Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Izgleda da niste u planu:

"U okviru BG voza imaćemo i nove koloseke, modernizovaćemo postojeće, povezaćem Mladenovac, Lazarevac, Sopot, Obrenovac - jer će pruga od Surčina biti povezana sa Obrenovcem. Sve prigradske opštine, izazov Grocke, biti povezane. Imaćemo ukupno 39 kompozicije, na sedam linija u Beogradu, a ljudi iz prigradskih opština imaće 20 do 25 polazaka dnevno, i moći će brže da stignu u centar grada”, rekao je Vesić.

Они нису у стању да реше сигнализацију на прузи до М.Крсне,камоли да уведу БГ Воз,знао сам да од тога нема ништа.
Последња рупа на свирали. 🫡
 
Од Раковице до Мале Крсне мора да постоји двоколосечна пруга , а ако узмемо у обзир колико дуго је трајала реконструкција пруге до Мале Крсне и како је обављена, мислим да од тога нема ништа
Već u Zagrebu, a nisu čak ni vrhunac razvoja, imamo vozove za Karlovac i Sisak na svaka dva sata, a na svakih sat u vršnim satima. Pruga od Budimpešte usmerena na Subotivu je takođe jednosmerna, a imali su do ovog posla sa Mađarima svaka dva sata lokalni do pola puta do Kelebije, i svaka dva sata ubrzani. Nisu to neki super-hiper standardi, ali nije ni beskorisno, pogotovu račuajući da je od sva tri južna jednokolosečna pravca taj prema Dražnju i Umčarima najmanje naseljen. Vezano za neke makro-potrebe, nacionalne pa i transkontinentalne, dovoljno je samo jednu od pruga osposobiti za dva koloseka, bilo preko Mladenovca bilo preko Krsne. Ono što u tom slučaju treba da bude je dobra integracija sa kolima, biciklima i lokalnim autobusima, kao i tarifska integracija.

Recimo:
Beograd - Umčari prigradski vozovi: 5:20, 7:20, 9:20, 11:20, 13:20, 15:20, 16:20, 17:20, 19:20, 21:20
Autobus Beograd - Mali Požarevac (autoputem) - Dražanj - Umčari - Živkovac: 6:20, 8:20, 10:20, 12:20, 14:20, 15:50, 16:50, 18:20, 20:20, 22:20, 23:50.
Autobus Beograd - Mali Požarevac (autoputem) - Popovac - Mala Ivanča: 6:20, 8:20, 10:20, 12:20, 14:20, 15:50, 16:50, 18:20, 20:20, 22:20, 23:50.

Ovo je grubo, naravno da bi trebalo štelovati, ali ovo uopšte nije mala i beznačajna transportna povezanost.
 
Već u Zagrebu, a nisu čak ni vrhunac razvoja, imamo vozove za Karlovac i Sisak na svaka dva sata, a na svakih sat u vršnim satima. Pruga od Budimpešte usmerena na Subotivu je takođe jednosmerna, a imali su do ovog posla sa Mađarima svaka dva sata lokalni do pola puta do Kelebije, i svaka dva sata ubrzani. Nisu to neki super-hiper standardi, ali nije ni beskorisno, pogotovu račuajući da je od sva tri južna jednokolosečna pravca taj prema Dražnju i Umčarima najmanje naseljen. Vezano za neke makro-potrebe, nacionalne pa i transkontinentalne, dovoljno je samo jednu od pruga osposobiti za dva koloseka, bilo preko Mladenovca bilo preko Krsne. Ono što u tom slučaju treba da bude je dobra integracija sa kolima, biciklima i lokalnim autobusima, kao i tarifska integracija.

Recimo:
Beograd - Umčari prigradski vozovi: 5:20, 7:20, 9:20, 11:20, 13:20, 15:20, 16:20, 17:20, 19:20, 21:20
Autobus Beograd - Mali Požarevac (autoputem) - Dražanj - Umčari - Živkovac: 6:20, 8:20, 10:20, 12:20, 14:20, 15:50, 16:50, 18:20, 20:20, 22:20, 23:50.
Autobus Beograd - Mali Požarevac (autoputem) - Popovac - Mala Ivanča: 6:20, 8:20, 10:20, 12:20, 14:20, 15:50, 16:50, 18:20, 20:20, 22:20, 23:50.

