Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Opštini je bitno samo ovo:

vucic11.jpg
 
Људима у општини је речено из града да за јавни превоз ове године не траже ништа јер ништа неће ни добити, тако да ...
 
Izgleda da je ljudima u opštini rečeno da jedino traže glasačke listiće svojih stanovnika na izborima na uvid, pošto je maltene za sve ostalo isto kao za gradski prevoz.​
 
Предност БГ воза до Умчара је то што осим што се ту солидан број насеља захвата (Умчари, Дражањ, Мали Пожаревац, Мала Иванча, Касаповац, Врчин, Зуце, зашто да не и железничка станица код Икее, Бели Поток и Јајинци) а они су тај део тек тако отписали
Ако се стварно направи правац Ресник-Младеновац-Велика Плана за два колосека, тада би Умчарски правац могао да повуче више возова. Међутим, ту би постојала међузависност међу интервалом возова и просторним планирањем. Мали Пожаревац има и пругу и аутопут, долина је шира него код Икее. Логично би било тамо направити индустријско-складишни сателитски град типа Пазове, са заустављањем неких брзих возова. Тек ако се тако нешто направи, и још пруга преко Младеновца двоколосечна, ту има неки смисао за онтервалом пола сата за приградске возове. А тада се ту формирају и атрактивна предграђа у смислу саобраћајне повезаности. Опет је зо у међузависности са повратком пруге Раковица-Сајам-Нови Београд без које чвор нема неопходне капацитете.
 
Ако се стварно направи правац Ресник-Младеновац-Велика Плана за два колосека, тада би Умчарски правац могао да повуче више возова. Међутим, ту би постојала међузависност међу интервалом возова и просторним планирањем. Мали Пожаревац има и пругу и аутопут, долина је шира него код Икее. Логично би било тамо направити индустријско-складишни сателитски град типа Пазове, са заустављањем неких брзих возова. Тек ако се тако нешто направи, и још пруга преко Младеновца двоколосечна, ту има неки смисао за онтервалом пола сата за приградске возове. А тада се ту формирају и атрактивна предграђа у смислу саобраћајне повезаности. Опет је зо у међузависности са повратком пруге Раковица-Сајам-Нови Београд без које чвор нема неопходне капацитете.
Долина уз аутопут од Малог Пожаревца до Умчара је као створена за индустријску зону. Имаш аутопут, пругу, можеш да комбинујеш превоз како хоћеш
 
Просторним планом општине је то и предвиђено још пре 10 година али у пракси није заживело. Није ни зона у Врчину заживела, тј. макла даље од првог и јединог инвеститора (ИКЕА)
Разлози леже у превише уситњеним парцелама, са великим бројем власника који су абнормално дигли цене. Једноставно се не сплати.
 
Несвакидашња ситуација, чекам код наплатне рампе Мали Пожаревац и показује ми на апликацији 493 да долази и у моменту видим аутобус међутим на њему пише Аранђеловац - Београд, наравно само пролази порер станице јер на тој линији ту није предвиђено стајање, погледам гаражни број и видим да је то исто возило 😡
1000089516.jpg
 
Poslednja izmena:
Kako je ovo uopšte moglo da se desi?
То ни мени није јасно. Неки мој закључак је да је возило било испомоћ у Аранђеловцу а да је на уређају додат полазак да их не би сутра гањали како тај полазак није реализован
 
Danas u 14.30 ispred Sekretarijata za javni prevoz u Kraljice Marije 1 sindikati GSP-a organizuju protest protiv davanja pravaca 100 i 700 privatnicima putem javno-privatnog partnerstva. Sprečimo privatizaciju i uništavanje GSP-a!!!


445067234_3644502199137877_8852396021774387064_n.jpg
 
 
@David352 _//_ @klenak308 _//_ @Vinča307 _//_ @Somi303 _//_ @prigradski _//_ @KizaNoSleep _//_ @marrecar _//_ @Nex _//_ @Alex_BG _//_ @buslover1 _//_ @Nikola03 _//_ @Šumadinac _//_ @Jelancha

Ako sam nekog i / ili nešto propustio, ne zamerite, već ukažite na propust(e).

