Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

stf":2w5sad5j je napisao(la):
Много је данас нелогичности са тим линијама које су некада имале смисла.

467 по мени је исто бесмислена линија после Гроцке. Њена сврха је да повеже Врчин и Заклопачу директно са Гроцком, а помаже и на Авалском путу у Врчину, тј. Јаричиште повезује са центром Врчина.

Брестовик бих ја решио са враћањем 301, и из Брестовика након тога избацио све ластине линије. Брестовик је везан за Гроцку а не за правац ка Умчарима.
467 se može promeniti evo npr da ide od Zaklopače do Grocke novim putem, bio bi brži od Smederevca sigurno evo ovako bi trebalo
Vrčin /Jaričište/ - Zaklopača - Grocka - Begaljica
301 bi mogao biti na sat vremena.
Ako bi 351 bio kičma trebao bi ići na 30-40 minuta otprilike
Al opet 467 i ima u nekim delovima putnike dok je 350 najveći promašaj kako Trasa tako i red vožnje.
A što se tiče 365 pruga u Dražnju se rekonstruiše, zamenjene su šine, uskoro će i pragovi, oni podzemni kablovi su provučeni, sve je sanirano, ostaje da se vidi kada će se prelaz sređivati tačnije uklanjanje one zemlje.

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Nova linija javnog prevoza 860VP

Od 15. februara uspostavljena je nova linija 860 VP Duboko - M. Moštanica - Veliko Polje. Na liniji saobraćaju 2 minibus vozila prevoznika Stela sa vremenom obrta 120 min.

Bizarnosti i nelogičnosti vezano za ovu liniju:
* linija krenula, a skoro nigde nema obaveštenja
* linija se 99% poklapa sa linijom 863 (verovatno se uskoro ukida), a polasci iz Dubokog se poklapaju u minut
* Strela i slova 860XY

izvor: gspbeograd.net
 
Nismo samo jedno slovo i azbuku ispucali, ulazimo polako, ali sigurno, i u drugo slovo. Ovim tempom za 10 godina imaćemo liniju Slavija - Petrovčić 860HJIZPKŠ. Naravno, držaće Strela, 7 polazaka po tromesečju.

Cilj je da u jednom trenutku u budućnosti sve linije u gradu imaju prefiks 860 a linija da se razaznaje po slovima. 23 će postati 860VDKRB, 7 će biti 860USTB45, itd. a sve table će nam biti po metar široke i visoke koliko i sam stub, da sve to stane.
 
860vp? BAHAHAHA idem da placem ko je udario direkciju u glavu

barem taj kraj dobija nesto bolje od 951 i 951A za koje se moze reci da ne idu

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
Па ако та фирма изгледа мора да вози зашто јој се измишљају непотребне линије? Нека им дају да возе и уведу преко потребне линије у неком другом делу града.
 
Juče 12.3 polazak sa linije 351 u 15:15 sa Šumica u pitanju je bio zglobni autobus kojem je trebalo sat i 45 minuta do Dražnja dok je vozilo sa linije 352 autoputem polazak u 16:00 stigao pre 351 u 15:15
Verovatno vidno nezadovoljstvo putnika posebno Dražnja Umčara i Pudaraca koji su se "klackali" preko sat ipo vremena

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Један од предлога за измену линије 351
Наиме, постоји један од предлога да последње стајалиште не буде Дражањ - Окретница, већ да линија саобраћа кружно (Шумице су и прва и последња тачка), ово није моја идеја, чуо сам од возача ласте да превозник преговара са секретаријатом за јавни превоз о промени трасе. Траса би ишла овако:
Шумице - Гроцка - Умчари - Дражањ - Мали Пожаревац (новим путем) - Ауто-пут - Шумице и обрнуто.
За сада је ово неизводљиво због тога што нови пут од Дражња до Малог Пожаревца на територији ГО Гроцка није завршен а и пружни прелаз у Малом Пожаревцу није реконструисан али обе ствари се могу завршити ове године.
5239f50660eea66d011d21c31a33322b.jpg


Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Interesantno, zvuči dobro. Ako sam razumeo, praktično ljudi od Brestovika pa na dalje idu odmah na autoput i za grad izbegavajući Smed put i centar Grocke. Onda ostaje promena drugih linija, jer mora da se pojača neki od lokala do centra Grocke. Sa druge strane, ne znam kolika je potreba ljudi iz Dražnja, Umčara za lokacijama na Smed putu pošto pkb više ne radi kao pre 30 godina, a dosta firmi je otvoreno u Pudarcima i Brestoviku (pekara, hladnjača).

Neka član stf uskoči, ja samo imam kuću blizu njega, a živim u gradu. :wink:
 
Мислим да ће бити два смера први на смедеревски пут па на Ауто-пут а други на Ауто-пут па на Смедеревски јер нелогично ми је да постоји само један смер

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
"Југу" су потребне 2 јаке линије, једна ка Београду аутопутем и друга локално до Гроцке. Нема неке претеране сврхе да 351 иде смедеревцем из правца града.

Нисам ништа чуо о овоме у општини, могуће је да то превозник независно тражи јер им је лакше у организационом смислу.
 
Svakako, pozdravljam neku novu a korisnu ideju, bez nepotrebnih poput 467 koji zvrji prazan. Neka bar idu češće, a čudno da Lasta nešto sama predlaže, obično tamo nekom dune itd.

Možda bi mogli da iskoriste bivšu pumpu pored Nove Šumadije. Vrate dugo čekani 301 do te okretnice, a novi 351 iz Beograda bi išao autoputem preko Dražnja, Umčara i tu okretao. Moguće da bi svima bilo dobro, ko hoće smederevcem može na 301, a novi 351 ko ne želi i nema potrebu.

Pomenuta pumpa je ugašena i odneti su svi elementi. Ima odlične uslove za bar tri linije, eto može i 365 ka Mladenovcu.
 
Takodje, ostavio bi 302 na sadašnjoj trasi, a ljudi iz Begaljice neka se pomire sa redjim redom vožnje, jer bi sigurno deo buseva bilo prebačeno na 301, zbog čega se i lomi njeno uvodjenje. Pa, kako su živeli do pre 25 god, imali su manju gužvu jer je postojao 301.

Mislim da je odlično vreme da se nešto opet pokrene, prvo se planira mini bus za Ninu Kirsanove, a drugo četvrt veka od ukidanja 301, a više da se dopuni niz, da ne fali 301, a redjaju do 312. :wink:
 
Та пумпа је савршена за окретницу и ту идеју сам ја гурао за 301, будући да она није уведена баш зато што нема окретнице, нити државног земљишта слободног да би је изградили.

Међутим, ту се сад поставља питање зашто да 301 иде само дотле када може да се продужи до Брестовика и окреће у центру места и тако споји Брестовик са Гроцком како треба. То ми је логичније.

Наравно, други разлог за неувођење 301 јесте управо чињеница да ће Дирекција да узме поласке са 302 и да ураде исто што су урадили и са увођењем 311 - узели са 306. И направили две линије очајног такта.
 
301 би била добра идеја, јер као што је stf рекао свраћање ластиних аутобуса у Брестовик је чиста глупост али на то је превозник приморан, јер су се писале пријаве и захтеви да се 351 преусмери трасом преко Брестовика. Раније су постојале две варијанте 351 прва је била да не свраћа у Брестовик, а друга варијанта је имала број 351А и свраћала је у Брестовик, исто као и са 363, није ми јасно ко је тражио то да се 90% полазака ластиних линија одвија преко Брестовика где баш нисам стекао утисак да на сваком од тих полазака има велики број путника.
Онда са друге стране имамо Камендол који има готово једнак број становника као Брестовик а мање полазака јер само 363 иде у Камендол.


Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Dao sam sebi slobodu da maštam, mada generalno mislim da nije potrebno mnogo da bi se ovako nešto realizovalo. Kada je u pitanju infrastruktura, potrebno je srediti put između Malog Požarevca i Dražnja (podrazumeva se da će biti rešen prelaz u Dražnju gde treba da prođe 365), zatim rešiti usko grlo na ulazu u Grocku iz smera Zaklopače, i izgraditi (na mestu neke benzinske stanice?) okretnicu u Grockoj. Takođe je potrebno šest dodatnih autobusa što ne smatram nekim brojem (toliko su sigurno dodali na brojne linije kada su ih pretvarali iz zglobnih u solo).

Moj detaljan predlog za reorganizaciju gročanskih linija.
20QFWG0.png


GSP Beograd

300 Šumice - (Autoput) - Zaklopača - (Put Zaklopača - Grocka) - Grocka :
Vršni period - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 50 minuta u oba smera/4 vozila/25 minuta
Vanvršni period - Vreme/Broj vozila/Interval: 50 minuta u oba smera/2 vozila/50 minuta

301 Ustanička - (Smederevski put) - Grocka - Brestovik (okretnica):
Do 18h - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/5 vozila/30 minuta
Od 18h - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 66 minuta u oba smera/3 vozila/44 minuta

302 Ustanička - (Smederevski put) - Grocka - Begaljica (okretnica):
Do 18h - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/5 vozila/30 minuta
Od 18h - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 66 minuta u oba smera/3 vozila/44 minuta

410 Voždovac - (Avalski put) - Vrčin - Zaklopača - Grocka - Begaljica (okretnica)
Do 18h - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 90 minuta u oba smera/3 vozila/60 minuta
Od 18h - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 90 minuta u oba smera/2 vozila/90 minuta

Napomena 1. 301 i 302 su usklađeni iz Ustaničke, interval autobusa za Grocku je 15 (22) minuta.
Napomena 2. 302 i 410 su usklađeni iz Begaljice, interval autobusa za Grocku je najčešće 15 (22), a povremeno 30 (44) minuta.
Napomena 3. 301 iz Brestovika i 410 iz Begaljice su usklađeni tako da se omogući presedanje u Grockoj za Beograd. Sa direktnim 302, interval autobusa iz Begaljice za Beograd je načešće oko 15 (22), a povremeno oko 30 (44) minuta.
*interval posle 18h

Potreban broj vozila: 17
Ukupan broj vozila trenutno: 14


Lasta

362 Šumice - (Autoput) - Mali Požarevac - Dražanj - Umčari - Živkovac:
Vršni period - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/3 vozila/50 minuta
Vanvršni period - Vreme/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/2 vozila/75 minuta

366 Šumice - (Autoput) - Umčari - Pudarci - Kamendol:
Vršni period - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/3 vozila/50 minuta
Vanvršni period - Vreme/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/2 vozila/75 minuta

365 Grocka - Brestovik - Pudarci - Umčari - Dražanj - Šepšin - Mladenovac:
Vršni period - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/3 vozila/50 minuta
Vanvršni period - Vreme/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/2 vozila/75 minuta

356 Grocka - Brestovik - Kamendol - Pudarci (okretnica):
Vršni period - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 50 minuta u oba smera/2 vozila/50 minuta
Vanvršni period - Vreme/Broj vozila/Interval: 35 minuta u jednom, 40 u drugom smeru/1 vozilo/75 minuta

363 Grocka - Begaljica - Pudarci - Umčari - Živkovac:
Vršni period - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 50 minuta u oba smera/2 vozila/50 minuta
Vanvršni period - Vreme/Broj vozila/Interval: 35 minuta u jednom, 40 u drugom smeru/1 vozilo/75 minuta

