Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

jedini rspas koje mi pada za 493 je da uzme Strela i da ima takt kao 860 ili da istovremeno dođu 2 vozila. Ja druga rešenja ne vidim.
 
ali ono je stvarno jezivo i ponašaju se kao najgora rulja, ne dopuštaju ti da izađeš iz autobusa, nego odmah svi uleću.
takvi su i korisnici 581. Evo primer: 581 ima polazak u 10:30, 581E u 10:40 i 580 u 10:45. I svi se guraju u 581. Ne bi bilo loše da ako Lastra preuzme sve polaske, da se ukine 581E i da se pojača 580. Mada video sam u ugovoru da će pojačati i 581.
 
takvi su i korisnici 581. Evo primer: 581 ima polazak u 10:30, 581E u 10:40 i 580 u 10:45. I svi se guraju u 581. Ne bi bilo loše da ako Lastra preuzme sve polaske, da se ukine 581E i da se pojača 580. Mada video sam u ugovoru da će pojačati i 581.
580 је у 10:50, а дође у исто време до Лазаревца, чак и пре 581 који крене у 10:30. 580 у 11:50 из Лазаревца је попуњен добро, јуче сам путовао и стварно мора та линија да се појача, престигао Ластрин полазак 581 у 11:30 из Лазаревца већ у Мељаку.
 
jedini rspas koje mi pada za 493 je da uzme Strela i da ima takt kao 860 ili da istovremeno dođu 2 vozila. Ja druga rešenja ne vidim.
Pa ima i sad dosta polazaka, ako se uopšte svi i realizuju. Veći problem je tip vozila za takvu liniju. Sa zglobnim autobusima bi se putovalo dosta duže, a sa druge strane su daleko pre za taj broj putnika, nego prigradske solo varijante.

Nisam tako skoro ušao u 493, ali verujem da je velika borba za mesto. Sopot tih problema nema. Ja shvatam i frustracije stanovnika Mladenovca. Koliko god da im ide autobus često, gužve su im stalno. Nije to tako kratak put, a naporno je stajati u vozilima koja realno ne bi ni trebala da imaju stajaća mesta. Teško tu može biti normalan prevoz bez železnice. Trenutni BG-voz za Mladenovac postoji samo da bi postojao, a još i putuje dugo. Nažalost, skoro se to neće regulisati. Njima bi mnogo značilo postojanje i nekog hibrida, kao tramvoz, al to je tek u domenu naučne fantastike kod nas. Mladenovac pride nema gde da uposli toliko svoje stanovništvo, a raste stalno sa sve svojom okolinom. Sad im je još i besplatan prevoz, a nekada im mesečna bila preko 6000 koliko se sećam. I taj besplatan prevoz je sigurno ubrzao doseljavanje ljudi u tu varoš. Ipak postoji jako česta linija ka Beogradu, ma kakve sve mane imale, i još se vozite za džabe, gde put do Autokomande najčešće ne traje duže od 45 do 50 minuta, koliko neretko ide 26 od Dorćola do Braće Jerković.
 
Pa ima i sad dosta polazaka, ako se uopšte svi i realizuju. Veći problem je tip vozila za takvu liniju. Sa zglobnim autobusima bi se putovalo dosta duže, a sa druge strane su daleko pre za taj broj putnika, nego prigradske solo varijante.

Nisam tako skoro ušao u 493, ali verujem da je velika borba za mesto. Sopot tih problema nema. Ja shvatam i frustracije stanovnika Mladenovca. Koliko god da im ide autobus često, gužve su im stalno. Nije to tako kratak put, a naporno je stajati u vozilima koja realno ne bi ni trebala da imaju stajaća mesta. Teško tu može biti normalan prevoz bez železnice. Trenutni BG-voz za Mladenovac postoji samo da bi postojao, a još i putuje dugo. Nažalost, skoro se to neće regulisati. Njima bi mnogo značilo postojanje i nekog hibrida, kao tramvoz, al to je tek u domenu naučne fantastike kod nas. Mladenovac pride nema gde da uposli toliko svoje stanovništvo, a raste stalno sa sve svojom okolinom. Sad im je još i besplatan prevoz, a nekada im mesečna bila preko 6000 koliko se sećam. I taj besplatan prevoz je sigurno ubrzao doseljavanje ljudi u tu varoš. Ipak postoji jako česta linija ka Beogradu, ma kakve sve mane imale, i još se vozite za džabe, gde put do Autokomande najčešće ne traje duže od 45 do 50 minuta, koliko neretko ide 26 od Dorćola do Braće Jerković.
Bogami polasci sa Basa su daleko od čestog, nekad zna da po sat vremena nema nijednog, al ajde tu bar i nema puno putnika i borba za mesto kreće tek od Sava Centra, Mostata i Autokomande. Prosto je za njih potreban trovratni zglob sa prigradskom konfiguracijom i to je jedino pravo rešenje. Toga po Evropi ima koliko hoćeš, samo kad bi se naši genijalci setili toga.
 
493K je preuzeo dosta polazaka. Realno sa BAS-a možda i ne mora da ide toliko često. Iz Mladenovca radnim danom baš imaju često prevoz. Da, trovratni zglob za njih jeste dobro rešenje, al kao i po Evropi, ne sme da se ograničava na tipa 60km/h, kao što je slučaj na gradskim linijama. Ja sam putovao zglobnim autobusima van Srbije brzinama i oko 90km/h. Sad im se vozila kreću 100km/h na liniji 493, pa da uspore malo prevoz brzinama oko 80km/h, a sa daleko većim komforom, možda je i vredno žrtve u vremenu. Ako zglob znači putovanje 15 do 20 minuta duže nego što je sad slučaj, džaba onda i veći kapacitet.
 
Teško tu može biti normalan prevoz bez železnice. Trenutni BG-voz za Mladenovac postoji samo da bi postojao, a još i putuje dugo. Nažalost, skoro se to neće regulisati.


Umesto uvođenja 492 i zasipanjem Strele, Grad je trebao da taj novac uloži u remont pruge Resnik - Đurinci, kao nekada kada je dao da se sredi pruga od Pančevca do Batajnice. I to bi bilo privremeno rešenje dok se ne izgradi ta nova pruga.

Što je najjače, i pri ovakvim jadnim uslovima i brzinom od 30 km/h, voz od Ralje do Franša putuje 1 sat što je i dalje brže nego npr 408 / 491 sa presedanjem na tramvaj na Trošarini. Isto važi i za Ripanj gde voz stigne za 35 minuta od Vuka.
Nije mi jasno zašto se barem trenutni BG:VOZ ne skrati do Ralje, stave 2 garniture i neka se vrte ceo dan u nekom boljem taktu, nego ovo rasipanje gde profitira SV peglajući kilometražu do Mld prazan.

Mnogo znači voz, pogledaš ujutru Batajnicu, utrpa se lagano preko 200 ljudi samo tamo i stignu do centra za pola sata.
 
Хоће ли ови више избацивати нове редове вожње ако већ почиње од 1.?
 
@Jelancha
Ma kako da ne znači voz. U svim gradovima gde se gledalo i planiralo unapred, prigrad, kao i zasebne varošice su najčešće i pokrivene železnicom. Bolje voz, mislim garnitura iz četiri/pet jedinica, na 15 ili 20 minuta, nego autobus na 5. A tu je i sam komfor vožnje. Mladenovac i Lazarevac su i sa aspekta kilometraže dosta udaljeni od Beograda. Mi ipak nismo grad veličine Pariza ili Londona. 60 kilometara ni u jednoj Moskvi nije baš zanemarljivo. I do Lazarevca i do Mladenovca postoji pruga, i nikako da se to sredi i uradi, i da ti ljudi konačno dobiju voz na dvadesetak minuta. A slažem se i skraćenje linije za Mladenovac do Ralje. Bolje i do Ralje na sat, nego ovako bezveze. Jedino što je u Ralji stanica dosta visoko gore na izlasku iz naselja ka Babama, Stojiniku i Sopotu. I kad imali tako nešto valjalo bi da postoji fider za voz. Ripanj tek, njima je voz baš spas.
 
580 је у 10:50, а дође у исто време до Лазаревца, чак и пре 581 који крене у 10:30. 580 у 11:50 из Лазаревца је попуњен добро, јуче сам путовао и стварно мора та линија да се појача, престигао Ластрин полазак 581 у 11:30 из Лазаревца већ у Мељаку.
Lastrini vozači toliko dave sa vožnjom da je to strašno, 40 km/h na Ibarskoj pa se vuku do stanice. Nadam se da će im neko pokazati krivu potrošnje goriva koja nije najmanja na najnižim obrtajima, već ima pad do neke vrednosti obrtaja nakon čega raste
 
493K je preuzeo dosta polazaka. Realno sa BAS-a možda i ne mora da ide toliko često. Iz Mladenovca radnim danom baš imaju često prevoz. Da, trovratni zglob za njih jeste dobro rešenje, al kao i po Evropi, ne sme da se ograničava na tipa 60km/h, kao što je slučaj na gradskim linijama. Ja sam putovao zglobnim autobusima van Srbije brzinama i oko 90km/h. Sad im se vozila kreću 100km/h na liniji 493, pa da uspore malo prevoz brzinama oko 80km/h, a sa daleko većim komforom, možda je i vredno žrtve u vremenu. Ako zglob znači putovanje 15 do 20 minuta duže nego što je sad slučaj, džaba onda i veći kapacitet.
Za brzinu mora da se menja zakon i to je to, ovaj sadašnji sa 50kmh čim autobus ima predviđena mesta za stajanje je glupost, a predviđena mesta za stajanje ima apsolutno svako vozilo Laste.
 
Lastrini vozači toliko dave sa vožnjom da je to strašno, 40 km/h na Ibarskoj pa se vuku do stanice. Nadam se da će im neko pokazati krivu potrošnje goriva koja nije najmanja na najnižim obrtajima, već ima pad do neke vrednosti obrtaja nakon čega raste
Хвала Богу па нисам једини који је то сконтао, Ластини возачи га цепају док Ластрини даве само тако, 40 на сат у шестој брзини, криминал.
 
Налазило се на сајту секретаријата међутим обрисали су
1000129217.jpg
 
Јачи интервал него 493... Јер СНСтреЛаст(р)а. Боље решење би било појачати 493 и 493К.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Не видим разлог увођења линије 492, шта се конкретно тиме постиже? Не видим ниједан крштен аргумент осим "више аутобуса за град". Притом зашто са тим возилима не појачати 493 и 493к. Баш ме занима како ће функционисати окретница на Шумицама која је ионако претрпана и како су они то замислили. Све стручњак до стручњака и мој до мојега.
Без проширења терминуса Шумице, то није могуће. Интересантно је да су нам недавно негативно одговорили на захтев за трајно измештање линије 302 са Устаничке на Цветкову пијацу. Разлог - загушен терминус Цветкова пијаца. А на Устаничкој по њима, зврји промаја.
 
Без проширења терминуса Шумице, то није могуће. Интересантно је да су нам недавно негативно одговорили на захтев за трајно измештање линије 302 са Устаничке на Цветкову пијацу. Разлог - загушен терминус Цветкова пијаца. А на Устаничкој по њима, зврји промаја.
Видиш да је могуће ;)
 
Морам да поменем ситуацију у Малом Пожаревцу и колико је тамо активан систем "Park and Ride" .
Недалеко од Наплатне рампе налазе се два паркинга од која су оба пуна, притом се људи и на улици паркирају дакле дневно око 100 возила ту стоје паркирана. Ту имамо мештане Дражња, Умчара, Пудараца, Живковца, Шепшина, Сенаје, Мале Иванче.
Највећи проблем је то што Грочанска насеља нису повезана са овим насељем, притом овим повећањем 493 и увођењем 492 биће још већи прилив људи са стране. С тога мора се увести директна линија из Умчара за Мали Пожаревац са пристојним интервалом.
Предлагао сам линије
350 Живковац - Умчари - Мали Пожаревац - Дражањ
365 Гроцка - Умчари - Мали Пожаревац - Гроцка
Тачније да се измене трасе ове две линије баш из овог разлога
 
Vrh