Reorganizacija poteza 300 (nazovimo to tako) koja je odgovor na komentar David352. Potrudio sam se da što je bolje moguće inkorporiram sve ideje, zamisli, predloge, sugestije, naša neslaganja i sl. drugih članova, ali istovremeno i da probam da izbegnem prepreke na koje se nailazi na terenu. Prilikom pisanja pojedinih predloga sam koristio mapu koju ke uradio stf. Komentari su dobrodošli, a dopune predloga (tamo gde sam naveo) poželjne.

Zbog ograničenja dužine poruke, predlog je podeljen u više delova.
 

I deo


300 Cerak Vinogradi – obilaznica – Leštane – Vinča

Svima nam je dobro poznat predlog za liniju 300 koji je svojevremeno dala Opština Grocka. Kako smo se složili da to treba da bude od okretnice linije 307 u Vinči, a ne od crkve, tako je predloženo da linija saobraća odatle. Neko je spominjao da je bolje da ide trasom 311 preko Leštana, nego da to bude trasa linije 306, tako da je i to uvršteno. Moj predlog je da linija saobraća do Ceraka, umesto do Miljakovca 1, jer mislim da bi tako bila svrsihodnija. Ako bi bio problem da se okreće na Ceraku, mogla bi da ide do terminusa na Vidikovcu.

Duž same trase linija bi koristila sva postojeća stajališta, uz uspostavljanje dva nova u Leštanima, „Njegoševa“ i „Marka Kraljevića“.

Na liniji bi saobraćala 4 vozila na 30 minuta.

300 Cerak vinogradi - Vinca.jpg


303 Ustanička – Zaklopača – Vrčin /centar/

Na liniji bi ostao isti red vožnje kao i broj vozila.

Linija bi koristila u oba smera postojeća stajališta „Ive Lole Ribara“ i „Vrčin 1“.

303 Ustanicka - Vrcin centar.jpg


304 Omladinski stadion – Vukov spomenik – Ritopek

Obzirom da je okretnica u Ritopeku jedina pored one u Begaljici koja može da primi zglobna vozila, tako je ova linija odabrana za produženje i pretvaranje u zglobnu liniju. Trasa linije je tako izabrana da se ispune svi traženi parametri: da linija ne ide tramvajskom bašticom kroz Bulevar kralja Aleksandra, da se ima veza sa Vukovim spomenikom i Omladinskim stadionom.

Linija bi radila u ekspres režimu, poput linija 704, 706 i 707.

Na liniji bi saobraćalo 5 vozila na 25 minuta, što je manje – više isti takt kao i na trenutnoj trasi.

Stajališta:

01. Omladinski stadion (terminus)
02. Novo groblje
03. Dalmatinska
04. Tehnički fakulteti / Vukov spomenik
05. Pravni fakultet (Bulevar kralja Aleksandra)
06. Zdravka Čelara / Bistrička
07. Gradska bolnica
08. Cvetkova pijaca
09. Radio industrija
10. Prvomajska
11. Pirandelova
12. Put za Kaluđericu
13. Put za Institut (Tri tiganja)
14. Zdravstvena stanica Leštane
15. Boleč (pumpa)
16. Boleč (raskršće)
17. Svetosavska
18. Mali lug
19. Prokop
20. Kralja Petra I
21. Duboko
22. Ritopek (ulaz)
23. Ritopek (škola)
24. Ritopek (centar)
25. Ritopek

304 Omladinski stadion.jpg


305 Cvetkova pijaca – Boleč

Linija bi radila u ekspres režimu na delu od Cvetkove pijace do Ustaničke, po istom principu kao i linija 309.

Linija bi se pojačala sa 1 vozilom.

305-cvetkova-pijaca-bolec-jpg.154885


311 Šumice – Leštane /Ravan/

Linija bi radila u ekspres režimu na delu od Šumica do Bulevara kralja Aleksandra. Stajala bi na stajalištima: Šumice (smer ka Leštanima), Konjarnik, Bulevar kralja Aleksandra, Prvomajska.

Na liniji bi ostao isti broj vozila.

311 Sumice - Lestane (Ravan).jpg
 
Poslednja izmena:

II deo


312 MZ Kumodraž – VML – MZ Kumodraž

Linija bi se produžila do MZ Kumodraž koja bi ujedno postala i terminus linije, umesto trenutnog kod zgrade MZ VML. Na ovaj način bi se dobila veza i sa linijama 25P i 39, pored postojeće sa linijom 33. Pored rasterećenja linije 33, dobila bi se bolja veza VML ka drugim delovima grada.

