Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Чак шта више од постојања Стреле уопште није испраћено у широј јавности па и у медијима њено пословање, нико се није запитао одакле Стрели оволико новца?
Исти власник СНСтреле је и власник СНСрбоекспорта.
 
Пошто секретаријат за јп не даје дозволу за окретницу у Гроцкој и што тренутно нигде не постоји могућност окретања возила, како они оправдавају трасе линија 354б, 355л, 361л, 363л, 365 и под линије 304На које полазе из Гроцке, ако нигде није предвиђено окретање возила већ се возачи сналазе на своју руку? Јер том логиком се може увести и линија 301 до цркве у Гроцкој па нека се возач сналази где ће вршити промену смера кретања и где ће провести остатак времена до следећег поласка из Гроцке. 🤷‍♂️
 
Pa kad je Grocka jedina prigradska opština bivšeg Lastinog monopola, koja nema autobusku stanicu sa peronima.
E, sad, zašto je to tako, pa najverovatnije što samo naselje Grocka, iako je centar istoimene opštine, nikada nije bila dovoljno razvijena, pa da stanovnici pripadajućih sela gravitiraju ka njoj, već oni gravitiraju ka gradu, pa svako selo ima direktnu liniju za Šimice, makar i sa 2 polaska dnevno.
 
Pa kad je Grocka jedina prigradska opština bivšeg Lastinog monopola, koja nema autobusku stanicu sa peronima.
E, sad, zašto je to tako, pa najverovatnije što samo naselje Grocka, iako je centar istoimene opštine, nikada nije bila dovoljno razvijena, pa da stanovnici pripadajućih sela gravitiraju ka njoj, već oni gravitiraju ka gradu, pa svako selo ima direktnu liniju za Šimice, makar i sa 2 polaska dnevno.
Istina, 99% opstine nema potrebu da dolazi u Grocku
 
Pa kad je Grocka jedina prigradska opština bivšeg Lastinog monopola, koja nema autobusku stanicu sa peronima.
E, sad, zašto je to tako, pa najverovatnije što samo naselje Grocka, iako je centar istoimene opštine, nikada nije bila dovoljno razvijena, pa da stanovnici pripadajućih sela gravitiraju ka njoj, već oni gravitiraju ka gradu, pa svako selo ima direktnu liniju za Šimice, makar i sa 2 polaska dnevno.
Слажем се али нисам претежно на то мислио већ на саме трасе тих линија, а о проценту становништва целе општине које графитира ка Гроцкој, то је већ расправа за засебну тему о Гроцкој.
 
Fora je što u Grockoj postoji nekoliko mesta gde solo bus, a posebno minibus mogu da okrenu, ali se ti placevi nalaze u privatnom vlasništvu.
To nije jedini slučaj, npr "okretnica" Velike Dubrave na Ibarskoj autobus bukvalno prodje kroz pumpu na punoj liniji
 
Не знам каква је ситуација на приградским потезима, са почетком зимског реда вожње, добро би било да људи напишу... Што се тиче Врчина, од 1. септембра кренули су поново проблеми. Ласта - СНСтрела свакодневно бар неколико полазака не реализује на 461 и 462, поласци на линије 354б готово више не саобраћају. У јутарњим шпицевима на 461 често пошаљу соло аутобус у који је немогуће ући. Данас два поласка нису реализовали између 17 и 18 часова.
 
Не знам каква је ситуација на приградским потезима, са почетком зимског реда вожње, добро би било да људи напишу... Што се тиче Врчина, од 1. септембра кренули су поново проблеми. Ласта - СНСтрела свакодневно бар неколико полазака не реализује на 461 и 462, поласци на линије 354б готово више не саобраћају. У јутарњим шпицевима на 461 често пошаљу соло аутобус у који је немогуће ући. Данас два поласка нису реализовали између 17 и 18 часова.
Лазаревчани се жале на полазак линије 580 у 16:00 са БАС-а који држи Ласта, кажу да је нередован, постојао је полазак у 15:40 на 580 са БАС-а који је брзо укинут.
 
