Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Propust. Ostala bi linija 309. Kada sam pisao koje linije ništa ne menjanju u radu, uhvatio sam sebe da sam omašio za jednu liniju, pa sam to ispravio, ali očigledno nisam posao odradio do kraja. A da 309 postane linija 320 bi bilo sumanuto iz razloga što po predlogu za liniju 320, ona koristi terminus linije 309L, što je dve tri stanice pre okretnice 309.


Nisam razumeo šta si hteo sa ovime da kažeš.


Cilj pravljena ovakvog predloga za liniju 300 je bio da se dobije bolja veza sa okolnim naseljima u Rakovici, a da se istovremeno izbegnu gužve u saobraćaju, plus i da se ne stvara dodatni pritisak na 50 i 59 za tih nekoliko stanica da bi se došlo do Vidikovca. Stanica Kod Meka na Vidikovcu / Crak vinogradi, po samom usponu uz Pilota Mhajla Petrovića je izuzetno prometna stanica, i u nemalom broju slučajeva se 2/3 autobusa isprazni baš tu.


Znači Ritopek idealan ili za minibus ili za ukidanje linije zbog nebezbednosti samog puta.


Ako bi bila minibus linija, tek onda ne bi trebalo istu produžavati dalje od Šumica, jer bi potražnja bila za solo bus (minimum). Bolje neku drugu liniju čija trasa može podržati makar solo bus, produžiti do BAS-a ili BNV-a.


Zamisao za 410 i jeste bila da se sistemom ulica okreće. Mislio sam da se to podrazumeva, obzirom da se tako linija 303 trenutno okreće, ali očigledno nisam bio u pravu.

Vezano za samo okretanje u centru Vrčina, @David352 koliko je izvodljivo da se sistemom ulica kao što to radi trenutno linija 303, menja smer u centru naselja? Koliko je izvodljivo da to bude Oblakovska, deo koji prolazi pored vrtića i OŠ?

Što se tiče same veze Vrčina sa Avalom i Voždovcem, koja je tačno poenta linije na 1h? Voleo bih da čujem i mišljenje @David352 , jer sam iz ranijih pisanja forumaša stekao utisak da takvi taktovi na linijama baš i nisu poželjni. Ovo ako bi linija radila u ekspres režimu, a ako bi linija stajala na svim stajalištima, bilo bi i do 1h 30 min takt sa brojem vozila koja si predložio da saobraćaju.

Šta tačno znači detaljnija veza sa Avalskim naseljima?

To što postoje znatno duže linije na Avalskom potezu a staju na svakom ćošku (parafrazirano), ne znači da je to i željeno i da tako treba da radi svaka linija. Konkretno, pre par godina je bio predlog za uspostavljanje linije 405E, baš iz razloga što je dugačka linija i što staje na svakom stajalištu duž trase. Razlog zašto sam napravio (predložio) da nekoliko linija radi u ekspres režimu je upravo taj da bi se sa manje vozila dobio bolji takt, što je između ostalog i bio predlog jednog dela forumaša.​
Уз уважавање вашег преданог рада за ове теме, одговорићу вам.
Нема потребе за иронијом око Ритопека, таква је реалност на терену како је и још људи овде написало.
У центру Врчина нема услова за окретање ни у мрежи улица Светозара Марковића-Облаковска-Саве Ковачевића (обилазница око центра). Има техничких пробелма око скретања соло/зглоба на раскрсници С.Марковића-Облаковска, треба средити тротоаре и померити неке ограде. То је рекла и екипа СЈП када је излазила на терен, када смо тражили продужење 303 до центра и будуће линије 410.
Детаљна веза са насељима на Авалском путу значи тачно то што сам написао. На пример, потребно је ђацима и запосленима у школама који путују из Врчина за Бели Поток и Јајинце да се не враћају станицу унапред или уназад да би стигли до одредиште. И мени лично као и комшијама значи да кад идемо у Јајинце или Бели Поток, не чекамо да се Ласта смилује да пусти пар бедних полазака на 466, него да имамо поуздан превоз до одредишта и назад.
Зашто сам споменуо размак. Прво, време полуобрта на линији 410 не може да буде више од 60 мин. до Индустријске зоне, линија 403 има полуобрт 50 мин, стаје на свим стајалиштима, а километража би било готово иста.
Драги Соле, ја немам ништа против да 410 иде и на 5 мин ако може. Али сам то написао бојећи да ће неко искористи као аргумент ангажовање већег броја возила у смислу да нема капацитета итд. А нама су пропали сви покушаји да добијемо 410 у последњих 15 година.
 