Linija bi koristila sva stajališta duž trase. Jedina promena bi bila što bi linija umesto terminusnog stajališta MZ VML koristila postojeće istoimeno stajalište linija 38 i 308 u smeru ka okretnici VML.

Na liniji bi radio isti broj vozila kao i do sada, uz promenjeni red vožnje.

312-mz-kumodraz-jpg.149346


313 Mirijevo IV – Klenak – Leštane /Ravan/

Trasa linije bi ostala ista.

Uspostavilo bi se dodatno stajalište u smeru ka Mirijevu IV, u ulici Nine Kirsanove, neposredno po skretanju iz Bulevara kralja Aleksandra.

Linija bi se pojačala sa jednim vozilom čime bi se dobio takt na 27 minuta. Takođe, produžio bi se rad linije do 23h, za razliku od sadašnjeg po kome linija saobraća do 20h.

314 Mirijevo III – Institut Vinča – Vinča

Ovo je modifikovan moj predlog od ranije. Obzirom da postoji potreba za povezivanjem sa Mirijevom i južno od VML, ali i da se Institut Vinča poveže linijom gradskog prevoza, odabrano je ovo rešenje. Takođe se vodilo računa da se što ravnomernije rasporede nove linije po naseljima.

Linija bi koristila sva postojeća stajališta duž trase, uz korišćenje stajališta u ulici Nine Kirsanove, neposredno po skretanju iz Bulevara kralja Aleksandra, koje bi se uspostavilo za liniju 313. Duž ulice Mike Petrovića Alasa bi se uspostavila dva stajališta, jedno u zoni raskrsnice sa Palih boraca, a drugo u zoni Instituta Vinča. Duž Beogradske i Ite Rine bi se uspostavilo nekoliko stajališta prema potrebama na samom terenu. U smeru ka terminusu Vinča bi se uspostavilo stajalište neposredno po prelasku raskrsnice sa Milića od Mačve, koje bi mogla da koristi i linija 313 kao polazno stajalište. U smeru ka Mirijevu III, linija bi koristila stajalište u okviru terminusa Mirijevo IV.

Na liniji bi radila 3 vozila, kao i na liniji 313. Linija bi saobraćala od 5h do 23h. Kako bi linija imala takt od 27 minuta, baš kao i linija 313, red vožnje bi se napravio tako da veza sa Bulevarom kralja Aleksandra i Smederevskim putem bude na 13 minuta u zoni presedanja.

Trasa linije:

Mirijevo III – Koste Nađa – Mihaila Bulgakova – Nine Kirsanove – Smederevski put – Ite Rine – Beogradska – Mike Petrovića Alasa – Profesora Vasića – Palih boraca – Miloša Obrenovića – Vinča

314 Mirijevo III - Institut Vinca - Vinca.jpg


319 Kaluđerica /Tri tiganja/ - Kaluđerica /Višnjićeva/

Ovo je prenumerisana linija 309L, obzirom da postoji dovoljno slobodnig brojeva iz opsega 300 da zameni nešto što suštinski nije lokal linije 309, već lokalna linija u Kaluđerici.
 

III deo


320 Novi Beograd /blok 20/ - Kaluđerica /Višnjićeva/

Potpuno nova linija kojom se nekoliko zahteva i predloga inkorporira u jedan.

Linija bi radila u ekspres režimu. Na trasi bi se uspostavilo jedno novo stajalište, u ulici Vladimira Popovića, u zoni Sava centra.

Na liniji bi radila 4 vozila na 20 minuta. Linija bi saobraćala od 5h do 23h.

