Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Da ne pricamo sto su stanice kilometar udaljene jedna od druge (potez 300 i 17/31)
 
Prvenstveno mora da se razgraniči šta je gradska a šta prigradska linija. Ako je linija trocifrena to izgleda odmah znači da je prigradska, a ako je dvocifrena, znači da je gradska? Na primer, 56 i 309 idu u naselja koja su na sličnoj udaljenosti od grada, pa je sad 56 gradska, a 309 prigradska jer je jedna dvocifrena, a druga trocifrena? Oduvek se znalo da su gradske linije nekadašnji ITS1 sistem, a prigradske ITS2, iako je u praksi to malo drugačije. Ako bismo se vodili time da nema šta prigradski autobusi da traže u centralnim gradskim ulicama, morali bi da skratimo mnogo više linija nego što možeš i da zamisliš. Ako se vodimo tim konceptom, hajde da skratimo 42, 47 i 59 do Banjice, 94 da vratimo do Miljakovca, 601 do Tošinog Bunara, 704, 706 i 707 nikako dalje od Gardoša. Sve te linije idu u prigradska naselja, šta će one u centru gradu? Predlažem i da kod Ade napravimo jedan terminus i da tu skratimo 55, 56, 58, 88, 91, 92, 511, 551, 553, 560, 581 jer one ipak idu u prigradska naselja i nema veze što su to ogromna naselja, to su ipak prigradska naselja i nema šta te linije da traže po centralnim gradskim ulicama. Sav teret ćemo da svalimo na 23, 37, 52, 53, 85 i 89, jer eto, to je "kako treba". Upravo tako je i organizovan potez 300. U 17 i 31 na početnoj stanici ne možeš da uđeš, ali to je okej, tako treba da bude.
Pobednicki komentar, svaka na mestu.
Osnovna zamisao javnog saobracaja je da te odvede negde bez prevelikih komplikacija kako bi te motivisao da ne koristis automobil i zagusujes grad.
Prigradske linije nemaju sta da traze u centru pa zbog takvog izgovora npr stanovnik iz Lestana mora da prepesaci 10minuta do stanice da saceka 306 koji ce ga odvesti do Ustanicke na sta mora da prepesaci ponovo 5minuta da dodje do linije koje ga zapravo mogu odvesti negde
 
Evo ga, potez 300 u jednoj slici

C4D10591-365A-4066-A7AA-59294AC02ED7.png
 
Pobednicki komentar, svaka na mestu.
Osnovna zamisao javnog saobracaja je da te odvede negde bez prevelikih komplikacija kako bi te motivisao da ne koristis automobil i zagusujes grad.
Prigradske linije nemaju sta da traze u centru pa zbog takvog izgovora npr stanovnik iz Lestana mora da prepesaci 10minuta do stanice da saceka 306 koji ce ga odvesti do Ustanicke na sta mora da prepesaci ponovo 5minuta da dodje do linije koje ga zapravo mogu odvesti negde
Samo sam stavio do znanja kako bi nam gradski prevoz izgledao kada bi svuda važio taj princip i da to sigurno ne bi bile samo trocifrene linije. Naveo sam dovoljno primera, mada ih ima još dosta. Sama Ustanička realno ne može da primi više od tri linije, uključujući i 50. Nikada nije ni napravljena za toliki broj autobusa koliko ih danas ima, tako da je produžavanje neophodno i zbog toga. Nigde u gradu nema okretnice koja je tolika nefunkcionalna a toliko pretrpana. A da nam je celokupni javni prevoz u celom gradu zaista organizovan po tom principu, ne smem ni da mislim koji bi bio pritisak na druge linije. Taj sistem koji drže na potezu 300 je odavno neodrživ i to se sve odražava na druge linije. Veliki broj stanovnika živi na tom potezu da bi sve moglo da se svodi samo na beskonačna presedanja.
 