Lastini polasci su generalno nepouzdani na 581. Velika većina se nerealizuje ili se realizuje otprilike 30-40min kasnije nego predviđeno. Umeju da ih realizuju tek od Sajma (pravo iz garaže jer zašto bi se mlatili do BASa), a pošto je 90% Lastinih polazaka pokriveno raspalim SORovima često se putovanje završi već u Žarkovu.
 
Lastini polasci su generalno nepouzdani na 581. Velika većina se nerealizuje ili se realizuje otprilike 30-40min kasnije nego predviđeno. Umeju da ih realizuju tek od Sajma (pravo iz garaže jer zašto bi se mlatili do BASa), a pošto je 90% Lastinih polazaka pokriveno raspalim SORovima često se putovanje završi već u Žarkovu.
Ласта је новим уговором изгубила доста полазака на Лазаревцу, искрен да будем Ласта је требала да остане на 580, 581А и 581Е, а да комплетну 581 преузме Ластра.
 
На потезу 300 саобраћају углавном Интури и нисам приметио неодржавање полазака. 493 је постао пријатнији за вожњу ако се пореди ситуација пре 01.06 где се буквално није могло улазити у аутобус
 
Увођењем линије 492 са одличним тактом губи се помало сврха линија 352 и 366. Мислећи да би се могле увести две локалне линије преко Малог Пожаревца која би спајала насеља на југу општине Гроцка са линијом 492 која је експрес веза са Шумицама, а мења линије аутопутем за мизерним бројем полазака, исто тако с друге стране послужила би и јача веза са линијом 302. С тога предлажем следећу линију
Линија 360
Бегаљица - Илинци - Умчари - Мали Пожаревац - Дражањ, тип возила: минибус
Линија 363л (Нова траса), тип возила: Соло аутобус
Живковац - Камендол - Гроцка - Бегаљица - Живковац

Са овим потезом би се укинуле постојеће линије 365 и 350, а линија 467 могла скратити до Гроцке. Такође бих поласке са линија 352, 362 и 366 пребацио на линије 351 и 363.
За увођење овог режима било би потребно следеће
1.  Регулисати пут код Манастира Рајиновац, одрадити темељну реконструкцију коловоза
2. Регулисати пружни прелаз у Дражњу, реконструкција коловоза и чишћење терена око прелаза зарад боље прегледности истог
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: stf
Свиђа ми се та линија 360, решава доста проблема. Ја сам нешто мозгао раније трасу Илинци - Бегљаица - Гроцка - Заклопача (преко Граба). уз скраћење 467 до Гроцке.

Иначе, ваља напоменути да су се на неком од састанака у Секретаријату бунили из Младеновца и Сопота да им људи из Гроцке непотребно оптерећују линије у Малом Пожаревцу, па треба и то имати у виду.
 
Иначе, ваља напоменути да су се на неком од састанака у Секретаријату бунили из Младеновца и Сопота да им људи из Гроцке непотребно оптерећују линије у Малом Пожаревцу, па треба и то имати у виду.
Нека ставе мало прст на чело и запитају се зашто је то тако.
Исто тако ти који се за такве ствари буне не схватају колко је то лицемерно са њихове стране. Том логиком људи из Младеновца који се крећу са 17 и 18 оптерећују линије људима са Вождовца.

И да напоменем, људи из приградског потеза Гроцке масовно долазе колима, центар Умчара, Бегаљица, Космајска у Гроцкој, паркинг иза општине, наплатна рампа Мали Пожаревац, то су све локације попуњене аутомобилима искључиво због лоше организације јавног превоза. Park and ride је итекако присутан код нас овде
 
Па добро, буне се и људи из ваших крајева да им Грочани оптерећују 351. Грочани се буне да им Калуђерчани оптерећују 302. И тако даље.
То сам навео из разлога да је можда мудрије појачати 352 на сат времена целог дана него уводити локалне линије које наводе људе на младеновачке и сопотске бусеве.

