Само зато што те мрзи да преседаш.
Dakle, oni koji presedaju su narkomani, a oni koji im omogućavaju to narkodileri?
Šalu i sarkazam na stranu. Vožnja bez presedanja je prva klasa, sa jednim presedanjem druga klasa, sa dva presedanja treća klasa. U Holandiji je, recimo, igrađen celovit sistem sa dobrim presedačkim vezama, a Srbija je daleko od toga. Desi se u Holandiji da jedno naselje ima direktnu i presedačku autobusku liniju, i ova direktna bude daleko popularnija.
Još kada se preseda sa frekventne na frekventnu liniju (recimo, ideš iz Borče na Slaviju), ali u prigradu je situacija daleko gora. Evo, pogledajte šta je napravljeno od linija 860 i cela azbuka. Jako skup sistem, ali na zahtev građana se dobio sistem sa direktnim minibusima za Beograd na zahtev same lokalne zajednice!
U trećoj sredini u kojoj sada živim, Belorusija, napravili su "špagete" od direktnih linija sa proređenim redom vožnje. I opet se čudim kada vidim pun autobus ljudi koji čekaju baš tu liniju, iako imaju, recimo, frekventniji trolejbus do koga mora da se pešači 10 minuta. I sve te linije su nastale pod pritiskom građana.
Sa hrpom direktnih linija na opterećenom koridoru se dobija haos, to je tačno. Pravci u Beogradu gde treba ići na manje linija sa boljim upravljanjem su: Požeška, Brankov most, Despota Stefana, Vojvode Mišića kod Sajma, Glavna u Zemunu, Bulevar KA od Pravnog do Vuka, Bulevar Oslobođenja od Slavije do Autokomande, možda sam izostavio par glavnih pravaca. Ali u zoni kao što je Sremčica, potrebe su sasvim drigačije:
- Srednje škole za Sremčicu: Železnik (samo jedna), Banovo brdo, Barajevo, Petlovo brdo, Rakovica.
- Trgovina: Železnik (nije jaka zona), Vidikovac, Banovo brdo.
- Zdravstvena zaštita: (ne znam situaciju).
- Radna mesta: (takođe bi trebala studija).
- Pristup putničkim terminalima, presedanje na međugradske autobuse, vozove, avion.
- Raspodela škola i vrtića, ukoliko su preopterećeni vrtići u Sremčici ili u drugim mestima.
- Mesta realizacije kulturnih/sportskih aktivnosti.
Grubo, sistem linija za Sremčicu bi bio:
- Veza sa jakom presedačkom tačkom na Ibarskoj magistrali frekventnom vezom 511. To je veza sa opštinama Barajevo, Lazarevac, Velikom Moštanicom, eventualno Ripnjem. Potencijalno, na tom mestu može da se napravi "Srednja zanatska škola Lipovica", koja bi bila povezana sa svim ovim naseljima udaljenim od srednjih škola (recimo).
- Direktna veza sa Novim Beogradom koja bi skinula trećinu autobusa kod Sajma. Tu su dve varijante, Most na Adi, i Surčinski autoput. Glavno da dođe u Blok42.
- Direktna veza Sremčica - Železnik - Petlovo brdo - Vidikovac - Železnička stanica Rakovica preko Ibarske i Pilota Mihajla Petrovića. Može to da bude i Resnik-Sremčica sa 504, na primer. То može da zameni 521 potpuno. Onaj patrljak u Železniku pokriti nečim drugim.
- Direktna veza sa Velikom Moštanicom je sada preko 513. Mislim da je to manje više dobro i dovoljno.
- Banovo brdo. To imaju godinama. Ali i dalje samo jedna linija kroz celu Sremčicu.