Prigradske linije nemaju sta da traze u centru pa zbog takvog izgovora npr stanovnik iz Lestana mora da prepesaci 10minuta do stanice da saceka 306 koji ce ga odvesti do Ustanicke
Мислим да су становници Калуђерице и Лештана посебно митолошки оптерећени некаквим тешким условима када је јавни превоз у питању.
Па мени који живим у граду у Учитељском насељу треба 10 минута пешке до најближе станице ...

У сваком случају, немају шта приградске линије да се завлаче даље од конекције са шинским системима, да ли је то метро или трамвај. Нема никаквог практичног побољшања у томе да се 309 или која год друга линија продужава дуж Булевара до Вука, јер, нити Вук може то да подржи, нити је било какав бус ефикаснији или капацитетнији од трамваја дуж Булевара.

Оно што је потребно потезу 300 јесте једна линија која ће Кружним путем да изађе на аутопут и да завршава рецимо на терминусу у блоку 20 или на новом БАС-у. Најоптималније би било да иде од Винче јер Винча има најслабију базичну линију. Конекција са осталим линијама се врши код млина на Винчи а Калуђерица има конекцију у самом Лештану преко 313.
 
Poslednja izmena:
Поред тога што једино 37 спаја директно Трг и Сајам, насељима на њеној траси је једина директна веза са центром. Укини 37 па ћеш видети у шта ће се претворити 52, 53, 56 и 58. Притом, на 37 радним даном ради 28 возила и иду конвоји од 2-3 солаћа у шпицу који су добро пуни да не кажем препуни, тако да аргумент да 37 треба укинути је бесмислена лупетачина.
Jel sam ja rekao da treba da se ukine 37?
A pitam se šta radi 52,53,56,56L i 58. Ne mislim da treba da se ukida.
Kao što vidiš nisam.
 
Gle ja koji živim u Kaluđerici imam 2 minuta od autobuske a nisam na glavnoj ulici linija 21a je redovna tako da ono jedna linija koja bi trebala da se produži je 306 a ove ostale ne diraj!
 
Питање за @stf
Недавно сам контактирао дјп из разлога што сам желео да знам какви су планови за линије 350 и 365 након реконструкције улице Народног Фронта у Дражњу, додао сам предлог ретрасирања обе линије (365 - Гроцка - Дражањ - Младеновац) (350 Живковац - Умчари - Мали Пожаревац - Дражањ) од ДЈП-а сам добио одговор да је на линији 365 планирана наведена измена, док се за линију 350 очекује став општине. Моје је питање да ли у општини постоји план ретрасирања линије 350?
 
Наравно, план општине од почетка је и био да се затражи трајно задржавање трасе тренутне привремене 350л стим што ће бити продужена до Живковца како је и саобраћала првих неколико дана од увођења. Таквом трасом се решава више захтева грађана:
- повезивање Дражња са линијама на Малом Пожаревцу
- повезивања линијом великог дела насеља Дражањ дуж Београдске улице
- појачавање превоза у засеоку Ковачићи у Умчарима (изворни захтев грађана је био да се продужи 351 што је би било ужасно по саму линију.)
- појачавање превоза у доњем крају у Умчарима који је иако већи од Реке, има далеко слабији превоз.
- појачавање превоза у Живковцу!

Иначе смо добили небулозне захтеве из Калуђерице уз претњу протестима. Траже да се укине 309Л у садашњој траси и да се уведе њима у Вишњићевој улици до Острошке јер њима траба а овима не треба превоз. А Вишњићева козја стаза ...
 
Наравно, план општине од почетка је и био да се затражи трајно задржавање трасе тренутне привремене 350л стим што ће бити продужена до Живковца како је и саобраћала првих неколико дана од увођења. Таквом трасом се решава више захтева грађана:
- повезивање Дражња са линијама на Малом Пожаревцу
- повезивања линијом великог дела насеља Дражањ дуж Београдске улице
- појачавање превоза у засеоку Ковачићи у Умчарима (изворни захтев грађана је био да се продужи 351 што је би било ужасно по саму линију.)
- појачавање превоза у доњем крају у Умчарима који је иако већи од Реке, има далеко слабији превоз.
- појачавање превоза у Живковцу!