Ovo je grubo, naravno da bi trebalo štelovati, ali ovo uopšte nije mala i beznačajna transportna povezanost.
Предност БГ воза до Умчара је то што осим што се ту солидан број насеља захвата (Умчари, Дражањ, Мали Пожаревац, Мала Иванча, Касаповац, Врчин, Зуце, зашто да не и железничка станица код Икее, Бели Поток и Јајинци) а они су тај део тек тако отписали
 
Zašto je tolka navala na 309? Ja bih rekao da je to zato što je linija sa najjačim taktom pored 302 i zato što ide do Cvetka.
Зато што Калуђерица има преко 50 000 становника.

Преседање са осталих линија потеза 300 на 309 готово да не постоји, просто зато што је окретница 309 код Цветкове пијаце некорисна тачка и нема разлога да се путовање ту заврши и онда одатле преседа на већ крцате трамваје, када се у тај исти трамвај може ући на Устаничкој где је празан и ухватити седеће место.

Већи број људи користи Бајдину да преседне на 308 до Коњарника него што преседају на 309 до Цветка,
 
Poslednja izmena:
Зато што Калуђерица има преко 50 000 становника.

Преседање са осталих линија потеза 300 на 309 готово да не постоји, просто зато што је окретница 309 код Цветкове пијаце некорисна тачка и нема разлога да се путовање ту заврши и онда одатле преседа на већ крцате трамваје, када се у тај исти трамвај може ући на Устаничкој где је празан и ухватити седеће место.

Већи број људи користи Бајдину да преседне на 308 до Коњарника него што преседају на 309 до Цветка,
Sa 309 mogu odmah presedati na 46 i 55 koji tamo staju.
 
Znači ti si taj drugi i poslednji što nije iz Kaluđerice, a koristi 309 da preseda kod Cvetka. :D
 
@Nikola03 @Vinča307
Bio sam sarkastičan, jer da sam napisao da ljudi masovno koriste 308 do Konjarnika i Šumica, dobio bih "dežurni odgovor" da ga koriste isključivo stanovnici VML a da ljudi masovno idu do Cvetka kako bi presedali na trole, 46 i 55. I verovatno bih bio počašćen kako "samouvereno kakim" a nemam pojma.​
 
Sa 309 mogu odmah presedati na 46 i 55 koji tamo staju.
Могу али је бесмислено. До Миријева је брже било и пре 313 пешке преко Нине Кирсанове него да се иде преко Мита Ружића, а за правац према БнВ/Жаркову је далеко брже да се иде преко Коњарника.
 
Могу али је бесмислено. До Миријева је брже било и пре 313 пешке преко Нине Кирсанове него да се иде преко Мита Ружића, а за правац према БнВ/Жаркову је далеко брже да се иде преко Коњарника.
Није бесмислено с обзиром да 313 имаш на 40 минута. Има људи који гравитирају ка Јужном Булевару што је Соле поменуо.
Наравно по мени је боље да 309 иде преко Коњарника и Душановца на ауто-пут затим до блока 20. А 302 да иде до Вуковог споменика где би се са Цветка могла остварити веза за 46/55
 
Могу али је бесмислено. До Миријева је брже било и пре 313 пешке преко Нине Кирсанове него да се иде преко Мита Ружића, а за правац према БнВ/Жаркову је далеко брже да се иде преко Коњарника.
Niko lud neće ići u Mirijevo sa 46 i 55, eventualno može 20, ali ako ti ode možeš samo da plačeš dok dođe sledeći bus. Cvetkova pijaca je korisna samo zbog Dimitrija Tucovića, 46 i 55 su potpuno beskorisni zbog ogromnih gužvi i samo se gubi vreme jer imaju više zakrčenja u svojoj trasi.
 