Napomena 1. 362 i 366 su usklađeni sa Šumica, interval autobusa za Umčare u toku jednog sata je 25 (38) minuta.
Napomena 2. 363 i 365 su usklađeni iz Grocke, interval autobusa za Umčare u toku jednog sata je 25 (38) minuta.
Napomena 3. 362 iz Živkovca i 363 iz Grocke su usklađeni tako da se omogući presedanje u Umčarima za Dražanj. Sa direktnim 365, interval autobusa iz Grocke za Dražanj je oko 25 (38) minuta.
*interval u vanvršnom periodu

Potreban broj vozila: 13
Ukupan broj vozila trenutno: oko 10

Izuzev linije 300 koja bi bila u ekspres režimu (preskakala bi pojedina stajališta u Zaklopači), ostale linije bi stajale na svim stajalištima. Na svim linijama su planirana solo vozila. Ukidaju se linije 350, 351, 354, 352, 355, 361, 466, 467, 468 (Zadržane Lastine linije ne moraju da imaju brojeve koje sam otprilike odredio po okretnicama - 356, 363, 365)...


Šta se ovime dobija?
1. Direktna i celodnevna linija 300 sa Šumica najkraćim i najbržim putem za Zaklopaču i Grocku čime se se rasterećuje (301 i) 302 i poboljšava kvalitet prevoza stanovnika ovih naselja.
2. Celodnevni polasci za Brestovik na 30 (44) minuta pomoću linije 301.
3. Češći direktni polasci između Vrčina, Zaklopače i Grocke, kao i celodnevni polasci iz ovih naselja ka Trošarini i podavalskim mestima pomoću linije 410.
4. Celodnevni, česti polasci za "Lastina" naselja autoputem ka Beogradu pomoću linija 362 i 366, a takođe i češći polasci ka Grockoj pomoću linija 356, 363 i 365.
5. Celodnevni polasci za Mladenovac.

Šta se gubi?
1. Begaljica ima nešto manji broj polazaka za Grocku i Beograd.
 
Идеја је добра, не бих ја ту ништа специјално мењао.
А што се тиче линије 365 она ће бити преусмерена преко Дражња ево цитирам реченицу секретаријата за јавни превоз када сам их питао за ту линију:
"Након регулисања пружног прелаза у насељу Дражањ, планирано је да се постојећа линија ЈЛПП бр. 365 преусмери на деоницу Београдском улицом и даље ка насељу Шепшин и Младеновцу."

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Мислим да нема потребе да се прескачу стајалишта у Заклопачи јер би их било само 4, а то су Зк - Ћелије, Заклопача, Црква Св. Тројице и требало би успоставити ново у центру ( Дом културе) јер тренутно не би могла да користи линија 300 јер се налази у улици Маршала Тита.

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Zaboravih da napišem, sad ne mogu da promenim post: Vikend manje više isti red vožnje kao radnim danima u vanvršnom periodu/posle 18h.

Generalno neke stvari mogu već sad da se izmene i bez bilo kakve infrastrukture. 356, 363 i 365 da voze do Grocke (365 već i vozi), pa nek se okreću gde se i trenutno okreću 361L, 363L i slično, samo namestiti vreme poluobrta tako da nemaju pauzu u Grockoj, već da odmah idu nazad kako ne bi pravili gužvu jer nemaju gde da čekaju vreme.
362 može da ne ide preko Malog Požarevca, već kuda i 365 (podrazumevamo da će taj prelaz bar sigurno biti rešen), pa nek svraća na okretnicu u Dražnju.
301 i 410 se mogu uvesti i tako...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831642#p831642:1r3ef7u7 je napisao(la):
Somi303 » Uto Mar 16, 2021 12:31 am[/url]":1r3ef7u7]Мислим да нема потребе да се прескачу стајалишта у Заклопачи јер би их било само 4, а то су Зк - Ћелије, Заклопача, Црква Св. Тројице и требало би успоставити ново у центру ( Дом културе) јер тренутно не би могла да користи линија 300 јер се налази у улици Маршала Тита.