Trasa linije:

Blok 20 – Vladimira Popovića – Gazela – autoput – Pogon kosmaj – Milošev kladenac -
Nikole Grulovića – Partizanska – Bulevar kralja Aleksandra – Smederevski put – Kralja Petra I – Vojvode Stepe Stepanovića – Kaluđerica /Višnjićeva/

Stajališta:

01. Blok 20
02. Sava centar /Vladimira Popovića/
03. Mostar /gornji nivo/
04. Deligradska
05. Autokomanda
06. Toplice Milana / Vladimira Tomanovića
07. Pogon Kosmaj
08. Ristin potok
09. Lipovačka
10. 20. oktobra
11. Pirandelova
12. Nine Kirsanove
13. Put za Kaluđericu
14. Dom zdravlja Kaluđerica
15. Kopaonička
16. Stepe Stepanovića
17. Željka Milivojevića
18. Radisava Ignjatovića
19. Kaluđerica /Višnjićeva/

320 Novi Beograd (Blok 20) - Kaludjerica (Visnjiceva).jpg


321 Banjica /VMA/ - Kaluđerica /Tri tiganja/

Potpuno nova linija kojom se nekoliko zahteva i predloga inkorporira u jedan.

Linija bi radila u ekspres režimu.

Na liniji bi radila 4 vozila na 20 minuta. Linija bi saobraćala od 5h do 23h. Red vožnje bi bio takav da linija saobraća 10 minuta nakon linije 320, čime se na većem delu trase dobija takt od 10 minuta nailaska.

Trasa linije:

Banjica /VMA/ – Mihaila Avramovića – Kraljice Ane / Interna saobraćajnica – Crnotravska – Save Maškovića – Kružni put Voždovački – Braće Jerković – Svetozara Radojičića – Cvetanova ćuprija – Ristin potok / Pavla Savića – Milošev kladenac – Nikole Grulovića – Partizanska – Bulevar kralja Aleksandra – Smederevski put – Kaluđerica /Tri tiganja/

Stajališta:

01. Banjica /VMA/
02. Dedinje /Ortopedska bolnica/*
03. Plivalište Banjica / VMA
04. Paunova
05. Trošarina
06. Bulevar Peka Dapčevića
07. Braće Jerković /Mitrovo brdo/
08. Braće Jerković
09. Zaplanjska
10. Medaković III
11. Braće Srnić
12. Ristin potok
13. Lipovačka
14. 20. oktobra
15. Pirandelova
16. Nine Kirsanove
17. Put za Kaluđericu
18. Kaluđerica /Tri tiganja/

* - samo u smeru ka terminusu VMA

321 Banjica (VMA) - Kaludjerica (Tri tiganja).jpg
 

IV deo


351 Šumice – Leštane – Grocka – Umčari – Dražanj

Na liniji sve ostaje isto, s tim što bi se uspostavila tri nova stajališta u zoni Leštana, „Bubanj potok“, „Njegoševa“ i „Marka Kraljevića“.

357 Šumice – Zaklopača – Grocka – Brestovik

Uspostavlja se potpuno nova linija koja bi išla preko ulice Hajduk Stanka, koja povezuje centar Zaklopače sa centrom Grocke, a koja trenutno nema liniju gradskog prevoza. Takođe se poboljšava i prevoz kroz Brestovik, čime se stvara mogućnost da neka od postojećih linija koje opslužuju Brestovik bude izmeštena odatle i tako malo ubrzana.

Linija bi koristila postojeća stajališta duž trase, uz uspostavljanje novih duž ulice Hajduk Stanka.

Na liniji bi radila 3 vozila na 33 minuta. Linija bi saobraćala do 23h.

357 Sumice - Zaklopaca - Grocka - Brestovik.jpg


410 Voždovac – Avala – Vrčin /industrijska zona/

Obzirom da veliki broj Vrčinaca, kako gravitira ka Šumicama, tako gravitira i ka Avali i Voždovcu, te stoga direktna linija koja bi povezivala trenutno nepovezani pravac, olakšala bi putovanje građanima.

Na liniji bi radila 4 vozila na 28 minuta. Linija bi saobraćala od 5h do 23h. Ako bi radilo 5 vozila, takt bi bio 23 minuta.

Linija bi radila u ekspres režimu, poput linija 704, 706 i 707.