Тако је, једина корисна ставка Цветкове пијаце је преседање на троле, за људе који гравитирају ка Палилули. Али опет, људи са осталих линија потеза 300 у јако малој мери преседају на 309 због било чега. Преседају на трмвај па изађу на Цветку. Попуњеност 309 је искључиво због великог насеља које сама покрива.
 
Предног за реорганизацију траса јавног превоза кроз центар насеља Умчари

Центар насеља Умчари, односно аутобуска стајалишта Умчари центар/долазна-одлазна/ престављају саобраћајно чвориште (хаб) за 5 насеља југа општине и преседачку тачку за линије које опслужује СП Ласта. Због свог незгодног положаја у односу на трасе линија које је користе тачка није за све линије пролазног карактера већ је комбинованог типа, чеоно-пролазна.
Линије које је користе као чеону станицу врше окретање на раскрсници улица Маршала Тита и Трг Републике кретањем у рикверц за шта физички нема техничких услова ни у идеалним саобраћајним ситуацијама, а камоли када се у зони раскрснице налазе непрописно паркирана возила.
Важно је напоменути како непрописно паркирање апсолутно није могуће решити будући да у широј зони центра места не постоји нити једна парцела у власништву државе која би се могла уредити као паркиралиште, нити је путни појас улица довољно широк да се уреде подужна паркинг места.
Дуги велики недостатак постојеће мреже линија јесте мала покривеност јавним превозом три важне јавне локације, Дом здравља је од чворишта удаљен 450 метара, а зелена пијаца 650 метара, а железничка станица 970 метара. Ове локације опслужене су преко стајалишта Дом здравља које користе само линије које саобраћају преко ауто-пута што чини 20 полазака дневно од укупних 82 поласка што чини 16.4%.

Предлог предвиђа реорганизацију траса постојећих линија кроз центар насеља Умчари како би се поменуте мане анулирале. Предлог предвиђа кружно кретање возила око центра насеља и не изискује додатно ангажовање возила и возача, као ни грађевинске радове на инфраструктури. На предложеној траси успоставило би се ново стајалиште Железничка станица Умчари у улици 27. марта (рефернетни систем улица града Београда).
У улици Саве Ковачевића, због ширине путног профила успоставио би се једносмерни режим саобраћаја у смеру од улице 27. марта до улице Маршала Тита.


Предлог је да се уведе кружна траса за све линије и то према следећем принципу:
- За линије које саобраћају према насељу Живковац од стајалишта Умчари центар, траса би се кретала улицама Моше Пијаде, 27. марта, Саве Ковачевића и даље редовном трасом, а у смеру према Шумицама постојећом трасом (прилог 1).
- За линије које саобраћају према Дражњу, у оба смера након стајалишта Умчари центар траса би се кретала улицама Моше Пијаде, 27. марта, Саве Ковачевића, Маршала Тита и даље редовним трасама. (Прилози 2 и 3)
- За линије које саобраћају према Живковцу а затим према Дражњу, у смеру ка Живковцу траса би се кретала улицама Моше Пијаде, 27. марта, Саве Ковачевића и даље редовном трасом а у повратку из Живковца а према Дражњу постојећом трасом. (Прилог 4)
- За линију 353 која саобраћа од Дражња преко Живковца аутопутем према Шумицама прдлажемо у смеру ка Живковцу траса би се кретала улицама Моше Пијаде, 27. марта, Саве Ковачевића и даље редовном трасом, а у смеру према Шумицама постојећом трасом (прилог 5).
- За локалну линију 355л којој је термин усно стајалиште Умчари центар предлажемо кружну трасу улицама Моше Пијаде, 27. марта, Саве Ковачевића, Маршала Тита уз терминусно кориштење новоуспостављеног стајалишта Ж.Ст. Умчари (Прилог 6)