Признаћеш да није ситуација баш за поредити са градским линијама које си навео јер им ја сврха другачија. Лично сам мишљења да дугачке линије не треба оптерећивати успутним локалним становништвом. Баш из тих разлога се годинама залажем да се на 302 укину стајалишта од Винче до Устаничке, или да се уведе 301 али преко аутопута за Гроцку како би се смањио притисак на 351. Исто као што се залажем да се 351 избаци из Брестовика.

Истим смером треба размишати и за југ општине. Југу треба независна и стабилна и брза веза са градом а не да се каче на туђу грбачу.
 
Eto, onda se ja iz Vinče protivim tome jer Kaluđerčani previše opterećuju buseve i ne bi bilo normalno da 302 ne staje, pa da onda 307 kao linija sa najvećim intervalom posle 302 bude krcata.
 
Не може се са јавним превозом размишљати главом појединца.
Да, слажем се да треба појачати 352, исто тако и 351 а то ко коме смета ићи ћемо овом логиком:
Људима из Брестовика одговара 351 јер им је једина поуздана линија са иоле крштеним тактом и то једва и немају другу варијанту
Људима из Гроцке одговара 351 због брзине и комфора, свако ко путује са 302 свестан је које је то убиство
Људима из Лештана, Винче и Калуђерице одговарају 302, 303, 304 и 305 јер им допуњују 306, 307 и 311, да не причам о попуњености 309
Људима из Дражња, Умчара, Пудараца, Камендола одговара аутопут, и пре свега добар такт, зато се експлоатише Мали Пожаревац (+ веза ка Младеновцу и Сопоту), тако да свако има своје потребе и пре свега при увођењу неких измена треба вршити анализу кретања путника.
 
Eto, onda se ja iz Vinče protivim tome jer Kaluđerčani previše opterećuju buseve i ne bi bilo normalno da 302 ne staje, pa da onda 307 kao linija sa najvećim intervalom posle 302 bude krcata.
Сложићеш се да није исто када се локалним становништвом оптерећује линија чије путовање до ободних терминуса траје 50 минута (302 до Гроцке) или 65 минута (до Бегаљице) са линијом чије путовање до ободног терминсуа траје 35 минута (307). Зато и говорим о томе да надуже линије не треба додатно временску успоравати јер тим људима је превоз довољно лош.

Свако стајалиште додаје просечно 30 секунди на време путовања, сваки додатни километар додаје минут.
Не може се са јавним превозом размишљати главом појединца.
Да, слажем се да треба појачати 352, исто тако и 351 а то ко коме смета ићи ћемо овом логиком:
Људима из Брестовика одговара 351 јер им је једина поуздана линија са иоле крштеним тактом и то једва и немају другу варијанту
Људима из Гроцке одговара 351 због брзине и комфора, свако ко путује са 302 свестан је које је то убиство
Људима из Лештана, Винче и Калуђерице одговарају 302, 303, 304 и 305 јер им допуњују 306, 307 и 311, да не причам о попуњености 309
Људима из Дражња, Умчара, Пудараца, Камендола одговара аутопут, и пре свега добар такт, зато се експлоатише Мали Пожаревац (+ веза ка Младеновцу и Сопоту), тако да свако има своје потребе и пре свега при увођењу неких измена треба вршити анализу кретања путника.
Разлог који сам изнад написао члану из Винче може се домино ефектом пренети и на твоје примере.
Да се на 302 укину стајалишта кроз Калуђерицу, повећао би се комфор, и смањио притисак на 351, смањењем притиска на 351, повећава се комфор на њој и тако идеш ланчано.
 