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
Generalno sam mislio i u Vrčinu da preskače (nego je meni sve preko autoputa Zaklopača), ali i ne mora. To su moji neki laički predlozi. Generalno i ne bi mnogo uštedeo kad bi preskakao stanice...
Takođe, uvesti neko i na ulazu u Grocku i kod osnovne škole, ali nisam se bavio tolikim detaljima. :mrgreen:
 
Želim da pomognem Mikiju kao i ostalim članovima. Pumpa je uklonjena, a prostor izgleda ovako:

Gotovo da nema potrebe za radovima, eventualno dve tzv pečurke.
 
@Miki BGD

Није пош предлог мреже. Две мане које видим су 410 до Бегаљице што је по мени непотребно јер је она мало место а линија 410 би била предугачка. Чак и до Гроцке је предуга, камоли до Бегљаице.

Друга мана је што ти фали локал из Дражња до Гроцке. Живковац је неколико пута мањи од Дражња.
 
Uzeo sam u obzir kritike, pa sam malo prilagodio u nadi da se ovako nešto možda i realizuje. Uzeo sam u obzir broj stanovnika naselja.

Modifikacije:
Izbačen je 410 zbog predugačke trase, a i broj putnika bi možda bio upitan. Umesto njega 467 u skraćenom obliku do restorana Vinogradi, cilj da Vrčin (i Zaklopača) ima direktnu liniju do centra Grocke (zato ne bi išla do zamišljene okretnice), a prema mojem poznavanju Grocke, midibus bi mogao da prođe kroz Hajduk Veljkovu i da okrene kod restorana.
Uveden 351 za Dražanj, redukovan 363 jer nema potrebe toliko često da ide za Živkovac, usklađeni naizmenično preko Begaljice, a Dražanj uz 365 koji ide preko Brestovika dobija češći prevoz.
Za realizaciju je potrebno cela tri autobusa više od strane Laste, nijedan od strane GSP-a!!!
jpCLFkC.png


GSP Beograd

300 Šumice - (Autoput) - Zaklopača - (Put Zaklopača - Grocka) - Grocka :
Radni dan, vršni period - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 45 minuta ka Grockoj, 55 ka Šumicama/4 solo autobusa/25 minuta
Radni dan, vanvršni period - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 45 minuta ka Grockoj, 55 ka Šumicama/2 solo autobusa/50 minuta
Vikend, celodnevno - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 45 minuta ka Grockoj, 55 ka Šumicama/2 solo autobusa/50 minuta

301 Ustanička - (Smederevski put) - Grocka - Brestovik (okretnica):
Radni dan do 18h - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/5 solo autobusa/30 minuta
Radni dan od 18h - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 66 minuta u oba smera/3 solo autobusa/44 minuta
Vikend, celodnevno - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 66 minuta u oba smera/3 solo autobusa/44 minuta

302 Ustanička - (Smederevski put) - Grocka - Begaljica (okretnica):
Radni dan do 18h - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/5 solo autobusa/30 minuta
Radni dan od 18h - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 66 minuta u oba smera/3 solo autobusa/44 minuta
Vikend, celodnevno - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 66 minuta u oba smera/3 solo autobusa/44 minuta

Napomena 1. 301 i 302 su usklađeni, interval autobusa na relaciji Ustanička - Grocka i obrnuto je 15 minuta radnim danima do 18h, odnosno 22 minuta radnim ranima od 18h i vikendom celodnevno.