Такође, са Солетовим предлозима се слажем. Мишљења сам да уз мању дораду, то треба да буду званични предлози за реорганизације линије ових потеза.
 
У центру Врчина нема услова за окретање ни у мрежи улица Светозара Марковића-Облаковска-Саве Ковачевића (обилазница око центра). Има техничких пробелма око скретања соло/зглоба на раскрсници С.Марковића-Облаковска, треба средити тротоаре и померити неке ограде. То је рекла и екипа СЈП када је излазила на терен, када смо тражили продужење 303 до центра и будуће линије 410.
Детаљна веза са насељима на Авалском путу значи тачно то што сам написао. На пример, потребно је ђацима и запосленима у школама који путују из Врчина за Бели Поток и Јајинце да се не враћају станицу унапред или уназад да би стигли до одредиште. И мени лично као и комшијама значи да кад идемо у Јајинце или Бели Поток, не чекамо да се Ласта смилује да пусти пар бедних полазака на 466, него да имамо поуздан превоз до одредишта и назад.
Зашто сам споменуо размак. Прво, време полуобрта на линији 410 не може да буде више од 60 мин. до Индустријске зоне, линија 403 има полуобрт 50 мин, стаје на свим стајалиштима, а километража би било готово иста.
Драги Соле, ја немам ништа против да 410 иде и на 5 мин ако може. Али сам то написао бојећи да ће неко искористи као аргумент ангажовање већег броја возила у смислу да нема капацитета итд. А нама су пропали сви покушаји да добијемо 410 у последњих 15 година.​
Meni je prilikom pisanja predloga kao vodilja bilo to da dosta ljudi preseda na Avalske linije i zato sam pokušao da napravim predlog koji bi sa manjim brojem vozila imao kakav - takav prihvatljiv takt, i da ne bude na kraju da je opet isplatljivije predati na kraju Jaričišta.

Što se tiče samih stajališta, najbolje je da sami navedete koja stajališta su bitna. Prilikom pisanja, vodio sam računa da se presedačke tačke sa naseljima duž trase ne izgube. Što je više stajališta, to je i vreme poluobrta duže. Moj predlog sa ekspres linijom ima 28 stajališta, a duž cele trase linije 403 je 30 stajališta. Tako da treba i to imati na umu, jer otprilike na svako novo stajalište se dodaje dodatno po minut na poluobrt.​
 
Просечан учесник ове теме ...
Neprosečni učesnik ove teme iz Grocke nam poručuje prvo da nešto može (pogledati mapu), a onda kada se neko drugi pozove na to, dobije se odgovor, parafrazirano: "Budite srećni što imate uopšte linije do Ustaničke i što vam je red vožnje takav kakav je, jer bolji ni ne može zbog terena.".

49938752198_7dbc3e2d65_o.jpg
 
Та мапа и тај предлог је цртан пре него што сам и ја знао за тај "проблем" са трасом. Разлика је што сам ја чињенице прихватио и предлог кориговао а ви се подсмевате и омаловажавате.
Уосталом, тих мапа има више, као и више верзија сваког од прелога, тако да и није неки доказ за било шта, још и сам написао да сам током година на форуму и ја предлагао физички немогуће трасе док још нисам познавао уличну мрежу Гроцке. Мој омиљени предлог генијалне линије 304Е Ритопек - Болеч - аутопут - Шумице.
 
Уз уважавање вашег преданог рада за ове теме, одговорићу вам.
Нема потребе за иронијом око Ритопека, таква је реалност на терену како је и још људи овде написало.
Realnost jeste takva kakva je rečena od strane drugih i to nije ništa sporno. Prilikom odgovora se nisam služio ironijom, nego sarkazmom. Sarkazam se odnosio na parkirane traktore. Jer tako ja sutra mogu da uzmem i suzim neku ulicu zarad ličnih potreba, koja recimo ima tri trake po smeru, da bude toliko zauzeta da jedva može i minibus da prođe, i da to bude opšteprihvaćeno kao nešto što je normalno da se radi. Ovime sam hteo da istaknem da ne treba prihvatati da se gradski prevoz prilagođava bahatom stanju na terenu, nego realnom stanju na terenu. Odnosno, da ako negde ne može da ide solo bus, nego minibus, to ne bude zbog parkiranih vozila, nego zbog širine same ulice.​
 