photo_2024-05-16_13-09-33-2.jpg

Прилог 1: потез ка Живковцу


photo_2024-05-16_13-09-32.jpg

Прилог 2: потез ка Дражњу, смер ка Дражњу


photo_2024-05-16_13-09-32-2.jpg

Прилог 3: потез ка Дражњу, смер ка Шумицама


photo_2024-05-16_13-09-33.jpg

Предлог 4: потез ка Дражњу, а преко Живковца


photo_2024-05-16_13-09-32-3.jpg

Предлог 5: потез ка Живковцу, аутопутем


photo_2024-05-16_13-09-33-3.jpg

Предлог 6: локал ка Гроцкој

Умерена ситуација на теримусу Умчари:
photo_2024-05-18_21-19-13.jpg
 
Poslednja izmena:
Па да није избора,не би ни продужили 606 до Сурчина,што то неко није раније урадио него баш сад кад Стрела вози ту линију?Такође до избора ће сигурно увести ту линију што се прича 605Е/608 Прогар - Београд на води,ткд и ту такође имамо Стрелу.А на Ластином приграду општи хаос и катастрофа.
 
Па да није избора,не би ни продужили 606 до Сурчина,што то неко није раније урадио него баш сад кад Стрела вози ту линију?Такође до избора ће сигурно увести ту линију што се прича 605Е/608 Прогар - Београд на води,ткд и ту такође имамо Стрелу.А на Ластином приграду општи хаос и катастрофа.
verovatno će i do izbora da proradi kompletna najava stanica u svim vozilima.
 
Предног за реорганизацију траса јавног превоза кроз центар насеља Умчари

Центар насеља Умчари, односно аутобуска стајалишта Умчари центар/долазна-одлазна/ престављају саобраћајно чвориште (хаб) за 5 насеља југа општине и преседачку тачку за линије које опслужује СП Ласта. Због свог незгодног положаја у односу на трасе линија које је користе тачка није за све линије пролазног карактера већ је комбинованог типа, чеоно-пролазна.
Линије које је користе као чеону станицу врше окретање на раскрсници улица Маршала Тита и Трг Републике кретањем у рикверц за шта физички нема техничких услова ни у идеалним саобраћајним ситуацијама, а камоли када се у зони раскрснице налазе непрописно паркирана возила.
Важно је напоменути како непрописно паркирање апсолутно није могуће решити будући да у широј зони центра места не постоји нити једна парцела у власништву државе која би се могла уредити као паркиралиште, нити је путни појас улица довољно широк да се уреде подужна паркинг места.
Дуги велики недостатак постојеће мреже линија јесте мала покривеност јавним превозом три важне јавне локације, Дом здравља је од чворишта удаљен 450 метара, а зелена пијаца 650 метара, а железничка станица 970 метара. Ове локације опслужене су преко стајалишта Дом здравља које користе само линије које саобраћају преко ауто-пута што чини 20 полазака дневно од укупних 82 поласка што чини 16.4%.

Предлог предвиђа реорганизацију траса постојећих линија кроз центар насеља Умчари како би се поменуте мане анулирале. Предлог предвиђа кружно кретање возила око центра насеља и не изискује додатно ангажовање возила и возача, као ни грађевинске радове на инфраструктури. На предложеној траси успоставило би се ново стајалиште Железничка станица Умчари у улици 27. марта (рефернетни систем улица града Београда).
У улици Саве Ковачевића, због ширине путног профила успоставио би се једносмерни режим саобраћаја у смеру од улице 27. марта до улице Маршала Тита.