Potreban broj vozila: 14
Ukupan (maksimalan) broj vozila trenutno na 302: 14


Lasta

362 Šumice - (Autoput) - Mali Požarevac - Dražanj - Umčari - Živkovac:
Radni dan, vršni period - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/3 solo autobusa/50 minuta
Radni dan, vanvršni period - Vreme/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/2 solo autobusa/75 minuta
Vikend, celodnevno - Vreme/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/2 solo autobusa/75 minuta

366 Šumice - (Autoput) - Umčari - Pudarci - Kamendol:
Radni dan, vršni period - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/3 solo autobusa/50 minuta
Radni dan, vanvršni period - Vreme/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/2 solo autobusa/75 minuta
Vikend, celodnevno - Vreme/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/2 solo autobusa/75 minuta

365 Grocka - Brestovik - Pudarci - Umčari - Dražanj - Šepšin - Mladenovac:
Svim danima, celodnevno - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 35 minuta ka Grockoj, 45 ka Živkovcu/2 solo autobusa/80 minuta

351 Grocka - Begaljica - Pudarci - Umčari - Dražanj:
Svim danima, celodnevno - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 35 minuta ka Grockoj, 45 ka Dražnju/1 solo autobus/80 minuta

356 Grocka - Brestovik - Kamendol - Pudarci (okretnica):
Radni dan do 18h - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 35 minuta ka Grockoj, 45 ka Pudarcima/2 midibusa/40 minuta
Radni dan od 18h - Vreme/Broj vozila/Interval: 35 minuta ka Grockoj, 45 ka Pudarcima/1 midibus/80 minuta
Vikend, celodnevno - Vreme/Broj vozila/Interval: 35 minuta ka Grockoj, 45 ka Pudarcima/1 midibus/80 minuta

363 Grocka - Begaljica - Pudarci - Umčari - Živkovac:
Celodnevno, svim danima - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 35 minuta ka Grockoj, 45 ka Živkovcu/1 minibus/80 minuta

467 Vrčin (Avalski put) - Zaklopača - Grocka (Vinogradi):
Radni dan do 18h - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 35 minuta ka Grockoj, 45 ka Pudarcima/2 midibusa/40 minuta
Radni dan od 18h - Vreme/Broj vozila/Interval: 35 minuta ka Grockoj, 45 ka Vrčinu/1 midibus/80 minuta
Vikend, celodnevno - Vreme/Broj vozila/Interval: 35 minuta ka Grockoj, 45 ka Vrčinu/1 midibus/80 minuta

Napomena 1. 362 i 366 su usklađeni, interval autobusa na relaciji Šumice - Umčari i obrnuto je 25 minuta radnim danima u vršnom periodu, odnosno 38 minuta radnim ranima u vanvršnom periodu i vikendom celodnevno.
Napomena 2. 351 i 365 su usklađeni, interval autobusa na relaciji Grocka - Pudarci - Umčari - Dražanj i obrnuto je 40 minuta celodnevno svim danima.

Potreban broj vozila: 14
Ukupan (maksimalan) broj vozila trenutno (koji su u istom momentu na gročanskim linijama): 11

Uglavnom, šta se modifikovanim planom dobija?
1. Grocka linijom 300 dobija bržu vezu sa Beogradom, naročitu u vršnim časovima, uz zadržavanje zadovoljavajućeg intervala na linijama 301/2 (profitira i Brestovik i Zaklopača, jedino Begaljica blago gubi).
2. Sva "Lastina" mesta dobijaju direktnu liniju do Grocke na 40 minuta radnim danima (izuzev najmanjeg Živkovca koji ima na 80 minuta direktno, a na manje sa presedanjem u Umčarima 362 --> 351,365).
3. Brojna "Lastina" mesta dobijaju direktnu liniju do Šumica autoputem celodnevno.
 
Ovim potezom bi se prevoz u "južnom" delu Grocke popravio, Umčari, Pudarci i Kamendol bi dobili bolju vezu sa Gradom i sa Grockom, a Dražanj bi dobio vezu sa Mladenovcem.
Što se tiče te 467, nije loša ideja ali takođe ne bi bilo loše da ona ide do Begaljice na primer da okretnica bude kod Rajinovca.

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Vrh