312 - не познајем терен, не могу коментарисати предлог сем да је чињеница како та веза јавног превоза између Звездаре и Вождовца треба да постоји.
313 - Сви се слажемо да је то стајалиште неопходно, једино што се не може добити. Пре је изводљиво да се стајалиште Нине Кирсанове ка периферији измести пре раскрснице са Нине Кирсанове а ка граду после раскрснице како би преседање било изводљиво уз прост пешачки прелаз.
314 - Не знам коме је ово првом пало на памет али цивилни аутобус градског превоза не сме да уђе у круг института такве намене и категорије. Уосталом, зато Институт и има своје радничке аутобусе који саобраћају на, чини ми се 4 линије.
309Л треба да постане 319 али неће се то десити јер се она и даље води као привремена линија због технички небезбедне трасе. Чини ми се да нема ни кодове за стајалишта из истих разлога. У сваком случају њој ће да се кад тад мења траса јер је тренутна неефикасна.
 
Та мапа и тај предлог је цртан пре него што сам и ја знао за тај "проблем" са трасом. Разлика је што сам ја чињенице прихватио и предлог кориговао а ви се подсмевате и омаловажавате.
Ako stanovnici samih naselja kažu da konstantno proređivanje reda vožnje nema veze sa stanjem samih ulica u naselju, nego sa drugim stvarima, zašto se ta činjenica ne prihvata?

Ako je pak problem sama trasa i bezbednost samih stanovnika, zašto se ne traži skraćenje trase?
 
Ја се бар искрено надам да 605Е илити 608 како год буде нумерација неће бити једина нова линија и да ће бити још нових линија онима којима је то заиста потребно и да Секретаријат има у плану да уводи још нових линија.
 
309Л треба да постане 319 али неће се то десити јер се она и даље води као привремена линија због технички небезбедне трасе. Чини ми се да нема ни кодове за стајалишта из истих разлога. У сваком случају њој ће да се кад тад мења траса јер је тренутна неефикасна.​
Ako je trasa kroz Kaluđericu kojom ide linija širine minibusa, onda se može reći da je nebezbedna, nefikasna i sl. Sve ostalo je super, jer trasa linije 409 kroz Jajince je upravo ovakva kakvom sam je opisao, a ulice se vode kao dvosmerne, samo da bi linija 409 mogla tuda da saobraća u oba smera.​
 
Ја се бар искрено надам да 605Е илити 608 како год буде нумерација неће бити једина нова линија и да ће бити још нових линија онима којима је то заиста потребно и да Секретаријат има у плану да уводи још нових линија.
To je super predlog za 605E.Cak bi mogao da okrece kod bloka 72,al da cim skrene desno sa Dr Ivana Ribara da bude stajaliste.Ili linija neka koja bi isla od Progara preko Becmena(sto znaci ne ide preko Boljevaca i Jakova) i da zavrsava u ovim blokovima 45,44,72 ili 70.
Cak moze trasa koja bi bila ista kao 605 od Progara do Jakova samo se kod Jakova desno ukljuci na Milos Veliki i samo pravo za Novi Beograd,sto znaci izbeci guzve kod Surcina i Ledina.Bilo bi super jer 605 i 610 su dugacke i mnogo stajalista imaju
 
Poslednja izmena:
Ја се бар искрено надам да 605Е илити 608 како год буде нумерација неће бити једина нова линија и да ће бити још нових линија онима којима је то заиста потребно и да Секретаријат има у плану да уводи још нових линија.​
Dobili smo produženje 606. A s obzirom na trenutnu situaciju sa GSP sindikatima, Turcima i Poljacima oko tramvaja, rezolucije o Srebrenici... , teško da ćemo se nešto ovajditi o bilo kakvu novu liniju, pogotovu što imamo još nedelju dana do Dana D. Nekada smo barem mogli da se nadamo nekoj liniji u kampanji za Dan D, a danas da se nadamo da neće da nam prorede red vožnje.​
 
Neprosečni učesnik ove teme iz Grocke nam poručuje prvo da nešto može (pogledati mapu), a onda kada se neko drugi pozove na to, dobije se odgovor, parafrazirano: "Budite srećni što imate uopšte linije do Ustaničke i što vam je red vožnje takav kakav je, jer bolji ni ne može zbog terena.".
Okretnica Mirijevo 2 i dalje postoji?
 
