Предног за реорганизацију траса јавног превоза кроз центар насеља Умчари
Центар насеља Умчари, односно аутобуска стајалишта Умчари центар/долазна-одлазна/ престављају саобраћајно чвориште (хаб) за 5 насеља југа општине и преседачку тачку за линије које опслужује СП Ласта. Због свог незгодног положаја у односу на трасе линија које је користе тачка није за све линије пролазног карактера већ је комбинованог типа, чеоно-пролазна.
Линије које је користе као чеону станицу врше окретање на раскрсници улица Маршала Тита и Трг Републике кретањем у рикверц за шта физички нема техничких услова ни у идеалним саобраћајним ситуацијама, а камоли када се у зони раскрснице налазе непрописно паркирана возила.
Важно је напоменути како непрописно паркирање апсолутно није могуће решити будући да у широј зони центра места не постоји нити једна парцела у власништву државе која би се могла уредити као паркиралиште, нити је путни појас улица довољно широк да се уреде подужна паркинг места.
Дуги велики недостатак постојеће мреже линија јесте мала покривеност јавним превозом три важне јавне локације, Дом здравља је од чворишта удаљен 450 метара, а зелена пијаца 650 метара, а железничка станица 970 метара. Ове локације опслужене су преко стајалишта Дом здравља које користе само линије које саобраћају преко ауто-пута што чини 20 полазака дневно од укупних 82 поласка што чини 16.4%.
Предлог предвиђа реорганизацију траса постојећих линија кроз центар насеља Умчари како би се поменуте мане анулирале. Предлог предвиђа кружно кретање возила око центра насеља и не изискује додатно ангажовање возила и возача, као ни грађевинске радове на инфраструктури. На предложеној траси успоставило би се ново стајалиште Железничка станица Умчари у улици 27. марта (рефернетни систем улица града Београда).
У улици Саве Ковачевића, због ширине путног профила успоставио би се једносмерни режим саобраћаја у смеру од улице 27. марта до улице Маршала Тита.
Предлог је да се уведе кружна траса за све линије и то према следећем принципу:
- За линије које саобраћају према насељу Живковац од стајалишта Умчари центар, траса би се кретала улицама Моше Пијаде, 27. марта, Саве Ковачевића и даље редовном трасом, а у смеру према Шумицама постојећом трасом (прилог 1).
- За линије које саобраћају према Дражњу, у оба смера након стајалишта Умчари центар траса би се кретала улицама Моше Пијаде, 27. марта, Саве Ковачевића, Маршала Тита и даље редовним трасама. (Прилози 2 и 3)
- За линије које саобраћају према Живковцу а затим према Дражњу, у смеру ка Живковцу траса би се кретала улицама Моше Пијаде, 27. марта, Саве Ковачевића и даље редовном трасом а у повратку из Живковца а према Дражњу постојећом трасом. (Прилог 4)
- За линију 353 која саобраћа од Дражња преко Живковца аутопутем према Шумицама прдлажемо у смеру ка Живковцу траса би се кретала улицама Моше Пијаде, 27. марта, Саве Ковачевића и даље редовном трасом, а у смеру према Шумицама постојећом трасом (прилог 5).
- За локалну линију 355л којој је термин усно стајалиште Умчари центар предлажемо кружну трасу улицама Моше Пијаде, 27. марта, Саве Ковачевића, Маршала Тита уз терминусно кориштење новоуспостављеног стајалишта Ж.Ст. Умчари (Прилог 6)
Прилог 1: потез ка Живковцу
Прилог 2: потез ка Дражњу, смер ка Дражњу
Прилог 3: потез ка Дражњу, смер ка Шумицама
Предлог 4: потез ка Дражњу, а преко Живковца
Предлог 5: потез ка Живковцу, аутопутем
Предлог 6: локал ка Гроцкој
Умерена ситуација на теримусу Умчари: