Dugo me nema u Srbiji, pa više pratim preko interneta šta se dešava, da li je i dalje prisutna podela na jednake i jednakije, kada su u pitanju predgrađa. Takođe, i da li se nastavlja politika partizanskog kažnjavanja četničkih sela iz Drugog svetskog rata, i vidim da da.
U Opštini Barajevo su samo Meljak, Vranić i Barajevo bili partizanski, sve ostalo pretežno četničko. Tako do dana današnjeg nemaju linije za Beograd (sem nekih pojedinačnih polazaka) već crc-prc kružne lokale. Konkretno Baćevac i Guncati:
- Kružna linija Barajevo - Guncati - Baćevac - Vranić - Šiljakovac - Barajevo, gde je svaki polazak zasebna linija, ukupno 6 polazaka. 5530, 5530A, 5530B, 5530V, 5530G, 5530D.
- Kružna 5520 i 5520A Barajevo - Baćevac - Božidarevac Barajevo sa svega 2 polaska dnevno odnosno 3 u verziji A
- Kružna 5522 i 5522A Barajevo - Guncati - Baćevac - Božidarevac - Barajevo, takođe sa po par polazaka.
- Uveden je 5570 čija je ogromna prednost što do Vranića putuje bez kruženja, ima više polazaka (3 polazka) i vezuje sva naselja između sa oba centra trgovine, radnih mesta, lečenja i školovanja. Ogromna mana linije je što nije pokrila smene. A tako nešto je moguće i sa svega 6-7 pari polazaka.
- Kružna prćija 5524 koja Guncate vezuje samo sa Barajevom.
- Barajevo - Lazarevac 584 preko Baćevca, Božidarevca, Velikog Borka, Leskovca Kolubarskog. Vezuje dosta naselja sa oba opštinska centra.
- Sada postoji kružna presedačka prćija, 5519 između Barajeva i Ibarske magistrale, pri čemu u pravcu Baćevca je nemoguće da pogodiš da stigneš na vreme na presedački polazak kružne presedačke prćije.
Sva obrenovačka naselja bliže od Obrenovca su dobila bar neku direktnu liniju za Beograd, dok su u Barajevu dobijali samo presedačke prćije.
561A, Barajevo - Baćevac - Guncati - Banovo brdo bi u normalnim okolnostima bila njihova glavna linija, sa minimum intervalom dva sata, i sat vremena u špicu, od 4-5 ujutru do 22-23 uveče minimum minimuma. Čak mislim da bi se vrlo brzo došlo do 40 minuta u špicu, 60 van špica, 120 u vreme jako male potražnje. Ona vezuje Baćevac i Guncate i sa Beogradom, i sa Barajevom, i tu se priča završava.
To sa 5570 i 584 za Baćevac je kolateralna korist, ali je bolje da se forsiraju te linije koje spajaju dve opštine da pomognu sa vezom susednih sela, nego ona kružna s*anja.
U samom Barajevu bi bilo bolje da autobuska stanica i NIS pumpa zamene mesta, i da ta stanica na mestu NIS pumpe bude u formi standardnog autobuskog terminusa, na samom Stajalištu Barajevo centar. Kada je presedanje na prćija kratke linije sa voza koji ide strogo po redu vožnje, to ima nekog smisla, ali sa nepouzdanog autobusa nikako. Sa autobuskim rešenjima tamo gde je proređen red vožnje su bolje direktne linije.