Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Чак шта више од постојања Стреле уопште није испраћено у широј јавности па и у медијима њено пословање, нико се није запитао одакле Стрели оволико новца?
Исти власник СНСтреле је и власник СНСрбоекспорта.
 
Пошто секретаријат за јп не даје дозволу за окретницу у Гроцкој и што тренутно нигде не постоји могућност окретања возила, како они оправдавају трасе линија 354б, 355л, 361л, 363л, 365 и под линије 304На које полазе из Гроцке, ако нигде није предвиђено окретање возила већ се возачи сналазе на своју руку? Јер том логиком се може увести и линија 301 до цркве у Гроцкој па нека се возач сналази где ће вршити промену смера кретања и где ће провести остатак времена до следећег поласка из Гроцке. 🤷‍♂️
 
Pa kad je Grocka jedina prigradska opština bivšeg Lastinog monopola, koja nema autobusku stanicu sa peronima.
E, sad, zašto je to tako, pa najverovatnije što samo naselje Grocka, iako je centar istoimene opštine, nikada nije bila dovoljno razvijena, pa da stanovnici pripadajućih sela gravitiraju ka njoj, već oni gravitiraju ka gradu, pa svako selo ima direktnu liniju za Šimice, makar i sa 2 polaska dnevno.
 
Pa kad je Grocka jedina prigradska opština bivšeg Lastinog monopola, koja nema autobusku stanicu sa peronima.
E, sad, zašto je to tako, pa najverovatnije što samo naselje Grocka, iako je centar istoimene opštine, nikada nije bila dovoljno razvijena, pa da stanovnici pripadajućih sela gravitiraju ka njoj, već oni gravitiraju ka gradu, pa svako selo ima direktnu liniju za Šimice, makar i sa 2 polaska dnevno.
Istina, 99% opstine nema potrebu da dolazi u Grocku
 
Pa kad je Grocka jedina prigradska opština bivšeg Lastinog monopola, koja nema autobusku stanicu sa peronima.
E, sad, zašto je to tako, pa najverovatnije što samo naselje Grocka, iako je centar istoimene opštine, nikada nije bila dovoljno razvijena, pa da stanovnici pripadajućih sela gravitiraju ka njoj, već oni gravitiraju ka gradu, pa svako selo ima direktnu liniju za Šimice, makar i sa 2 polaska dnevno.
Слажем се али нисам претежно на то мислио већ на саме трасе тих линија, а о проценту становништва целе општине које графитира ка Гроцкој, то је већ расправа за засебну тему о Гроцкој.
 
Fora je što u Grockoj postoji nekoliko mesta gde solo bus, a posebno minibus mogu da okrenu, ali se ti placevi nalaze u privatnom vlasništvu.
To nije jedini slučaj, npr "okretnica" Velike Dubrave na Ibarskoj autobus bukvalno prodje kroz pumpu na punoj liniji
 
Не знам каква је ситуација на приградским потезима, са почетком зимског реда вожње, добро би било да људи напишу... Што се тиче Врчина, од 1. септембра кренули су поново проблеми. Ласта - СНСтрела свакодневно бар неколико полазака не реализује на 461 и 462, поласци на линије 354б готово више не саобраћају. У јутарњим шпицевима на 461 често пошаљу соло аутобус у који је немогуће ући. Данас два поласка нису реализовали између 17 и 18 часова.
 
Не знам каква је ситуација на приградским потезима, са почетком зимског реда вожње, добро би било да људи напишу... Што се тиче Врчина, од 1. септембра кренули су поново проблеми. Ласта - СНСтрела свакодневно бар неколико полазака не реализује на 461 и 462, поласци на линије 354б готово више не саобраћају. У јутарњим шпицевима на 461 често пошаљу соло аутобус у који је немогуће ући. Данас два поласка нису реализовали између 17 и 18 часова.
Лазаревчани се жале на полазак линије 580 у 16:00 са БАС-а који држи Ласта, кажу да је нередован, постојао је полазак у 15:40 на 580 са БАС-а који је брзо укинут.
 
Lastini polasci su generalno nepouzdani na 581. Velika većina se nerealizuje ili se realizuje otprilike 30-40min kasnije nego predviđeno. Umeju da ih realizuju tek od Sajma (pravo iz garaže jer zašto bi se mlatili do BASa), a pošto je 90% Lastinih polazaka pokriveno raspalim SORovima često se putovanje završi već u Žarkovu.
 
Lastini polasci su generalno nepouzdani na 581. Velika većina se nerealizuje ili se realizuje otprilike 30-40min kasnije nego predviđeno. Umeju da ih realizuju tek od Sajma (pravo iz garaže jer zašto bi se mlatili do BASa), a pošto je 90% Lastinih polazaka pokriveno raspalim SORovima često se putovanje završi već u Žarkovu.
Ласта је новим уговором изгубила доста полазака на Лазаревцу, искрен да будем Ласта је требала да остане на 580, 581А и 581Е, а да комплетну 581 преузме Ластра.
 
