Šta je novo?

Pristanište 'Batajnica'

Можда је најбољи пример како би пристаниште Батјница изгледало пристаниште бивше ХЕ Зорка у Шапцу.
 
Čitam sada članak na Ekapiji, jel to znači da će naknadno i ovaj letnji put što su ga podvukli ljubičastom bojom uraditi i tako povezati Banovci-Batajnica-13 maj
 

Prilozi

  • c1ce6eda7619074cec2d1c7b19af1429.png
    c1ce6eda7619074cec2d1c7b19af1429.png
    792,5 KB · Pregleda: 119
Čitam sada članak na Ekapiji, ..

 
Poslednja izmena:
. . ovaj letnji put što su ga podvukli ljubičastom bojom uraditi . .
Ne znam zašto je to podvučeno, jedino ako su hteli da odvoje vikend naselje "Batajnički vinogradi". Odavno se traži da se za njega uradi PDR i da se tako omogući i izgradnja infrastrukture, tj. put, struja, voda, . . Tamo su vikendice izmedju letnjeg put i odseka do reke.

IMG_20221201_143919.jpg
 
Članak eKapije sam postavio jer je u njemu plan za vezu od Batajnice skoro do Dunava, tj. prema lokaciji za buduće pristanište. PDR "Široki put" ide preko autoputa "A1" i vrlo je urbano planiran sa ovim elementima :

"Planirana širina regulacije saobraćajnice "Široki put" iznosi minimalno 16m i sastoji se od kolovoza širine 7m, dvosmerne biciklističke staze širine 2,25m sa zaštitnim trotoarom od 0,75m, zelenila sa drvoredom širine 2m, obostranim trotoarima širine po 1,5m i bankinama širine 0,5m."

Tako bi bilo većim delom rešen prilaz do Dunava i ostalo bi nešto manje od 1Km da se rekonstrujiše do samog pristaništa.

IMG_20221203_113720.png
 
Poslednja izmena:
U neposrednoj blizini lokacije za pristanište "Batajnica" je i Intermodalni terminal u Dobanovcima kompanije "Nelt", koji uspešno radi već 5 godina.
Onaj u Batajnici još nije počeo sa radom, ali verovatno će krenuti 2023g.

IMG_20221208_002223.png
 
Nadvožnjak preko E-75 na širokom putu dobio je nove zaštitne ograde, ne one plave ili narandžaste nego one što idu pored puta, zaštitne.
Ako se bude radilo to pristanište tu na Dunavu zar nije logično da se široki put poveže sa autoputem rampama a ne da se ide s kontejnerima kroz Batajnicu.
 
Evo poredjenje sa ovim dokom na stubovima od 120m u Novom Sadu. Pristanište "Batajnica" može da ima i duži takav dok na stubovima, ako je potrebno. A, kontejneri bi se prevozili u obližnji Intermodalni terminal koji je sada u izgradnji kod ž.stanice u Batajnici.

Pogledajte prilog 149786
IMG_20230915_155403.jpg
Batajnica bi mogla da ima i 200m vertikalnig keja za nekih 10mil.€ +dizalice i ostalo.
 
Poslednja izmena:
Cilj EU je da se do 2030. prebaci 30% drumskog teretnog saobraćaja na pruge i plovne puteve. Zbog toga su se udružile Nemačka, Austrija, Italija, Švajcarska i Slovenija u projekat "AlpinnoCT" kako bi što više koristile prugu za transport kroz Alpe. Tako bi umesto 30 kamiona, za koje je sve teže naći vozače, koristili jedan transportni voz. Osim toga bilo bi i smanjeno zagadjenje CO2 o čemu EU strogo vodi računa.

Sličnan projekat (DuninnoCT) bi mogle da urade i podunavske Nemačka, Austrija, Slovačka, Madjarska i Srbija sa ciljem da se što više koristi reka za transport tereta, pogotovo kontejnera. Intermodalni terminal kod Batajnice je već izgradjen, a na samo 5km od njega bi moglo da se izgradi i "Pristanište Batajnica".
 
Mogle bi, ali verovatno neće.
Srbija nije EU i ne želi da bude EU. Potpuno je očigledno smanjenje želje i kod njih. Još kad završe Via Carpatia kraj priče.
Kineski vozovi su vrh našeg angažmana.
 
"Via Carpatia" nije niti može da bude konkurencija za "Koridor 10", ali ovde je pitanje rečnog teretnog transporta na koji bi trebalo da se prebaci 30% drumskog teretnog saobraćaja sa autoputeva. Za to su potrebni i odgovrajući brodovi, barže ili samohotke za kontejnere.

Naš interes je geo-političko i saobraćajno povezivanje i preko Dunava, tj. prvenstveno na trasi Beograd-Budimpešta-Bratislava-Beč. Nije tu bitan naš odnos prema EU, već izgradnja luka i infrastrukture na Dunavu.
 
Poslednja izmena:
Vrh