Иначе смо добили небулозне захтеве из Калуђерице уз претњу протестима. Траже да се укине 309Л у садашњој траси и да се уведе њима у Вишњићевој улици до Острошке јер њима траба а овима не треба превоз. А Вишњићева козја стаза ...
Gle danas ja se vraćao iz škole i ak da vidim gde ide 313 sad i onda se desi sledeće pokvari se minibus i rdai samo 1 vozilo čekao sam 313 sat i po vremena kod lestana a linija puna jedva može da se sedi u autobusu pisaću žalbu bg prevozu da im je red vožnje nikakav a 309L ne bi trebalo da se produži ili ako se produži rećiću gde tamo kroz celu tu višnjićevu moj drugar živi u višnjićevoj prelazi 1,5 km do stanice a drugi drugar 1 ceo km mislim da bi trebalo da se okreće na toj livadi ili da skreće levo i tamo da se okreće tamo je komotno za minibus a asfaltirali su ulicu svakako tako da!
 
O kojoj Višnjićevoj pričaš, obzirom da imaju tri u samom naselju?
 
Урадио сам једну анализу и направио један сасвим функционалан ред вожње који би могао да важи на будућој линији 350 с тим сам гледао да се ред вожње поклапа са редом вожње линије 350 који је важио до привременог укидања линије :
Линија 350 Живковац - Умчари - Мали Пожаревац - Дражањ (анализа свих полазака)
Укупан број полазака на линији: 14 (7 полазака у оба смера)

Смер Живковац - Дражањ:
05:40 07:50 10:20 12:50 14:50 19:00 21:15
Смер Дражањ - Живковац:
06:30 08:40 11:10 13:40 15:40 19:50 22:00

Могућа преседања:

°Смер Живковац - Дражањ:
05:40- Преседање у Умчарима на полазак 351 у 5:45 из Дражња
Могуће преседање у Малом Пожаревцу на линије 493 и 465, бржа веза са градом, важи за све поласке

07:50- Преседање у Умчарима на линију 365 полазак у 7:40 из Младеновца - возило са линије 365 је око 8:20 у Умчарима

10:20- Преседање у Умчарима на линију 351 полазак у 10:30 из Дражња

12:50- Преседање у Умчарима на линију 351 полазак у 13:00 из Дражња

14:50- Преседање у Умчарима на линију 351 полазак у 15:00 из Дражња

19:00- Преседање у Умчарима на линију 365 полазак у 18:45 из Младеновца - возило са линије 365 је око 19:15 у Умчарима

21:15- Преседање у Умчарима са линије 363 (полазак у 20:15 са Шумица) , наставак правца ка Дражњу; Преседање на линију 352, полазак у 21:30 из Дражња

°Смер Дражањ - Живковац:
06:30- Преседање у Малом Пожаревцу - Смер ка Београду (могуће преседање и за Сопот и Младеновац;важи за све поласке)

08:40- Преседање у Умчарима на линију 363Л полазак у 09:00 из Живковца; Преседање са линије 351,полазак у 08:00 са Шумица и могућ наставак путовања за Живковац

11:10- Преседање у Умчарима на линију 366 у смеру ка Камендолу, Пударцима

13:40- Преседање у Умчарима на линију 354А, полазак из Живковца у 14:30

15:40- Преседање у Малом Пожаревцу на линије 493 и 465

19:40- Преседање у Умчарима са линије 351, полазак у 19:00 у смеру ка Дражњу и могућ наставак путовања ка Живковцу

22:00- Преседање у Умчарима са линије 351 полазак у 21:15 у смеру ка Дражању и могућ наставак путовања ка Живковцу
 
moj drugar živi u višnjićevoj prelazi 1,5 km do stanice a drugi drugar 1 ceo km mislim da bi trebalo da se okreće na toj livadi ili da skreće levo i tamo da se okreće tamo je komotno za minibus a asfaltirali su ulicu svakako tako da!