Сложићеш се да није исто када се локалним становништвом оптерећује линија чије путовање до ободних терминуса траје 50 минута (302 до Гроцке) или 65 минута (до Бегаљице) са линијом чије путовање до ободног терминсуа траје 35 минута (307). Зато и говорим о томе да надуже линије не треба додатно временску успоравати јер тим људима је превоз довољно лош.

Свако стајалиште додаје просечно 30 секунди на време путовања, сваки додатни километар додаје минут.

Разлог који сам изнад написао члану из Винче може се домино ефектом пренети и на твоје примере.
Да се на 302 укину стајалишта кроз Калуђерицу, повећао би се комфор, и смањио притисак на 351, смањењем притиска на 351, повећава се комфор на њој и тако идеш ланчано.
A onda bi se povecao pritisak i smanjio komfor na 307. Tokom špica vožnja na 307 traje i po 45-50 minuta zbog gužve, a najgori je deo kod Nine Kirsanove u smeru ka Vinči i kod Mirijevskeni Bajdine u smeru ka Ustaničkoj. Kada bi se linija sa najvećim intervalom na potezu 300 sklonila sa tog dela, morale bi da budu pojačane druge linije. A kada bi to uradio, onda bi stvorio domino efektan i onda bi i oni sa 303 tražili isto i onda bi imao još jednu liniju manje na potezu od Vinče do Ustaničke.
 
I ja mislim da je veci problem stanje smederevskog puta OD KALUDJERICE do USTANICKE:

1. kvalitet samog puta, deklarativno tvrdim nema goreg u celom Beogradu,
2. isključenje za VML kod pumpe, havarija od raskrsnice.
3. prvo isključenje/uključenje iz Mirijeva (nine kirsanove)
4. drugo isključuenje/uključenje iz Mirijeva (bajdina/suludo skretanje levo u narodni front)
5. sama okretnica na ustaničkoj, 305, 306, 307 je potrebno izmestiti na neki drugi terminus, da li konjarnik, da li cvetkova pijaca, svejedno je. Na ustaničkoj da ostanu najduže linije 302, 303, 304.

Samo zbog ovih problema sva putovanja traju u proseku 10-20 minuta duže, za sve nebitno bili iz kaludjerice ili iz begaljice.

Privremena rešešnja ovih problema bi bila:
1. ako planiraju proširenje smederevca, da se krene sa tim, u suprotnom svakako mora da se presvlači asfalt,
2. kružni tok kod Nisove pumpe (mnogo bitno)
3. semaforizacija nine kirsanove, dodatna traka za uključenje na smederevac, napravljena je podloga pre 2 godine
4. ukidanje uslovnog semafora, ukidanje skretanja levo u narodni front kod MML pijace, štelovanje semafora u korist bulevara 80:20


Neko elegantnije rešenje koje bi bilo poželjno, ali nešto ne vidim da će biti sprovedeno u delo je SMT, jednostavno Mirijevo nerealno brzo raste, ljudi imaju po 3-4 automobila, svi se voze sami, ne postoji svest da ti sam u kolima trebaš da propustiš autobus sa 30 ljudi i u kombinaciji sa nedostatkom volje i sposobnosti ljudi iz opštine i grada, nešto ne vidim ikakve promene na vidiku, a kamoli pozitivne
 
Да се на 302 укину стајалишта кроз Калуђерицу, повећао би се комфор, и смањио притисак на 351, смањењем притиска на 351, повећава се комфор на њој и тако идеш ланчано.
Ствар је у томе што је 302 главна линија у општини која служи како да повеже Гроцку са градом тако и да повеже Калуђерицу, Лештане, Винчу, Болеч и Ритопек са Гроцком која је каква таква ипак главно насеље у општини и многи административни послови се у Гроцкој одвијају, вреди поменути и Средњу школу у Гроцкој где има доста ђака са севера општине.
I ja mislim da je veci problem stanje smederevskog puta OD KALUDJERICE do USTANICKE:

1. kvalitet samog puta, deklarativno tvrdim nema goreg u celom Beogradu,
2. isključenje za VML kod pumpe, havarija od raskrsnice.
3. prvo isključenje/uključenje iz Mirijeva (nine kirsanove)
4. drugo isključuenje/uključenje iz Mirijeva (bajdina/suludo skretanje levo u narodni front)
5. sama okretnica na ustaničkoj, 305, 306, 307 je potrebno izmestiti na neki drugi terminus, da li konjarnik, da li cvetkova pijaca, svejedno je. Na ustaničkoj da ostanu najduže linije 302, 303, 304.

Samo zbog ovih problema sva putovanja traju u proseku 10-20 minuta duže, za sve nebitno bili iz kaludjerice ili iz begaljice.

Privremena rešešnja ovih problema bi bila:
1. ako planiraju proširenje smederevca, da se krene sa tim, u suprotnom svakako mora da se presvlači asfalt,
2. kružni tok kod Nisove pumpe (mnogo bitno)
3. semaforizacija nine kirsanove, dodatna traka za uključenje na smederevac, napravljena je podloga pre 2 godine
4. ukidanje uslovnog semafora, ukidanje skretanja levo u narodni front kod MML pijace, štelovanje semafora u korist bulevara 80:20


Neko elegantnije rešenje koje bi bilo poželjno, ali nešto ne vidim da će biti sprovedeno u delo je SMT, jednostavno Mirijevo nerealno brzo raste, ljudi imaju po 3-4 automobila, svi se voze sami, ne postoji svest da ti sam u kolima trebaš da propustiš autobus sa 30 ljudi i u kombinaciji sa nedostatkom volje i sposobnosti ljudi iz opštine i grada, nešto ne vidim ikakve promene na vidiku, a kamoli pozitivne
Такође увући лепо свако стајалиште дуж Смедеревског пута/Булевара краља Александра . То је колико толико изводљиво бар нека се почне од тога ако нису у стању да прошире
 
Rešenje problema i komfora. Ukinuti stajališta za sve linije na Smederevcu i nema problema. Samo stajališta po skretanju u naselje. A za sam Smederevac vratiti nekadašnju 302L.​
Mora koreniti problem prvo da se rešava a to su ovi čepovi koje sam spomenuo.

Inače ne znam da li su ljudi iz ovih krajeva videli na šta liči Gangunih proširenih kilometar puta? Voda bez odvoda je naravno napravila haos, odnela svu zemlju i napravila rupčage, kanalizacija se na pet šest mesta izliva direktno na put, proširene trake služe stajanje i parkiranje automobila...
 
Ствар је у томе што је 302 главна линија у општини која служи како да повеже Гроцку са градом тако и да повеже Калуђерицу, Лештане, Винчу, Болеч и Ритопек са Гроцком која је каква таква ипак главно насеље у општини и многи административни послови се у Гроцкој одвијају, вреди поменути и Средњу школу у Гроцкој где има доста ђака са севера општине.
Сва грочанска насеља расла су се и формирала у дубину, а не уз Смедеревски пут. Непосредна зона Смедеревског пута је заправо најмање изграђена, те је тај притисак на јавни превоз заправо мали. Флуктуација путника је релативно слаба а линије губе време заустављајући се на стајалиштима беспотребно и самим тим не би се превоз толико погоршао на том потезу, нити би се не знам колико повећало оптерећење осталих линија на потезу укидањем успотног заустављања 302.

Апсолутни проценат путника из свих насеља на Смедеревски пут извлаче матичне линије из тих насеља, те је размена путника највећа на стајалиштима Болеч раскршће (за 304 и 305), Винча млин (за 306, 307 и 311) и Пут за Калуђерицу (за 309) те би се та три и задржала и за 302 због разлога које си поменуо.

Наравно, да не заборавим да бих исто урадио и са 303.
 
Vrh