Предлог је да се уведе кружна траса за све линије и то према следећем принципу:
- За линије које саобраћају према насељу Живковац од стајалишта Умчари центар, траса би се кретала улицама Моше Пијаде, 27. марта, Саве Ковачевића и даље редовном трасом, а у смеру према Шумицама постојећом трасом (прилог 1).
- За линије које саобраћају према Дражњу, у оба смера након стајалишта Умчари центар траса би се кретала улицама Моше Пијаде, 27. марта, Саве Ковачевића, Маршала Тита и даље редовним трасама. (Прилози 2 и 3)
- За линије које саобраћају према Живковцу а затим према Дражњу, у смеру ка Живковцу траса би се кретала улицама Моше Пијаде, 27. марта, Саве Ковачевића и даље редовном трасом а у повратку из Живковца а према Дражњу постојећом трасом. (Прилог 4)
- За линију 353 која саобраћа од Дражња преко Живковца аутопутем према Шумицама прдлажемо у смеру ка Живковцу траса би се кретала улицама Моше Пијаде, 27. марта, Саве Ковачевића и даље редовном трасом, а у смеру према Шумицама постојећом трасом (прилог 5).
- За локалну линију 355л којој је термин усно стајалиште Умчари центар предлажемо кружну трасу улицама Моше Пијаде, 27. марта, Саве Ковачевића, Маршала Тита уз терминусно кориштење новоуспостављеног стајалишта Ж.Ст. Умчари (Прилог 6)

photo_2024-05-16_13-09-33-2.jpg

Прилог 1: потез ка Живковцу


photo_2024-05-16_13-09-32.jpg

Прилог 2: потез ка Дражњу, смер ка Дражњу


photo_2024-05-16_13-09-32-2.jpg

Прилог 3: потез ка Дражњу, смер ка Шумицама


photo_2024-05-16_13-09-33.jpg

Предлог 4: потез ка Дражњу, а преко Живковца

photo_2024-05-16_13-09-32-3.jpg

Предлог 5: потез ка Живковцу, аутопутем


photo_2024-05-16_13-09-33-3.jpg

Предлог 6: локал ка Гроцкој

Умерена ситуација на теримусу Умчари:
photo_2024-05-18_21-19-13.jpg
Као неко ко често пролази туда апсолутни је пакао када 351 треба да окрене туда изгуби се некад и по 10 минута, и чак сам и ја у глави имао неки овакав предлог. Предложио бих стајалиште за 351 код раскрснице улица Маршала Тита и Саве Ковачевића, има доста људи који иду пешака из Доњег краја. А стајалиште ЖС Умчари би добило још већи смисао увођењем БГ воза.
Што се тиче линије 353, променио бих јој трасу тако што бих полазак у 04:00 померио у 04:15, а да се возило из Живковца не враћа за Умчаре већ продужи на наплатну станицу Водањ и настави ка Шумицама
 
Када је већ члан @stf ту активан општина би требала тражити који полазак више за Живковац викендом. Ситуација је следећа
Поласци из Живковца за Гроцку и Шумице суботом и недељом: 5
Поласци за Живковац Суботом и Недељом: 6

Локал не рачунам јер опхођење Ласте па и самог града према линији 350 је одвратно. Са стране ласте: Често не пошаљу возило на линији и нема једног јединог поласка. Ако пошаљу то возило нема уграђен bus logic систем. Људи из Живковца ми се жале како су им укинули локал,дотле је дошло.
Са стране града: Праве се да линија не постоји чак јој ни ред вожње нису мењали,још је стари пдф формат ГСП-а. Предложио сам укидање трасе до Брестовика и Камендола јер ми нема смисла ,а предложио трасу од Живковца до Дражња преко Малог Пожаревца због бољих веза пре свега. Секретаријат је одобрио мој предлог али се чека на рампу на пружном прелазу у Дражњу. Што ми је нонсенс јер ни у Умчарима је нема па возила пролазе. Не треба заборавити 350Л који је 5 месеци пролазио преко тог прелаза. Уместо што сви чекају да се ови из Инфраструктуре железница смилују да реше сигнализацију општина је могла да преузме нешто и на своју руку, да се очисти терен око прелаза,да се побољша прегледност. Из општине је речено да ће то бити урађено међутим није. А могло је да се поразговара са Секретаријатом о томе,можда би и пристали, јер свесни су и они да би са том трасом линије 350 пре свега превозник имао мање трошкове јер би на дневном нивоу возило прелазило мању километражу
 
Vrh