim Vučićevim pritiskom da to uradi.
2) Strela koja je u vlasništvu de facto gore pomenute osobe i preko firme Star Import uporno i stalno nabavlja vozila, ko zna koji je sve to mulj, a da mi ni ne znamo..

Ne sporim postojanje dobrih vozila sa kojima sam i ja oduševljen, ali budimo realni, za svaku nabavku kod ovih prevoznika prethodio je neki valjan i ne baš čisti razlog, sa druge strane većina ostalih prevoznika nastavlja sa krševima i ne mari ni za Solarise ni za Manove ni za Mercedese..
Uostalom nikada jedna Tamnava, Lekon, Banbus, Unacop, Lui Travel, Transprodukt itd... neće nabaviti gora pomenuta 3 proizvođača, nikada.
To je i rezultat politike da se pusti što više privatnih prevoznika na tržište Beograda što definitivno nije realno.

Pogedajte samo koliko prevoznika u Bg-u postoji i ako uzmemo u obzir da 80% njih uzima krševe stanje je zaista loše, u normalnom gradu ovde bi bilo max 5 privatnih prevoznika!
Снимак екрана (1383).png


Koja je poenta prevoznika poput Barbadosa? Svako ko ima garažu i prevozničku firmu da obavlja prevoz u Beogradu, ma važi....:rolleyes:
Vide se te razlike mnogo često između prevoznika, eto kod mene na 33jci kod Arrive je manje više uvek sve OK sa Temsama i Volvoima pa i ovim N-ovcima što su preživeli, ali zato Cvrčko, Tamnava i Transprodukt, bože me sačuvaj pa to je strašno, a sve je to rezultat tih grupacija i heterogenosti koja nam ništa dobro nije donela.

Kakav god da je bio, makar je bio domaći, a da je bilo volje, mogao je da bude i konkurentan sa nekim evropskim proizvođačima. Svakako je bio bolje rešenje od istočnih štap-kanap vozila.

Sigurno je bio na nivou Turaka, a ako ne ništa makar je novac ostajao u državi što dosta znači, to su trebali na tenderu u uslovima da navode da se kupuju domaći proizvođači, sada je kasno..
Nama je onolika automobilska industrija (koja je ruku na srce bila preveliki zalogaj za jednu malu državu kao Srbija) spala na "Rayan Čačak", "Feniks bus" koje su čista manifaktura.
FAP se nešto koprca, ali on i da se vrati neće proizvoditi buseve nikada više niti je i u originalu FAP bio planiran za to.

Od Turaka valjaju Conecto, Isuzu, Otokar, Cobra, Temsa (ova dva poslednja su baš klimava, jer im je završna obrada đene đene, ali Temsa je makar napravila ime u turističkom sektoru.)

Ovo za GSP što se trenutno dešava mi sve miriše na spin od strane vlasti, ali sačekaćemo, oni svakako ne mogu da isporuče za mesec dana vozila, tako da bi u teoriji sa dolaskom nove vlasti ugovor (koji još nije potpisan) mogao da se poništi uz neke ogromne penale, ali bolje i da platimo dodatno nego da se vozimo u vozilima koja su jednostavno loša.
Ali prvo da vidimo taj ugovor, čak i bez tendera ugovor mora da se potpiše, a mi taj dokument nemamo, sve sam ubeđen da troluju namerno, jer idu sa vlasti.
 
ТП је златна средина међу приватницима. Нит сувише лош нит сувише добар.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Dolazi 4 Solarisa Urbino 15 2018. godište i kako čujem 11 Citara C2 2022 i 10 Conecata 2022
 
Ti citari i Conecti jer su novi u najlonu ili vec rade pa ih salju za Kragujevac?Oni pominju i Cobre i neke Otokare
Јел Стрела уопште има Отокаре?Знам да су давали Ластри Отокаре,последње што су им дали су 2 Навига.
 
Јел Стрела уопште има Отокаре?Знам да су давали Ластри Отокаре,последње што су им дали су 2 Навига.
Imaju sve i svasta...mene zanima da li ti autobusi sto dolaze u Kragujevac su novi - novi ili su vec u radu po Beogradu pa ih salju za KG?
 
Oduvek bilo da onaj ko ima većinu može da radi kako mu se prohte i da su zakoni tu čisto da održavamo privid demokratije.
 