O kojoj Višnjićevoj pričaš, obzirom da imaju tri u samom naselju?


Људи, немојте се спрдати са здравим разумом молим вас.

Ево Вишњићеве и то главни правац којим траже минибус. Бочни кракови су још ужи. Као што видимо на уличном прегледу, два аутомобила не могу да се мимоиђу. Чак и гуглов улични преглед није снимао даље од ове тачке јер возило за снимање није могло даље да прође због корпе Јавне расвете која је блокирала улицу да би се заменила сијалица као што се и види у прилогу.

Савршен моменат ухваћен у времену као доказ небулоза које се траже.

visnjiceva.jpg
 
Људи, немојте се спрдати са здравим разумом молим вас.

Ево Вишњићеве и то главни правац којим траже минибус. Бочни кракови су још ужи. Као што видимо на уличном прегледу, два аутомобила не могу да се мимоиђу. Чак и гуглов улични преглед није снимао даље од ове тачке јер возило за снимање није могло даље да прође због корпе Јавне расвете која је блокирала улицу да би се заменила сијалица као што се и види у прилогу.

Савршен моменат ухваћен у времену као доказ небулоза које се траже.

visnjiceva.jpg
Brate znam ali zar ne vidiš kad je to bilo 2013 a koj je ovo godina kako moj drug tamo živi i ja sam bio 100 puta kod njega i mogu lagano da se mimoiđu dva auta tako da ono a tamo na kraju te ulice ima livada i dovoljno prostora za 1 minibus da se okreće tako da ono
 
Minibus linija
314- Tri Tiganja-SP Lasta (kružna)

Trasa
Tri Tiganja- SP Lasta i X oznake

Smederevski put(put za institut)-Kralja Petra-29 novembra-22 decembra-Željka Milivojevića-Beogradska-Sretena Vukosavljevića-Nikole Grulovića-Milošev Kladenac-SP LASTA


žuto- presedanje sa 302-311
crveno- preklapanje sa 309
ljubičasto- preklapanje sa 313
braon- preklapanje sa 308
zeleno- 308 i 312 ka kumodražu
narandžasto- 38/312
crno X najbitnije, presedanje na 38 i 70


SP Lasta-Tri Tiganja


SP Lasta-Milana Predića-Slobodana Lale Berberskog-20. oktobra- Narodnog fronta- Željka Milivojevića-Stepe Stepanovića-Kralja Petra-Smederevski put(put za institut)

crno- presedanje sa 38/70
bordo-preklapanje sa 310 minibus linijom
oranž- 308+313
ljubičasta- 313
crveno- 309
zeleno x- presedanje na 302-311


Dobija se brža veza sa linijom 70 do RK Ikea ili Nbg, Autokomande, Mostarske petlje ili linijom 38 ka gradu,
putovanje Tri tiganja ustanička je zbog trenutnog stanja SD puta (ka gradu,zbog toplovoda a i zbog kamiona) i mokroluskog dela bulevara svedeno na skoro 30 minuta do terminusa Ustanička, a ova minibus linija bi te čepove preskočila.
Presedanje na 312 ako neko ide ka Kumodražu, stanovnici naselja Klenak (potez oko Beogradske ulice)- dobijaju minibus liniju koja može da ih dovuče do linije 308;
trasom Milošev kladenac pruža se i pešačka konekcija ka liniji 20 a dalje i ka terminusu Medaković 3.
u povratku se preklapa sa 310,a prolazi i pored groblja MML pa bi za vreme zadušnica bila i zadušnička linija slično linijama koje gravitiraju ka lešću, orlovači.
314- tri tiganja lasta.png
314-  lasta-tri tiganja.jpg
 
Poslednja izmena:
Технички немогуће јер би Београдска и Сретена Вукосављевића морале да постану једносмерне.

Људи, када пишем да линија може да се успостави само у једносмерном режиму због ширине улица, не мислим на то да сама линија саобраћа једносмерно а да улица остане двосмерна. Улица мора постати једносмерна.
 