Trasa linije:

Bebelova / Save Maškovića – Baštovanska / Crnotravska – Paunova – Bulevar oslobođenja – Bulevar JNA – _Bulevar patrijarha Germana – Majora Lazara Donovića – Kragujevački put – Avalska – Save Kovačevića

Stajališta:

01. Voždovac
02. Paunova*
03. TC Banjica
04. Kragujevačkih đaka
05. Banjica II
06. Riste Stefanovića
07. Voje Radića
08. Jajinci /dom zdravlja/
09. Kefalonijska / Spomen park Jajinci
10. Rakovica selo
11. Kružni put
12. Put za Beli potok
13. Avala
14. Šumareva kuća
15. Put za Zuce
16. Đurđevdan
17. Kapija Šumadije
18. Šuplja stena
19. Vrčin /Avalski put/
20. Solinska bara
21. Jaričište /Stepe Stepanovića/
22. Feroplast
23. Jaričište /Petra Kočića/
24. Jaričište /Pruga/
25. Stadion
26. Vrčin /centar/
27. Save Kovačevića
28. Vrčin /industrijska zona/

* - samo u smeru ka terminusu Voždovac

410 Vozdovac - Vrcin (ind. zona).jpg


38 TC Galerija – Prokop – Ustanička – VML

Manje - više sve je rečeno na ovu temu. Ovo je suštinski spajanje postojećih linija 38 i 38L. Sama trasa je delimično modifikovana tako da bi pokrivala ulicu Vladimira Tomanovića. Odabrana je ovakva trasa kako bi se dobilo da linija ide dvosmerno trasom kroz Ustaničku koju trenutno pokriva samo linija 31. Na ovaj način bi se sam Prokop dodatno približio stanovnicima istočnog dela Beograda, ali bi se dobio i znatno bolji prevoz za deo VML koji ne pokrivaju druge linije i predlozi.

Linija bi koristila sva postojeća stajališta duž trase, dok bi se uspotavila nova u ulici Vladimira Tomanovića.

Na liniji bi radila 3 vozila (ukupan broj vozila na postojećim linijama 38 i 38L) na 30 minuta. Linija bi saobraćala do ponoći.

linija 38.jpg


38-juznomoravske-brigade-uvecano-jpg.143248


38l-stajalista-vladimira-tomanovica-jpg.149512
 

V deo


Linije 302, 306 i 307 bez promena

Linije 353, 354, 355, 356, 363, 366, 466 po predlogu David352.

Linija 461 ako bi išla preko Avale, mislim da nije potrebna, obzirom da bi se uvela linija 410. Ako bi išla preko autoputa, onda bi bila OK.

Lokalna linija 301


Predlog da se napravi lokalna linija koja bi bolje povezivala Grocku i Begaljicu sa glavnim (pri)gradskim linijama, poput linije 700 u Batajnici.

Lokalna linija Radmilovac – Kaluđerica – Radmilovac

Ovde nisam najpametniji kojom trasom i na koji način bih izveo pomenuto, a što je spominjano ranije od strane drugih forumaša. Tako da vam ostavljam to da razmislite i predložite. Čak mi ni mapa koju sam koristio prilikom pisanja pojedinih predloga, nije pomogla da napravim smisleno rešenje.
 
Odlični predlozi nema šta, naročito 300 i 321 koji bi potpuno rasteretili 50icu, 304 bi rasteretila tramvaje, a uz to i trolejbuse, 77 i 79, dok bi 320 rasteretila 17 i 31. Ovo je ne samo u interesu stanovnika opstine Grocka, nego i u interesu stanovnika opstine Zvezdara kojima bi sve ovo znacajno popravilo gradski prevoz.
 
Што се тиче саме линије 351 њен интервал бих изменио. Тамо где је рупа од два сата бих променио на сат времена (пример од 11:30 до 13:30, додатан полазак у 12:30 са Шумица у 14:00 из Дражња), а тамо где је интервал сат времена бих смањио на 45 минута .
И усвојио бих предлог од стф за кружење од центра Умчара поред железничке станице, али само за линије 351 и 355.
 
461 би се морао продужити са Шумица на БАС,Аутокоманда је много фреквентна тачка и лакше би било људима да седну на превоз на БАС-у/Палати правде 1/Аутокоманди него да се цимају до Шумица.
 
461 би се морао продужити са Шумица на БАС,Аутокоманда је много фреквентна тачка и лакше би било људима да седну на превоз на БАС-у/Палати правде 1/Аутокоманди него да се цимају до Шумица.
Moze jedino BG na vodi ili nova BAS,jer nzm nisam siguran,ja sam cuo da ce ona sadasnja ostati za prigradske linije(a mozda je i totalno ukinu za prigradske).Dok ovo ostale medjugradske itd sele na NBGD
 
Vrh