На потезу 300 саобраћају углавном Интури и нисам приметио неодржавање полазака. 493 је постао пријатнији за вожњу ако се пореди ситуација пре 01.06 где се буквално није могло улазити у аутобус
 
Увођењем линије 492 са одличним тактом губи се помало сврха линија 352 и 366. Мислећи да би се могле увести две локалне линије преко Малог Пожаревца која би спајала насеља на југу општине Гроцка са линијом 492 која је експрес веза са Шумицама, а мења линије аутопутем за мизерним бројем полазака, исто тако с друге стране послужила би и јача веза са линијом 302. С тога предлажем следећу линију
Линија 360
Бегаљица - Илинци - Умчари - Мали Пожаревац - Дражањ, тип возила: минибус
Линија 363л (Нова траса), тип возила: Соло аутобус
Живковац - Камендол - Гроцка - Бегаљица - Живковац

Са овим потезом би се укинуле постојеће линије 365 и 350, а линија 467 могла скратити до Гроцке. Такође бих поласке са линија 352, 362 и 366 пребацио на линије 351 и 363.
За увођење овог режима било би потребно следеће
1.  Регулисати пут код Манастира Рајиновац, одрадити темељну реконструкцију коловоза
2. Регулисати пружни прелаз у Дражњу, реконструкција коловоза и чишћење терена око прелаза зарад боље прегледности истог
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: stf
Свиђа ми се та линија 360, решава доста проблема. Ја сам нешто мозгао раније трасу Илинци - Бегљаица - Гроцка - Заклопача (преко Граба). уз скраћење 467 до Гроцке.

Иначе, ваља напоменути да су се на неком од састанака у Секретаријату бунили из Младеновца и Сопота да им људи из Гроцке непотребно оптерећују линије у Малом Пожаревцу, па треба и то имати у виду.
 
Иначе, ваља напоменути да су се на неком од састанака у Секретаријату бунили из Младеновца и Сопота да им људи из Гроцке непотребно оптерећују линије у Малом Пожаревцу, па треба и то имати у виду.
Нека ставе мало прст на чело и запитају се зашто је то тако.
Исто тако ти који се за такве ствари буне не схватају колко је то лицемерно са њихове стране. Том логиком људи из Младеновца који се крећу са 17 и 18 оптерећују линије људима са Вождовца.

И да напоменем, људи из приградског потеза Гроцке масовно долазе колима, центар Умчара, Бегаљица, Космајска у Гроцкој, паркинг иза општине, наплатна рампа Мали Пожаревац, то су све локације попуњене аутомобилима искључиво због лоше организације јавног превоза. Park and ride је итекако присутан код нас овде
 
Па добро, буне се и људи из ваших крајева да им Грочани оптерећују 351. Грочани се буне да им Калуђерчани оптерећују 302. И тако даље.
То сам навео из разлога да је можда мудрије појачати 352 на сат времена целог дана него уводити локалне линије које наводе људе на младеновачке и сопотске бусеве.

Признаћеш да није ситуација баш за поредити са градским линијама које си навео јер им ја сврха другачија. Лично сам мишљења да дугачке линије не треба оптерећивати успутним локалним становништвом. Баш из тих разлога се годинама залажем да се на 302 укину стајалишта од Винче до Устаничке, или да се уведе 301 али преко аутопута за Гроцку како би се смањио притисак на 351. Исто као што се залажем да се 351 избаци из Брестовика.

Истим смером треба размишати и за југ општине. Југу треба независна и стабилна и брза веза са градом а не да се каче на туђу грбачу.
 
Eto, onda se ja iz Vinče protivim tome jer Kaluđerčani previše opterećuju buseve i ne bi bilo normalno da 302 ne staje, pa da onda 307 kao linija sa najvećim intervalom posle 302 bude krcata.
 
Не може се са јавним превозом размишљати главом појединца.
Да, слажем се да треба појачати 352, исто тако и 351 а то ко коме смета ићи ћемо овом логиком:
Људима из Брестовика одговара 351 јер им је једина поуздана линија са иоле крштеним тактом и то једва и немају другу варијанту
Људима из Гроцке одговара 351 због брзине и комфора, свако ко путује са 302 свестан је које је то убиство
Људима из Лештана, Винче и Калуђерице одговарају 302, 303, 304 и 305 јер им допуњују 306, 307 и 311, да не причам о попуњености 309
Људима из Дражња, Умчара, Пудараца, Камендола одговара аутопут, и пре свега добар такт, зато се експлоатише Мали Пожаревац (+ веза ка Младеновцу и Сопоту), тако да свако има своје потребе и пре свега при увођењу неких измена треба вршити анализу кретања путника.
 
Vrh