To ti je sada ono što se zove Mirijevo i tu okreće linija 46. To je jednu stanicu dalje od proširenja na ulici koje su autobusi koristili za okretanje.
 
Realnost jeste takva kakva je rečena od strane drugih i to nije ništa sporno. Prilikom odgovora se nisam služio ironijom, nego sarkazmom. Sarkazam se odnosio na parkirane traktore. Jer tako ja sutra mogu da uzmem i suzim neku ulicu zarad ličnih potreba, koja recimo ima tri trake po smeru, da bude toliko zauzeta da jedva može i minibus da prođe, i da to bude opšteprihvaćeno kao nešto što je normalno da se radi. Ovime sam hteo da istaknem da ne treba prihvatati da se gradski prevoz prilagođava bahatom stanju na terenu, nego realnom stanju na terenu. Odnosno, da ako negde ne može da ide solo bus, nego minibus, to ne bude zbog parkiranih vozila, nego zbog širine same ulice.​
U Ritopeku je realnost takva da je deo tik uz samu okretnicu, oko nekih 200m uzak, ali ne predstavlja problem u mimoilaženju vozila, pogotovo što je u pitanju deo koji nije ni prometan.
Ostatak trase te linije nema problema sa širinom kolovoza. Širina apsolutno dozvoljava mimoilaženje vozila. Ali, neki tvrde da se redovi vožnje prave tako da se vozila ne bi negde namerno mimoilaziila i veruju u to, ali ne veruju onom ko svakodnevno gleda kako se vozila baš na tim deonicama mimoilaze.
Moram priznati da me iznenađuje koliko ljudi čak i na ovom forumu nikada nije prošlo trasom mnogih linija, ali sebi daju slobodu da tvrde šta negde može, a šta ne. Drago mi je što se pojedini ni za šta ne pitaju, jer bi takvi na primer na 26 nagurali minibuse.
Ja sam dovoljno trasa i okretnica video i šokiran sam da su pojedina mesta uopšte i povezana javnim prevozom s obzirom na teren. I to u neka mesta redovno idu zglobni autobusi, a teren takav da nije preporučljiv ni za automobil.
Pre nego što svako krene da tvrdi nešto što misli, poručujem da se prvo obiđe ceo grad Beograd. Tu mislim na svih 17 opština. Neka se provozaju gradskim, prigradskim i lokalnim linijama, pa će shvatiti da bi u Ritopek i tramvaj proterali.
Ja sam kao neko ko živi na potezu 300 dugo mislio da ovaj potez ima najgori teren i okretnice, ali kad sam proširio vidike, shvatio sam da postoje daleko gori tereni i isti nikakav problem ne predstavljaju u redovnom odvijanju javnog prevoza.
Dok nam je GSP-a i da imamo bulevare i okretnice veličine terminusa Beograd na Vodi, opet će tražiti dlaku u jajetu. Zato mi je sve manje krivo što će izgubiti ovaj potez, jer se za isti nikad nisu založili ili uradili nešto da bude bolje.
 
Ја се бар искрено надам да 605Е илити 608 како год буде нумерација неће бити једина нова линија и да ће бити још нових линија онима којима је то заиста потребно и да Секретаријат има у плану да уводи још нових линијa

Biće novih linija, moraju se nagraditi glasači iz prigrada, a "biznis" izgleda dobro ide, pa mora da se uvede nova linija, da bi rashodi pratili pranje novca.

A nama u centralnim opštinama, uskoro će Dr Šapić zatvoriti put, mora nas kazniti za neposlušnost i nelojalnost.
 
Meni je prilikom pisanja predloga kao vodilja bilo to da dosta ljudi preseda na Avalske linije i zato sam pokušao da napravim predlog koji bi sa manjim brojem vozila imao kakav - takav prihvatljiv takt, i da ne bude na kraju da je opet isplatljivije predati na kraju Jaričišta.