Cobre su uzete jer su jedni od najboljih turkskih buseva i pre svega zato sto imaju Mercedesov motor i žele da se drže istih motora radi lakšeg održavanja

Kod mene ta toliko hvaljena Cobra dobija tek prelaznu ocenu. Po mojim pisanjima ovde par godina unazad, mislim da se da zaključiti da baš i nisam totalni laik. Ne znam šta pojedince oduševljava kod, barem ovih novijih, Cobri. Završna obrada vidno slabija u odnosu na neke prethodne serije. Pozadi nije ni naročito tiha da budemo realni. Klima kod većina kilava, pogotovu pozadi. Izduv katastrofa, plus čudno ubacivanje gasova kod nemalog broja primeraka, kao da stalno gori nafta u Webasto-u. Vrata ni blizu dobra kao Bodo kod Otokara, a i kod Isuzu-a nisam primetio da se glave i ispadaju. Kod Cobri na 37-ici apsolutno redovna pojava. Udaraju i one dosta uz fino tandrkanje preko većih neravnina. Očigledno prisustvo dosta nekvalitetne plastike. Čak i kod saginih videh da puca plastika oko vrata. Ispadanje kedera kod pojedinih krovnih panela, takođe nešto što sam kod više njih primetio. Sanduk baš zna da bude neprijatno topao. Naša tragedija i jeste u tome što jednu Cobru smatramo kvalitetnim autobusom. Da, svakako je bolja od nekih drugih "Turaka", plus i od pojedinih serija Ikarbusa, al tu nema reči, po meni naravno, o pravom ukupnom kvalitetu. Izguraće one tih desetak godina. Verovatno su korektne za vozače, al opet, za mene jednostavno nude taj neki minimum, u smislu da su podnošljive, ma prosto ok i to je to. Čak mi i Temza u nekim detaljima deluje osetno kvalitetnije sklepanog enterijera. Mercedesov motor, pa bože moj. Ako je neko uvek gurao dosta kvalitetnu mehaniku, onda je to Ikarbus, pa mu je falilo mnogo čega drugog.
 
Evo jedna informacija, koju možda neki i znaju. Na pojedinim mercedesima sa poteza 600 stoji obaveštenje da treba da se pritisne signalno dugme da bi se otvorila vrata. Ja gledam šta je sad to i gde mu se nalazi, da bi vozač u jednom trenutku viknuo da pritisnem žuto - crveno dugme na kome piše STOP. Teoretski, u pravu su, praktično, omašili su sa pisanjem, jer ako ja koji se odlično snalazim nisam uspeo da dešifrujem, kako li će tek oni kojima je to potpuno strano.​
 
a što nemaju u**ano dugme za otvaranje vrata na vozačkoj tabli?
 
Verovatno je to sistem kao kod Španaca i Švajcaraca gde vozač pritisne dugme kod sebe, koje služi za aktivaciju dugmadi kod svakih vrata. Meni je glupo što je na drugim vozilima u velikoj većini STOP dugme van funkcije, zato što ih ometa u radu ili im nešto pobrljavi tehnika (takvo neko objašnjenje je bilo na forumu), a u tim vozilima služi da da signal vozaču da treba da stane na prvoj stanici da ima putnika koji bi da izađu.​
 
Vozač svojom komandom otvara i zatvara vrata, ali ona neće postati izvršna pri otvaranju, dok se ne pritisne komanda stop, tj. konkretna vrata se neće otvoriti.
Istovremeno, vozač dobija indikaciju da je taster pritisnut, odnisno, kao da je neko viknuo: "Ima izlaz, majstore!"
Odavno to šljaka u mormalnom svetu.
 
Slican je sistem kod novog Mana C&LCa, samo što kod njega vozač može sam da otvori vrata, a ako ih on ne otvori jer ili ne vidi putnika, ili prosto ne želi da on otvara, pritiskom na taster se vrata sama otvaraju
 
Verovatno je to sistem kao kod Španaca i Švajcaraca gde vozač pritisne dugme kod sebe, koje služi za aktivaciju dugmadi kod svakih vrata. Meni je glupo što je na drugim vozilima u velikoj većini STOP dugme van funkcije, zato što ih ometa u radu ili im nešto pobrljavi tehnika (takvo neko objašnjenje je bilo na forumu), a u tim vozilima služi da da signal vozaču da treba da stane na prvoj stanici da ima putnika koji bi da izađu.​

Kod Švajcaraca ima jedna dobra fora, a to je da STOP dugme memoriše komandu.
Znači pritisne se dugme 3 minuta pre stajališta i na stajalištu vrata će da se otvore, na pultu se pojavljuje i signalna lampica, u Bazelu ako se signalna lampica ne bi pojavila na pultu tram bi preskočio stajalište, kod nas su u obavezi da se zaustave na svakom.
Uostalom verujem da tako funkcioniše i na svum modernim vozilima danas.

Problem kod Švajcaraca jeste to što vozač ne može da krene dok sva vrata nisu zatvorena i naravno u Srbistanu neko to skonta i krene da zloupotrebljava sistem.
U stvari, kada zaustavi vozilo, vozač aktivira kočnicu i pritisne prekidač koji omogućava otvaranje vratiju, kada se obavi manipulacija putnika vozač može da zaključa vrata tek kada su sva zatvorena, dovoljno je da se pojavi jedan mangup i nastane belaj, još ako dodamo i "late comerse" često se dešava da Divag uglavi i na nekoliko minuta na nekim bitnijim stanicama.
Ali sistem je dobar, samo nije napravljen za naš narod i njegove navike.
Mada Divag je karakterističan tramvaj, ne vole ga svi vozači, odnosno nije za svakog.
 
Vrh