Samo ti brani struku,

struka uvela i minibus 64, a na njoj problem o kom ti pricaš postoji na više mesta, npr Milana Rakića (pred semafor na uglu sa Mite Ružića gde je sužen put pa se i automobili jedva mimoilaze), na uglu Koste Trifkovića i Ruže Jovanović jedva savija minibus, deonica Ruže Jovanović, Zeleno brdo, pa i Bajdina su problematično uske za dvosmeran saobraćaj, a ovde nije sproveden postulat o kom pričaš, pa linija ipak ide;
na liniji 312 u ulici Ristin potok je ostao dvosmeran saobraćaj, iako je uska i mora biti jednosmerna, Zabranska-Lipovačka (u pravcu ka Stražarskoj kosi) kao i sama ulica Stražarska kosa i ceo potez je uska do okretnice 33 iako su je na nekim deonicama širili, a ceo taj potez je isto dvosmeran saobraćaj;
409 ide kroz ulicu Ruža ka Jajincima , ulica Torlački vis se sužava a onaj šumski put Kumodraž-Jajinci je uzak i za jednosmerni saobraćaj pa linija ipak ide ka Jajincima;
310 ide kroz ulicu Narodnog fronta i na delu od Trpeze do male pijace MML je put uzak, pa ni to nije predstavljalo problem za ovu liniju, ide i kroz Prvomajsku, koja je isto nedovoljne širine i po struci ne ispunjava uslove...
Da napomenem i minibus koji se provlači preko okretnice 48 ka Miljakovičkim stazama kroz usko grlo , znatno uže nego u Sretena Vukosavljevića na uglu sa Nikole Grulovića kod naselja Klenak...
Eto, 5 presedana sam ti nabrojao, a video sam i u Belom potoku neuslovne ulice gde ide 406l, ka svojoj okretnici...

Jedini problem za deonicu Beogradska na Klenku predstavlja to sto opštine nisu rešile obeleženu deonicu, tj eksproprisali, pa je taj deo ostao krezav, ovom deonicom idu i kamioni, i iris bus, čak i autobus poneki prodje.. a inače je šira čak i od Zabranske, gde upravo saobraća 313 minibus i Sagini privatni busevi idu ka okretnici 309...
Tako da ovde lagano prolazi minibus, kočnica je samo taj krezav deo puta.
 

Prilozi

  • beogradska, krezav deo puta.jpg
    beogradska, krezav deo puta.jpg
    233 KB · Pregleda: 150
Za Zabransku naravno pričam o problematičnom delu od okretnice 306 -picerije(teretane) do Vuka Karadžića.. gde jeste problematično pa ipak ide 313 a i 309 dok ne postane 309 na okretnici 😃 Ostatak zabranske ka Vss ima potencijal da se propisno proširi ...
 
310 ide kroz ulicu Narodnog fronta i na delu od Trpeze do male pijace MML je put uzak, pa ni to nije predstavljalo problem za ovu liniju, ide i kroz Prvomajsku, koja je isto nedovoljne širine i po struci ne ispunjava uslove...
И 308 се провлачио током измене трасе.
 
313 u subotu od Leštana okretnice pa do Mirijeva 4 za 17 minuta stigao, morao sam da ga hvatam u Nine Kirsanove i da mu mašem, nije imao nijednog putnika pa je samo jurio kroz stanice
 
Jel bilo nešto vanredno kada maltene nije bilo putnika ili su digli ruke od linije zbog nepouzdanosti?
 
Nije ništa, jednostavno je minibus prazan predveče pred poslednje polaske vikendom. Ista priča bila i u nedelju.
 
Pa polazak 18:40 iz Leštana, na kraju se ispostavilo da je ipak opravdano da linija radi do 20h, a ne da se vrti bezveze prazan uveče
 
Možda bi bilo više putnika da linija radi duže uveče. Siguran sam da bi bilo putnika da postoji makar po jedan polazak u 22h i 23h.
 
Vrh