Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Дакле семафоризација би решила проблем.
Можда, а можда и не би. Питање је да ли је геометрија раскрснице безбедна за скретање минибуса из Београдске. Рецимо, управо то је разлог зашто је одбијен захтев да се све линије које саобраћају до центра Брестовика просто продуже улицом Маршала Тита до Смедеревца, односно да праве круг око центра уместо да уђу у центар и врате се истим путем назад.

Већ постоји линија 362 са поменутом трасом.
Много ме нервира тај ластин систем нумерације где имамо 20 линија са по једним поласком дневно.
 
Можда, а можда и не би. Питање је да ли је геометрија раскрснице безбедна за скретање минибуса из Београдске. Рецимо, управо то је разлог зашто је одбијен захтев да се све линије које саобраћају до центра Брестовика просто продуже улицом Маршала Тита до Смедеревца, односно да праве круг око центра уместо да уђу у центар и врате се истим путем назад.
Једино шта преостаје да се иде преко улица 17. Октобра и 1. маја. Уколико се не пронађе решење за центар Умчара, општина мора да реагује и направи алтернативни правац, мој неки предлог да се од града траже средства за пут Дражањ - Пударци, који је дужиме 2,8 км који би у много чему олакшао садашњу ситуацију тако што би се могла и успоставити линија Живковац - Умчари - Дражањ - Пударци, а касније тражити и за стално линију Дражањ - Пударци - Бегаљица. Овако сада имамо ситуацију да је лакше спојити Умчаре, Дражањ и Живковац са градом него са Гроцком
Много ме нервира тај ластин систем нумерације где имамо 20 линија са по једним поласком дневно.
Апсолутно.
 
Постоји 512. И са једним преседањем се стиже без проблема. Нема потребе. Друга ствар је ако само теби лично то одговара.
 
Једино шта преостаје да се иде преко улица 17. Октобра и 1. маја. Уколико се не пронађе решење за центар Умчара, општина мора да реагује и направи алтернативни правац, мој неки предлог да се од града траже средства за пут Дражањ - Пударци, који је дужиме 2,8 км који би у много чему олакшао садашњу ситуацију тако што би се могла и успоставити линија Живковац - Умчари - Дражањ - Пударци, а касније тражити и за стално линију Дражањ - Пударци - Бегаљица. Овако сада имамо ситуацију да је лакше спојити Умчаре, Дражањ и Живковац са градом него са Гроцком
Крајње логично и преко потребно у некој будућности, али неизводљиво реализовати у кратком временском периоду јер без озбиљне екпропријације нема те везе. Од окретнице у Илинцима до Дражња заправо не постоји јавни пут у катастру. Ако и постоји неки атарски, он прелази преко приватних њива.

Једино се може та раскрсница Београдске и Трга Републике проширити и радијус прилагодити о трошку извођача радова на Макишу.
 
Постоји 512. И са једним преседањем се стиже без проблема. Нема потребе. Друга ствар је ако само теби лично то одговара.
512 bi trebalo da ide Ibarskom jer koliko ja znam nema ni jedna linija koja spaja Sremčicu preko Ibarske. Ovako se samo preklapa sa već postojećim linijama na toj trasi. Doduše, ne znam kakve su potrebe stanovnika Sremčice, možda im sadašnja trasa više odgovara.
 
Dok je 511 išao preko Ibarske, brdo ljudi ju je čekalo kod Lidla u Železniku i ne bi bila besmislena ta linija između Sremčice i N. Železnika. Sa druge strane 512 bi mogla da se prebaci da ide kroz Braće Vučković i pored Vera u Žarkovu da i taj deo Belih Voda dobije javni prevoz.
 
Ja ne znam zašto se ne razmotri preusmeravanje nekih linija ka Živkovcu preko petlje Vodanj. Jeste da pripada teritoriji Grada Smederevo, ali ne mora da ima nijedno stajalište na tom parčetu.
И то има своје предности и мане, посебно што је окретница у Живковцу на самом излазу из села и на граници општине Гроцка са градом Смедерево, што би значило да би возила у смеру ка Живковцу из правца Водња једино то стајалиште могла користити.

Пре пар година су линије аутопутем биле преусмерене правцем преко Водња и Живковца када је наплатна станица Умчари била затворена за саобраћај
 
512 bi trebalo da ide Ibarskom jer koliko ja znam nema ni jedna linija koja spaja Sremčicu preko Ibarske. Ovako se samo preklapa sa već postojećim linijama na toj trasi. Doduše, ne znam kakve su potrebe stanovnika Sremčice, možda im sadašnja trasa više odgovara.
Možda im odgovara, a i mislio sam da ta moja 511L ide preko Ibarske.
 
И то има своје предности и мане, посебно што је окретница у Живковцу на самом излазу из села и на граници општине Гроцка са градом Смедерево, што би значило да би возила у смеру ка Живковцу из правца Водња једино то стајалиште могла користити.

Пре пар година су линије аутопутем биле преусмерене правцем преко Водња и Живковца када је наплатна станица Умчари била затворена за саобраћај
Kako izgleda okretnica u Živkovcu, bilo koja raskrsnica bliža Umčarima može imati ulogu privremene okretnice.
 
Kad će semaforizacija BKA - Ljubiše Miodragovića i BKA - Nine Kirsanove i zabrana levog skretanja iz BKA u Narodnog Fronta kod MML pijace?

Takođe bi mogli i semafor iz Bajdine malo da našteluju, ja bih onemogućio uslovno skretanje jer su ljudi maksimalno bezobrazni i prave se zbog toga gužve u pravcu ustaničke čak od Dudića
 
Само зато што те мрзи да преседаш.
Dakle, oni koji presedaju su narkomani, a oni koji im omogućavaju to narkodileri?

Šalu i sarkazam na stranu. Vožnja bez presedanja je prva klasa, sa jednim presedanjem druga klasa, sa dva presedanja treća klasa. U Holandiji je, recimo, igrađen celovit sistem sa dobrim presedačkim vezama, a Srbija je daleko od toga. Desi se u Holandiji da jedno naselje ima direktnu i presedačku autobusku liniju, i ova direktna bude daleko popularnija.

Još kada se preseda sa frekventne na frekventnu liniju (recimo, ideš iz Borče na Slaviju), ali u prigradu je situacija daleko gora. Evo, pogledajte šta je napravljeno od linija 860 i cela azbuka. Jako skup sistem, ali na zahtev građana se dobio sistem sa direktnim minibusima za Beograd na zahtev same lokalne zajednice!

U trećoj sredini u kojoj sada živim, Belorusija, napravili su "špagete" od direktnih linija sa proređenim redom vožnje. I opet se čudim kada vidim pun autobus ljudi koji čekaju baš tu liniju, iako imaju, recimo, frekventniji trolejbus do koga mora da se pešači 10 minuta. I sve te linije su nastale pod pritiskom građana.

Sa hrpom direktnih linija na opterećenom koridoru se dobija haos, to je tačno. Pravci u Beogradu gde treba ići na manje linija sa boljim upravljanjem su: Požeška, Brankov most, Despota Stefana, Vojvode Mišića kod Sajma, Glavna u Zemunu, Bulevar KA od Pravnog do Vuka, Bulevar Oslobođenja od Slavije do Autokomande, možda sam izostavio par glavnih pravaca. Ali u zoni kao što je Sremčica, potrebe su sasvim drigačije:
- Srednje škole za Sremčicu: Železnik (samo jedna), Banovo brdo, Barajevo, Petlovo brdo, Rakovica.
- Trgovina: Železnik (nije jaka zona), Vidikovac, Banovo brdo.
- Zdravstvena zaštita: (ne znam situaciju).
- Radna mesta: (takođe bi trebala studija).
- Pristup putničkim terminalima, presedanje na međugradske autobuse, vozove, avion.
- Raspodela škola i vrtića, ukoliko su preopterećeni vrtići u Sremčici ili u drugim mestima.
- Mesta realizacije kulturnih/sportskih aktivnosti.

Grubo, sistem linija za Sremčicu bi bio:
- Veza sa jakom presedačkom tačkom na Ibarskoj magistrali frekventnom vezom 511. To je veza sa opštinama Barajevo, Lazarevac, Velikom Moštanicom, eventualno Ripnjem. Potencijalno, na tom mestu može da se napravi "Srednja zanatska škola Lipovica", koja bi bila povezana sa svim ovim naseljima udaljenim od srednjih škola (recimo).
- Direktna veza sa Novim Beogradom koja bi skinula trećinu autobusa kod Sajma. Tu su dve varijante, Most na Adi, i Surčinski autoput. Glavno da dođe u Blok42.
- Direktna veza Sremčica - Železnik - Petlovo brdo - Vidikovac - Železnička stanica Rakovica preko Ibarske i Pilota Mihajla Petrovića. Može to da bude i Resnik-Sremčica sa 504, na primer. То može da zameni 521 potpuno. Onaj patrljak u Železniku pokriti nečim drugim.
- Direktna veza sa Velikom Moštanicom je sada preko 513. Mislim da je to manje više dobro i dovoljno.
- Banovo brdo. To imaju godinama. Ali i dalje samo jedna linija kroz celu Sremčicu.
 
Карло, појачавања и увођење нових линија се ради искључиво због личне користи превозника. Младеновац, Сурчин и потез 100 су најбољи пример.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Kad će semaforizacija BKA - Ljubiše Miodragovića i BKA - Nine Kirsanove i zabrana levog skretanja iz BKA u Narodnog Fronta kod MML pijace?

Takođe bi mogli i semafor iz Bajdine malo da našteluju, ja bih onemogućio uslovno skretanje jer su ljudi maksimalno bezobrazni i prave se zbog toga gužve u pravcu ustaničke čak od Dudića
Brate ono je strašno kod Bajdine... Svako jutro putujem tu jednu stanicu do Ustaničke 10 min (07:28-07:38)...evo drugi dan zaredom.

Mogli bi nešto tu da srede, gomila se neprekidno uliva u BKA I mi ka Ustaničkoj ne možemo da se pomaknemo 100 godina.
 
Na zahtev Strele.
Карло, појачавања и увођење нових линија се ради искључиво због личне користи превозника. Младеновац, Сурчин и потез 100 су најбољи пример.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
Nije uvek tako bilo, i nije beznačajno ni u političkom smislu, ni u cilju politike pravednijeg i ravnomernijeg razvoja. Mnogo inicijativa za linije je bilo godinama čak decenijama. Od Glumčevog brda do Ibarske magistrale je bilo 5km i ne tako malo naselje koje osim nekoliko kružnih đačkih polazaka nije imalo nikakav prevoz. Prvo su dobili 406 na svakih 70 minuta do Trošarine, a zatim 534 na 50 minuta do Vidikovca. Linija se pokazala vrlo uspešnom, ali u normalnim okolnostima je bilo ogromno natezanje da se dobije 4-5 polazaka u špicu (interval 33 minuta) za stvarno prepuna vozila u špicu. To je imalo tada razumno balansiranje ekonomskog i socijalnog rezona. Ali onda pred izbore 2018. naglo se pojačava na 20 minuta preko celog dana! 551 je takođe imala ekonomični interval 23/35 minuta, pa je politički pojačana na 16-17 minuta da razvlači prazne autobuse.

Mala Moštanica je istorijski nedavno imala lakrdiju od javnog prevoza sa 4 polaska za Beograd i 4-5 za Obrenovac. Naselja sli;ne veličine u zoni GSP su imala minimum 30 minuta radnim danom i 60 minuta vikendom interval. Tako nešto bi bilo razumno, sa tipa 861 Beograd - Umka - Mala Moštanica - Zavučeni Barič - Obrenovac, sa vezom i tamo i ovamo. Moglo je da ne ide na Sajam, nego tipa Blok 42, ili terminus Banovo brdo. Moglo je da se krene sa intervalom 60 minuta, sa pojačanjem tada kada ima jače potražnje. Ali ovo što sada ima Mala Moštanica je stvarno razmaženost i jako skup sistem. Sa druge strane, Mala Ivanča slične naseljenosti je jedva dobila jedan polazak u onoj rupi reda vožnje po sred bela dana od 4 sata radnim danom i 5 sati vikendom. A pevali bi da imaju na svakih sat vremena makar radnim danom (a što je najčešći standard u recimo Holandiji, čak za dosta mala mesta).
 
Од сутра се уводи летњи ред вожње на појединим приградским линијама.
 
Vrh