Što se tiče samih stajališta, najbolje je da sami navedete koja stajališta su bitna. Prilikom pisanja, vodio sam računa da se presedačke tačke sa naseljima duž trase ne izgube. Što je više stajališta, to je i vreme poluobrta duže. Moj predlog sa ekspres linijom ima 28 stajališta, a duž cele trase linije 403 je 30 stajališta. Tako da treba i to imati na umu, jer otprilike na svako novo stajalište se dodaje dodatno po minut na poluobrt.​
To je jaсно, сада сам рачунао, уколико би ваш предлог укључивао сва стајалишта било би на 410 33 тј 34 у б смеру. Не смеју се изоставити у предлогу линије стајалишта Пошта у Б. Потоку и Милутина Миљковића у Јајинцима, која су близу школа.
 
Кад смо већ код ширине путева где пролазе трасе линија ево да одговорим тамо где познајем терен.
1. Брестовик - улица Миће Стојковића, један од главних разлога зашто сам против предлога да 351 иде до центра Брестовика ,улица је је уска нема простора ни за надстрешнице на стајалиштима, и баш туда често долази до мимоилажења аутобуса (оних који иду из правца Умчара и из правца Шумица),док нпр центар Брестовика је солидне ширине и чак зглобни може туда да окрене, зато сам предлагао линију 354 (б) до тамо.

2. Камендол - улица Крчевина
Ај што је уска улица него је и у очајном стању асфалт а имамо тамо редовне линије попут 355, 355А, 355Б ,355Л, 356, 363, 363Л, 467. Улица се мора проширити, свестан сам да је у делу где су ограде тик уз пут то немогуће али добар део је поред њива и то се може искористити.

3. Камендол - улаз у насеље из правца Пудараца, ситуација је таква да услед снежних падавина и самог нагиба буде немогуће да саобраћа било шта због клизања, неко проширење ту би можда поправило ствари

4. Бегаљица - пут Пударци-Манастир Рајиновац ту је индетична ситуација као и за претходно наведено

5. Умчари - центар насеља, @stf је већ говорио о овоме, да не пишем поново

6. Пут Умчари-Живковац, улаз у насеље Живковац слична ствар са улицом Крчевина у Камендолу

7. Умчари - Немањина (први део код цркве), имамо више тачака имамо оштру кривину у лево непосредно пре моста (гледано из правца Дражња), и скретање десно у улицу 29. Новембра ,међутим ту стварно не видим решење јер је потребно проширити кривину и њен радијус, а ту долази и проширење моста, онда кад се гледа из правца ка Дражњу након цркве имамо блаже сужење и асфалт који је пропао услед учесталијег теретног транспорта.

8. Умчари - Немањина (други део при изласку из насеља - гледано на правац из Умчара ка Дражњу)
Имамо ситуацију коју смо пре пар година имали у Бегаљици,а то да је мост ужи од путног појаса,јер је улица Немањина проширена приликом радова на водоводу Макиш-Младеновац па је разлика уочива.

9. Дражањ - Вучкова, комплетној улици је потребна реконструкција са проширењем,а делу од центра до школе у Дражњу је потребан и тротоар (што је Сима и обећао да ће урадити међутим десило се шта се десило)

Једино насеље које иоле има ту нормалну путну инфраструктуру је Пударци.
 
@Jelancha objasni mi tvoj komentar molim te. Šta si hteo reći, da su ljudi iz GSP-a koji rizikuju premeštanje u druge pogone i otkaz kukavice???
 
Tako je, ja koji ovde prvi pišem protiv Strele i podržavam GSP, sada ih zovem kukavicama itd..
Kao i na temi o Savskom Amfiteatru gde sam ironično pisao "Živela Srbija" sa svim onim emoji tigrovima u odmah se našao neki pametan sa "klještima da kucam gazdi u sanduk", nez šta to znači.

Pročitaj još jednom šta sam napisao, blokiranje jedne žute trake je kap u moru i ićiće na štetu ljudi koji koriste prevoz.
Ako se već blokira nešto, onda blokiraj ceo most i skreni pažnju na problem, a ne ovako.
Doktor Šapića zabole što je žuta traka zatvorena, ne vozi se prevozom.

I da budemo realni, protest blokiranja pogona u petak je bio propao, dan su spasili sami vozači koji su bili parkirali buseve na neko vreme, ove protestne aktivnosti treba da vode vozači i mehaničari.
 
Vrh